Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alinopeutta koko matka, ja takana letka vaan kasvaa…

Vierailija
21.08.2026 |

Mikä helvetin kieroon jäänyt päävamma saa jonkun ajamaan yleisellä tiellä, kuivalla kirkkaalla kesäkelillä 60 km/h ilman, että mikään yksinäinen aivosolu koko 30km

matkan aikana edes senverran säteilis, että antaa tietä sille takana tulevalle letkalle?? Joka ei pääse tällä tienpätkällä ohi millään. Ja jonka tien päässä lähtee yhteysalus aikataulunsa mukaan eteenpäin! Että olisko joku mahdollisesti pyrkimässä sille lautallekin?

Lippalakki kenossa huristellaan 50-60km vauhdilla, yhdessä alamäessä lipsahti 65:een , ou nou! 
Noilta pitää ottaa kortti pois, ihan kertakaikkiaan.

Ei mitään asiaa ihmisten keskuuteen maanteille!

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jono on sen vika joka on siinä letkassa toisena eikä ohita sitä hidastelijaa.

No ei todellakaan ole. Kyllä se vika on siinä ensimmäisessä. Ohittaminen on huomattavasti vaarallisempaa kuin sallittua nopeutta ajaminen.

*ylintä sallittua nopeutta ajaminen. Sen ali saa ajaa, kungan noudatraa liikenbesääntöjä. Teille kaahareille sattuu paljon kuolonkolareita, "köröttelijä" ei kuole hirvikolarissa - rattiraivoaja kuolee. 

Vierailija
42/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on ne, jotka ei uskalla ajaa suurinta sallittua kuin vain silloin, kun tiellä on mahdollista ohittaa. Tavallaan ihan loogista joo, koska silloin on suoraa ym. Mutta äärettömän rasittavaa takanatulevan ja pitenevän jonon kannalta. Ja erittäin itsekästä.

Mutta onhan noita jotka tekevät asioita johin on oikeus, ajattelematta lainkaan muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ohittaminen on vaikeaa, on se myös turhaa kun ei siis ole oleellista nopeuseroa.

"Alinopeus" on vain vamma perässäroikkujan kaalissa.

Vierailija
44/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät muijaa vähän napakammin turpaan niin sillä kuittaat pahan mielen..

Vierailija
45/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen testi: katso ensin tuulilasista eteenpäin. Katso sitten taustapeiliin. Mikäli edessä ei ole yhtään autoa ja takana on 10 autoa, ajat liian hitaasti. Väistä silloin vaikka bussipysäkille ja päästä muut ohi, mikäli et pysty/osaa/uskalla lisätä vauhtia. Jos et koskaan pysty ajamaan yli 60km/h, älä lähde maantielle lainkaan.

Jos mä ajan 80 tiellä 84 mun mittarin mukaan ja edessä ei nyt vaan satu olee ketään, niin en varmasti aja sivuun, vaikka takana olisi 100 autoa. Mitäs ajavat ylinopeutta.

Vierailija
46/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jono on sen vika joka on siinä letkassa toisena eikä ohita sitä hidastelijaa.

Täystyperä hokema.

Jonon aiheuttaa hitailija.

Mutkikkaalla tiellä, jossa ei ole kuin kaista suuntaansa ja liikennettä, on ihan yhtä vaikea ohittaa.

Mulla on hienosti kiihtyvä sähköauto, mutta siltikin totean tämän.

Vierailija
47/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. grrrh... sanon aina että joku sunnuntai -autoilija on taas lähtenyt liikenteeseen ( vaikka olisi tiistai, keskiviikko...). Tai hohhoijaa, joku elämäntapa- autoilija kerää veetuillakseen jonoa peräänsä, ei minkään valtakunnan kiirettä mihinkään. Olen pitkäpinnainen ja rauhallinen, mutta tämä saa minut kiehumaan ja kiristelemään hampaitani. Ajatelkaa muitakin ihmisiä kuin itseänne!

Vierailija
48/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se johtuu siitä, kun selataan kännykkää tai puuhataan jotain muuta ajamiseen liittymätöntä. Ärsyttävää ja vaarallista.

Vierailija
49/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin rattiraivoinen maanteiden vaaratekijä! Yritä käyttäytyä liikenteessä niin ettei sinun tarvitse koko ajan kiukutella niistä autoilijoista, jotka eivät aja niinkuin Sinä haluat. Kaikki pikkuautot ja tuoreet kuskit eivät voi ajaa aina talla pohjassa suurinta sallittua nopeutta.

Vierailija
50/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen testi: katso ensin tuulilasista eteenpäin. Katso sitten taustapeiliin. Mikäli edessä ei ole yhtään autoa ja takana on 10 autoa, ajat liian hitaasti. Väistä silloin vaikka bussipysäkille ja päästä muut ohi, mikäli et pysty/osaa/uskalla lisätä vauhtia. Jos et koskaan pysty ajamaan yli 60km/h, älä lähde maantielle lainkaan.

Jos mä ajan 80 tiellä 84 mun mittarin mukaan ja edessä ei nyt vaan satu olee ketään, niin en varmasti aja sivuun, vaikka takana olisi 100 autoa. Mitäs ajavat ylinopeutta.

Ja jos takana puskurissa roikkuu joku bemari niin vauhti kannattaa hidastaa siitä 84/kmh 65kmh.

Vierailija
51/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.. grrrh... sanon aina että joku sunnuntai -autoilija on taas lähtenyt liikenteeseen ( vaikka olisi tiistai, keskiviikko...). Tai hohhoijaa, joku elämäntapa- autoilija kerää veetuillakseen jonoa peräänsä, ei minkään valtakunnan kiirettä mihinkään. Olen pitkäpinnainen ja rauhallinen, mutta tämä saa minut kiehumaan ja kiristelemään hampaitani. Ajatelkaa muitakin ihmisiä kuin itseänne!

"kerää veetuillaakseen jonoa peräänsä"? Älä tule maanteille raivoamaan. Kukaan ei aja siellä sen takia, että haluaa muka v*ttuilla muille autoilijoille. Tuskin kukaan Sinua häiritsevä kuski ajattelee Sinua, autoasi ja rattiraivoasi, vain hermostunut roikkuminen, kireät hartiat, vihainen ilme ja vaarallinen poukkoilu tiellä huomataan. Miten äärettömän itsekeskeinen joku voikaan olla!  

Vierailija
52/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nämä ylinopeutta ajavat valittaa, letka ei synny alinopeutta ajavan eli liikennesääntöjen mukaan ajavan takia vaan letka syntyy niiden takia jotka ajaa ylinopeutta ja niiden jotka eivät osaa pitää riittävää turvaväliä edellä ajavaan. 

Vierailija
53/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ohitan vaikka väkisin hidastelijat.

Olen se joka tulee jonon perältä ja vaikka yksitelleen noukkii ohitustaidottomat. Kelissä kuin kelissä ja turvallisesti vielä.

Ja yli 500hv ja raskas kaasujalka huolehtivat lopusta.

Vierailija
54/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ohittaminen on vaikeaa, on se myös turhaa kun ei siis ole oleellista nopeuseroa.

"Alinopeus" on vain vamma perässäroikkujan kaalissa.

Tämä. Kaipaisin paljon, paljon lisää poliiseja teille sakottamaan näitä ylinopeutta ajavia, kuolonkolaria hinkuvia "loistokuskeja". 

Vierailija
55/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole. Kyllä se vika on siinä ensimmäisessä. Ohittaminen on huomattavasti vaarallisempaa kuin sallittua nopeutta ajaminen.

*ylintä sallittua nopeutta ajaminen. Sen ali saa ajaa, kungan noudatraa liikenbesääntöjä. Teille kaahareille sattuu paljon kuolonkolareita, "köröttelijä" ei kuole hirvikolarissa - rattiraivoaja kuolee. 

Taas tulee tuubaa tuutin täydeltä. Kylän mies ajeli alinopeutta: satasen alueella 80 ja kuoli hirvi tuulilasissa. 

p.s. onko se RATTIRAIVOA jos ajaa satasen alueella satasta? URPÅ.

Vierailija
56/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedän lähes aina kunnon letkaa perässä koska ajan nopeusrajoitusten mukaan. Minun auton mittari näyttää 2km/h väärin eli kun ajan 2km/h ylinopeutta mittarin mukaan niin silloin ajan tasan sitä suurinta sallittua nopeutta mutta silti taakseni kertyy aina kunnon letka. Olen aina miettinyt että mikä heitä vaivaa jotka tulevat roikkumaan takapuskuriin kiinni, miksi he eivät jätä turvaväliä?

Jos huomaan että saavutan edellä ajavaa autoa niin tiputan omaa vauhtiani koska en tykkää ajaa toisen auton takana letkassa. Ainoat ajoneuvot joita olen ohittanut ovat ajoneuvot jotka kulkee alle 50km/h, sitten ohituskaistoilla ohitan rekkoja ja busseja. Ohituskaistalla kun ajan tasan sitä suurinta sallittua nopeutta niin lähes aina takana ajava auto pitää sen 5m turvaväliä minuun kun vauhtia on se max 100km/h 100 alueella.

Vierailija
57/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ohitan vaikka väkisin hidastelijat.

Olen se joka tulee jonon perältä ja vaikka yksitelleen noukkii ohitustaidottomat. Kelissä kuin kelissä ja turvallisesti vielä.

Ja yli 500hv ja raskas kaasujalka huolehtivat lopusta.

Mitä hyödyt tästä kaahailusta? Kuinka monta minuuttia tai sekuntia olet nopeammin perillä kun ohittelet? 

Vierailija
58/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on ne, jotka ei uskalla ajaa suurinta sallittua kuin vain silloin, kun tiellä on mahdollista ohittaa. Tavallaan ihan loogista joo, koska silloin on suoraa ym. Mutta äärettömän rasittavaa takanatulevan ja pitenevän jonon kannalta. Ja erittäin itsekästä.

Mutta onhan noita jotka tekevät asioita johin on oikeus, ajattelematta lainkaan muita.

Lue tekstisi uudelleen, hitaasti. Se on suurin sallittu ajonopeus - ei pakollinen nopeus. 

Vierailija
59/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä ne ajavat ylinopeutta perässäsi?

Vierailija
60/101 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kerää veetuillaakseen jonoa peräänsä"? Älä tule maanteille raivoamaan. Kukaan ei aja siellä sen takia, että haluaa muka v*ttuilla muille autoilijoille. Tuskin kukaan Sinua häiritsevä kuski ajattelee Sinua, autoasi ja rattiraivoasi, vain hermostunut roikkuminen, kireät hartiat, vihainen ilme ja vaarallinen poukkoilu tiellä huomataan. Miten äärettömän itsekeskeinen joku voikaan olla!  

Voi kyllä vaan on tiet täynnä vittuiijoita. Ohituskaistalla 100km/h rajoitus, niin lippalakkipapparainen kaasuttaa vähintään 120 että mahdollisimman vähän takana olevasta letkasta pääsee ohi. Sitten kun ohituskaista päättyy, nopeusrajoitus jatkuu 100kn/h mutta lippalakkipappa saa taas hiljentää vauhtinsa 70- 80km/h. 

Tämä on päivittäistä käytöstä ja toivoisin että Suomessakin olisi tarpeeksi poliisilla resursseja puuttua näihin kiusaaja tapauksiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi