Jatkuvasti vastamelukuulokkeet päässä kulkeminen on epäsosiaalista ja ylimielistä käytöstä.
Nykyään kaupassa, bussissa, töissä ja jopa muiden ihmisten seurassa näkee jatkuvasti porukkaa kuulokkeet korvilla täysin omassa kuplassaan. Sitten ihmetellään, miksi ihmiset ovat yksinäisiä eikä tuntemattomille enää jutella.
Minusta kuulokkeet viestivät aika suoraan: älä puhu minulle, en halua kuulla sinua enkä ympäristöäni.
Ennen julkisissa tiloissa oltiin edes jollain tavalla läsnä muiden ihmisten kanssa. Nyt tuntuu, että normaali sosiaalinen kanssakäyminen koetaan häiriöksi, jolta pitää suojautua vastamelulla.
Kommentit (538)
En ole kiinnostunut tuntemattomista ihmisistä. Jos haluan tutustua tuntemattomiin ihmisiin, valitsen itse ajan ja paikan sille. En halua kuulla outojen ihmisten keskusteluja, lasten itkua, kulluja yms
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku ihan rehellisesti vastata: mitä erityisen tärkeää, kiinnostavaa tai välttämätöntä asiaa sinulla olisi ehdottomasti kerrottavana täysin ventovieraalle ihmiselle esimerkiksi bussissa?
Touché.
"Sitten ihmetellään, miksi ihmiset ovat yksinäisiä eikä tuntemattomille enää jutella."
Suomessa?
Koska Suomessa on viimeksi juteltu tuntemattomille ihmisille bussissa tai missään julkisella paikalla?
voi kun voisi pitää vastamelukuulokkeita sukulaisilla vieraillessa
Miksi helvetissä pitäisi olla jonkun täysin nobodyn olemassaolosta kiinnostunut ja jutella sen kanssa? Siksi, koska tämä haluaa tai kokee siihen tarvetta niin muiden pakko suostua ja taipua? Jos noin yksinäisyys vaivaa niin ottakaa selvää kerho tai harrastustoiminnasta ja menkää sellaiseen mukaan. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta kuunnella läpätystänne.
Minä käytän vastamelukuulokkeita siksi että en vaikuta töykeältä kun en tunne pienintäkään halua ruveta keskustelemaan tuntemattomien ihmisten kanssa sen paremmin bussissa, kuntosalilla kuin missään muuallakaan.
Kuulokkeilla estetään myös avohoitopotilaiden kiusalliset kommunikointiyritykset kun Suomessa ainoastaan ne rupeavat höpöttämään tuntemattomille. Kuulokkeet kannattaa pitää päässä vaikka niitä ei edes laittaisi päälle.
Minusta kuulokkeet viestivät aika suoraan: älä puhu minulle, en halua kuulla sinua enkä ympäristöäni.
Siis tästähän syystä niitä pidetäänkin päässä. Kerrotaan ympäristölle, että älä puhu minulle.
Mä pääsen mukavaan flow-tilaan kuulokkeet päässä liikkuessa muutamassa minuutissa.
Autossa musa myös kuulostaa paremmalle vastamekuulokkeista kuin autoradiosta ja voi itse valita musat.
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsen mukavaan flow-tilaan kuulokkeet päässä liikkuessa muutamassa minuutissa.
Autossa musa myös kuulostaa paremmalle vastamekuulokkeista kuin autoradiosta ja voi itse valita musat.
Olen käyttänyt vuosikymmenen ajan vastamelukuulokkeita myös silloin kun ajan itse pidempiä matkoja maantiellä tai moottoritiellä.
Syy on hyvin yksinkertainen: en halua pilata kuuloani.
Minulla on erittäin hyvällä äänieristyksellä varustettu auto joka olisi eurooppalaisella sileällä asfaltilla käytännössä äänetön satasen nopeuteen saakka. Mutta kun sillä lähtee ajamaan idioottimaisilla 20" vakiorenkailla järkyttävän karkealla suomalaisella asfaltilla niin jyrinä alkaa häiritä selvästi jo 80km/h alkaen. Musiikkia saa vääntää kovemmalle mikä pahentaa tilannetta entisestään. Kun jälkikasvu on kyydissä niin kaikki kuuntelevat omaa musiikkiaan melunvaimennuskuulokkeet päässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoit, en kuullut kun oli nämä kuulokkeet päässä!
Ai sulla oli kuulokkeet päässä? Miten ne vaan oli päässä? Kukahan ne oli päähän laittanut, vai oliko nyt vaan ilmestyneet siihen? -Pekka M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoit, en kuullut kun oli nämä kuulokkeet päässä!
Ai sulla oli kuulokkeet päässä? Miten ne vaan oli päässä? Kukahan ne oli päähän laittanut, vai oliko nyt vaan ilmestyneet siihen? -Pekka M36
Ai, sä et nähnyt näitä päässä olevia kuulokkeita kun yritit sönköttää mulle jotain. Eikö edes opaskoira yrittänyt nykiä lahkeesta että oo nyt äijä hiljaa. Ei se kuule eikä halua kuulla sua.
Heti kun ruokakaupoissa laitetaan se kirottu möykkäradio kiinni, joka suoltaa osuuskaupan mainoksia ja synnytyssalin mylvintää, otan kuulokkeeni päästä. #osuuskauppahameenmaa #saatanallinenmöykkä
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän vastamelukuulokkeita siksi että en vaikuta töykeältä kun en tunne pienintäkään halua ruveta keskustelemaan tuntemattomien ihmisten kanssa sen paremmin bussissa, kuntosalilla kuin missään muuallakaan.
Kuulokkeilla estetään myös avohoitopotilaiden kiusalliset kommunikointiyritykset kun Suomessa ainoastaan ne rupeavat höpöttämään tuntemattomille. Kuulokkeet kannattaa pitää päässä vaikka niitä ei edes laittaisi päälle.
Itse olen joskus teeskennellyt puhuvani puhelimeen, näin olen välttänyt kiusallisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kuulokkeet päässä aja autoa! Sinun täytyy olla valmis reagoimaan liikenteen ääniin.
Kyllä niillä kuulee jos joku haluaa kaupassa avautua esim omista asioistaan. Mutta ehkä ne on merkki ettei halua kuulla.
Toiset myös opiskelee ja kuuntelee oppimateriaalia. Toiset (kuten minä) kuuntelee äänikirjaa. Mieti sinä muita murheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joskus teeskennellyt puhuvani puhelimeen, näin olen välttänyt kiusallisia tilanteita.
heh, teen samaa.
Vierailija kirjoitti:
"Sitten ihmetellään, miksi ihmiset ovat yksinäisiä eikä tuntemattomille enää jutella."
Suomessa?
Koska Suomessa on viimeksi juteltu tuntemattomille ihmisille bussissa tai missään julkisella paikalla?
Tosi harvoin, muualla Euroopassa ollaan sosiaalisia ja jutellaan kaikille, Suomessa ollaan tikkutönkköjä ja mulkoillaan, ei ihme että täällä on pahoinvoivia, ilkeitä, kylmiä julmiakin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kuulokkeet päässä aja autoa! Sinun täytyy olla valmis reagoimaan liikenteen ääniin.
Ne torvensoitot, valojen vilkuttelut ja keskisormen heiluttelut ovat olleet jo vuosikymmeniä niin arkipäiväisiä että en kiinnittäisi niihin enää muutenkaan mitään huomiota joten vastamelukuulokkeet eivät haittaa ajossa.
Mitäs jätit edessä olevaan melkein auton mittaisen välin. Ei se pk-seudulla jää käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh, teen samaa.
Kuulokkeet päässä ehkäisevät ennalta kaikki ei-toivotut kontaktit.
Jos joku on niin sitkeä että yrittää viittoa kuulokkeiden poistoa niin alat vaan höpöttää enklantia ja viittoa sormella luuria kohden että muulla on tärkeä Teams menossa
Ei nykyään saa olla edes bussissa rauhassa, jos ei ole kuulokkeet päässä. Heti on joku ylisosiaalinen kertomassa sairaushistoriaansa.