Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi allekirjoitatte kommenttinne sukupuoli- ja ikämerkinnällä tyyliin N21 tai M51?

Vierailija
22.08.2026 |

Minkä vuoksi ajattelette, että kommenttinne muuttuvat pätevämmiksi korostamalla kommentin kirjoittajan sukupuolta tai ikää? 

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan niin, jos sukupuoli tai ikä on asiayhteydessä merkityksellinen. Jos vaikka pyydetään keski-ikäisiä miehiä kommentoimaan, täsmennän siten että kuulun kohderyhmään.

M42

Ja mielestäsi pelkästään kommentistasi ja siitä että vastaat 42-vuotiaita miehiä koskevaan kyselyyn asia ei käy ilmi? Ja että kukaan 15-vuotias jonne ei osaisi kirjoittaa tekstinsä loppuun M42?

Voi teitä pikku menninkäisiä. 

Ajattelepa tätä: avaat ketjun "mitä söit tänään lounaalla". Joku vastaa, että jauhemaksapihvejä, perunamuusia, puolukkasurvosta ja kaalisalaattia. Mutta oikeasti hän onkin syönyt jauhelihapihvejä, perunamuusia, puolukkahilloa ja kaalisalaattia. Mites sitten suu pannaan? 

Niin? Kummassakin tapauksessa hän voi valehdella. Asiaa ei muuta miksikään typerät 'M42'-allekirjoitukset. Paitsi vaikuttaa siltä, että sinä uskot tekstiä, jossa siellä joku nimimerkki luuraa. 

Vierailija
82/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan niin, jos sukupuoli tai ikä on asiayhteydessä merkityksellinen. Jos vaikka pyydetään keski-ikäisiä miehiä kommentoimaan, täsmennän siten että kuulun kohderyhmään.

M42

Ja mielestäsi pelkästään kommentistasi ja siitä että vastaat 42-vuotiaita miehiä koskevaan kyselyyn asia ei käy ilmi? Ja että kukaan 15-vuotias jonne ei osaisi kirjoittaa tekstinsä loppuun M42?

Ajattelepa tätä: avaat ketjun "mitä söit tänään lounaalla". Joku vastaa, että jauhemaksapihvejä, perunamuusia, puolukkasurvosta ja kaalisalaattia. Mutta oikeasti hän onkin syönyt jauhelihapihvejä, perunamuusia, puolukkahilloa ja kaalisalaattia. Mites sitten suu pannaan? 

Niin? Kummassakin tapauksessa hän voi valehdella. Asiaa ei muuta miksikään typerät 'M42'-allekirjoitukset. Paitsi vaikuttaa siltä, että sinä uskot tekstiä, jossa siellä joku nimimerkki luuraa. 

Miten on typerämpää kertoa ikänsä ja sukupuolensa kuin kertoa se, mitä on syönyt? Molemmat voivat pitää paikkansa tai molemmat voivat olla valetta. Yhdentekevää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan joskus omani, jos sillä on väliä kontekstin kannalta. Koskaan en ole kokenut tarvetta esiintyä feikkinä. 

Tai no, nyt kun muistelen, niin taisin joskus allekirjoittaa puolisonani M46, kun tiesin mitä mieheni olisi osannut neuvoa, mutta se ei olisi ollut uskottavaa minun suustani :D

Täytyy ehkä ottaa tavaksi, antaa paljon syvyyttä tähänkin ketjuun.

N32

Sinä olet M68, joka ei ole koskenut muihin naisiin kuin äitiisi. 

Vierailija
84/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en, mutta minusta tuo käytäntö antaa paljon lisävalaistusta ja auttaa ymmärtämään itse kirjoituksessa kerrottua mielipidettä, ja myös minkä elämänkokemuksen perusteella kommentti on laadittu. Persut vois laittaa omien tuotostensa allekirjoitukseksi vaikka M5 tai M16. 

Höpöhöpö. Suurin osa in trolleja ja nimenomaan miehiä. Ap on oikeassa. Allekirjoituksia laittavat typerykset vain luulevat, että heidän sanoillaan on enemmän painoarvoa, vaikka asia on juuri päinvastoin. Sinun kaltaiset, helposti höynäytettävät, toki väittävät muuta. 

Mä en anna trolleille painoarvoa lainkaan, vaan sivuutan viestit. Ihan sama, mikä nimimerkki niissä on tai ei ole. Joissain keskusteluissa ikä-sukupuolimerkintä tuo lisäinformaatiota.

Miksi tuo, kun et voi tietää, onko se trolli? 

Kysymys: Onko Tukholman lentokentältä mahdollista ostaa kukkia?

Vastaus: Ei ole. Viimeinen kukkakauppa siellä lopetti valitettavasti toimintansa vuonna 2024. M42. [oikeasti 15v. Jonne, joka ei tiedä Tukholmasta mitään]

Sinä: Kiitos asiallisesta ja oikeasta vastauksesta. 

No jos viesti on kirjoitettu pelkästään provosointimielessä, se on trolli. Tämä palsta ei ole sillä tavalla elämälleni merkityksellinen, että mun täytyisi jotenkin ottaa täällä käydyt keskustelut erityisen todesta tai luottaa palstaan elämäni suunnittelemisessa. Mutta jos sinä et usko minkään viestin tällä palstalla olevan totta, miksi oikeastaan käyt täällä?

Hetken huvi silloin kun olen kotona. Usko ihmisyyteenhän täällä menee. 

Vierailija
85/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en, mutta minusta tuo käytäntö antaa paljon lisävalaistusta ja auttaa ymmärtämään itse kirjoituksessa kerrottua mielipidettä, ja myös minkä elämänkokemuksen perusteella kommentti on laadittu. Persut vois laittaa omien tuotostensa allekirjoitukseksi vaikka M5 tai M16. 

Höpöhöpö. Suurin osa in trolleja ja nimenomaan miehiä. Ap on oikeassa. Allekirjoituksia laittavat typerykset vain luulevat, että heidän sanoillaan on enemmän painoarvoa, vaikka asia on juuri päinvastoin. Sinun kaltaiset, helposti höynäytettävät, toki väittävät muuta. 

Mä en anna trolleille painoarvoa lainkaan, vaan sivuutan viestit. Ihan sama, mikä nimimerkki niissä on tai ei ole. Joissain keskusteluissa ikä-sukupuolimerkintä tuo lisäinformaatiota.

Miksi tuo, kun et voi tietää, onko se trolli? 

Kysymys: Onko Tukholman lentokentältä mahdollista ostaa kukkia?

Vastaus: Ei ole. Viimeinen kukkakauppa siellä lopetti valitettavasti toimintansa vuonna 2024. M42. [oikeasti 15v. Jonne, joka ei tiedä Tukholmasta mitään]

Sinä: Kiitos asiallisesta ja oikeasta vastauksesta. 

No jos viesti on kirjoitettu pelkästään provosointimielessä, se on trolli. Tämä palsta ei ole sillä tavalla elämälleni merkityksellinen, että mun täytyisi jotenkin ottaa täällä käydyt keskustelut erityisen todesta tai luottaa palstaan elämäni suunnittelemisessa. Mutta jos sinä et usko minkään viestin tällä palstalla olevan totta, miksi oikeastaan käyt täällä?

Käyn palstalla ihan viihtymistarkoituksella. Tänne kirjoitettujen juttujen totuusarvolla ei ole minulle merkitystä. 

Itse asiassa mielestäni postaukset on syytä tänne kirjoittaa niin kuin tarina parhaalta vaikuttaa. Ja kyllä kai jokaisella palstan lukijalla pitäisi olla sen verran medialukutaitoa, että tämän tajuaa.

Vierailija
86/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Mitä välii?

Vierailija
87/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti

Vierailija
88/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on yleensä N58, koska esittävät naisia. Naisethan eivät äänestä niitä.

30 prosenttia PS:n äänestäjistä on naisia.

Ei ole.

"Vuoden 2023 eduskuntavaaleissa 15 prosenttia naisäänestäjistä äänesti Perussuomalaisia."

Nykyään taatusti vähemmän.

Lauseet: "30 prosenttia PS:n äänestäjistä on naisia" ja "Vuoden 2023 eduskuntavaaleissa 15 prosenttia naisäänestäjistä äänesti Perussuomalaisia" eivät ole ristiriidassa keskenään, vaikka ensimmäisessäkin lauseessa tarkoitettaisiin samoja vaaleja kuin jälkimmäisessä.

Matematiikka ja logiikka eivät taida olla vahvimpia alojasi.

Vierailija
89/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vittuillakseni/provoillakseni persuille. M52

Vittuilu ja provoaminen nyt eivät ole mitenkään arvostettavia harrastuksia. Lähinnä henkistä itsensä kanssa vehtaamista, jota vanha kansa nimitti runkkailuksi. 

Vierailija
90/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymilla palstalla olisi nimenomaan mahdollisuus keskittyä siihen että MITÄ sanotaan, eikä siihen että KUKA sanoo.

Juuri näin. Varsinkin kun anonyymilla palstalla kuka tahansa voi esiintyä ihan millaisena tahansa. N96

Toisaalta, jos ihminen vaivautuu antamaan itsestään tuon informaation, niin miksi sitä olisi syytä epäillä? Eihän ole mitään pakkoa kertoa ikäänsä tai sukupuoltaan, joten ei niitä ole oikeasti syytä myöskään valehdella. Toki voihan ne olla muuten vain puutaheinää, tai ehkä feikki-uskottavuusmielessä lisättyjä. Mutta onko sillä mitään väliä? 

Vierailija
91/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan nyt aina viesteihin tietoni

N56

Sähköpostin, puhelinnumeron, postiosoitteen ja sosiaaliturvatunnuksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme