Mikä vaivaa ihmisiä jotka eivät vastaa kutsuun mitään?!
Siis ihan oikeasti, jos ei kiinnosta/pääse, miksei sitä voi ilmoittaa?! Kuitenkin kun vastausta pyydetään päivään X mennessä. Silti iso osa ihmisistä on ihan hiljaa, noloa kysyä perään mutta pakko se on kun täytyy tietää kuinka paljon ruokaa tehdään ja tilataan.
Kommentit (68)
Jos joku mut kutsuu jonnekin niin vastaan jos aion osallistua muuten ignooraan koko viestin.
No jos ei vastaa, niin mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidät kutsuttiin juhliin joihin piti ilmoittautua nettikaavakkeella. Emme ole menossa, joten emme ilmoittautuneet.
Sitten soi puhelin ja kysyttiin, emmekö ole tulossa. No, olisivat laittaneet siihen nettilomakkeeseen vaihtoehdon, että emme tule.
Tahtoo.fi hääsovellus? Sehän on helppo. Menet nimellä sisään ja siellä pitäisi olla molemmat vaihtoehdot, pääsen / en pääse. Tadaa, ilmoittautuminen hoidettu
Meillä oli Tahtoo hääsivu ja 3/4 ihmisistä ei vaivautunut edes avaamaan sitä sivua (kun vieras avaa sivun niin se näkyy ylläpitäjille eli minulle).
Osa ilmoitti silti viestillä että "tulossa" vaikka eivät tienneet edes että missä ja milloin juhlat on, kun se olisi selvinnyt avamaalla kutsulinkki. Hitto mikä sählääminen.
Tahtoon idea on silti mainio. Säästää valtavasti rahaa, postimerkkeihin olisi mennyt muuten pelkästään 200e
Vatun postimerkkeihin? Whatsapp viestiä vaan ja jos joku ei vastaa niin ei oo tulossa
WhatsAppilla nuo kutsulinkit lähetettiinkin ja silti monet ei vastannut mitään. Jotkut laittoi sydämen tai peukun, yritä siitä sit arvailla.
Miksi pitäisi vastata? En minä ole mitään kutsuja pyytänyt lähettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidät kutsuttiin juhliin joihin piti ilmoittautua nettikaavakkeella. Emme ole menossa, joten emme ilmoittautuneet.
Sitten soi puhelin ja kysyttiin, emmekö ole tulossa. No, olisivat laittaneet siihen nettilomakkeeseen vaihtoehdon, että emme tule.
Tahtoo.fi hääsovellus? Sehän on helppo. Menet nimellä sisään ja siellä pitäisi olla molemmat vaihtoehdot, pääsen / en pääse. Tadaa, ilmoittautuminen hoidettu
Meillä oli Tahtoo hääsivu ja 3/4 ihmisistä ei vaivautunut edes avaamaan sitä sivua (kun vieras avaa sivun niin se näkyy ylläpitäjille eli minulle).
Osa ilmoitti silti viestillä että "tulossa" vaikka eivät tienneet edes että missä ja milloin juhlat on, kun se olisi selvinnyt avamaalla kutsulinkki. Hitto mikä sählääminen.
Tahtoon idea on silti mainio. Säästää valtavasti rahaa, postimerkkeihin olisi mennyt muuten pelkästään 200e
Vatun postimerkkeihin? Whatsapp viestiä vaan ja jos joku ei vastaa niin ei oo tulossa
WhatsAppilla nuo kutsulinkit lähetettiinkin ja silti monet ei vastannut mitään. Jotkut laittoi sydämen tai peukun, yritä siitä sit arvailla.
Mitä arvailua siinä on? Ne jotka vastaa linkin kautta että tulevat ja peukuttajat vain tsemppaa sua.
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsun esittämisen, viimeisen vastauspäivän ja itse juhlat välissä on liian pitkät ajat? Juhlat elokuussa, juhannukseen mennessä pitää tietää, osallistuuko, mutta itse kutsu tulee jo maaliskuussa. Juhlan järjestäjällä se on tietty suuri ja tärkeä asia, mutta varsinkin niille etäisemmille tutuille se tuppaa jäämään muun elämän jalkoihin ja yksinkertaisesti unohtumaan.
Kyllä tuossakin tilanteessa tietää heti kiinnostaako tilaisuus alunperin vai ei. Jos kiinnostaa, niin "kiitos kutsusta, tulemme x määrä henkilöitä."
Jos ei kiinnosta syystä tai toisesta, niin "kiitos kutsusta ja onnittelut. Valitettavasti emme pääse tulemaan."
Jos tuo 1., niin merkintä kalenteriin, jotta ei unohdu. Toinen merkintä kalenteriin kuukautta aiemmin, jotta ehtii sovittaa, huoltaa vaatteet, tarvittaessa hankkia puttuvaa. Sekä pestä auton ennen juhlaa.
Ei ole vaikeaa. Jos sitten tulee vielä force majeure-este, niin ilmoitus siitä juhlan järjestäjälle mahd. pian, ei vasta juhlpäivän aamuna.
Mahdollisesti syynä voi olla sekin, että pelätään juhlien järjestäjän loukkaantuvan, jos kieltäytyy kutsusta. Se saa viivyttelemään vastaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsun esittämisen, viimeisen vastauspäivän ja itse juhlat välissä on liian pitkät ajat? Juhlat elokuussa, juhannukseen mennessä pitää tietää, osallistuuko, mutta itse kutsu tulee jo maaliskuussa. Juhlan järjestäjällä se on tietty suuri ja tärkeä asia, mutta varsinkin niille etäisemmille tutuille se tuppaa jäämään muun elämän jalkoihin ja yksinkertaisesti unohtumaan.
Kyllä tuossakin tilanteessa tietää heti kiinnostaako tilaisuus alunperin vai ei. Jos kiinnostaa, niin "kiitos kutsusta, tulemme x määrä henkilöitä."
Jos ei kiinnosta syystä tai toisesta, niin "kiitos kutsusta ja onnittelut. Valitettavasti emme pääse tulemaan."
Jos tuo 1., niin merkintä kalenteriin, jotta ei unohdu. Toinen merkintä kalenteriin kuukautta aiemmin, jotta ehtii sovittaa, huoltaa vaatteet, tarvittaessa hankkia puttuvaa. Sekä pestä auton ennen juhlaa.
Ei ole vaikeaa. Jos sitten tulee vielä force majeure-este, niin ilmoitus siitä juhlan järjestäjälle mahd. pian, ei vasta juhlpäivän aamuna.
Joo, pitääpä tästä lähtien ottaa tavaksi, että kieltäydyn aina heti. Kiitos neuvosta!
Vierailija kirjoitti:
Sit on niitä jotka ilmoittaa tulevansa ja tekee silti oharit.
”Oihh eihh, ei muistettukaan, että oltiin sovittu samalle päivälle menevämme viiteen rippijuhlaan, kolmeen hääjuhlaan ja kaksille synttäreille!”
Kas kummaa, kun unohtui päivää aikaisemmin tai jopa samana päivänä.
Miksi vastata, kutsun saaja saa kutsun pyytämättä. Mikä velvollisuus on vastata kutsuun jonka lähettämisestä on päättänyt kutsuja. Kutsu on lähetetty kysymättä lupaa, saako lähettää kutsun. Vulgaaria käytöstä toimia luvattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä arvailua siinä on? Ne jotka vastaa linkin kautta että tulevat ja peukuttajat vain tsemppaa sua.
Olen itse tumpelo noiden peukkujen kanssa. Mitä siis tarkoittaa peukku vastauksena jos kysyy esimerkiksi voittaisiko nähdä/tavata? Kun koko asia sitten jää siihen eikä sen tarkemmin siihen palata tai aikatauluista sovita.
Olen eri kuin ap, mutta kiinnostaa kun on omakohtaista kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastata, kutsun saaja saa kutsun pyytämättä. Mikä velvollisuus on vastata kutsuun jonka lähettämisestä on päättänyt kutsuja. Kutsu on lähetetty kysymättä lupaa, saako lähettää kutsun. Vulgaaria käytöstä toimia luvattomasti.
Jos hän on sinulle läheinen ihminen, niin hän ansaitsee vastauksesi. Jos et aio mennä, niin vastaat ei. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on epäkohteliaita, kuka yllättyi?
Junteille ei ole kotona opetettu käytöstapoja. Kuka yllättyi?
Kerran käännytin ovelta kutsuun vastaamattoman ovelta. Ruoka on tilattu vain heille, jotka vastasivat kutsuun ja ilmoittivat tulevansa juhliin. Sydämetöntä ehkä mutta tehokasta.
Vierailija kirjoitti:
Olisko vulgaaria kun jäisit kutsumatta juhliin joihin itse selkeästi oletat olevasi kutsuttujen listalla? Täytyisikö ensin juhlien järjestäjän tarkistaa kaikilta voiko lähettää kutsun ja sitten vasta kun saa myöntävän vastauksen laittaa sen varsinaisen kutsun? Eiköhän kuitenkin normaali ihminen kestä kutsun juhliin pöyristymättä, ahdistumatta tai loukkaantumatta. Toisaalta alkaa tuntua, että normaaleja ihmisiä on yhä vaan entistä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein kerran ryhmän illanvieton kutsua varten mieheni sukulaisille. Anoppini mies irtaantui heti ryhmästä. Ei vaivaantunut kiittämään kutsusta tai ilmoittamaan, tuleeko vai eikö tule. Kutsusta eivät kiittäneet myöskään kytyni, kälyni tai anoppini, mutta kyty ja käly sentään ilmoittivat tulevani. Kun totesin ryhmään, että anoppini mies ei ilmeisesti tule, anoppini ilmoitti, että totta kai on tulossa. Ymmärrätte varmaan, miksi inhoan mieheni perhettä?
Teit spämmiryhmän ja ihmettelet kun ihmiset lähtivät siitä pois.
Mikä ihmeen spämmiryhmä? Halusin tietää, kuinka monelle tehdään ruokaa ja katetaan pöytä. Kutsuun olisi voinut vastata myös soittamalla, jos joku kokee liian hankalaksi kirjoittaa ryhmään vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikeus sanoa ettei pääse, on mieluummin vastaamatta. Voisi kuvitella, että on kyse hieman etäisemmästä ihmisestä. Läheisemmät yleensä vastaa.
Mieluummin voisi vastata ettei pääse kuin jättää kokonaan vastaamatta. Ihmiset kyllä kestää sen, vaikka kieltäydyt kutsusta.
Ehkä useimmat ihmiset kestää kieltäytymisen, mutta mua on valitettavasti siunattu sukulaisella, joka ei kestä. Suuttuu, palaa parin viikon kuluttua kyselemään, että kai nyt sittenkin tulette, suuttuu taas, kärttää uudemman kerran jne. Eikä pelkästään itse järjestämiensä juhlien suhteen, vaan myös ihan kaikkien juhlien, joihin on itse saanut kutsun ja tietää meidätkin kutsutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko vulgaaria kun jäisit kutsumatta juhliin joihin itse selkeästi oletat olevasi kutsuttujen listalla? Täytyisikö ensin juhlien järjestäjän tarkistaa kaikilta voiko lähettää kutsun ja sitten vasta kun saa myöntävän vastauksen laittaa sen varsinaisen kutsun? Eiköhän kuitenkin normaali ihminen kestä kutsun juhliin pöyristymättä, ahdistumatta tai loukkaantumatta. Toisaalta alkaa tuntua, että normaaleja ihmisiä on yhä vaan entistä vähemmän.
Kutsumatta jättäminen on erittäin toivottavaa, en halua osallistua mukahauskajuhliin joissa mukana myös rahvas. Onnittelusähke riittää osallistumiseen tai adressi.
Ilmoitathan tu-los-ta-si…
Jos en ilmoita, en ole tu-los-sa.
Siihen kannattaa myös kiinnittää huomioita mitä pyytää…