Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi imettävät naiset eivät käytä imetyshuivia?

Vierailija
21.08.2026 |

Tässä kun on taas ollut palstalla paljon keskustelua aiheesta. Voisiko joku asiallisesti kertoa, miksi kokee tärkeäksi, että julkisella paikalla pitää nimenomaan imettää tissit paljaana? Ymmärrän, että vauva tarvitsee ruokaa, mutta en ymmärrä sitä, miksi rintoja ei voisi peittää esimerkiksi imetyshuivilla, joka tarjoaa enemmän yksityisyyttä sekä äidille että vauvalle.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sori.

Vierailija
2/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen minäkin ihmetellyt. Mielestäni imetys on intiimi hetki lapsen kanssa ja itsellekin paljon mukavaa, että on enemmän omaa rauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen on nykyään sellaista, että tissit näkyvät melko antavasti monilla nuorilla ja vähän vanhemmillakin naisilla joten onko sillä sitten väliä jos tissi vilahtaa julkisella paikalla imetettäessä?

Vierailija
4/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitisko sinä kertoa, miksi sinulla on aiheesta pakkomiele? Mistä kumpuaa niin syvä trauma, että pitää spämmätä palsta täyteen samasta aiheesta?

Vierailija
5/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se huivi olisi pitänyt laittaa? Mulla oli imetysaikaan sellainen systeemi, että mulla oli kaksi yläosaa. Toinen oli toppi, jonka sai alas. Toinen oli pitkähihainen tai t-paita. Nostin ylemmän paidan ylös ja mielestäni se suojasi ihan riittävästi. Joskus kokeilin virittää vauvan päälle jonkun jutun, mutta siinä tuli ihan hirveän tukala olo, joten hylkäsin sen. Mulla kyllä on vielä näkemättä nämä imetykset, joissa ne tissit ovat jotenkin esillä, mutta ehkä aloittajan ympäristössä tätä tapahtuu jatkuvasti. En nyt edes muista, milloin olisin viimeksi nähnyt jonkun edes imettävän.

Vierailija
6/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai burkaa? 

Vierailija
7/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt mitään huivia enkä myöskään koskaan ole imettänyt tissit paljaana. Multa ei näy kuin kaistale vatsaa kun imetän paidan helman alta.

Vierailija
8/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyshuivi on vauvaa ja vauvan äitiä, ei sinua tai minua varten. Ei ole minun asiani joten en vastaa.

Vierailija
9/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen minäkin ihmetellyt. Mielestäni imetys on intiimi hetki lapsen kanssa ja itsellekin paljon mukavaa, että on enemmän omaa rauhaa.

Mielestäni imetys on vauvan ruokkimista, joka tapahtuu monta kertaa päivästä silloin, kun vauvalla on nälkä, ja jos ei koko sitä aikaa, kun lapsi on täysimetyksellä, halua viettää yksinään jossain huoneessa, sitä ei oikein voi kuvailla intiimiksi hetkeksi.

Vierailija
10/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n kannattaisi käyttää sitä huivia silmillään? En edes muista, milloin olisin viimeksi nähty kenenkään imettävän ketään tai ehkä en edes rekisteröi asiaa mitenkään. Jollain on nyt tissipakkomielle. 

Vierailija
11/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen on nykyään sellaista, että tissit näkyvät melko antavasti monilla nuorilla ja vähän vanhemmillakin naisilla joten onko sillä sitten väliä jos tissi vilahtaa julkisella paikalla imetettäessä?

Tämä muakin kiinnostais. Miksi se on hienoa kun kulkee kylillä tissit tiskissä ilman vauvaa, mutta kauheaa ja väärin, jos tississä on vauva kiinni? Suomalainen yhteiskunta alkaa selvästi olla ihan läpiamerikkalaistunut kun tämä on ongelma. 

Vierailija
12/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ylipäätään, miksi kenenkään täytyy vilautella tissejään? Ei mulle ainakaan itselleni ole ikinä tullut mieleen, että kun tuo nainen tuossa esittelee tissejään, niin vetäisenpä minäkin omani esille.

Vierailija
13/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö itse huivin sisässä.

Vierailija
14/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se huivi olisi pitänyt laittaa? Mulla oli imetysaikaan sellainen systeemi, että mulla oli kaksi yläosaa. Toinen oli toppi, jonka sai alas. Toinen oli pitkähihainen tai t-paita. Nostin ylemmän paidan ylös ja mielestäni se suojasi ihan riittävästi. Joskus kokeilin virittää vauvan päälle jonkun jutun, mutta siinä tuli ihan hirveän tukala olo, joten hylkäsin sen. Mulla kyllä on vielä näkemättä nämä imetykset, joissa ne tissit ovat jotenkin esillä, mutta ehkä aloittajan ympäristössä tätä tapahtuu jatkuvasti. En nyt edes muista, milloin olisin viimeksi nähnyt jonkun edes imettävän.

Vierailija
15/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään Sanoman linjan mukaisesti naisia saa haukkua palstalla, mutta niihin vastaaminen menee sensuuriin. 

Sanoma on linjansa valinnut. 

Vierailija
16/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sellaisissa vaatteissa julkisilla paikoilla liikkuvat, joissa rinnat on kohottettu mahdollisimman ylös ja kangasta on sen verran että juuri ja juuri nännit tai puolet rinnoista peittyy, eivät peitä sitä rintavakoaan harsolla?

Mua häiritsi tällaisessa tiukassa topissa rintojaan esittelevä farmaseutti koska hänen rintansa pyörivät silmieni korkeudella kun laittoi kauan lääkkeitäni. 

Naama punaisena yritin olla tuijottamatta. 

Jos joku imettää, vauvan pää on siinä edessä eikä se ole mitenkään eroottista. Ei häiritse eikä kiusaannuta kuin häiriintyneitä ihmisiä. 

Vierailija
17/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ylipäätään, miksi kenenkään täytyy vilautella tissejään? Ei mulle ainakaan itselleni ole ikinä tullut mieleen, että kun tuo nainen tuossa esittelee tissejään, niin vetäisenpä minäkin omani esille.

Onko sulle jotenkin epäselvää, miten keskeinen syy se vauvan nälkä on? Kuuntelet julkisella paikalla mieluummin nälkäänsä karjuvaa lasta? Vai oliko idea jälleen että itse asiassa synnyttäneiden naisten ei pitäisi poistua kotoaan ollenkaan? 

Vierailija
18/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JANKUTI, JANKUTI

KIRJOITA KOMMENTTISI JO OLEMASSA OLEVAAN KETJUUN.

Vierailija
19/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle jotenkin epäselvää, miten keskeinen syy se vauvan nälkä on? Kuuntelet julkisella paikalla mieluummin nälkäänsä karjuvaa lasta? Vai oliko idea jälleen että itse asiassa synnyttäneiden naisten ei pitäisi poistua kotoaan ollenkaan? 

Luitko aloitusta ollenkaan? Eihän aloituksessa sanottu mitään sellaista, että vauvaa ei saisi syöttää. Kysyttiin vain, että miksi niitä tissejä ei voida peittää imetyshuivilla imetyksen aikana?

Vierailija
20/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vaan halusi provosoida, vauvalle voi antaa hetkeksi huvitutin tai varata tuttipulloon tilkan maitoa. Minua inhottaisi riisuutua julkisella paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän