Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsekästä olla auttamatta sairasta ex-puolisoa?

Vierailija
24.08.2026 |

Ero tuli ja harkinta-aikana exällä todettiin vakava parantumaton sairaus. Elinaikaa on jäljellä ehkä vuosi tai kaksi. Exän lähisuku on sitä mieltä että minun pitäisi auttaa jo nyt ja varsinkin sitten kun apua tarvitaan jatkuvasti. Olen kuulemma itsekäs kun kieltäydyin. Meillä ei ole edes yhteisiä lapsia. Säälin miestä, mutta mielestäni on kohtuutonta vaatia että jäisin roikkumaan pariksi vuodeksi ihmiseen josta olen eronnut jo ennen sairauden toteamista.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ex, ei velvollisuutta. Mun mielestä saa olla itsekäs. 

Onhan niitä liittojakin, joissa puoliso lähtee sairautta karkuun tai heittäytyy mahdottomaksi sairaan edessä. Se on kpäisyyttä.

Vierailija
42/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yllättävän paljon ihmisiä ketkä ei auttaisi kuolevaa eksää :O Minä auttaisin kaikkia kolmea. Ei kahta kysymystä. Onko teillä kaikilla suhde päättynyt johonkin pettämisiin tai muihin hyvin ikäviin tunnelmiin? Tullut turpiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää possea.

Vierailija
44/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eksä pyytänyt apua?

Vierailija
45/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllättävän paljon ihmisiä ketkä ei auttaisi kuolevaa eksää :O Minä auttaisin kaikkia kolmea. Ei kahta kysymystä. Onko teillä kaikilla suhde päättynyt johonkin pettämisiin tai muihin hyvin ikäviin tunnelmiin? Tullut turpiin?

Hyvissä väleissä erottiin, mutta hänellä sukulaisia ja ystäviä, jotka voivat auttaa. Eri

Vierailija
46/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on ex, ei velvollisuutta. Mun mielestä saa olla itsekäs. 

Onhan niitä liittojakin, joissa puoliso lähtee sairautta karkuun tai heittäytyy mahdottomaksi sairaan edessä. Se on kpäisyyttä.

Minun ex mieheni halusi erota sairastumiseni vuoksi. Lasten asioissa olen hänen kanssaan tekemisissä. Mutta en jumaliste ikikuunapäivänä alkaisi hoitamaan häntä, jos sairastuisi. Ei hänkään minua tukenut millään tavalla, syyllisti vain elämänsä pilaamisesta.

Ap:lle suosittelen jättäytymistä pois exän hoitoringistä 

Vierailija
47/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan jotenkin yrittäisin pysyä tukena, jos ero olisi ollut sopuisa ja välillämme olisi hyviä muistoja ja ystävyyttä. Mutta velvollisuutta ei ole tietenkään. 

Jos ollaan  sovussa ja ystävinä- silloin ei erota

Kyllä erottiin. Meistä tuli vaan kämppiksiä. Ei rakkautta enää vaikka ei tapeltu. 

Vierailija
48/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko eksä pyytänyt apua?

Tämä on hyvä pointti. 

Ehkäpä suku vaan säätää

Vierailija
49/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä nämä sukulaiset kysyvät sinua auttamaan? Uskomatonta röyhkeyttä. Jättäisin vaan vastaamatta ja blokkaisin. 

Vierailija
50/50 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö kuvittelemaan, miltä sinusta tuntuu sen jälkeen kun ex-puolisosi on kuollut?

Oletko silloin tyytyväinen päätökseesi (olla auttamatta) vai kaduttaako?

Mietipä miltä niistä samalla paikkakunnalla asuvista sukulaisista tuntuu exän kuoltua, jos jättäisivät saattohoidon aloittajalle (sitähän tuossa yritetään, sukulaiset eivät itse halua sitoutua hoitamaan niin paljoa)? Kun he kuitenkin ovat sukua? Aloittajan olisi hyvä säästää heidät omantunnon tuskilta ja antaa heidän hoitaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi