Miksi ihmiset ottavat itsestään kuvia?
Minun on aina ollut vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluaisi nähdä itsestään valokuvaa. Moni tuntuu ottavan itsestään kuvia jopa päivittäin. Ehkä olen vain liian vanha - 33-vuotias - tällaisia asioita ymmärtääkseni. Itse en kestä nähdä edes omaa peilikuvaani. En halua, että olemassaolostani jää maailmaan minkäänlaista visuaalista todistusaineistoa. Miksi kukaan jättäisi sellaista vapaaehtoisesti? Ymmärrän kuvat merkittävistä tapahtumista, mutta muuten valokuvat ovat parhaimmillaan luonnon ikuistamisessa. Luonto on aina kaunis; ihminen ei koskaan.
Olen väsynyt yltiövisuaaliseen maailmaan. En kuulu tänne. Sivistysyhteiskunta on typistynyt sosiaalisen median karjamarkkinoiksi, eikä ketään enää kiinnosta katsoa ulos maailmaan. Täällä on orpoa elää.
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
No jos puolisosi on potkaissut sinut pihalle koska olet päästänyt itsesi kuntoon jossa et ole enää haluttava, on etsittävä uusi elättäjä. Uutta matoa koukkuun. Teet pedikyyrin manikyyrin ja mitä niitä on, otat selfien ja käsittelet kuvan. Vyötäröltä pois, rintoihin ja peppuun lisää. Suurennat silmiä ja törrötät huulia. Kyllä joku tarttuu syöttiin kunhat et itse ole ronkeli.
Kommentoitkohan vahingossa väärään ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on selkeästi oman itsetuntosi kanssa pahoja ongelmia. Itse olen välillä kuvannut videoclippiä itsestäni, kun olen ollut rullaluistelemassa. Puhunut jotain puhelimen etukameralle, ja sit kääntänyt takakameralle, kun olen vaikka mennyt loivaa pitkää alamäkeä tasaisen varmaa vauhtia.
Eiköhän se ole niin, että monella näillä insta yms. ihmisillä on itsellään se huono itsetunto. Itsetunto, joka riippuu siitä, että montako tykkäystä on tullut jne....
Kun ihminen on sinut itsensä kanssa niin silloin ei tarvitse nettiin laittaa mitään itsestään ja kerjätä huomiota. Sen ymmärrän, jos on oikeasti joku merkittävä henkilö tai todella tunnettu julkkis niin hän laittaa jotain nettiin, koska hän ja hänen elämä kiinnostaa muita. Kaiken maailman nettityrkyt on sitten asia erikseen.
Palstapunkerot muokkaavat Faceen kuvia, no on kyllä syytäkin, semmoisia mummovalaita 30-60 v!
Vierailija kirjoitti:
No ei kaikki ole rumia sääliöitä niin ku sinä.
Ohhoh. Jopas!
Sulla on varmaan ruma sielu ja ruma ajattelumaailma.
Veikkaan, ettette oikein kohtaa aapeen kanssa maailmoissanne.
Sinä voit jatkaa niitä selfieittesi ihailua ihan rauhassa. Oman napasi ihmettelemistä.
Aapeellä on jokseenkin laajemmat nuo ajattelunkanavat ja aiheet. Monella muullakin on. Hyvä niin.
Ei kaikki jaksa pällistellä. Onhan se melkosen kapeeta. Itsensä jatkuva pällistely.
Kuka jaksaa jotain naamakirjaa tai instagramia?
Mä en ole ollut enää moneen vuoteen. En jotenki jaksanut semmosta mukamasmaailmaa.
Mulle tää sopii.
Mä otin kasvokuvan tai kuvia joskus silloin, kun puhelimiin tuli kamerat ja huomasin, että vitsi mähän olen kaunis 😍 ymmärsin silloin miksi baarissa oli vientiä enemmän kuin muilla. MUTTA kyllästyin siihen parin kuvan jälkeen ja käytin sitä lähinnä tarkistaakseni näytänkö samalta kuin peilistä, kun oli huono itsetunto -päivä.
Sanoisin siis, että huono itsetunto ajaa tähän ja siihen päälle huomionhakuinen luonne, niin hinnalla millä hyvänsä heidän on saatava jotain. Itse lopetin tuon aika äkkiä, kun ei oikeastaan kiinnostanut se enempää miltä näytän ja nykyäänkin käytän sitä vain silloin, kun pitää tarkistaa onko meikki symmetrinen silmissä tms.
Tätä ihastusta oman naaman kuvaamiseen olen ihmetellyt siitä saakka kun kännyköihin tuli käyttökelpoiset kamerat 2005-10. Ihmiskunta keksi kuitenkin peilinkin jo tuhansia vuosia sitten, eikö se riittänyt? Jostain syystä tämä oman pärstän kuvaaminen tuntuu lisääntyneen samaa tahtia somen kanssa. Filmikameroiden aikana ennen somea harva halusi tunkea naamaansa kuvaansa jos tarkoituksena ei ollut kyseisten ihmisten kuvaaminen. Ne maisemat ja muutkin kauniit kuvat olisivat paljon kauniinpia ilman sitä kuvassa tarpeetonta naamavärkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on selkeästi oman itsetuntosi kanssa pahoja ongelmia. Itse olen välillä kuvannut videoclippiä itsestäni, kun olen ollut rullaluistelemassa. Puhunut jotain puhelimen etukameralle, ja sit kääntänyt takakameralle, kun olen vaikka mennyt loivaa pitkää alamäkeä tasaisen varmaa vauhtia.
Mutta miksi?
Ihan vaikka huvin vuoksi. En ole tarvinnut sen ihmeempää syytä. Muutamia kertoja tullut näitä clippejä jaettu Facebookkiin. Muutaman kerran tullut kuvattua, kun ollut jollain uudella reitillä, mitä ei ole aikaisemmin tullut vedettyä. Videosta pystynyt myöhemmin katsomaan, että mistä kohtaa piti kääntyä mihinkin, kun reitin mennyt vetämään joskus uusiksi. Aina jonkun asian tekemiseen ei tarvita mitään sen syvällisempää syytä, sä vaan teet asian, koska susta tuntuu siltä.
Ihmiset ovat laumaeläimiä.
Yksinkertaiset ihmiset tekevät paljon monia asioita vain koska muutkin tekevät.
oman pään sisällä kun ei paljon liikennettä ole... ja se itsetietoisuus puuttuu täysin.
Siihen löytyy jopa helppo testi: Montako asiallista ja opettavaista kirjaa olet lukenut aikuisiälläsi? niin...
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen, miksi naiset nykyään ottavat ja otattavat aina kuvia perseestään ja esittelevät kaikkialla muutenkin sitä? Nykyään naiset ovat ja ennenkaikkea myös itse kokevat ilmeisesti olevansa pelkkiä perseitä. Se on se, mitä bodataan, minkä muodoista keskustellan ja jaetaan neuvoja sen muokkaamiseksi. Uima-asut ovat paljasperseisiä, kaduilla kuljetaan melkein paljasperseisinä, jne.
Otetaan esimerkiksi miesjulkkis, joka esittele vaikkapa melontaharrastustaan. Kuvissa hän seisoo kanoottinsa vieressä. Jos kyseessä on taas naisjulkkis, niin kuvissa hän pyllistää...
Pyllistelyä
Ihminen on niiiiin itserakas, siksi kuvaa itseään.
Etsii kumppaninkin joka on samannäköinen. Siinäkin saa sit katsella itseään oikein olan takaa.
hyvä aloitus. samaa miettinyt itsekin.kai ihmiset hakee toisten hyväksyntää ja kehuja. ja erityisesti naiset. onko itsetunto heikohko? tai sitten ihmiset vaan on niin tyhmiä nykyään että pitää matkia muita.
En ymmärrä minäkään tätä itseään kuvaamisen innokkuutta. Toivottavasti on ohimenevä ilmiö. En myöskään ymmärrä että joku viitsii seurata jonkun tekemisiä somessa.
Tiedoksi: ketään ei kiinnosta nähdä sitä sinun tekohymyistä naamaa, joka peittää 2/3 osaa siitä maisemakuvasta.
Sellainen itsensä kuvaaminen, jolla haetaan jotain pätemisen tarvetta, on narsistinen tapa yrittää kerjätä peukkuja ja esitellä elämäntyyliä joka voi olla todellista tai liioiteltua. Huvittavaa, että jopa entinen pääministerimmekin kuvaa jotain aamiaisiaan, skumppalasejaan tai uikkareitaan. Voi pyhä sylvi. Mitäköhän sekin sillä tavoittelee… 😂
Itse en halua olla missään somessa, kun en halua mukaan tällaiseen tyhjänpäiväiseen peukutuskulttuuriin. Syökööt ja juokoot ihmiset mitä tykkäävät ja kävelkööt millä rannoilla tahansa. Ei kiinnosta, enkä peukuta.
Siksi kun olen kaunis, rietas ja onnellinen.
Ota sinäkin itsestäsi kuvia !!!?
Yksi suomalainen sisällöntuottaja kuoli tällä viikolla. Oli ulkonäköpaineita, mutta ne eivät olleet kuolinsyy, ainakaan suora.
Ihmiset näyttävät luonnostaan apinoilta, joten en ymmärrä kuvausintoa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen itsensä kuvaaminen, jolla haetaan jotain pätemisen tarvetta, on narsistinen tapa yrittää kerjätä peukkuja ja esitellä elämäntyyliä joka voi olla todellista tai liioiteltua. Huvittavaa, että jopa entinen pääministerimmekin kuvaa jotain aamiaisiaan, skumppalasejaan tai uikkareitaan. Voi pyhä sylvi. Mitäköhän sekin sillä tavoittelee… 😂
Itse en halua olla missään somessa, kun en halua mukaan tällaiseen tyhjänpäiväiseen peukutuskulttuuriin. Syökööt ja juokoot ihmiset mitä tykkäävät ja kävelkööt millä rannoilla tahansa. Ei kiinnosta, enkä peukuta.
Itse kuvaan pskaisia kalsareita kuukauden vaihtovälein. Edestä keltaiset, takaa ruskeat.
Aamukusi ja -pas ka voisi kiinnostaa muita peukuttamaan.
Otan itsestäni kuvia, koska näytän joka päivä vähän erilaiselta. Julkaiseminen on sitten eri asia, kumpaakohan tarkoitat?
Itseä aina hauskuuttaa kun ajattelen heidän itsestään lanseeraamaa nimikettä; Sisällön tuottaja -))))!