Mitä h’vettiä - pitäisikö toimeentulotuella pystyä muka viettämään lomia?
(65 prosenttia) vastasi, että heillä ei ole varaa vapaa-ajan tai loman viettoon kodin ulkopuolella
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012221280.html
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden demariloisten hävyttömyydellä ei ole mitään tolkkua eikä rajoja! 🤬
Kaiken päivää lomalla, töitä ei tarvi tehdä, mutta siitä huolimatta pitäisi olla sama elintaso kuin niillä, jotka nousee joka helvetin aamu TÖIHIN??????!!!!!!
Ei jumalauta tätä vtun demarisyöpää saatana!!!!
Sairaseläkekin maksetaan kelasta, persu.
Itse asiassa sen maksaa työeläkevakuutusyhtiö. Jos on töissä ollut ennen työkyvyttömyyseläkettä.
KELA maksaa 300 pv sairaspäivärahaa ja takuueläkkeen kokoisen rk-eläkkeen jos työeläkettä ei ole kertynyt.
Odottakaa toverit kunhan Lindtman ja kumppanit on hallitusvastuussa ja laittavat rikkaat maksamaan puolustusveroa! Sitten päästään me toimeentuloasiakkaatkin kotoonta lomille, kun Antti ja muut demarit puolustaa meitä!
Muistakaa: Sydän sykkii vasemmalla
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Suomi tarjoaa loistavia kansallispuistoja ja luontokohteita päiväretkeilyyn. Ne ovat helposti saavutettavissa, reitit ovat hyvin merkittyjä ja alueilla on hyvät palvelut, kuten tulentekopaikat ja kuivakäymälät.
Suomessa on myös jokamiehenoikeus, yksityismaillakin saa patikoida ja olla yhden yön.
Itse tykkään retkeillä niin, että hyppään vaan metsään ja katson mitä löytyy.
Yksi tuttu käytti vajaan lomaviikon siihen että käveli kotoaan Turusta Säkylää sukulaisiin. Ei rahanpuutteen takia, vaan huvikseen.
Suomessa on pyhiinvaellusreittejäkin,jos tykkää maantienlaitaa tilskiä.
Ei pitäisi, mutta jätetään tuo ”lomat” pois ja puhutaan tästä: vapaa-ajan vietto kodin ulkopuolella.
Se on tänä päivänä sosiaalisesti syrjäyttävä tekijä, jos putoaa tuille eikä ole varaa viettää vapaa-aikaa kodin ulkopuolella. Suomessa kun kaikki vapaa-ajan tekeminen pyörii nykyään maksullisten tekemisten ja syömisten ympärillä, ja kyläilykulttuuri ainakin valtaväestöllä aikalailla kuollut.
Mulla ei ole ollut koko aikuisikänäni varaa lomamatkoihin, kesälomilla korkeintaan autolla ajellut vähän tavallista kauempaan kaupunkiin mutta bensakin on aina ollut niin vtun kallista niin ei ole huvittanut sitäkään enemmälti harrastella. Olen 51 vuotias jo, taitaa jäädä lomamatkat tässä elämässä tekemättä, liian kallista. Kyllä tähän maahan syntyminen on osoittautunut maailman huonoimmaksi onnenpotkuksi perseelle, kaikki on kääntynyt päinvastaiseksi mikä tämä maa oli lapsuudessa. Suomi on nykyään oikean Suomen irvikuva.
Vierailija kirjoitti:
Miten aloittaa ja mitä mukaan?Valitse lyhyt reitti: Aloita 3–5 kilometrin merkitystä rengasreitistä, jolloin eksymisen vaaraa ei ole ja matka taittuu mukavasti muutamassa tunnissa.Jalkineet: Etelä-Suomen hoidetuilla poluilla pärjää tavallisilla lenkkareilla tai ulkoilukengillä. Tukevat vaelluskengät eivät ole välttämättömät.Eväät: Ota mukaan riittävästi vettä, termospullollinen kuumaa juomaa ja helposti syötävää evästä (kuten leipiä, pähkinöitä tai makkaraa, jos aiot käyttää tulentekopaikkaa).Kartta ja puhelin: Lataa puhelimeen Metsähallituksen Luontoon.fi -sivustolta reittikartta ja varmista, että puhelimessa on akkua.
ETKÖ SINÄ SURKIMUS OSAA KIRJOITTAA ITSE MITÄÄN????? SPÄMMÄÄT PELKKIÄ TEKOÄLYN VASTAUKSIA.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin pystyn. Tyhjensin säästötilit jo 5 vuotta sitten. Paloturvakaappia ei Kela tule tarkistamaan. Vain hölmö pitää kaikkia rahojaan pankissa.
itsekin suur käteisen käyttäjä, mutta mites hoidat ostoja- tv, kodinkoneet, lentoliput, hotellit--- niihin ei käteinen käy.
mulla ei ikinä ole ollut maksuhäiriöitä. usein nosta x summan talousmenot, osan varaan nettitilaus ja osan muuhun käteisenä.
toki mulla on kaveri joka hoiteleekin mun asioita- kauppa, pesula, hakee paketit jne- niin annan käteistä millä hoitaa asiat- ostaa bensaa tai jonkin ruuan, viinin tai pitsan ns käyntipalkaksi. toimii kun itsellä kipuja.
En valittaisi, jos elämä jo olisi yhtä pitkää lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Holtiton verojemme jako luo naurettavia tilanteita. Olemne mediasta jopa lukeneet kuinka Suomeen sotaa paenneet ovat viettäneet meidän rahoilla lomiaan maissa josta panneet. Kummasti se sota ei enää haittaakkaan?
Tämä. Lapseni luokalla on lapsia jotka lähtevät lomalle kotimaahansa Kelan rahoilla. Me käymme kerran kesässä jonkin kotimaan matkan ja maksamme sen itse. Sitten loman jälkeen lapselleni kehutaan kuinka he menivät lentokoneella ja kävivät ulkomailla, etkö sä muka ole koskaan lentänyt? On hienot vaatteet ja tikkari pyörii suussa kun rahasta ei heillä ole pulaa.
Olen samaa ajatellut usein. Vaikuttaa siltä, että maahantulijoille järjestyy kätevästi kaikkea mahdollista.
Nytkin täällä meillä päin on jälleen järjestetty keräys näille tyypeille, jotka tuli tänne jo vuosia sitten
Suomalainen väki hsnkkii rahslla kirppiksiltö vaatteet ja tarvikkeet. Maahantulijat saavat lahjoituksina vuosien jälkeenkin maahan tulosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Suomi tarjoaa loistavia kansallispuistoja ja luontokohteita päiväretkeilyyn. Ne ovat helposti saavutettavissa, reitit ovat hyvin merkittyjä ja alueilla on hyvät palvelut, kuten tulentekopaikat ja kuivakäymälät.
Suomessa on myös jokamiehenoikeus, yksityismaillakin saa patikoida ja olla yhden yön.
Itse tykkään retkeillä niin, että hyppään vaan metsään ja katson mitä löytyy.
Yksi tuttu käytti vajaan lomaviikon siihen että käveli kotoaan Turusta Säkylää sukulaisiin. Ei rahanpuutteen takia, vaan huvikseen.
Suomessa on pyhiinvaellusreittejäkin,jos tykkää maantienlaitaa tilskiä.
Vaikka olen ollut välillä tuilla ja köyhä, ja viihdyn luonnossa, en ole koskaan alkanut suosittelemaan muille näitä, koska olen saanut hyvät lenkkarit, vaelluskengät, teltan ja muut harrastusvälineet niin urheiluun kuin taiteiluunkin vanhemmiltani, jotka eivät ole köyhiä.
Varmasti aivan minibudjetillakin voi hankkia ja haalia itselleen kaikenlaista, mutta sekin vaatii tietysti sen, ettei ole sosiaalisena perintönä tai vaikkapa mielenterveysongelmien vuoksi tullutta näköalattomuutta yms. Toki meillä ihmisillä on muutenkin luonne-eromme ja toiset ovat enemmän eteenpäin meneviä, nokkelia, kekseliäitä/luovia ja aktiivisia kuin toiset.
Moni hyväosainen on tilanteessaan enempi vähempi tukevan ympäristön luotsaamisen seurauksena.
Kyllä pitää. Yhteiskunnan pitää kustantaa minimissään yksi kahden viikon matka per talvi kanasaarille. Sillä ehkäistään ihmisten masentumista pitkän ja pimeän talven aikana. Miten muuten sitä jaksaa taas keväällä hakea töitä
Vierailija kirjoitti:
Kaiken päivää lomalla, töitä ei tarvi tehdä, mutta siitä huolimatta pitäisi olla sama elintaso kuin niillä, jotka nousee joka helvetin aamu TÖIHIN??????!!!!!!
Työttömän arki ei ole lomaa. Vaan ahdistavaa, kuormittavaa hätää.
myös heidän psykofyysisyys tarvitsee sen vaihtelun.
aivot tarvitsevat stimulaatiota-- jopa sen, että teetkin lenkkisi erilailla- se jo ruokkii aivoja. ei luksusta suinkaan. perheleirit mm kotimaassa tms tuettua lomaa.
yuöttömyys on tuhoisaa- ja kuormittavampaa kuin ikinä työntekoa- marginaali jos on työpaikkakiusaamista tms törkeät olot.
älä sekoita taivaanrannanmaalareita oikeisiin työttömiin- joilla koulutus, akateemisuuskin, opintolaina tikittää niskassa.
hei mee pois- hus- sinne nurkantaakse toimenpidettävä varten.
Ois se ihan kohtuullista, että jokainen voisi joskus tehdä kylpyläreissun tai muuta pientä.
Mihin hel***vettiin 24/7 työtön vielä lomaa tarvitsee? Kun on joka pv sitä lomaa. Kivahan se on elellä meidän veronmaksajien rahoilla. Siis pitäisikö työttömän saada 100% sama elintaso lomineen kuin työssä käyvän? Lopettakaa se vasemmistolainen märinä.
Kyllähän ne työnsaannin ja opiskelun kannalta ovat äärettömän tärkeitå, että henkilöllä on verkostot ja sosiaaliset taidot, se on kaiken perusta, myös hyvinvoinnin ja terveyden. Ja se taas vaatii rahaa, tavata ihmisiä, tutustua paikkoihin, uutuuksiin, "elää tässä ajassa" jne. joka puuttuu jos ihminen elää köyheedessä.
Ja väittäisin, suurin osa työpaikoista jaetaan näiden perusteella, myös julkisilla sektorilla. Näin on ollut maailman sivun.
Onhan tästä hyvä esimerkki Oliver Stubb, hänellä oli verkostot kunnossa ja hyvät sosiaaliset taidot, hän sai helposti harjoittelu paikan, toisin jos vastakohtana oli tt-tuella vuosia elänyt, ilman kavereita ja suhteita oleva henkilö, hånet olisi sivuuttanut. Tällä hetkellä köyhyyden vuoksi menetetään valtava määrä nuoria potellista hyvää työvoimaa ja yhteiskunnan rakentajia.
Sen pitäisi kuulua jo yleissivistukseen, köyhyys näkyy terveyden ja hyvinvoinnin lisäksi pahiten juuri henkisesti ja syö ihmisen henkisistä energiaa ja voimavaroja, jonka vaikutukset ovat elinikäiset, vaikka ihmisestä tulisi myöhemmin miljönääri, mutta taakka on kannettavana.
Vierailija kirjoitti:
Ois se ihan kohtuullista, että jokainen voisi joskus tehdä kylpyläreissun tai muuta pientä.
..mikäli ei oikeasti syy ole pelkkä ikuinen lorvimisenhalu. Silloin voi elää hernekeitolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin pystyn. Tyhjensin säästötilit jo 5 vuotta sitten. Paloturvakaappia ei Kela tule tarkistamaan. Vain hölmö pitää kaikkia rahojaan pankissa.
Minä tyhjensin tilini jo vuonna 2010 ja jättäydyin työttömäksi. Siitä asti olen ollut työttömänä ja nykyään saan toimeentulotukea ja asumistukea. Piilotin viranomaisilta aikoinaan 510 000€ ja siitä on jäljellä vielä lähes 15 vuoden jälkeen 300 500€. Pärjään kyllä loppuelämäni.
Vierailija kirjoitti:
Kun köyhäkin voi hyvin, rikkaan ei tarvitse pelätä, että köyhä tulee sorkkaraudan ja puukon kanssa hakemaan rikkaalta omaisuutta.
Tervetuloa hakemaan. Tarjoilen resupekalle heti kynnyksellä 110g laadukasta vismuttimuroa suuhun toimitettuna, suoraan 9000€ Perazzin piipusta annosteltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu hyvä immeinen ja ota lääkkeet
Miksi oikeutettu tuohtumis pitäisi turruttaa lääkkeillä. Kyllä se kuule korpeaa kun joka aamu nouset kukonlaulun aikaan lähteäksesi töihin, maksat elämäsi itse ja ansaitset ainoan asia mikä ehkä edes erottaa sinut sohvalla makaajista eli loman. Nyt loisijoille pitäisi maksaa siis lomakin veronmaksajien pussista. Eläköön sosialismi.
No samoja asioita minä teen työttömänä kuin työssäkäyvänä lomilla tein.
Ulkoilen, käyn kalssa, marjassa ja geokätköilemässä esim.
Kesästä otan irti ulkona luonnossa liikkumalla paljon. Talvella ei tuonne tee mieli mennä luontoon samoilemaan.
Kun joku vinkuu jotain ulkomaanmatkoja tjsp, niin anna mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ne on epärealistisia ulinoita ja provoja
Suojelurahaa siis mielestäsi pitäisi maksaa?
Epäilen ettei useimpien tt-tukiasiakkaiden aloitekyky riitä rötöstelyyn. Kun sitten pitäisi olla kanavat saaliin myymisellekin.
Rikollinen elämä on oikeasti aika vaivalloista ja vaatii kaikenlaisia taitoja. Samalla effortilla voisi olla kunniallinen ja rehellinen yrittäjä.