Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä 45-v. naisesta, joka asuu vuokralla kaksiossa, ja omaisuutta on vain irtaimistostonsa ja 20 000 velkaa

Vierailija
23.08.2026 |

Red flag?

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v nainen,asun vuokralla ei mitään omaisuutta muttei yhtään velkaa. Ei ole maksuhäiriömerkintää eikä ole koskaan ollut. Minulla on Nordea gold kortti mitä en ole käyttänyt kuin yhdestä pieneen ulkomaan kosmetiikan ostoon olen ollut aina köyhä ja sinkku,vain 1 lapsi, joten en ole voinut hommata mitään omaisuutt.naimisissa tai lähellekään sellaista en ole koskaan ollut.

Todella kaunis tosin olen ja hoikka 58kg hyväihoinen pitkähiuksinen joten huomiota elämässä ei ole koskaan puuttunut eikä ns lyhyitä n vuoden tapailuja.tosin enimmäkseen olen ollut sinkku ja monesti vapaaehtoisesti.

Joskus tuntuu että kauneudesta on hyötymyt.ironisesti myös köyhyydestä en ole esim koskaan polttanut ja juomiset jääneet kokonaan.ehkä siksi ihokin on niin täydellinen

Vierailija
142/154 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele yhtään mitään 

pahaa tilanteestasi, hyvä Ap. 

Arvostan kovasti, jos miehellä on

omistuskoti ja auto, kun

ei enää alle 35 iässä olla. E

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu.
Jos pitää yleistää niin, ei ole red flag jos 
- olet rahatilanteeseesi tyytyväinen tai pyrit omin avuin korjaamaan sitä
- voimme viettää aikaa sinun rahatilanteesi mukaan ja se on sinulle ei vain ok vaan myös sellaista josta nautit
Minulla on havaintoja naisista jotka huonossa rahatilanteessa eivät suoraan sano toivovansa mieheltä jotain, mutta some on täynnä kertomuksia siitä kuinka mies osti naiselle ja tämän lapsille jotain, ja sitten yksi suttuinen yhteiskuva miehen kanssa. Tällaiselle skenaariolle kiitos ei. Samoin kuin epäsuoralle kiristykselle tyyliin "mun kaikki rahani menevät lapsiin, joten mikään ei käy" (lue: käy vain jos mies maksaa).
Minun puolestani riittää kotireffit ja kaupunkikävelyt, tai mieluiten luontokävelyt. Eli hyvä seura ja henkinen liittolaisuus. Yhteistä pesänrakennusprojektia en halua.

Vierailija
144/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillinen. Panostanut esimerkiksi matkustamiseen tai johonkin mukavaan, kalliiseen harrastukseen. Toivottavasti eläke on edes kunnollinen..

No ei se voi olla ; ap kertoi että vasta noin 10 vuotta on työhistoriaa hänellä.

Vierailija
145/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tyhmä joka ei osaa ajatella pitkäjänteisesti vaan on haaskannut rahansa lyhytaikaista mielihyvää tuottaviin kledjuihin ja lomamatkoihin. 

Matkat ovat kokemuksia ja elämyksiä, jotka tuottavat lopouelämän ajaksi iloa muistojen muodossa. Jotkut katsos arvostavat muistoja elämästä. Toidet taas pitävät tärkeimpänä omaisuutta. Arvaa kumpi viimeisinä elinvuosina tuntuu tärkeämmältä?

Tuolla on paljon ihmisiä, jotka rakastavat omaisuuttaan loppuun asti. Siis ettei se ainakaan arvotonta tai merkityksetöntä heille ole. Matkailua he eivät ole ehkä koskaan ymmärtäneet mitä siellä käydään kokemassa. Ihmiset ovat erilaisia ja hyvä niin, elelköön jokainen tyylillään myös rahojensa suhteen.

Kuulun noihin onaisuuden haalijoihin ja sitä arvostaviin. Muutamia ulkomaan matkoja tein muinoin, mutta sitten riitti sitä lystiä ja en ole enää tippaakaan kaivannut. On mukavaa elää sillä tavalla huoletonta elämää, ettei tarvitse jatkuvasti murehtia rahahuolia tai miettiä ruokakaupassa, voiko ostaa sitä taikka tätä. Ei ole myöskään niin riippuvainen ja sidottu johonkin tuösuhyeeseen tai sosiaaliturvajärjestelmän ehtoihin.

Vierailija
146/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tunne naista en voi sanoa mitään. Velkaa on se kerryttänyt kuiten. Että en ainakaan omia rahoja sille antaisi hoidettavaksi ihan tuosta vain.

Vierailija
147/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillinen. Panostanut esimerkiksi matkustamiseen tai johonkin mukavaan, kalliiseen harrastukseen. Toivottavasti eläke on edes kunnollinen..

Tai sitten on tullut joku perintövero tai remontti maksettavaksi. 

Tämäkin voi kyllä nykypäivänä ajaa köyhyyteen. Jos ei ole itsellä varoja ja saat jonkun arvottoman luukun muuttotappiokunnasta perinnöksi, josta on pakko maksaa perintövero, mutta ei saa murjua kaupaksi. Kukaan ei huoli edes ilmaiseksi. Silti kulut juoksee murjusta koko ajan. Tuossa vaiheessa varmaan kannattaa yrittää kieltäytyä koko perinnöstä.

Jos saa perinnöksi ”asrvottoman luukun muuttotappiokunnasta”, eikä muuta, niin perinnön arvo on niin vähäinen, että ei siitä pitäisi mitään perintöveroa tulla maksettavaksi.

Vierailija
148/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän velkaa. Rahoja ei saa mukaansa ikinä, joten kannattaa polttaa ainakin 20 miljoonaa muiden rahoja siinä sivussa. 20 tuhatta on askartelua.

Vierailija
149/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, me kuollaan kaikki. Reikä se on rumalla ja köyhälläkin.

Normi suomalainen. ..jos hakee asumistukea ei saa olla mitään omaisuutta

Vierailija
150/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen melkein samanlaisessa tilanteessa, paitsi velkaa ei vielä ole. Minä en olisi erityisesti mitään mieltä, mutta siihen varmasti vaikuttaa oma tilanteeni. Moni ns. normaalimpi ihminen voisi tilannetta ihmetellä, koska onhan se tuossa iässä melko outoa ja poikkeuksellista. Kyseessä on enemmänkin 25-vuotiaan elämäntilanne. 

Vierailija
151/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvasta taas aloitus 

Vierailija
152/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa.tutulta sukulaisilta ..tämä ei koskaan ole säästänyt mitään ja aina

Jos sai vähän rahaa kuten perintöä piti se aina vastata johonkin kun raha poltti näpeissä

Vierailija
153/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut PK seudulla ja teet työtä ravintola alalla tai kaupassa on kaikki samassa tilanteessa

Vierailija
154/154 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja sivistynyt, hyvin itseään hoitanut nainen. Ainiin, sata tonnia ulosotossa. Haittaako? No ei minun miestäni.