Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmisiä jotka eivät vastaa kutsuun mitään?!

Vierailija
23.08.2026 |

Siis ihan oikeasti, jos ei kiinnosta/pääse, miksei sitä voi ilmoittaa?! Kuitenkin kun vastausta pyydetään päivään X mennessä. Silti iso osa ihmisistä on ihan hiljaa, noloa kysyä perään mutta pakko se on kun täytyy tietää kuinka paljon ruokaa tehdään ja tilataan.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norminuorisoa, joita palstan älykää piöt punkerot ovat "kasvattaneet"!

Vierailija
62/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos joku soittaa, että tuletko, niin menen. Mutta heti kun perustetaan joku WhatsApp-ryhmä, se on ehdoton ei ja eroaminen ryhmästä.😂"

Vaikeaa ymmärtää tällaista omahyväistä venkoilua. Mutta kaikenlaista se leipä vaan elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vastata? En minä ole mitään kutsuja pyytänyt lähettämään.

"Ihana" toi sun asenne. 

Vierailija
64/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tule vastausta ajallaan (jossa on toki pari varapäivää), lähetetään uusi kutsu ja kysytään, aiotko perkele tulla vai ei, mä tilaan safkat huomenna ja jos et ilmoittaudu ajoissa, saat ottaa omat makaronilootat ja kaljat mukaas kotoa.

Jos ei sittenkään vastata, ruksaat henkilön yli vieraslistalta. Ja varaat ruokaa noin 10% yli ilmoittautuneiden määrän.

Jos talous on niin tiukilla ettei pysty huomioimaan extraa, kannattaa laskea juhlien tasoa. 

Vierailija
65/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidät kutsuttiin juhliin joihin piti ilmoittautua nettikaavakkeella. Emme ole menossa, joten emme ilmoittautuneet. 
Sitten soi puhelin ja kysyttiin, emmekö ole tulossa.  No, olisivat laittaneet siihen nettilomakkeeseen vaihtoehdon, että emme tule. 

Tahtoo.fi hääsovellus? Sehän on helppo. Menet nimellä sisään ja siellä pitäisi olla molemmat vaihtoehdot, pääsen / en pääse. Tadaa, ilmoittautuminen hoidettu

Meillä oli Tahtoo hääsivu ja 3/4 ihmisistä ei vaivautunut edes avaamaan sitä sivua (kun vieras avaa sivun niin se näkyy ylläpitäjille eli minulle).

Osa ilmoitti silti viestillä että "tulossa" vaikka eivät tienneet edes että missä ja milloin juhlat on, kun se olisi selvinnyt avamaalla kutsulinkki. Hitto mikä sählääminen. 

Tahtoon idea on silti mainio. Säästää valtavasti rahaa, postimerkkeihin olisi mennyt muuten pelkästään 200e

Vatun postimerkkeihin? Whatsapp viestiä vaan ja jos joku ei vastaa niin ei oo tulossa

WhatsAppilla nuo kutsulinkit lähetettiinkin ja silti monet ei vastannut mitään. Jotkut laittoi sydämen tai peukun, yritä siitä sit arvailla.

Laitoin peukun, että olen huomioinut viestisi. 

Ja silti et vastaa siihen mitään.

Vastaan myöhemmin kun olen tarkastanut aikatauluni, yms. jos on selkeästi pyydetty vastaamaan myös jos ei osallistu. 

vastataan joka tapauksessa. voi luoja näitä.

Vierailija
66/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos joku soittaa, että tuletko, niin menen. Mutta heti kun perustetaan joku WhatsApp-ryhmä, se on ehdoton ei ja eroaminen ryhmästä.😂"

Vaikeaa ymmärtää tällaista omahyväistä venkoilua. Mutta kaikenlaista se leipä vaan elättää.

Minä ja minun juhlat on niin tärkeät että kaiken pitää pyöriä niiden ympärillä ja ein sanominen minulle on henkilökohtainen loukkaus. 

Vierailija
67/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä ja minun juhlat on niin tärkeät että kaiken pitää pyöriä niiden ympärillä ja ein sanominen minulle on henkilökohtainen loukkaus."

Miksi loukkaannut jos joku ei pääse paikalle?

Vierailija
68/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidät kutsuttiin juhliin joihin piti ilmoittautua nettikaavakkeella. Emme ole menossa, joten emme ilmoittautuneet. 
Sitten soi puhelin ja kysyttiin, emmekö ole tulossa.  No, olisivat laittaneet siihen nettilomakkeeseen vaihtoehdon, että emme tule. 

Tahtoo.fi hääsovellus? Sehän on helppo. Menet nimellä sisään ja siellä pitäisi olla molemmat vaihtoehdot, pääsen / en pääse. Tadaa, ilmoittautuminen hoidettu

Meillä oli Tahtoo hääsivu ja 3/4 ihmisistä ei vaivautunut edes avaamaan sitä sivua (kun vieras avaa sivun niin se näkyy ylläpitäjille eli minulle).

Osa ilmoitti silti viestillä että "tulossa" vaikka eivät tienneet edes että missä ja milloin juhlat on, kun se olisi selvinnyt avamaalla kutsulinkki. Hitto mikä sählääminen. 

Tahtoon idea on silti mainio. Säästää valtavasti rahaa, postimerkkeihin olisi mennyt muuten pelkästään 200e

Vatun postimerkkeihin? Whatsapp viestiä vaan ja jos joku ei vastaa niin ei oo tulossa

WhatsAppilla nuo kutsulinkit lähetettiinkin ja silti monet ei vastannut mitään. Jotkut laittoi sydämen tai peukun, yritä siitä sit arvailla.

Vastaan myöhemmin kun olen tarkastanut aikatauluni, yms. jos on selkeästi pyydetty vastaamaan myös jos ei osallistu. 

Ei vastata jos sitä vastausta ei pyydetä. Kutsuun vastataan kutsujan toiveen mukaisesti. Voi luoja näitä. 

Vierailija
69/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vastata jos sitä vastausta ei pyydetä. Kutsuun vastataan kutsujan toiveen mukaisesti. Voi luoja näitä. 

Minä ja minun vastaus on se tärkein. 

Vierailija
70/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ilmoita mitään, sitä hlöä ei lasketa mukaan. Eikä päästetä, jos tulee.

Vierailija
71/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta kysele perään. Teet sen määrän ruokaa kuin on vastanneita tulijoita. Näin meillä. Jos joku ei ole vastannut ja tulee silti, niin omapa on asiansa. Voivoi. 

Ei ole sitten yhtään kivaa kun tarjoilut loppuvat kesken.

No eihän ne lopu kun niille ketkä eivät ole imoittautuneet niin ei tarjoilla!

Vierailija
72/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta kysele perään. Teet sen määrän ruokaa kuin on vastanneita tulijoita. Näin meillä. Jos joku ei ole vastannut ja tulee silti, niin omapa on asiansa. Voivoi. 

Ei ole sitten yhtään kivaa kun tarjoilut loppuvat kesken.

No eihän ne lopu kun niille ketkä eivät ole imoittautuneet niin ei tarjoilla!

Mutta kyllä tuossa saatetaan se kutsuja joka tapauksessa inhottavaan tilanteeseen. Kiva erikseen kieltää saapujalta syöminen tai sulkea ovi nenän edestä. Siis oikein toimittu, kyllä, mutta latistaa kyllä tunnelmaa tehokkaasti.

Vierailija
73/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene mihinkään juhliin ikinä, joten mun mielestä ei tarvitse ilmoittaa yhtään mitään.😀😌

Vierailija
74/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa vaan näin: "Ilmoitathan päivämäärään x.x.xxxx mennessä montako henkilöä osallistuu tilaisuuteen". Sit me jotka ei ilmoita, niin eivät tule.

Ei toimi noin. Ihmiset voi silti ilmestyä vaikka eivät olisi ilmoittaneet tulostaan.

Vierailija
75/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitathan tu-los-ta-si…

Jos en ilmoita, en ole tu-los-sa.

Siihen kannattaa myös kiinnittää huomioita mitä pyytää…

Se on juurikin näin! Miksi pitäisi erikseen ilmoittaa etten ole tulossa kun pyydetään ilmoittamaan TULOSTA!

Jotkut osaavat lukea ja ymmärtävät lukemansa, jotkut eivät  ymmärrä kirjoittamaansa...

Vierailija
76/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa vaan näin: "Ilmoitathan päivämäärään x.x.xxxx mennessä montako henkilöä osallistuu tilaisuuteen". Sit me jotka ei ilmoita, niin eivät tule.

Ei toimi noin. Ihmiset voi silti ilmestyä vaikka eivät olisi ilmoittaneet tulostaan.

No se on niiden moukkien vika, kun heiltä on kysytty selvällä suomen kielellä, että oletteko tulossa, mutta eivät ole vastanneet mitään ja sitten hiihtelevät muina miehinä ja naisina paikalle. 

Mieti, jos kysyisit, että lähdetkö matkalle kanssani ja toinen ei vastaa mitään. Varaat itsellesi majoituksen, ohjelman ja muut mahdolliset kulut. Lähtöpäivänä kaveri odottaakin asemalla/kentällä/satamassa, että hän nyt lähteekin matkalle sun kanssa, en ole tosin järjestänyt mitään, koska sinun hommasi oli järjestää matkat.

Vierailija
77/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juurikin näin! Miksi pitäisi erikseen ilmoittaa etten ole tulossa kun pyydetään ilmoittamaan TULOSTA!

Jotkut osaavat lukea ja ymmärtävät lukemansa, jotkut eivät  ymmärrä kirjoittamaansa...

Oisko vaikka kohteliaat käytöstavat? Kiitos kutsusta, en ole tulossa.

Hiljaa möllöttäminen ei ole mikään vastaus. 

Vierailija
78/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko kahvia? Ai, ei vastannut, se siis tarkoittaa ettei ota kahvia.

Käytitkö koiraa ulkona? Ei vastannut, tarkoittaa siis, ettei käyttänyt.
Mennäänkö kihloihin? Ei vastannut, ei siis halua kihloihin.
Tuleeko muuta kahvin ja pullan lisäksi? Ai, ei vastannut, tarkoittaa siis, että tässä on kaikki ostokset.
Onko teillä polvessa kipuja? Ahaa, ei vastannut, ei siis ole polvikipuja.

Mitä muuta lähdetään arvailemaan vastaamattomuudella?

Vierailija
79/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitopalvelulle pitää maksaa sen mukaan, moniko on tulossa. 

Suututtaa, että 3 jätti tulematta, vaikka heidät oli ilmoitettu tuleviksi. Suututtaa vieläkin. 

Sitä joutuu elämässä väistämättä kestämään myös epätäydellisyyttä, jos ei kestä pettymyksiä ei kannata järjestää mitään vaan kiukutella ihan vaan yksinään. 

Ihmisellä on oikeus olla kiukkuinen toisen ihmisen aiheuttamasta harmista. Epäkohteliaisuus, huonot tai puuttuvat tavat, välinpitämättömyys toisia kohtaan jne. saa kyllä minutkin kiukkuiseksi. Ja aion jatkossa olla kiukkuinen näistä asioita. Vaikka toisaalta tiedänkin, että nämä viis välittävät ja jatkavat toimintaansa edelleen. Mutta tiedänpähän, etten kutsu näitä tyyppejä jatkossa. Olen senverran epätäydellinen ihminen, että se minulle suotakoon. 

On ihan inhimillistä esim unohtaa. Paras lahja itselleen on antaa armoa. 

Toisilla vaan on se tapa unohtaa ja "unohtaa".  Kutsuun vastaamisen unohtaminen on ehkä inhimillistä, mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa, että kun näitä unohtelijoita on runsaasti se aiheuttaa harmia ja rahanmenoa kutsujalle. Ei se, että vaikka luulee ei se nyt haittaa, vaikka minä nyt unohdin vastata, muuta sitä, että se tuntuu ikävältä ja välinpitämättömältä toiminnalta. Suotakoon silloin myös, että on inhimillistä kutsujan harmistua ja reagoivan ettei ehkä jatkossa näitä unohtelijoitta kutsu. Inhimillisnen toiminta molemmin puolin. 

Se on aina jännää, kun nämä välinpitämättömät usein vaativat  että heitä ja heidän käytöstään pitää vain ymmärtää. Mutta toiseen suuntaa ei usein ymmärrystä löydy. Harvoin ottavat vastuuta itsestään, usein eivät edes tajua. Unohtaminen ei maksa mitään eikä tuota harmia itselle, mutta toiseen suuntaan kyllä. 

Vierailija
80/82 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja adhd saattaisivat minulla aiheuttaa tuota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme