Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuhoon tuomittu ajatus: 2 tunnin lento YKSIN yhden uhmaikaisen kolmevuotiaan ja ylivilkkaan yksivuotiaan kanssa, joka ei viela kavele?

Vierailija
26.05.2007 |

Eli pitäisi lentää minun lasten kanssa. En tajua miten selviän käsimatkatavaroiden ja noiden kahden kanssa!! pienempää pitää siis kantaa. vinkkejä, anyone??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta jos nyt on ihan pakko mennä niin ota rinkka/isoreppu käsimatka tavaraksi niin sen saa vaan heittää selkään..

Mutta itse en kyllä tolla kokonnpanolla lähtisi...

Vierailija
2/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvittaessa kantaa molempia lapsia jos ovat hankalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi alkuun (outo ympäristö) ja siinä vaiheessa kun paikat alkavat olla tuttuja = riehumisvaihe päälle, lento onkin jo loppusuoralla.

Vierailija
4/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uhmaikäinen, omapäinen MUTTA hyvin kasvatettu ja (ainakin teoriassa) tottelevainen 3-vuotias, sekä supervikkelä 1v3kk ikäinen, jonka totteleminen on vielä niin ja näin.

Olen monesti lentänyt heidän kanssaan reilu 5 h lentoja yksin (lasten isä on työkomennuksella ulkomailla, ja käymme siellä n. 6 viikon välein). Taapero on Patapum-repussa (vauvana kantoliinassa), käsimatkatavarat olkalaukussa, esikoisella selässä reppu jossa on hänen omat tavaransa ja hieman pikkuveljenkin tavaraa. Esikoinen pitää kädestäni kiinni lentokentällä (yksi koneenvaihto), sellainen käsihihnakin meillä oli muttei sitä enää tarvita.

Eli meillä onnistuu hienosti. Mutta meillä tuntuu onnistuvan moni muukin asia, mikä muilla ei suju ;) Asenteesta kiinni ennen kaikkea.

Vierailija
5/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut yht. yli 14h lennon kahdella koneen/terminaalin vaihdolla 3,5v ja 1,5v kanssa. Pitkää pinnaa ja turhat hermoilut pois! ;)

Vierailija
6/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ika sitkeä mimmi, ja uskallan kyllä lähteä. tuo kantoreppu oli oikein oiva vinkki, hommaan semmoisen. luulen että kolmivuotiaani on niin hämmennyksissään lentokoneesta, että on ihan siitä syystä tottelevainen! hänen käytöksensä ei huoletakaan niinkuin yksivuotiaan, joka on oikea elohopea eikä tykkää olla sylissä. pelottaa että saa raivarit koneessa ja pitää laskea se käytävälle konttaamaan tai jotain ;D

lisää vinkkejä? mites syöminen/lasten välipala, vai kannattaako unohtaa?

Vierailija
7/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti, tuo ois silkka helvetti ainakin minulla. Olen lentänyt Uuteen-Seelantiin 1,5v ja 3,5v:n kanssa ja olisin tarvinnut rauhoittavia, joinkin muutamia ankaria gin tonicceja sillä lennolla (lentoemot toi ihan omasta tahdostaan). Mä vannoin sen reissun jälkeen, etten enää koskaan lähde mihinkään noiden kahden kans, mualle ku max Rovaniemelle. Mä tiedän, ettei ne lennot itsestään ole kamalia, vaan ne lentokentällä jne olot, siirtymiset- lennoilla lapset nukkui aika paljon. mut munhan on ethtävä tää trippi usein ja not looking forward to it

Vierailija
8/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sisälsi ensin juna+bussimatkan lentokentälle, sitten lentoja (vaihdoimme konetta 3 kertaa matkan aikana), ja lopuksi vielä 2,5h bussimatkan. Takaisin tullessa samanmoinen juttu.

Missään vaiheessa ei tullut mieleenkään, etteikö se onnistuisi. Ehkä siksi, että en ole koskaan jaksanut olla kotona lasten kanssa. Olemme menneet ihan kaikkialle, 99% ilman toista aikuista.

Kunnon apuvälineet (kantoliina tai kantoreppu on tosi kätevä) eikä liikaa käsimatkatavaraa (me pärjäsimme yhdellä kassilla, en ymmärrä miksi 2 tunnin lennolle tarvii mitään muuta kuin lapselle pikkurepun, äidille käsilaukun ja taaperolle varavaipan?). Hyvin se menee!

Vierailija
9/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähdössä yksin kolmen lapsen kanssa: 1v,3v,5v (kaksi vanhinta uhmassa ja vanhin ylivilkas, pienin juuri kävelemään oppinut eikä haluasi istua paikallaan) Ensin matkustan junalla 5 tuntia lentokentälle toiseen kaupunkiin. Sitten on 4 tunnin lento, jonka jälkeen 4 tunnin odotus kentällä ja sitten 3 tunnin lento matkanpäähän. Ja sama takaisinpäin loman jälkeen. :)

Pienin kantoliinaan ja vain yksi reppu käsimatkatavaroihin.

Syötän lapset ennen koneeseen menoa sekä kentällä toista lentoa odottaessa. Jos sitten haluvat syödä koneessa niin syövät jos ei niin eipähän ainakaan nälkää näe. Oman syömisen koneessa voi unohtaa!!

Paljon kärsivällisyyttä matkaan!

Vierailija
10/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissinaksuja, pikkuisia keksejä, omenalohkoja, kurkkuviipaleita, yms joita meidän taapero tykkää napsia. Hätätapauksia varten pussi nallekarkkeja, vaikka yleensä en syötäkään lapsille karkkia (karkki on kuitenkin pienempi paha kuin itkuhuutoraivari koneessa). Pienemmällä on välipalaksi mukana vellijauhetta jonka sekoitan kuumaan veteen (teevettä), isompi syö mitä koneesta saa, lentokentällä syömme runsaammin.

Taaperolle riittää virikkeeksi se, että saa naposteltavaa, tai leikkiä äidin avainnipulla. Muutama lelu on mukana. Isommalla on mukana kirja, pari pientä lelua, ja vihko+kyniä. Lentokoneestakin saa aina jonkun lelun.

Jos yksivuotias elohopea saa raivarit, kävele hänen kanssaan käytävällä. Se on täysin sallittua, ellei merkkivalo muuta opasta.

Hyvin se teidänkin reissu menee :) Tuo taaperoreppu on kyllä ehdoton. Quinny Zapp-rattaat on myös kätevät, kun ne menee niin pieneksi että ne saa ottaa koneeseen sisälle kasattuna (niissä on kantokassikin kai mukana).

5

Vierailija:

mä olen ika sitkeä mimmi, ja uskallan kyllä lähteä. tuo kantoreppu oli oikein oiva vinkki, hommaan semmoisen. luulen että kolmivuotiaani on niin hämmennyksissään lentokoneesta, että on ihan siitä syystä tottelevainen! hänen käytöksensä ei huoletakaan niinkuin yksivuotiaan, joka on oikea elohopea eikä tykkää olla sylissä. pelottaa että saa raivarit koneessa ja pitää laskea se käytävälle konttaamaan tai jotain ;D

lisää vinkkejä? mites syöminen/lasten välipala, vai kannattaako unohtaa?

Vierailija
11/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä nro 5:n kanssa. Oma asenne ratkaiseen. Minulla kolme lasta ja olen aina matkustanut heidän kanssaan paljon. Maaliskuussa lensimme jenkkeihin (kaksi kertaa vaihto ja lentoaika 20 tuntia - lapset 8v, 6v ja 4v).

Ota mukaan " hätävaroja" eli esim. muutama uusi PIENI lelu jos tulee tilanteita että kolmivuotias pitää saada olemaan hetki paikallaan ja keskittymään. Kaikki käsillä tekeminen on hyvää esim. tarrat, muovailuvaha, pujotus jutut.

Myös herkkuja kuten tikkari, pienet rusinarasiat, muumi karkkiaskit (näprätessä kuluu aikaa). Meillä lapset tykänneet pienenä myös kuunnella satukasettaja/kirja mukana korvalappustereoilla tai vain lasten musiikkia.

Pienelle mukaan " pyllypyyhkeitä" - lentokoneen vessat todella pienet.

Monille lennoille paikkoja voi itse varata netistä, niin saat parhaat paikat.

Iloista ja seikkailurikasta matkaa! Lasten kanssa matkustaminen on todella kivaa - näkee maailman uusin silmin - innostuu!!

Vierailija
12/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa kun saat pienemmän koneeseen saakka rattaissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä