Ihmiset hylkäävät romujansa Sortti-aseman ympärille
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000012198466.html
Lähistöllä sijaitsee Helsingin seudun ympäristöpalveluiden (Hsy) Sortti-asema. Simonen arvelee, että ihmiset yllättyvät jätteiden käsittelymaksuista ja kippaavat roinansa sitten lähiympäristöön.
Heinäkuussa Simoset saivat Vantaan kaupungilta jälleen siivouskehotuksen. Tontin laidalla lojui muun muassa sohva, kolme nojatuolia ja autonrengas.
Niiden siirtäminen vaati kuljetusfirmaa ja maksoi 225 euroa. Kuvio tuntuu Simosesta kerrassaan epäreilulta.
”Minulle on sanottu, että tontin omistaja vastaa romuista, ei Vantaan veronmaksajat.”
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sohva ja en viitsinyt viedä sitä mihinkään kaatopaikalle. Lastasin sen autoon ja vein kuusen alle yhden kirjaston lähelle.
Yllättävän nopeasti se sieltä oli hävinnyt ja itse säästin taas 13 euroa...
Good job dude
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni upotti mökillä olleen hajonneen jääkaapin järven pohjaan.
Vassarit servattu.
PS rölli se jaksaa hokea vassaria. Uli, uli. Vuh, vuh. Onko rakeille annettu uusia ohjeita? Jotkut hokevat kommunismia ja mutku Marinia, ymmärtämättä edes itsekään järjettömiä sepustuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sohva ja en viitsinyt viedä sitä mihinkään kaatopaikalle. Lastasin sen autoon ja vein kuusen alle yhden kirjaston lähelle.
Siis 13 euron takia ryhdyit täydelliseksi kusipääksi? Mitä ihmettä?
Koko malli on rakennettu päin persettä. Tuo pitäisi rahoittaa kokonaan verovaroilla ja olla käyttäjille ilmaista. Näin roskia ei tulisi niin paljon, henkilökuntaa ei tarvittaisi rahastukseen eikä siinä kassalla tarvitsisi valehdella kuormaansa halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vain wun mielipide, me muut pidetään kaveria fiksuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni upotti mökillä olleen hajonneen jääkaapin järven pohjaan.
Oliko isäsi heikkolahjainen?
Selkeästi. Ei hän muuten toimisi noin. Eikä jälkikasvukaan ole yhtään parempi, kun käy tuollaisella leuhkimassa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin ajatuksesta kun vihvassi pöyristynyt sohvan löytäessään.
Vierailija kirjoitti:
Koko malli on rakennettu päin persettä. Tuo pitäisi rahoittaa kokonaan verovaroilla ja olla käyttäjille ilmaista. Näin roskia ei tulisi niin paljon, henkilökuntaa ei tarvittaisi rahastukseen eikä siinä kassalla tarvitsisi valehdella kuormaansa halvemmaksi.
Eihän verorahoilla mitään saa rahoittaa. Kaikki on yksityistettävä. Myös maantiet ja synnytykset, kirjastot, poliisi, palokunta, tulli, armeija, rajavartiosto ja ylestäkin pitää tehdä mainosrahotteinen. Toki yksityisille terveysasemille jättituet osinkojen maksuun ja julkinen lopetettava.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaista pitäisi olla juu. Kehdataan vielä rahastaa tällä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen tyyppi lastaa romunsa autoon, ajaa Sorttiin vain huomatakseen että se on maksullinen ja sitten kippaa roskat luontoon?
Ihan perussuomalainen. Siinä säästyy viikon ruokarahat työttömällä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ovat jättäneet romujaan metsätien pätkälle. Nyt siellä on riistakamera.
Jos on romunjättäjä niin traktori jää siihen tielle ja soitan poliisit paikalle.
Oikein!
Jätteen laadusta riippuen voi olla kovatkin syytteet tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu hokee vihervassaria, koska pentu ei tiedä vihreiden olevan enemmän oikealla. Lähinnä kokoomustan puisto-osasto. Hyvin on ps propakanda uponnut tietämättömään.
Miksei kaikkien lajiteltavien jätteiden kohdalla voisi toimia kuten elektroniikkaromun kohdalla, eli ostaessa maksetaan pieni maksu, jolloin jäteasemalle vienti ei maksa mitään, koska se kierrätysmaksu on maksettu jo ostaessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että pinna on kireällä palstalla, jossa yksi hullu jauhaa persuista joka ketjussa mutta älä itse sorru samaan jankuttamiseen vastapuolesta. Me kaikki pidämme persuhullua sekopäänä, ei tarvita yhtään lisää hullua palstalle.
Ps. Vanhan sohvan paikka ei ole metsä
Vierailija kirjoitti:
Voitko jo painua helvettiin hesari linkkiesi kanssa täältä?
Hyvä artikkeli, kannattaa lukea. Voit oppia uutta.
Lajittelipisteissä on kaikkea muuta kuin lajiteltua pahvit,muovit, lasit merallit jne. Ihmiset roudaavat sinne sohvia, hyllyjä, tuoleja, lastensänkyjä, rakennusjätettä jne. Samalla vaivalla ne voisi viedä Sorttiin.
Voisiko meillä olla enemmän valvontaa? On ympäristörikos heittää jätteet maastoon. Ikävä sanoa mutta ovat usein ulkomaalaistaustaisia jotka eivät mukamas tiedä missä on Sortti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ovat jättäneet romujaan metsätien pätkälle. Nyt siellä on riistakamera.
Jos on romunjättäjä niin traktori jää siihen tielle ja soitan poliisit paikalle.Oikein!
Jätteen laadusta riippuen voi olla kovatkin syytteet tiedossa.
Höpö höpö. Minua ei vassut pelota
Täällä päin roskakatokseen jätetään satunnaisia pieniä romuja pyörimään, viimeksi oli tehosekoitin. Jos sitä ei jaksa viedä kierrätyksen niin roskakatoksessa sen voi nakata sekajätteeseen, kun on kerran jaksanut tuoda sen katokseen asti. Mutta sen sijaan se jätetään johonkin seinustalle laudan päälle nököttämään. Mikä järki?