Työhuonevähennyksen poistuminen, onpa kiva!
Minulla on pakko olla kotona kunnollinen työtila isolla pöydällä, koska koululla on tarjolla vain 30 senttiä pöydänpätkää isossa opehuoneessa. Siinä ei mahdu edes olemaan kirja/kalenteri ja läppäri yhtä aikaa. Ylipäätään kokeidenkin sommittelu pelkällä läppärillä on ihan tuhoontuomittua. Tilassa myös koko ajan meteli, joten ei siinä myöskään mitään pysty keskittymään.
Ja sitten on kaikki kirjat, muut materiaalit, koepohjat, kokeiden mallit jne. Ei niillekään koululla mitään paikkaa ole! Omaa luokkaakaan ei ole vaan kuljen koko päivän eri luokissa eli mihinkään ei niitä tavaroita siellä saa. 10 senttiä korkea postilokero ainoa "oma tila".
Mikähän ajatuspieru tämäkin nyt on!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valtion talous on kuralla, aika moni syytön joutuu nyt kantamaan kortensa kekoon. Ei toimeentulotuellakaan elävän leikkaukset ole reiluja, mutta sellaisiakin on tehty.
Itse työskentelee 100 %:sti etätöissä kotona. Toimistolla käyn keskimäärin kerran kuukaudessa, jos sinne tulee sidosryhmiä, joille pitää esitellä tekemistä tms. Työhuonevähennystä en ole ikinä verottajalle ilmoittanut, eli en ole saanut sitä vaikka oikeus olisi ollut useita vuosia saada se. Minä nyt en olekaan yhtään itsekäs, ei minun ole pakko saada kaikkia mahdollisia etuuksia, joita tässä maassa jaetaan. Ylipäätään työtätekevällä väestöllä on pääsääntöisesti rahaa maksaa oma elämä, muulla osalla ei aina ole. Eli en käytä työnantajan lounasetua, en kulttuuri/virike-etua, en käy syömässä ilmaisia lounaita, jne. Voin maksaa itse omat ruokani ja viihteeni, kuten myös oman työhuoneeni. En vaadi sitä muilta, mutta ainahan jokainen voi miettiä, onko pakko ottaa kaikki mitä tarjotaan, vai pärjääkö ihan yhtä hyvin hieman vähemmällä.
No jo on taas... Melkoinen marttyyriasenne.
Itse revin kaiken, mikä irti lähtee. Se on AINOA syy käydä töissä. Peruspalkka on yli 100 000€/vuodessa + rahabonukset + osakepiotiot. Tähän päälle perus ateriaetu, 400€ flex-etua (liikunta) per vuosi, työsuhdematkalippuetu, ilmainen kuitunetti kotiin (tottakai GB maksimilla) sekä työsuhdefillari otettu vielä, kun niitä sai.
Työnantaja jakaa noita, koska saa niistä veroedut myös itselleen. Halpaa supportia työntekijöille.
Ateriaetu jää isolta osin käyttämättä, koska teen etänä enkä jaksa haaskata aikaa ruuan hakureissulle päivittäin. Kerran viikossa tulee käytyä ulkona lounaalla. Tänään on tarkoitus perjantain kunniaksi taas käydä. Liikuntaetu menee helposti koko 400€.
Lisäksi tietysti vähennän kaiken mahdollisen itsekin verotuksessa liittyen työn tekemiseen. Lähinnä se tarkoittaa parin verkkokurssialustan vuosimaksuja (joitakin satasia).
Suomessa on niin järjetön veroprogressio, ettei ole järkeä jättää mitään ns. "sisään", minkä vain saa pienellä vaivalla kotiinpäin.
Seuraava liike saattaisi olla perustaa oma firma ja tehdä samoja hommia sitä kautta. Saisi nostettua kevennettynä osinkona peruspalkat ja jättäisi loput firman nimissä sijoituksiin kasvamaan ajan kanssa. Omat riskinsä tuollaisessa liikkeessä aina on, joten toistaiseksi mennyt tällä palkkakuviolla kuitenkin.
Näköjään etätöiden lomassa sujuu palstailukin hyvin
No jo on taas... Melkoinen marttyyriasenne.
Itse revin kaiken, mikä irti lähtee. Se on AINOA syy käydä töissä. Peruspalkka on yli 100 000€/vuodessa + rahabonukset + osakepiotiot. Tähän päälle perus ateriaetu, 400€ flex-etua (liikunta) per vuosi, työsuhdematkalippuetu, ilmainen kuitunetti kotiin (tottakai GB maksimilla) sekä työsuhdefillari otettu vielä, kun niitä sai.
Työnantaja jakaa noita, koska saa niistä veroedut myös itselleen. Halpaa supportia työntekijöille.
Ateriaetu jää isolta osin käyttämättä, koska teen etänä enkä jaksa haaskata aikaa ruuan hakureissulle päivittäin. Kerran viikossa tulee käytyä ulkona lounaalla. Tänään on tarkoitus perjantain kunniaksi taas käydä. Liikuntaetu menee helposti koko 400€.
Lisäksi tietysti vähennän kaiken mahdollisen itsekin verotuksessa liittyen työn tekemiseen. Lähinnä se tarkoittaa parin verkkokurssialustan vuosimaksuja (joitakin satasia).
Suomessa on niin järjetön veroprogressio, ettei ole järkeä jättää mitään ns. "sisään", minkä vain saa pienellä vaivalla kotiinpäin.
Seuraava liike saattaisi olla perustaa oma firma ja tehdä samoja hommia sitä kautta. Saisi nostettua kevennettynä osinkona peruspalkat ja jättäisi loput firman nimissä sijoituksiin kasvamaan ajan kanssa. Omat riskinsä tuollaisessa liikkeessä aina on, joten toistaiseksi mennyt tällä palkkakuviolla kuitenkin.