Jos lapsen kaveri kutsutaan perheen mukaan laivalle, kuka maksaa?
Lapsi A:n perhe on lähdössä laivalle ja kutsuvat mukaan lapsi B:n. Kumpi maksaa reissun, A:n vai B:n vanhemmat?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kutsutun lapsen vanhempi, olettaisi, että hyttiä ei tarvitse maksaa, mutta ruokailut yms pitää. Haluaisin myös tietää mitä suunnitelmia on, mitä aiotaan tehdä.
Mä kyllä ottaisin yhteyttä vanhempiin, jos mun lapsi kutsuttaisiin mukaan, ja kysyisin miten osallistun kuluihin. En todellakaan lähettäisi lastani mukaan, jos joutuisi yksin majoittumaan ilman muita matkustajia.
Pitää olla perhehytti.
Siis jaat hyttisi jonkun vieraan pennun kanssa??
Ei helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kutsutun lapsen vanhempi, olettaisi, että hyttiä ei tarvitse maksaa, mutta ruokailut yms pitää. Haluaisin myös tietää mitä suunnitelmia on, mitä aiotaan tehdä.
Ilmaiseksiko se sun pentu täytyy saada majoitettua?
Vierailija kirjoitti:
Apua miten junttia olettaa, että toiset maksavat. Mainittiinko kutsussa, että maksavat? Jos ei, ei pidä olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ottaisin yhteyttä vanhempiin, jos mun lapsi kutsuttaisiin mukaan, ja kysyisin miten osallistun kuluihin. En todellakaan lähettäisi lastani mukaan, jos joutuisi yksin majoittumaan ilman muita matkustajia.
Pitää olla perhehytti.
Siis jaat hyttisi jonkun vieraan pennun kanssa??
Ei helvetti.
No en noita 9-vuotiaita keskenään jättäisi.
Itse esittäisin asian kysymällä, en kutsumalla, esim. näin:
- Olemme lähdössä paikkaan X ja voisimme ottaa lapsenne mukaan omamme kaveriksi, jos teillä on mahdollisuus kustantaa matkalippu, jonka arvo on 50 euroa. Ruuat menisivät meidän piikkiin. Ymmärrämme kyllä, jos tämä ei onnistu.
Jo ennen tätä ehdotusta on hyvä tuntea perhe sen verran, ettei ehdottele maksullista tekemistä täysin tt-tuella elävälle köyhälle.
No miten nyt sovitaan.
Yleensä jos nyt ei samaa perhettä olla niin lähtökohtaisesti B:n vanhemmat maksaa. Tai ainakin tarjoutuu maksamaan. Ja laittaa lapselle karkkirahat mukaan jabuffat yms tarpeen mukaan vaikka mobile payllä myöhemmin.
Noin me on tehty.
Lapseni kaverin isä antoi viikon reissulle mukaan ruokarahat hänen lapselleen. No lapsi ei koko viikon aikana syönyt ravintoloissa mitään, ainoastaan kun teimme ruoan asunnossamme. Meidän lapsi meni sitten samaan moodiin kaverinsa kanssa ja jättäytyi myös syömästä, 15-v teinityttöjä kun olivat. Arvaahan sen, että kiukuttelua se sitten oli kun tytöillä oli nälkä. Isän antamilla rahoilla ostettiin sitten krääsää ja muuta tilpehööriä ja karkkia meidän tietämättä. Opetuksena että ei rahoja koskaan lapsille vaan reissun mukana oleville vanhemmille. Meillä kaikilla meni tämän takia viikko pilalle. Olisi pitänyt itse kovistella ja vaatia rahat itselle, mutta se olisi tuntunut varastamiselta tai sitten olisi pitänyt ostaa ruoat ravintoloista kaverille omilla rahoilla, mutta sekään ei tuntunut oikealta kun tiesi että ruokarahaa oli annettu tarkoituksella. Tytöt osaavat tehdä nämä niin taitavasti että muka ei sitten ykskaks olekaan nälkä... Mites siinä sitten pakottaa täysin vierasta lasta...
Riippuu niin paljon kokonaisuudesta. Oma lapseni on pyydetty mukaan risteilylle ystävänsä perheen kanssa ja on pyydetty maksamaan ruokapaketti jotta pääsevät yhdessä buffettiin ja aamupalalle syömään. Tämä muuten toki erittäinkin ok, mutta tuo samainen ystävä on ollut meidän perheemme kanssa meillä, mökillä, ravintolassa etc syömässä satoja kertoja ilman, että olemme koskaan pyytäneet näistä rahaa. Jopa monen päivän reissujen ruoat ja juomat on maksettu, joten kyllähän se joku teinin 48 € ruokamaksu vähän pikkusieluiselta tuntui. Tietty maksettiin, mutta vähän jäi mietityttämään kun omalle ei laiteta edes tuliaisia mukaan meidän reissuille. Ihmisten pitäisi enemmän ajatella omaa nenäänsä pidemmälle näissä. Kiva kuitenkin etteivät sentään 4 hengen hytistä veloittaneet mitään.