Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ateistit, miettikääpä uskon tärkeyttä vaikka sillä että

Vierailija
26.05.2007 |

jonain päivänä Jeesus hakee uskovat taivaaseen ja pienet lapset pääsevät mukaan. Eikö olisi hyvä teidänkin päästä lastenne mukana?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ateisti. Kun lapseni ukki kuoli, sanoin, että ukkia ei enää ole olemassa. Sanoin, että hän on enää vain valokuvissa ja muistoissa. Ei se ole enää ukki tai mummi, joka haudataan matojen syötäväksi, se on vain kuollut kuori, jossa ei ole enää elämää.

En tosiaan alkanut valehdella mitään taivas- ja enkelijuttuja.

Vierailija
2/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tullut nuorena uskoon. Tällöin ajatusmaailmaani kuuluivat ap:n esittämät teesit. Nyttemmin, elettyäni elämää ja nähtyäni ihmisiä tiedän, että suurin osa ns. uskovaisten teeseistä on täysin hanurista.

Uskovaisuus on useimmiten pelkkää farisealaisuutta. Uskovaiset eivät näemmä tajua, miksi raamatussa moititaan hirveästi juuri nimenomaan FARISEUKSIA (=sen ajan tosiuskovaisia).

Herätkää, uskovaiset, siellä ulkokultaisessa seurakuntamaailmoissanne. Eläkää ja nähkää, että vain rakkaus merkitsee tässä maailmassa jotain. Jos halutte olla Jeesukselle mieleen, tehkää mitä hän sanoi älkääkä saarnatko sieltä pylväittenne nenästä.

Niinkuin samarialainen oli esimerkkinä Jeesuksen opetuslapsille, niin ateisti voi olla esimerkkinä nykyuskovaiselle. Lukekaa raamattuanne itse älkääkä uskoko kaikkea, mitä siellä herätyskristillisessä seurakunnassanne julistetaan.

Lukekaa esim. Jeesuksen sanat viimeisestä tuomiosta. Vielä brassailette uskostanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heteroita, enkä rankkaa heitä seksuaalisen suuntautumisen mukaan. 25

Vierailija
4/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta homot eivät pääse taivaaseen elleivät lopeta homosuhteitaan, eikö niin?

T: entinen tosiuskis

Vierailija
5/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulen, että Jumalan silmissä kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. 25

Vierailija
6/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jonain päivänä Jeesus hakee uskovat taivaaseen ja pienet lapset pääsevät mukaan. Eikö olisi hyvä teidänkin päästä lastenne mukana?

Vierailija
7/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan, että homot menevät helvettiin. Uskovainen uskoo Raamatun olevan totta.

Ei ole monta vaihtoehtoa sinullakaan, myönnä pois.

Vierailija
8/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös ns tosi uskovaiset ole semmosia omiin maailmoihinsa ja juttuihinsa sulkeutuvia. Kieltävät tosiasioita ja keksii omia, itselle sopivia, tulkintojaan raamatun kirjoituksille.

Vierailija
9/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomita toista ihmistä MILLÄÄN perusteella. Vain Jumalalla on se oikeus. Itse ainakin uskon lempeään ja oikeudenmukaiseen Jumalaan. Minun ei tarvitse siis miettiä vaihtoehtoja, joiden vähyydestä joku kirjoitteli. Jokainen siis uskokoon mihin haluaa tai olkoon uskomatta. Heippa ja mukavaa kesää!

Vierailija
10/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lukea sitä miettien vain omaa syntisyyttään ja rikkinäisyyttään.

Jos ihminen ei ole esim. homo, turha edes lukea niitä homokohtia. Heterolle riittää purtavaa esim. viimeisen tuomion kuvailuissa. Siinä pysyy hetero nöyränä niin, ettei voi tuomita homoa tuomitsematta samalla itseäänkin helvettiin.

Vierailija
11/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismihan nimenomaan pakottaa yhteyteen muiden kanssa, koska yhdessähän täällä pärjätään. Harva yksi selviää tässä maailmassa! Kun ei ole mitään taivaallista kummisetää, joka pitäisi loppupeleissä huolen siitä, että saan palkkion hyvästä käytöksestäni. Sehän on tässä luterilaisuudessa se perusta, että kaikki on lopulta hyvin vaikka olisi törttöillyt kuinka. Kunhan vaan muistaa pyytää anteeksi ennen kuin kuolee.

Vierailija
12/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää kuolemaa, joka tuntuu olevan pelottava mörkö uskovaisille. Jokainen päivä elämästä tulisi elää niin, että voi sanoa että ei harmita vaikka tänään saisin tietää kuolevani iltaan mennessä. Minulla on aina pysyvä rauha sisälläni, vaikka en uskokaan Jumalaan.

Meillä on upea maailma ympärillämme, olemme saaneet syntyä, koska voitimme elämämme ensimmäisen kilpailun ja todellakin kellumme avaruudessa kaikkien muiden universumien kanssa. Käsittämätöntä ja upeaa.

Vierailija
13/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kristinuskoonhan nimenomaan kuuluu yhteisvastuu-periaate. Lähimmäisenrakkauttahan korostetaan Raamatussakin. Yhteen hiileen täällä pitää puhaltaa, niin elämä on vähän helpompaa.

Vierailija
14/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistin näkökulmasta yhteen hiileen on PAKKO puhaltaa, jos aikoo saada ruoan pöytään ja niin edelleen, monella tasolla.

Vierailija
15/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä raamatussa sanotaan ja miten " uskovaiset" käyttäytyy...

Vierailija
16/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt hyvät ihmiset päästä niistä eroon kuten muistakin loisista.

Vierailija
17/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pakko vaan velvollisuus ja oikeus, koska olemme ihmisiä. Inhimillisyys kuuluu luontoomme ja välittäminen. Se on rakkautta lähimmäisiä kohtaan ilman odotusta vastapalveluksesta.

Vierailija:

Ateistin näkökulmasta yhteen hiileen on PAKKO puhaltaa, jos aikoo saada ruoan pöytään ja niin edelleen, monella tasolla.

Vierailija
18/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei se ole pakko vaan velvollisuus ja oikeus, koska olemme ihmisiä. Inhimillisyys kuuluu luontoomme ja välittäminen. Se on rakkautta lähimmäisiä kohtaan ilman odotusta vastapalveluksesta.

Mutta yritänkin saada nyt sanottua mikä on eri ateismissa ja uskonnossa tämän omaan napaan tuijotuksen ja pakon osalta.

Ateistille elämä on tässä ja nyt. Siksi ateisti on oikeasti riippuvainen kaikesta ympärillään, ja vain siitä. Uskovaisella on se kuolemanjälkeisen elämän odotus. Jos täällä maan päällä menee kaikki päin hoota, onhan taivas! Jos maapallo liataan, mitä siitä, taivaassa on sitten hyvä olla. Tätä ajattelua on tälläkin palstalla joka ikisessä ympäristöongelmia koskevassa ketjussa ja paljon! Osa oikein innostuu, koska nämähän on lopun aikoja ja siis hyvä merkki. Mitä väliä, että ilmakehään syydetään kaasua. Uskovaisellehan se on vaan hyvä uutinen, Jeesus tulee pian.

Vierailija
19/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ateistillekaan, ainakaan minulle, elämä ole tässä ja nyt. Onhan minulla vastuu jättää tuleville polville parempi maailma tai ainakin olla tuhoamatta sitä pahemmin. En tee elämässäni valintoja jotta minulla olisi hyvä olla vaan, että voisin jättää jotain hyvää lapsilleni ja heidän lapsilleen.

45

Vierailija:

Vierailija
20/46 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä ateistillekaan, ainakaan minulle, elämä ole tässä ja nyt. Onhan minulla vastuu jättää tuleville polville parempi maailma tai ainakin olla tuhoamatta sitä pahemmin. En tee elämässäni valintoja jotta minulla olisi hyvä olla vaan, että voisin jättää jotain hyvää lapsilleni ja heidän lapsilleen.

45

Ja nimenomaan näin ateismissa. Jotta mulla olisi hyvä olla, pitää olla tosissaan tämä pallon säilymisen kanssa, lastenkin kannalta. Uskonnollisillahan tätä tarvetta ei periaatteessa ole, koska Jeesus tulee hakemaan. Ja lapsillahan on sitten myös hyvät oltavat siellä taivaassa. Siitähän tässäkin ketjussa oli alunperin kyse.

Enkä nyt yritä väittää että kaikki uskovaiset ja kaikki ateistit. Edelleenkin pohdiskelen näitä väittämiä ateistien omaan napaan tuijotuksesta ja uskovaisten maailmojasyleilevästä toiminnasta.