Sinä joka saat vain yleistuen, miten ihmeessä rahasi riittävät?
Minun pakolliset menoni (=vuokra, laskut, ruoka, lääkkeet, kodin tarvikkeet) on n. 1000 e/kk. En mitenkään pärjäisi alle 600 eurolla kun pelkkä vuokra+laskut on yhteensä jo 580 e. Mistä teidän menonne oikein koostuvat kun tulet toimeen noin vähällä?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku alapeukuttaa sitä faktaa, että omistusasujilta poistettiin asumituki, kun hallitus teki uusitusksiaan?
AP mainitsee menoikseen mm. vuokran. Jos asuu omistamassaan asunnossa, siitä ei makseta vuokraa.
Ap kysyy, miten SINÄ pärjäät pelkällä yleistuella. Yksi vastaus siihen on, että asuu omistusasunnossa, jossa on halpa vastike. Ei tässä ap:n tilannetta ole tarkoitus kommentoida, vaan kertoa, miten ITSE pärjää pelkällä yleistuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistyksiä on noin 800€.
Miinus verot eli 595€/kerran kuukaudessa vaikka maksu tuleekin 20 päivältä.
"Miinus verot eli 595€/kerran kuukaudessa vaikka maksu tuleekin 20 päivältä."
Tämä on jännä käytäntö. Kuukaudessa kuitenkin on n.30 päivää. Kolmasosa päivistä siis pitäisi elää ilman mitään menoja.
Anteeksi mutta nauran täällä, luuletko että töissäkin ollaan 7pv viikossa 😂 Ei mullekaan kukaan maksa viikonlopuista.
Mä annan työkokeilussa sun lapselle karkkia vaikka kieltäisit. Ei kiinnosta kuunnella hyvätuloisia enää paskaakaan.
Voi kuule lapseni on jo lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne riitä. Työkokeilussa teen kiusaa niin paljon kuin ehdin.
Ja tämä kiusaaminen auttaa sua siis millä tavalla?
myydään tarvittaessa avovaimon metsää...nou hätä..
Vuokra 230€ kk, sisältää netin.
Vesi 12€ kk.
Puhelin 10€ vuosi.
Sähkö n. 55kk
Pärjäämään olen oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku alapeukuttaa sitä faktaa, että omistusasujilta poistettiin asumituki, kun hallitus teki uusitusksiaan?
Miksi sulla menee alapeukut noin ihon alle?
Mitä höpiset? Ei tässä mikään ihon alle mene. Kunhan ihmettelin, miksi joku alapeukuttaa faktoja.
Sinä itket joka ketjussa peukkujen suuntaa. Ei ihan tervettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpiset? Ei tässä mikään ihon alle mene. Kunhan ihmettelin, miksi joku alapeukuttaa faktoja.
Kaikki ei asu tällä palstalla, vaikka sinä niin teet. Yritä ymmärtää, että täällä voi kommentoida samaa asiaa hyvinkin moni ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisessä hoivakodissa työkokeilussa en anna hyvätuloiselle eläkeläiselle kahvia enkä jälkiruokaa enkä salaattia. Syön ne itse.
Hallitus kiusaa työttömiä. Minä työttömänä kiusaan sitten hyvätuloisia eläkeläisiä työkokeilussa hoivakodissa.
Raukkamaista kostaa täysin syyttömälle ihmiselle päättäjien päätöksiä. Eikö ole selkärankaa sen verran että motkottaisi päättäjille? Ne on kaikki somessa, sinne vaan kertomaan mielipiteensä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä menee 20 % veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra 230€ kk, sisältää netin.
Vesi 12€ kk.
Puhelin 10€ vuosi.
Sähkö n. 55kk
Pärjäämään olen oppinut.
Melkein kolmesataa jää siis ylikin vielä kauppaostoksiin. Mulla kauppaostoksiin kuluu 40 euroa viikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä paljon auttaa, kun hallitus kiusaa työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisessä hoivakodissa työkokeilussa en anna hyvätuloiselle eläkeläiselle kahvia enkä jälkiruokaa enkä salaattia. Syön ne itse.
Hallitus kiusaa työttömiä. Minä työttömänä kiusaan sitten hyvätuloisia eläkeläisiä työkokeilussa hoivakodissa.
Raukkamaista kostaa täysin syyttömälle ihmiselle päättäjien päätöksiä. Eikö ole selkärankaa sen verran että motkottaisi päättäjille? Ne on kaikki somessa, sinne vaan kertomaan mielipiteensä.
Ei auta. Ei työttömiltä ole pakko leikata. Se on arvovalinta. Kärsitään kaikki yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vajaaälyinen tai jotain? Ei se niiden työkokeilupaikan asiakkaiden vika ole, jos hallitus sinua kiusaa. Suuntaa kostosi oikeaan kohteeseen. Toki me kyllä tiedämme, että kyse on vain sinun voimaantumisfantasiastasi. Ei teitä mt-potilaita oteta työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei asu tällä palstalla, vaikka sinä niin teet. Yritä ymmärtää, että täällä voi kommentoida samaa asiaa hyvinkin moni ihminen.
Harva kuitenkaan vetää hermostuu jostain alapeukuista ja huutelee niiden perään, kuten sinä teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jännä käytäntö. Kuukaudessa kuitenkin on n.30 päivää. Kolmasosa päivistä siis pitäisi elää ilman mitään menoja.
Anteeksi mutta nauran täällä, luuletko että töissäkin ollaan 7pv viikossa 😂 Ei mullekaan kukaan maksa viikonlopuista.
Mä annan työkokeilussa sun lapselle karkkia vaikka kieltäisit. Ei kiinnosta kuunnella hyvätuloisia enää paskaakaan.
Se voi saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dyykkaan, varastan, oleilen täällä kirjastossa, nukun salaisessa paikassani. Pelastusarmeija, Hursti ja Helluntaiseurakuntakin auttavat puutteenalaista.
VÄÄRIN ! En juo alkohoholia enkä tupakoi. Kumpaakaan en ole milloinkaan tehnyt.
Lievä ruumiinvamma tekee yhteiskuntakelvottomaksi.
Siis näinhän se riittää. Miksikähän ei katsota että yleistuella elävällä olisi oikeus myös asuntoon. Itsekin armosta asun muiden maksamassa asunnossa.
Kyllä on. Läheiseni elää yleistuella, saa lisäksi vuokraan asumistukea ja toimeentuloa sen verran että se kuittaa sen osan vuokrasta joka jää omalle vastuulle. Tämä läheinen on muuttanut monta kertaa halvemman asunnon perässä.
Niin toimeentulotuella tulee ruhtinaallisesti toimeen mutta kaikki ei sitä saa ei myöskään asumistukea. Siitä tässä keskustelussa on kyse. Niistä joiden ainoa tulo on 595€/kk. Se ei tietenkään riitä eli on muiden armopalojen varassa. Kuten vanhempien tai puolison.
Miksi et myy sitä asuntoa sitten? Väitit ettei yleistuella elävällä olisi oikeutta asuntoon. No ei tietenkään valtio maksa kenenkään omistusasuntoja!
Myy se asunto niin rahat riittää, eli kyllä on oikeus asuntoon eikö tarvitse kirjastossa asua.
Ja niille jotka sanoo ettei kukaan osta niin laittakaa hinta vaikka alle puoleen markkinahinnasta niin ihan varmasti ostaa. Pyydätte vain liikaa.
Ihan pakko kysyä että minkä ikäinen olet? Oletko työelämässä? Ihmettelen vain että miten oletettavasti aikuinen ihminen voi olla noin pihalla tämän päivän asuntomarkkinoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva kuitenkaan vetää hermostuu jostain alapeukuista ja huutelee niiden perään, kuten sinä teet.
Kukaan ei ole vetää hermostunut. Voit siis lopettaa tuon jankutuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vajaaälyinen tai jotain? Ei se niiden työkokeilupaikan asiakkaiden vika ole, jos hallitus sinua kiusaa. Suuntaa kostosi oikeaan kohteeseen. Toki me kyllä tiedämme, että kyse on vain sinun voimaantumisfantasiastasi. Ei teitä mt-potilaita oteta työkokeiluun.
En ole mt-potilas. Kävin lääkärissä ja on mustaa valkoisella, että ei ole mielenterveyssairautta. Hallitus kiusaa työttömiä niin minä kiusaan työkokeilussa asiakkaita, on joku harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi saada lapsia.
Voi, mutta ei niitä sinun käsiisi anneta. Turhaan yrität voimaantua väkivaltafantasioillasi.
Tämä pian opintojen päätyttyä edessä. Kuittaan erotuksen perintörahoilla, ja kun ne loppuvat, tapan itseni. En ala täällä sen enempää kituuttamaan.