Ei ole työpaikkoja joita hakea, mikä neuvoksi?
En pysty muuttamaan kauas työn perässä, kun lapset ovat vielä pieniä eikä puoliso vuorotyön takia saa arkea pyöritettyä yksin. Oman alan töitä on poikkeuksellisen huonosti tarjolla eikä muihin töihin tule haastattelukutsuja, kun niitä hakenut. Ilmeisesti on niitä osaaviakin hakijoita tehtäviin enemmän kuin tarpeeksi.
Ei ole tarpeeksi rahaa, jotta uskaltaisi laittaa yrityksen pystyyn eikä edes ideaa mitä voisi tehdä.
Opintotukikuukaudet on käytetty aikoja sitten eikä ole mitään ideaa mitä olisi hyväksi opiskella tai mikä ylipäätään kiinnostaisi.
Mitä oikein teen? Pelottaa että jään pitkäaikaistyöttömäksi.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Naiset voi ansaita monella tapaa, kuten OnlyFans. Miehille paljon vaikeampaa löytää ansioita.
V*ttuiluahan tuo oli, mutta huvittavaa kyllä, OnlyFans-toimintakin taitaisi olla työttömälle kiellettyä. Sillä pitäisi sitten pystyä heti elättämään itsensä kokonaan, koska tuet katkeaisivat, vaikka tienaisit sillä vain muutaman killingin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi helppoa vaihtoehtoa rikastumiseen eli Onlyfans ja lottoaminen. Ei tarvitse tehdä paljon mitään.
En ole ollut mikään missi nuorempanakaan. En tietysti tiedä, mutta veikkaan ettei keski-ikäinen ylipainoinen täti ole siellä kuuminta hottia. Plus puolisokaan ei tällaista uraa minulle halua.
Älähän nyt, f e t i s s e j ä on moneen lähtöön.
Joku Harry Potter näyttelijähän tienasi tuolla kampaamalla hiuksiaan. Mutta jos hiuksiaan kampaa pyöreähkö Sanna Salosta, niin voi olla hankalampi lyödä tuolla rahoiksi.
En ihan ymmärrä ap:n ongelmaa, linkkarin kun avaa niin siellä on heti töitä tarjolla. Eiku hakemaan vaan. Ei välttämättä ole pätevyyttä tai edes mahdollisuutta fyysisesti mennä näitä töitä tekemään mutta aina voi hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee avoimen korkeakoulun opintoja mikäli on varaa sellaisiin. Ammattiliitot usein tukee näitä jollain rahasummalla vuodessa.
Avoimessa on satoja ilmaisia kursseja, varmasti löytyy jokaiselle jotakin.
Ei vain oikein mikään tällä hetkellä kiinnosta eikä ole käsitystä mistä olisi työllistymisen kannalta hyötyä. Edellisessä työpaikassa oli tosi inhottava meno ja se laukaisi minulla masennuksen.
Lapset ovat pieniä, puoliso ei saa töitä, ja nyt kuvioihin ilmestyi masennus? Alan epäillä onko tarina totta kun tulee uusia ongelmia yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa työ vastaan
Mitä tarjoat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee avoimen korkeakoulun opintoja mikäli on varaa sellaisiin. Ammattiliitot usein tukee näitä jollain rahasummalla vuodessa.
Avoimessa on satoja ilmaisia kursseja, varmasti löytyy jokaiselle jotakin.
Ei vain oikein mikään tällä hetkellä kiinnosta eikä ole käsitystä mistä olisi työllistymisen kannalta hyötyä. Edellisessä työpaikassa oli tosi inhottava meno ja se laukaisi minulla masennuksen.
Lapset ovat pieniä, puoliso ei saa töitä, ja nyt kuvioihin ilmestyi masennus? Alan epäillä onko tarina totta kun tulee uusia ongelmia yllättäen.
Kirjoitin heti ketjun alussa siitä, ettei oikein mikään jaksa kiinnostaa enkä näe opinnoista olevan pahemmin hyötyä. Nämä ajatukset johtuvat luultavasti masennuksesta, mutta en saa itsekseni näkökulmaa muutettua.
Joskus nuorempana ja ennen lapsia olen käynyt työn perässä siellä täällä, mutta joka kerran vieraalla paikkakunnalla yksin asuessani olen masentunut ja ahdistunut. Kaikilla ei vain ole kovin hyvää mielenterveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen. Oletko kiinnostunut tutkimusapulaisen hommista yliopistolla?
Miksi ehdotat juuri tätä? Eivätkö nämä ole yleensä opiskelijoiden työpaikkoja?
Tule toimistolle niin katsotaan
Yliopistolla ei yleensä puhuta toimistoista.
Puhelinmyyntiin pääsee aina, jos ei ole nirso, ja voi tehdä etätyönä.
Miksihän työttömiltä vaaditaan että hakevat 4 paikkaa joka kuukausi. Olisi helpompaa ja halvempaa työkkärin automatisoida tuo haku. Joka viikko lähtisi henkilön osaamisprofiilin mukaisiin paikkoihin määrämittainen hakuviesti ja vastauksena samaan tapaan automaattinen hylkäys.
Työttömän ei tarvitsisi edes tietää mihin on hakenut ja tullut hylätyksi.
Kun piti hakea neljää kuukaudessa, hain vähän kaikkea mistä on joskus ollut kokemusta edes sinnepäin. Sitten kyllästyin ja hain palkkatukipaikkaa kun oli kaksi vuotta täynnä, pääsin sitten sinne
Tekosyitä, tekosyitä ja tekosyitä kun et vain halua tehdä töitä. Et eroa mitenkään tuhsnsista muista työttömistä jotka keksii samalla tavalla mitä ihmeellisempiä tekosyitä miksi ei voi töitä tehdä ja vinkuu vain lisää tukia vain sen takia kun ei halua tehdä töitä
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä, tekosyitä ja tekosyitä kun et vain halua tehdä töitä. Et eroa mitenkään tuhsnsista muista työttömistä jotka keksii samalla tavalla mitä ihmeellisempiä tekosyitä miksi ei voi töitä tehdä ja vinkuu vain lisää tukia vain sen takia kun ei halua tehdä töitä
Olen ollut aika hyväpalkkaisissakin hommissa. En todellakaan haluaisi olla työttömänä jos olisin jotain omassa elämäntilanteessa järkeviä vaihtoehtoja tarjolla. Valitettavasti se vain ei vaikuta tuottavan tulosta että hakee ihan mitä tahansa, kun niitä samoja paikkoja hakee moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Ota avioero ja jätä lapset ex-puolisolle. Sitten voit muuttaa työn perässä.
Sukulaiseni teki noin. Nyt aikuiset lapset eivät pysty opiskelemaan eikä edes hakemaan työtä. Isäkin kun on melkoinen taivaanrannan maalari (anteeksi, taiteilija).
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntiin pääsee aina, jos ei ole nirso, ja voi tehdä etätyönä.
Olisi ihan kiva että työstä jotain maksetaankin. Nuorempana olen tuota kokeillut ja puhelinmyyjänä on todella vaikeaa päästä tienaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota avioero ja jätä lapset ex-puolisolle. Sitten voit muuttaa työn perässä.
Sukulaiseni teki noin. Nyt aikuiset lapset eivät pysty opiskelemaan eikä edes hakemaan työtä. Isäkin kun on melkoinen taivaanrannan maalari (anteeksi, taiteilija).
Minä en epäile etteikö mies pärjää lasten kanssa, mutta kun siellä kotona pitäisi jonkun olla niiden koulupäivien jälkeenkin. Lapset eivät vielä osaa itse hoitaa ruokaa pöytään edes eineksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyöt. Itse asun Suomessa ja teen töitä saksalaiselle yhtiölle.
Jaa, mitenkä noihin mystisiin etätöihin pääsee sanotaank ovaikka puutarhurin papereilla??
Tekee etänä/freelancerina pihasuunnitelmia eli asiakas lähettää kuvat ja mitat pihasta, ja teet ehdotuksen kasveista, istutuksista ja pihan rakenteesta. Tai sitten perustaa vaikka pienen puutarha-alan verkkokaupan tai kirjoittaa kirjan puutarhan hoidosta jne...
Pihasuunnittelijoita on syystä vähän - ei elätä nytkään kuin harvoja.
No, ehkä kannattaa kuitenkin ajatella niinkin päin, että mitäpä jos onkin yksi niistä, joka menestyy? 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyöt. Itse asun Suomessa ja teen töitä saksalaiselle yhtiölle.
Jaa, mitenkä noihin mystisiin etätöihin pääsee sanotaank ovaikka puutarhurin papereilla??
Tekee etänä/freelancerina pihasuunnitelmia eli asiakas lähettää kuvat ja mitat pihasta, ja teet ehdotuksen kasveista, istutuksista ja pihan rakenteesta. Tai sitten perustaa vaikka pienen puutarha-alan verkkokaupan tai kirjoittaa kirjan puutarhan hoidosta jne...
Pihasuunnittelijoita on syystä vähän - ei elätä nytkään kuin harvoja.
No, ehkä kannattaa kuitenkin ajatella niinkin päin, että mitäpä jos onkin yksi niistä, joka menestyy? 🙂
Tilaisitko sinä pihasuunnitelman Intiasta? Sille on syynsä miksi suunnittelijat yleensä käyvät tutustumassa kohteeseen paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aika hyväpalkkaisissakin hommissa. En todellakaan haluaisi olla työttömänä jos olisin jotain omassa elämäntilanteessa järkeviä vaihtoehtoja tarjolla. Valitettavasti se vain ei vaikuta tuottavan tulosta että hakee ihan mitä tahansa, kun niitä samoja paikkoja hakee moni muukin.
Ihmiset ovat tuoneet ihan fiksujakin pointteja esiin, mutta mikään ei tunnu käyvän, jatkuvasti nousee jokin ongelma. Mitä oikein haluat? Huippupalkan näkemättä mitään vaivaa tai tekemättä uhrauksia?
Myyntineuvottelija hommiin.