Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko olit lastesi kanssa kotona?

Vierailija
21.08.2026 |

Kiinnostaisi tietää, kauanko hoidit lapsiasi kotona eli olit äitiyslomalla/hoitovapaalla? Ja montako lasta? Olitko välissä töissä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen putkeen n 6 vuotta, koska lapsia 2 ja heillä vähän vajaa 3 vuotta ikiäeroa. Kun nuorempi täytti 3v aloitin osa-aikatyön ja tein sitä yli 7 vuotta. Vasta kun kuopus oli 10v hain kokoaikatyötä. Elämä pienten lasten kanssa oli elämäni parasta aikaa.

Ihan kuin mulla, lapsilla ikäeroa viikon vaille 3 vuotta. Kotona kuusi vuotta, tein neljä päiväistä työviikkoa 10 vuotta eli siihen asti, kun yt pakotti hakemaan uutta työpaikkaa. Kotiäitivuodet parasta ja kehittävää aikaa, ei tosiaan sellaista, mitä toiset puhuu, että jää jälkeen työelämästä. 

Vierailija
22/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä palasin yötöihin lapsen ollessa 3kk (mies oli työtön ja minulla vakityö), toisesta olin kotona 1v 3kk. Ensimmäisestä olin aivan liian vähän kotona, vasta jälkeempäin käsitin kuinka rikki olin. Lapsilla ikäeroa 4.5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta putkeen, 2 lasta, ikäeroa 2,5 vuotta. 

Ihan järkyttävä ajatuskin että kotihoidontuki lakkautettaisiin. Mikä järki on tehdä lapsia, jos ne pitää tutti suussa ja vaipat jalassa jo rahdata laitokseen hoitoon? Olen itse päiväkodissa töissä ja JOKAINEN siellä oleva tietää, että se on alle 3-vuotiaille, etenkin alle 2-vuotiaille tosi rankka ympäristö. Kun se on sitä niille isommillekkin. 

Ja millä resursseilla niitä vauveleita muka tullaan hoitamaan? Meillä on nytkin talossa jatkuva henkilökuntapula ja isolla osalla jengistä on puutteellinen pätevyys sekä paljon vastavalmistuneita nuoria, jotka ei kauaa töissä pysy. Koska työolot on ihan shaibaa. Itsekkin mietin koko ajan vaihtoehtoja, miten päästä pois.

Huh huh, lapsiparat jos tuo toteutuu. 

Vierailija
24/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden jokaisen kanssa. Äitiyslomat alkoivat aina synnytyksestä koska kaikki olivat ennenaikaisia.

Vierailija
25/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotiäitinä kahden lapsen kanssa yli 4v, tosin tein keikkatöitä viikonloppuisin ja miehen lomilla. Käytiin kaikenlaisissa tapahtumissa ja harrastuksissa. Lapset menivät päiväkotiin 3v ja 4v. 

Päiväkodin hoitajat kehuivat, miten hyvin käyttäytyviä ja rauhallisia lapset olivat.

Vierailija
26/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon täällä on näitä ketkä on olleet 3v kotona. Taidatte olla 1960-70 -luvulla syntyneitä? Minun lapsi meni hoitoon 1v5kk ikäisenä. Hyvin pärjää ja on onnellinen lapsi. Ryhmässä 12 lasta. 

Vierailija
28/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kanssa 2v 8kk. Toisen kanssa 3v ja kotona oli vielä lähes 2v kun olin työttömänä. Olin lasten välissä töissä kun ikäeroa oli paljon.

Vierailija
29/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsistani ensimmäinen meni suoraan esikouluun, toinen ja kolmas meni tänä syksynä 3 ja 5 vuoden iässä päiväkotiin. 

Vierailija
30/30 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon täällä on näitä ketkä on olleet 3v kotona. Taidatte olla 1960-70 -luvulla syntyneitä? Minun lapsi meni hoitoon 1v5kk ikäisenä. Hyvin pärjää ja on onnellinen lapsi. Ryhmässä 12 lasta. 

Ei nyt kaikki olla, nuoremmissakin on kotona olleita. Siunaus saada kasvattaa pieniä kotona 3 vuotta.