Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ottavat itsestään kuvia?

Vierailija
23.08.2026 |

Minun on aina ollut vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluaisi nähdä itsestään valokuvaa. Moni tuntuu ottavan itsestään kuvia jopa päivittäin. Ehkä olen vain liian vanha - 33-vuotias - tällaisia asioita ymmärtääkseni. Itse en kestä nähdä edes omaa peilikuvaani. En halua, että olemassaolostani jää maailmaan minkäänlaista visuaalista todistusaineistoa. Miksi kukaan jättäisi sellaista vapaaehtoisesti? Ymmärrän kuvat merkittävistä tapahtumista, mutta muuten valokuvat ovat parhaimmillaan luonnon ikuistamisessa. Luonto on aina kaunis; ihminen ei koskaan.

Olen väsynyt yltiövisuaaliseen maailmaan. En kuulu tänne. Sivistysyhteiskunta on typistynyt sosiaalisen median karjamarkkinoiksi, eikä ketään enää kiinnosta katsoa ulos maailmaan. Täällä on orpoa elää.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kuvan todetakseni, että jep, olen vieläkin ruma. En kylläkään lataa niitä minnekään. 

Vierailija
82/87 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän koko keskustelun voi tiivistää aapeelle yhteen ainoaan sanaan:

LAIHDUTA.

Ei tartte vinkua enää, kun muiden kauneus ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selkeästi oman itsetuntosi kanssa pahoja ongelmia. Itse olen välillä kuvannut videoclippiä itsestäni, kun olen ollut rullaluistelemassa. Puhunut jotain puhelimen etukameralle, ja sit kääntänyt takakameralle, kun olen vaikka mennyt loivaa pitkää alamäkeä tasaisen varmaa vauhtia.

En ole koskaan ajatellut, että minulla olisi huono itsetunto. Olen vain realisti puutteideni suhteen enkä halua joutua näkemään itseäni. Varmasti moni ajattelee samoin.

Ap

Toinen vaihtoehto on itsekritiikki,  liian korkea sekin. Koskee myös muita. Mutta ei jaksaisi häärätä aina oman naamansa kanssa tai mitä tuntee just  sillä ja sillä hetkellä. Eikö ole muuta ajattelemista? Mutta hyvähän tuo on että jotkut rakastaa edes itseään. 

On eri asia olla ylikriittinen kuin terveen realistinen. Olen täysin tietoinen siitä, että inhotan muita - inhotanhan itseänikin. Silloin on mielestäni vain normaalia kohteliaisuutta koettaa olla mahdollisimman huomaamaton ja pysyä poissa tieltä. En itsekään halua nähdä itseäni (käyn jopa suihkussa pimeässä). Luontainen jatkumo on, etten halua näkyä myöskään kuvissa. Halusin vain ymmärtää, mistä muiden halu kuvata itseään johtuu.

Hyviä kommentteja, kiva, kun herää ajatuksia!

Ap

Vierailija
84/87 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naamakuvia somessa, koska itsetunto huono, ja kehut tuntuu kivalta. Tiedän, etteivät kaikki ole vilpittömiä, mut silti tulee parempi mieli. Ei ole niin vakavaa.

Vierailija
85/87 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan joskus harvan kerran juhliin lähdössä, kun kerrankin on laittautunut 😃. Työpäivät kun menee haalareissa.

Vierailija
86/87 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän koko keskustelun voi tiivistää aapeelle yhteen ainoaan sanaan:

LAIHDUTA.

Ei tartte vinkua enää, kun muiden kauneus ahdistaa.

Ei laihuus muuta rumia kasvoja mihinkään, tai edes sitä romuluista ruumiinrakennetta. (En ole ap) 

Vierailija
87/87 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota itsestäni kuvia koska ne kuvat nyt vaan näyttää ihan kauheilta. Passikuvakin suoraan helvetistä. Ehkä sitten joskus kun oon laihtunut siedän paremmin peiliä ja kuvia itsestäni. Ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi