Miten eläkeläiset saataisiin pois töistä ja luovuttamaan jättiasuntonsa nuoremmille sukupolville?
Näyttää siltä että haluavat tahallaan estää nuorten työllisyyden parantamista, ja olettavat että sinne 30 neliöiseen kerrostaloyksiöön on ihan hyvä tehdä lapsi. Tulevat sitten mummulle ja ukille viikonloppuna isoon omakotitaloon hoitoon.
Kommentit (123)
Mä voin luovuttaa sulle mun 35 neliön jättiasuntoni ja kaksi kertaa kuukaudessa tekemäni työn. -eläkeläinen
Olen kohta eläkeikäinen ja käymällä kymmeniä vuosia töissä olen saavuttnut mittavan omaisuuden. Myös nuorteni kassaa olen kartuttanut mukavasti ja tarjonnut heille kaiken, mitä he tarvitsevt ja haluavat. Kun eläkeikäni siis nyt lähestyy, en koe olevani heille tai kenellekään muulle mitään velkaa.
Olen aloittanut oienipalkkaisissa töissä, mistä ei jäänyt käteen juuri mitään, ja lapset tehnyt pienessä yksiössä alkuun. Muistan köyhää opiskelija-/ nuoruus-/ pikkulapsiaikaa hyvin lämmöllä. Ei tullut mieleenikään kadenåhtia ikäihmisten omaisuutta.
Nyt hieman asennetta nuori sukupolvi! Olette saaneet niin paljon, että oma ahkeruus ja nöyryys unohtuu tyystin
Hyvät isovanhemmat voivat ohittaa omat lapsensa perinnönjaossa, jos näin sovitaan, ja luovuttaa omaisuutensa mieluummin köyhemmille lapsenlapsilleen kuin ahkerille ja menestyneille lapsilleen, jotka pärjäävät omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion ja kuntien viroista pois kun eläkeikä. Jarruttavat kehitystä, luulevat olevansa korvaamattomia. Ja KELA, valitsee poliittisia kaverieläkeläisiä johtopaikoille.
Vitu mikä kusipää olet, aikamoista ikäsyrjintää. Onneksi vanhenet itsekin, sinut heitetään roskiin ennen kuin täytät 50.
Jos nyt edes elää sinne 50 v. Ainahan voi sairastua muualtakin kuin päästään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät isovanhemmat voivat ohittaa omat lapsensa perinnönjaossa, jos näin sovitaan, ja luovuttaa omaisuutensa mieluummin köyhemmille lapsenlapsilleen kuin ahkerille ja menestyneille lapsilleen, jotka pärjäävät omillaan.
Hyvät isovanhemmat voivat toimia noin, ja jollain muulla haluamallaan tavalla ja silti ovat hyviä isovanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättiasuntoja on myynissäkin alle 5000 eurolla. Eräskin on vajaa 100 neliöinen ja vastike on 770 e kuukaudessa. Aika lähellä yli 120 000 asukkaan kaupunkia.
Vajaa sataneliöinen ei todellakaan ole mikään jättiasunto.
Pointti meni viuhuen ohi. Mutta ei se mitään. Kukin taitojensa mukaan.
Eräs oppilas kysyi koulussa, että miksi maailman tai maan omaisuutta ei jaeta tasan jonakin aamuna. Opettaja sanoi, että se jako pitäisi tehdä sitten joka aamu, koska päivän aikana iso osa olisi jo ehtinyt tuhota omaisuutensa.
No ap se vasta itsekäs on. Kaikki mulle koska olen nuori. Asuntoja kyllä löytyy.
Laiskuutta ja saamattomuutta, jos ei edes yritä omaa asemaansa parantaa oma-aloitteisesti ja itsenäisesti. Tapoja on paljon: yrittäminen, osaamisensa kehittäminen, ulkomaille muutto työn perässä. Ei ole pakko omaa asemaansa yrittää parantaa, silloin pitää tyytyä elämään sosiaaliturvalla ja ymmärtää kohtalonsa ja pitämään suunsa kiinni. Kellään ole velvollisuutta aikaihmistä paapoa. Jos jää kyttäämään toisten eläkkeelle jäämisä, niin tuskin juuri hänelle se työpaikka loksahtaa.
Jokaisen pitää oppia elämään omillaan. Se on kasvatuksen ja koulutuksen tärkein tehtävä.
Sä menet itse töihin ja maksat sun asuntoa 20 vuotta ja kulut siitä sekä hoidat sitä ja maksat verot . Niin ne on muutkin tehnyt ennen kuin synnyitkään.
Vierailija kirjoitti:
Eräs oppilas kysyi koulussa, että miksi maailman tai maan omaisuutta ei jaeta tasan jonakin aamuna. Opettaja sanoi, että se jako pitäisi tehdä sitten joka aamu, koska päivän aikana iso osa olisi jo ehtinyt tuhota omaisuutensa.
Onko tätä koskaan kokeltu edes pienemmässä mittakaavassa? Potlac -ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä koskaan kokeltu edes pienemmässä mittakaavassa? Potlac -ehkä?
On kokeiltu, palkoista otetaan leijonanosaja jaetaan työhaluttomille, jotka pistävät rahan haisemaan HETI. Seuraavana päivänä on taas käsi ojossa.
Ansaittiin vaimon kanssa ekat 60 neliötä omalla työllä, perinnöllä saatiin kasaan saman verran lisää ja perittiin toki myös mökki.
Olen töissä vielä eläkeikäisenä vaikka savustus on kovaa- koska kumpikaan lapsi ei ole saanut vakityötä. Toinen viimeistelee opintojaan ja toinen on valmis - tekee hanttihommia nollatuntisopparilla.
Vierailija kirjoitti:
Ansaittiin vaimon kanssa ekat 60 neliötä omalla työllä, perinnöllä saatiin kasaan saman verran lisää ja perittiin toki myös mökki.
Olen töissä vielä eläkeikäisenä vaikka savustus on kovaa- koska kumpikaan lapsi ei ole saanut vakityötä. Toinen viimeistelee opintojaan ja toinen on valmis - tekee hanttihommia nollatuntisopparilla.
Niin siis tarkoitan että kun kumpikin pärjää ilman sponssia jään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Näin aion tehdä, kun omista vanhemmistani aika jättää, heidän omaisuutensa siirtyy suoraan lapsilleni.
Kun olin itse pieni lapsi asuttiin 20-neliöisessä yksiössä nelihenkinen perhe. Kun aloitin koulun muutettiin pieneen kaksioon. Vanhemmat nukkui olkkarissa, minä ja sisarus jaettiin makkari. Keittiö oli pienenpieni keittokomero. Jonkun vuoden päästä muutettiin uudelle alueelle kauemmas ja saatiin sisaruksen kanssa vihdoinkin omat huoneet. Tämä oli ihan tavallista ja normi kaupungissa. Maaseudulla saattoi olla väljempää. Kakarat oli ulkona koko ajan joten sisällä nukuttiin, syötiin ja tehtiin läksyt. En muista että olisi kauheasti puutetta ollut vaikka elämä olikin hyvin yksinkertaista. Ehkä tämän päivän kermaperseet voisi ottaa vähän oppia 50-60v takaisista ajoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin aion tehdä, kun omista vanhemmistani aika jättää, heidän omaisuutensa siirtyy suoraan lapsilleni.
Sehän on ihan oma valintasi, tee toki niin. En vaan määrrä tuota Hyvät isovanhemmat tekevät noin - ilmaisua ikäänkuin se olisi jokin yleisempi sääntö.
Voit esittää hallitukselle pyynnön päästää eläkkelle 50 v. iässä. Hallitus tekee päätöksen- ja voilaa!- sinun ja monien muiten toive toteutuu. Täällä ulisemalla et saavuta kyllä yhtikääs mitään. Tekoja vaadittaan. Onko sinusta siihen???