Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!TOUKOJEN VKOLOPPU la-su!!

26.05.2007 |

Aloittelen uutta pinoa, kun edellinen niin pitkä. ONHAN MEITÄ TOUKOKUULAISIA VIELÄ, ONHAN!? :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 41 rv. Enpä ois uskonut vielä täällä olevani!

Viime yö meni taas ihan harakoille. Kellottelin suppareita puol 9 hiukan yli 2. Teki niin pirun kipeetä, kuljin ympäri kämppää voivotellen, koira perässä. Mies on jo niin tottunut mun ääntelyihin, että kuorsas makkarissa. Tiheimmillään väliä tuli 3 min. jolloin raahauduin kuumaan suihkuun ja nappasin parit panadolit. Olin ihan varma, että nyt tulee lähtö, mutta aattelin sinnitellä kotona, ettei taas turhaan lähdetä näytille. No, hyvä niin koska olin nukahtanut ennen kolmea.

Heräsin kasilta ja taas vähän väliä supistelee, mutta kivuttomasti. Alapäätä jomottaa kunnolla ja istuminen on :/, mutta eipä tässä synnyttämään olla menossa. Pakko kai näiden suppareiden sun muiden on viedä asiaa eteenpäin? Mä taidan uskoa siihen synnytykseen vasta, kun vedet menee tai mukula roikkuu napanuorassa jalkovälissä:)

Niin, että tänään on pakko kyllä touhuta kaikkea muuta kuin ajatella koko raskautta! Harmi, kun meillä päin sää on sateisen synkkä. Kyselin mieheltä mitä se haluais tehdä ja kuulemma olis tosi kiva pelata pasianssia koneella koko päivä! Just joo, I don' t think so! Toisaalta olis kiva nähdä kavereita, mutta sitten taas ei. Niin kuin tekin ootte huomanneet, ei vaan jaksa edustaa! Mua pännii kans välillä ne utelut, että miten oot voinut, onko merkkejä ja eikö se nyt sieltä tule ym. Punainen vaate on myös se klassinen: kyllä se sieltä vielä syntyy. Niin, en ole tyhmä, olen vaan kärsimätön!

Nyt taas positiivisuutta kehiin tälle tytsylle! Ettepäi!

Lauantaita kaikille, jos en enää ehdi koneelle tänään!

AE 41rv

Vierailija
2/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun supisteut olivat jatkuneet sen 3pvä niin keskiviikko aamuna menimme laitokselle että tarkastavat tilanteen ja jäimmekin sitten synnytys puuhiin

poika syntyi alateitse ke klo 14.08. rv 39+5

painoa 3180g ja pituutta 51cm

torstaina päästiin jo kotosalle.

kirjoittelen lisää sitten kun on aikaa...ja syöttämään

Höm + 4v + 3vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, jokatapauksessa täällä vielä ollaan. ;) Ei mulla mihinkään kiirus ole.. ehkä sitten ens yönä. :D

Almaeinolle kyllä toivoisin sitä lähtöä oikeen tosissaan!! Oot saanu kyl ootella ja kärvistellä ihan tarpeeks. Saat mennä ainakin mua ennen, ole hyvä. :) Nauratti toi kun laitoit et kaikki sanoo " kyl se sieltä tulee" ... joo-o.. ei epäilystäkään... Mut tulis NYT! ;)

Höm:ille paaaljon onnea pikkusesta prinssistä!! <3 Mä halkeen kateudesta, oih! :)

Eilinen ilta menikin sit loppujenlopuks mukavasti kun löysin netistä mahjong-pelin.. :D

Tänään on ollu ihme kipuja oikeessa sisäreidessä.. vähä ku olis joku hermo jumissa tms. Vaikee selittää.. Masussa taas uskomaton puskeminen. Mies usko eilen tunteneensa jalkapohjan ja erottaneensa siitä varpaat. <3 Aika söpöö!

Nyt on mentävä lukemaan satuja ja tunnin päästä poju unille.

Hyviä vointeja ja paaaljon niitä OIKEITA SUPPAREIT!! :)

(tulkaahan ilmottautumaan..!)

t:tiitiäinen, poika 2v5kk ja Oiva rv 39+4

Vierailija
4/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, Almis! Koita jotenkin kestää tollasta ärsyttävää oireilua. Varmaan just kaiken kivan tekeminen vie ajatuksia muualle. Mulla ainakin hajoo pää täällä kotona.

Tulkaahan nyt muutkin arvon naiset ilmottautumaan, ettei täällä tarvii kateellisena kärvistellä, että olisitte jo lähteneet ;)

Hömille ja Heidi123:lle onnea, onnea! Kiva kuulla, että muut jakaantuu, että tässä on vielä toivoa, että toi asukki tulee tuolta ulos :)

Almis, muakin ärsyttää toi kommentti, että " kyllä se sieltä tulee" tai " sehän voi mennä yliaikaseksikin" . Ihan tosi! Tosi kärsivällisesti tässä odotetaan :) Yksi päivä, kun mä olin ihan masentunut, niin sanoin miehelle, että musta on alkanut tuntua kun mä olisin vankina täällä kotona ja tää vauva olisi se rautapallo mun jalassa. Siis ihan oikeesti, kun en kertakaikkiaan pysty kävelemään, niin tää on just sitä.

Mun käy niin sääliksi tota poikaakin, kun mies lähti töihin ja se on koko päivän mun armoilla. Pitää kysyä, jos anoppi viittis tehdä jotain sen kanssa tossa pihalla. Mäkin ajattelin mennä sinne keinuun istumaan (jos se ei ole litimärkä) tai kasvihuoneelle löhöilemään. Mun mies teki tänä keväänä kasvihuoneeseen laajennuksen, jossa on penkit ja pöytä ja ihana istuksia. Että kun koko kevään valitin, että mies vaan riehuu tuolla pihalla, eikä auta kotitöissä, niin nyt kuitenkin nautin niistä tuloksista :)

Eilen muuten mies siirsi meidän pyykkitelineen tuolla pihalla. Ei ihan pieni homma, kun se oli valettu betonilla kiinni maahan. Nyt mä vaan ihailen tota näkymää, kun mua ei enää häiritse se vinossa oleva pyykkinaru. Naru oli niin tyhmässä paikassakin, kun puusta valui suoraan siihen jotain tahmaa ja roskia. Ja siis se näkyi suoraan keittiön ikkunasta.

Aamulla taas heräsin niin ärsyttävään menkkajomotukseen, että mielessäni jo kirosin, että tätä tää on taas koko päivä. Nyt kuitenkin olo on taas vähän helpompi ja mielikin sitten vähän parempi. Täällä ei kyllä ole merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä.

Olen tässä miettinyt, että olisiko lähtö tullut jo jos pääsis liikkumaan. Kun on ollut kuitenkin kaiken maailman suppailuja ja jomotusta, että olisko ne voimistunut jos pystyisi liikkumaan. Siis kun mä oikeesti olen kun lahna täällä paikollaan koko ajan.

Nyt supistaa, auts...

Kävin eilen lukemassa noita vauvautuneiden juttuja ja siellä jo mietitään seuraavia vauvoja, apua! Mulle tuli taas mieleen, että mitä ihmettä sitä keksii sitten taas ehkäisyksi. Kun mulla on ollut vaikeuksia löytää sopivia pillereitä ja kierukka taas mietityttää, kun ei tässä tosiaan tiedä yhtään halutaanko me vielä lisää lapsia ja jos niin koska.

Kun siis meillähän tämä esikoisen ja tulevan vauvan ikäväli on venähtänyt 5-vuoteen ja niin pitkää väliä en enää halua. Toisaalta tää raskausaika on ollut aika vaikea ja mietityttää, että miten siitä selviäisi pienen taaperon kanssa. Vaikka nyt ollaan näin pitkällä, niin en tiedä olisiko tää raskaus mennyt näin hyvin jos mä en olisi ollut levossa sieltä rv 18 lähtien. Pitäis varmaan jutella lääkärien kanssa tästä ja kysyä mielipidettä, että onko nyt ihan selvää, että mulla ei enää sitä ennenaikasuuden riskiä ole odottaessani yhtä vauvaa kerrallaan, kun tämä raskaus on mennyt näin hyvin.

Eilen pohdiskellessani sanoin miehelle, että jos me vielä kolmanteen päädytään, niin mä haluan että lähtöpaino on ainakin kymmenen kiloa vähemmän ja kunto selvästi parempi, että kroppa kestäis paremmin tätä painonnousua. Että pysyis koko raskausajan liikuntakykysenä.

Mies ei ainakaan halua kolmatta tähän ihan perään, koska hän on aloittamassa yrittäjänä vuoden sisällä ja haluaa, että minä tulen toimintaan mukaan mahdollisimman pian. Tietysti siis niin, että pidämme tämän tulevan vauvan kotona niin kauan kun talous antaa myöden (tässä asutolainan puristuksessa).

Jaksokohan kukaan lukea tätä mun ajatusten virtaa :)

Laru rv 39+3 (mäkään en olisi uskonut että näin pitkälle päästään)

Vierailija
5/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, että olet vielä täällä Tiitiäinen. Joo, munkin puolesta Almis voi kyllä mennä ensin. Kyllä mä vielä kestän täällä :) Mutta mennään sitten heti perässä :)

Laru

Vierailija
6/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten illalla varmaan kerkii (lue:kehtaa) tulla hirveesti koneelle roikkuu, kun on yhteistä aikaa ukon kanssa. :) Nyt alko vettä tulee kunnolla.

Poika meni just unille ja mies viihdyttää tossa siskoaan pelaamalla tommosel pelikoneella. (ds?)

Aamulla kävästiin ulkona kävelyllä (onneks ei sillon satanu) ja kirppari kierrettiin. Eipä tehty mitään huikeita löytöjä.

Samaa ollaan mekin mietitty (siis kun laru).. ihan alkuun oltiin sitä mieltä että 3 lasta, jos luoja suo.. Sit tuli olo et kyllä nää kaks saa luvan riittää, kun ei sitä kolmatta heti perään kumminkaan haluttais..

Ja nyt sitten.. mä oon sitä mieltä vahvasti että kolmas on saatava! ;) Mutta sitten joskus n. viiden vuoden päästä. Mies on vähän kahen vaiheilla..

Onhan tässä tätä aikaa miettiä! :) Ei ole ehkä tän päivän juttu päättää.

Kunhan nyt sais tän typykän masusta ulos.. :D

Meinaa aina aamusin iskee paniikki (kun huomaa et pino on niiin lyhyt) että ootte mut tänne yksin jättäny.. :) No mutta laru nyt ainakin odottaa mua, yhessä mennään. (ens yönä? joo!)

Hassua aatella et ekat toukovauvat on jo 5vk.. <3 joo.. mä meen miettimään näitä hassuja itekseni. ;)

t:tiitiäinen taas...

Vierailija
7/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin: ONNEA uusista vauvoista!!!!

( o ):

Mulla sitten illalla tuli ihan jo kipeähköjä suppareita ja suht tiheään. En kiusallanikaan lähtenyt kellottamaan, kun aattelin, että voimistuisivat edes ensin. Puoli 1 aikaan ne alkoi, sitten aattelin nukkua, vaikkapa varastoon.... heräsin puoli neljältä kauheaan vessahätään (huom, toi 3h nukkumisvälit on muuten olleet jo pitkään vakio) ja yhtäaikaiseen kovaan suppariin... ja sänkyyn takaisin kömpiessä nukahdin ja heräsin sitten pirteänä kahdeksalta. Ilman suppareita. Nukahdin silti ja heräsin vasta puoli 11... ihan ihme unen jälkeen:

pikkusisko ja -veli pieninä laski jumalattoman isoa ja jyrkkää mäkeä pulkalla itsetehdystä hyppyristä. Minä sitä yritin sitten pehmentää ja siirsin pois jääklimppejä. Sitten murensin valtavia valkosuklaapaloja hyppyrin jyrkkään notkoon, ja kun pikkusisko sitten tulikin lumilaudalla (ei varmaan oo koskaan laksetellut edes), niin valkosuklaat pehmeni sileeksi alla. Pikkuveli tuumasi, että noita ei varmaan kannata enää syödä... itse olin mussuttanut sitä murentaessani ja voin pahoin vielä herätessäni! Niin, ja yritin kamerakännylläkin saada siskon hypyistä videokuvaa monen kilsan korkeudesta...

Noh. Tänään tämä masussa nipsuttelija ja riehuja lähtee äipän nimppareiden kunniaksi koreammassa paketissa lastentarvikkeeseen ja ulos syömään. ;) Mutta ehdin jo Klexanen pistää, joten tuonne ilta 11 asti en epiduraalia sitten saa, jos päättääkin tulla ulos kurkkimaan meitä!

Tsemppiä tytöt! [b]Almaeino[/b] on mua " edellä" , joten ehkäpä suon sulle kunnian päästä tositoimiin ensin. ;) Mutta tänään sitten, niin ei me muutkin päästään hommiin! :)

Jahas, nyt mut ajetaan koneelta pois ja pukemaan.

sammakkoinen rv 40+3

Vierailija
8/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille. Taas oli vauvautuneita tullut urakalla!:) Mä oon oikeesti niiiiiin kade täällä.;) Ei mut oikeesti onnea kaikille.:)

Joo älkääs nyt kaikki vielä jakaantuko. Täällä yks kärvistelijä, jolla on JO vk 41+5 menossa!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siis haloo vauveli!!! Vuokrasopimus päättyi jo ajat sitten!!!!! Voiko noin sanoa omalle vauvalle?;) noh hei vähän pitää huumoria mukaan saada, eihän sitä muuten pärjää. Eiks jeh? Meijän pikkutyyppi oikeesti meinaa varmaan tonne kesäkuun alkuun olla mahassa.

Maanantaina on se TAYS:si ja katsotaan mitä sanovat siellä. Mielellään en kyllä käynnistystä halua. Noh voihan se mieli muuttua, mut nyt tuntuu siltä, että haluais luonnollisen synnytyksen.

vähän on alkanut miettimään sitä, että onkohan mun kropassa joku vikana kun kaveri viihtyy ja viihtyy? Kunnon suppareita ei oo vielä näkyny (paitsi yhtenä lauantaina viikoilla 39). Ainoastaan noita menkkakipuja välillä ja pientä särkyä selässä, mut ei mitään kummempaa. Ei siis sellaisia, että kipeetä kävisi. Onkohan mussa joku vikana? OIkeesti?

Jollakin oli käynyt tylysti tuolla sektioon menossa. oli käännytetty takaisin, kun kiireellisimmät menivät edltä ja jostain sopivasta verestäkin oli puutetta. Onpas kyllä todella tylyä kohtelua. Kamalaa, kun henkisesti valmistautuu, että saa vauvan ja nyt sitten tulee tollanen. Stemppiä!

Voitas oikeesti joku veto lyödä, et kuka roikkuu täällä odotuspuolella kauiten. Käsi nousee pystyyn täällä!:D Vai on kesäkuisetkin jo lähteny vauvanhakureissuun. Mitä ne oikein etuilee? jonoon siitä, eikä etuilla yhtään!!;D

Jep jep.. levotonta mieltä ilmassa. Koitetaan nyt naiset jaksaa viiieeelä vähän. Kyllä tää tästä (joopajoo ketä yritän huijata).. no mut oikeesti.:) Stemppiä meille viime hetken kärvistelijöille, meikä lähtee koirien kanssa lenkille.:)

Toivotaan, että tää on viikonloppu jollon me jakaannutaan porukalla!;)

T: Daim ja pömppis rv 41+5 (voi luoja noita lukuja)

Tää palsta on aivan sikahieno keksintö ja oikeesti ihana saada käydä purkautumassa välillä teille, vaikka vain omaa napaa on viimeajat tullut. Mukava lukea aina juttuja ja että kohtalotovereita löytyy. Ootte ihania!:)

Vierailija
9/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä taida hetkeen mihinkään lähteäkään, sellasia puoli kipeitä kiristyksiä kyllä tulee mutta ei niistä mitään apua ole. Ja kaikki kotikonstit saa heittää romukoppaan!! Tänään on se päivä ( 40+2) jollon kuopus synty ja sen pitemmälle ei mikään mun raskauksista oo jatkunu, eli nyt mennään tutkimattomalle alueelle. Ja se onneton polikäynti sen kun lähenee, YMMÄRRÄ nyt syntyä ennen sitä!!!

Muuten olis ihan kivaa kun vaan pää kestäs, täällä on ollu kiva lämmin ilmakin, pari sadekuuroa tullu, mutta ei mittään jatkuvaa sadetta mitä eilen lupaili. Mies on iltavuorossa ja neiti 10v seurakunnan kymppisynttäreillä. Neiti 6v ollu jo viikon kuumeessa, oli jo parempi mutta aamulla nousi taas39 asteeseen. Se vähän huolettaa kun raukka pettyy niin kun ei pääse vauvaa kattoon kun on kipeä. Siis jos tää syntys, mikä on utopistista! Neiti 8v leikkii kuopuksen kanssa ja herra esikoinen on pihalla trampoliinilla, eli mähän oon ihan vaan itteni kanssa. Kivaa!!

Se on kyllä mukava huomata että muutkin hermostuu oloonsa, on jotenkin niin vaikea kun ei tiedä millo tapahtuu ja mitä.Mä ainakin väsyn just tähän jatkuvaan hälytysvalmiudessaoloon ja siihen ettei mitään voi suunnitella ees päiväks kerrallaan ja tänkin kokosessa sakissa se etukäteissuunnittelu olis aika helpottavaa. No parin viikon päästä viimestään tää on ohi ja vauveli sylissä . Ihanaa!

Nyt tuli joku tilanne päälle, täytyy mennä! Jaksamista ja suppareita kaikille !

Pulmu 40+2

Vierailija
10/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minäkin vielä odottelen. Torstaina kävin äitipolilla tarkistuksessa niiden vähäisten liikkeiden takia. Otettiin käyrää noin tunnin ajalta ja kaikki oli ihan hyvin. Ultrassakaan ei näkynyt mitään poikkeavaa, joten jostain syystä en vaan tunne liikkeitä kovin hyvin.

Huomaa, että kun la alkaa lähestyä niin pinna kiristyy entisestään.... Mitään ei huvittaisi tehdä mutta kuitenkin hermostun miehelle kun roskiskaappia ei ole siivottu ja kaikkea muuta yhtä älytöntä...

Mitään supistuksia ei ole ollut eikä muutakaan jomotusta joten ei tässä kai vielä vähään aikaan mitään tapahdu. Esikoinen syntyi 39+4 eli huomenna olis se päivä. Ens yönä olisin kyllä nytkin jo ihan valmis lähtemään. Onko muita tulijoita?

Almaeino saisi kyllä jo lähteä, kuulostaa toi sun tilanne tosi ärsyttävältä. Jaksamista sinne!

Kuulumisiin!

a1b1c1

Vierailija
11/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmauden ja sateen jälkeen iski helle. Oikeesti 20 astetta lämmintä. Tämä valaskala kävi äsken pienellä lenkillä ja oli pakko ottaa päällyspaita pois:)

Ollaan tehty kaikkea kivaa tänään. Käytiin maakunta-ajelulla. Ensin meinattiin lähteä Helsinkiin, mut sit mietittiin, että onko se nyt niin fiksua. Käytiin Naantalissa syömässä ja jälkkäriksi leivokset. Toi herkuttelu tuntuu olevan kyllä oikea hupi mulle, valitettavasti.

Ois ollu tosi siistii lähteä mökille, mutta ei uskalla, kun sieltä ei pääse nopeesti kotiin ja hygieniaolotkin on vähän erilaiset kuin kotona. Leffaakin mietittiin, mutta ei oo kiva poistua pissalle vähän väliä elokuvateatterista. Niinpä, raskaus rajoittaa.

Kivaa, kun meitä on vielä muitakin tuskailijoita!

Katteltiin just ristiäisjuttuja netistä. Onkin " kivaa" , kun on pidettävä juhlat keskellä kesää, kun on muutenkin ihmisillä kaikenlaista. Meil ois yks paikka mielessä, mutta sielläkin on päivät vähän kortilla, kun on häitä sun muita. Meidän kolmioon ei oikeen mahdu fiksusti ja menin lupaamaan äidille, että se saa kunnon ristiäiset, kun mentiin sillo helmikuussa vähän salaa naimisiin ja se ei saanu järjestää häitä, että huoh! :)

Pitäs väsätä kanapatongit meille iltapalaks.

Almis

Vierailija
12/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin vielä lähtö edessä. Ei kipeitä suppareita näkynyt, mahaa vain kiristellyt tänään jonkin verran. No synnytys on tilattu sitten maanantaille, kun silloin rv 39+6 ja molemmat tytöt syntyneet silloin.

Verenpainetta tässä olen ahkerasti mittaillut ja hyvät lukemat on olleet. Huomen aamulla pitäis alottaa se pirun pissankeräys. Eli jos vaikka vois synnyttää ennen sitä. Heh. Maanantaina sitten äippäpoli.

Supparisäteitä täältä kaikille!!!!!

AIHA ja Nea rv 39+4

Vierailija
13/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää päivät ja yöt vaan seuraa samanlaisina toisiaan eikä mitään ala tapahtumaan, merkillistä. Olen jo yllättänyt itseni ajattelemasta ihan outouksia, esim. hedelmöitys onkin tapahtunut oikeasti kuukauden myöhemmin kuin mitä luulen (mikä on ihan pöllöä, kun vauva ollut ultrissa viikkojaan suurempi). Joka yö näen unia, että lapsivedet menee (luulen kuulevani napsahduksia kylkeä kääntäessä vaikka oikeasti ne on järkyttäviä paukahduksia mun ihan irtonaisista lonkista). Hauskaa, kun kavereilta ja sukulaisilta tulee myötäeläviä viestejä, esim: " Mulle tuli illalla vahva tunne, että sulla on kovia kipuja " (ystävä), " Tunsin selviä supistuksia" (sisko)," Valvoin yön, kun olin niin varma, että nyt se syntyy" (anoppi) ja minä se vaan vetelen rauhallisia unia yö toisensa jälkeen minkään häiritsemättä.

Charme 39+6

Vierailija
14/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi pikku neiti 21.5. klo 16.42. Kokoa huimat 2630g ja pituutta 46cm. Kotiuduttiin jo keskiviikkona, mutta tiheään syövä pikku otus rasittaa ja väsyttää äitiä, niin etten ole jaksanut aikaisemmin kirjottaa. Synnytyksen kesto: 1 vaihe 4h40min 2 vaihe 2min ja kolmas 8min, eli vauhdilla maailmaan!

Vauhtia toivon myös teille jäljellä oleville ja erityisesti hurjasti VOIMIA!

Hippiäinen x2

Vierailija
15/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippiäiselle onnittelut vauvasta! Voimia jaksaa tiheitä syöttöjä ja valvomista yms.

Charme, olipas hauskaa toi sun sukulaisten eläytyminen :) Mä olen vaan saanut joka suunnasta näitä " musta tuntuu, että se syntyy ensi yönä" tai " synnytät 1.6." jne.

Almisko se mietti niitä ristiäisiä. Joo, mäkin olen eräänkin kerran jo ehtinyt niitä miettiä. Kun meillä olisi tarkoitus samalla juhlia poitsun 5v.- synttäreitä ja mun kolmekymppisiä. (Täälläkin olen tätä jauhanut jo moneen kertaan, sori.) Muuten ei olisi kiire, mutta kun poitsun synttärit on 18.6. ja odottaa nyt jo niitä kun kuuta nousevaa. Ja kun meillä kutsutaan aina koko " suku" näihin juhliin, siis myös lasten synttäreille. Laskin, että noin 40 henkilöä taas kutsuttaisiin. Ja kun haluaisin saman papinkin vielä kun meillä on aina ollut (vihkiminen, kasteen vahvistus, toisen pojan hautaan siunaus, siskon pojan kaste, miehen mummon hautaus). Tosi ihana nuori naispappi. Vaikka vauva syntyisi nyt niin miten sitä jaksaisi ennen juhannusta juhlia ja sen jälkeen voi olla taas ikävä kutsua ihmiset lomilta juhlimaan. Kun poitsun takia en viittis ihan elokuulle niitä synttäreitä venyttää. No, kai sieltä heinäkuusta joku hyvä viikonloppu löytyy.

Mä luulen, että selviäisin hyvin siitä juhlien järjestämisestä vielä. Kun saan varmasti apua äidiltäni ja siskokin on jo luvannut auttaa leipomisessa. Mutta kuka tulee siivoamaan ne sotkut juhlien jälkeen. Kun siis vieraat lompsivat pitkin kämppää kengät jalassa suoraan pihalta sisälle. Tai lapset levittävät kaikki lelut pitkin kämppää yms. Ne tiskit yms. Mä en ainakaan jaksa :)

Me aiotaan kyllä heti vauvaa kutsua nimellä, kun se on päätetty, että sen takia ei ole kiire ristiäisiä pitää.

Mua muuten lohdutti tänään kun luin ajankulukseni tuolta Liberon sivuilta, että ne menkkakivut tässä vaiheessa raskautta johtuu siitä kun joku hormooni alkaa pehmittämään kudoksia synnytystä varten. Että ei tässä tosiaan ihan turhaan kärvistellä ja jos ne synnytys supparit olisi sitten vähän helpompia.

Tänään alko taas suppailla suht säännöllisesti ja jomottikin ikävästi. Olin ihan persiiseen ammuttu karhu, koska arvasin kipujen johtuvan imurin kanssa kohkaamisesta. No, onneksi Panadol auttoi ja supparit loppui. Nyt kyllä ne alkoi taas tossa tunti sitten ja noin 15 min. välein tulee, mutta epäsäännöllisesti, joten turha toivoa yhtään mitään. Näihin suppareihin auttaa varmaan hyvät yöunet. Toivottavasti sellaset on tulossa.

Sanoin muuten äsken miehelle, että voi kun nyt päästäisiin lähtemään. Mies totesi, että ei nyt, kun hän haluaa mennä nukkumaan. Katsoin häntä vähän pitkään ja totesin lakonisesti, että minäkin haluaisin pitkästä aikaa nukkua hyvin :) Tosin vielä surkeemmat unet on varmasti vauvan kanssa tiedossa, mutta pitihän tota miestä nyt vähän kiusata :)

Laru rv 39+3

Vierailija
16/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

la meni eilen! ja kuulin, että yks tuttu, jolla ois la ollu viikon päästä niin on saanu pojan viikko sitten! etuilija :) mut poika oli siis 2vko ennen la jo 3,9kg että ei ois mahtunukkaan enää pian. nytkin murtu solisluu kun oli tiukassa. kai mäkin tästä vielä täs kuussa pääsen tositoimiin... ehkä?

( . ) mulii ja muksii, ei supistele kuin harvakseltaan, epäsäännöllisesti ja kivuttomasti... *huokaus*

kaikki kyselee ' joko on syntyny?' ja ' pelottaako?' siis ei ja ei. vastaan (ja äiti kans kun sille sukulaiset soittelee) että ei sitä sitten salailla kun on kerrottavaa! ja ei myöskään pelota. odotan uutta kokemusta innolla! oon henkisesti valmistautunu jo 10v :)

äidillä on ollu kaikkia sympatiakipuja ja mielitekoja kun mulla ei ole oireita :) eilenkin se kysyi, että supistaako mua kun sitä niin sattuu. joo, supisti, mut ei sattunu mua :) sovittiin, että soittaa mulle sitten kun ei enää kestä ja mä meen sairalaan :)

päivä kerrallaan täytyy nyt elää ja kaikki suunnitelmat jossitella. tänään oltiin saunassa, muttei vieläkään supistele sen paremmin. muksunen on vaan kovin eläväinen tuolla syvällä ja lonkat vihloo, au!

ristiäisistä: oon aatellu, että JOS tää nyt suostuis syntymään toukokuun aikana niin " ristiäiset" ois kesäkuun lopussa. vaan jos meneekin kesäkuulle niin siirtyy " Nyytti-kestit" kai heinäkuulle... apua on luvassa äidiltä ja veljenvaimolta ainakin. sekä tarjoiluissa ja valmisteluissa että siivouksessa :)

sisaruksista: tässähän on niitäkin jo ehtinyt miettimään :) tää on siis esikoinen ja toiveissa on kyllä useampi, mutta lapsettomuustausta tuo omat jossittelunsa. kuin myös se, ettei haluta hormoniehkäisyä. väliä sauraavaan sais olla parisen vuotta ja kaikkiaan lapsia sais tulla montakin :) no, näitä ehtinee vielä pohtia...

onnittelut taas kaikille tuoreille perheenlisäyksille! ja kesäkuisille hei hiukan malttia! me ensin :)

Tiina ja muksunen rv 40+1

Vierailija
17/29 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan ilmottamaan, että täällä vielä ollaan. :) Tänään on semmonen päivä et ottaa päähän heti aamusta.. (siis vaikka la vasta tiistaina!) Hohhoijaa. Ottaa tää oma malttamattomuus niin päähän. Kun vauvanhan ois pitäny syntyä tietty viime yönä, kun veikkakin olis ollu hoidossa ja helppo lähteä.

Huomenna alkais miehellä työt.. :(

Poika synty maanantaina 39+6.. Ja la osu sillon siis myös tiistaille.

En jaksa edes aatella että tämä typy tähtää samoille viikoille ja samalle päivälle..

Anteeks valitus.

Parempaa päivää muille! :)

Sentään jotain plussaa et miehen kanssa oli mukava käydä syömässä ja olla kahdestaan (kolmistaan ;D)..niin ja hyvin nukuttu yö takana.

(+tietty poika tulee tänään kotiin, saa taas muuta aateltavaa <3 )

t:tiitiäinen, poika 2v5kk ja Oiva rv 39+5

Vierailija
18/29 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää,

Täällä taas ilmoittautumassa:)

Eilen oltiin niin paljon ulkosalla, että yöllä oli tuskaa allergioiden takia. Tuli pienet hengenahdistukset ja kurkku on tukossa. Matala paine taas saa aikaan päänsärkyä, joten kankeesti on lähtenyt päivä käyntiin. Oisin varmaan nukkunut pidempään, mutta koiran häntä alko rytmittään lattiaa klo 8 (kun se on aina iloinen herätessään=saa ruokaa).

Mies lähti töihin ja mä mietin, että jaksaisko pedata sänkyä. Lattiatkin ihan likaisia, kun jäi la-siivous välistä. No, myöhemmin ois tarkoitus mennä taas kattoon futista.

Odottavan aika on välillä niin pitkäveteistä. Hassua, etten osaa yhtään jännittää synnytystä, kun jotenkin se tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta. Aamullakin kesti pari sekuntia ennen kuin tajus, että ai niin, mulla on tää maha:)

Mä kans naureskelin täällä charmen sukulaisten/tuttujen tuntemuksia:)

Mikäköhän siinä muuten on, että kaikilla on aina mielessä joku tietty päivä milloin arvuutellaan syntymää. Siis tyyliin: mun mummu on syntynyt silloin, joten se on se päivä ym.

Kait mä voisin ees pedata sängyn?! :)

Sunnuntaita!

AE 41+1

Vierailija
19/29 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minäkin vielä. Pakko tulla ilmoittautumaan, ettei kukaan kadena luule, että nyt se sämpyläkin lähti jo omansa hakemaan (kun en eilen ehtinyt koneelle koko päivänä)..:)

Joo, oli puhetta noista sukulaisten/tuttujen/ystävien kommenteista. Ihmettelin jo miehelle, että eikö ne voi toistaseksi jättää minua rauhaan, eihän mulla ole vielä LA:kaan mennyt! Aina joku soittaa jollain muka ihmeellisellä tekosyyllä, tyyliin " muistatko sillon sen yhen jutun.." ja " niin aloin vaan yhtäkkiä miettimään sitä.." ja sit lopuksi tulee se " no, et vissiin ole vielä jakautunu" .. Toistaseksi mulla on pitäny pokka ihan hyvin, etten ole hermostunu kellekään, mutta pitäisköhän niitä varoittaa että sekin päivä voi vielä tulla.. Anoppi onneksi on niin ihana, ja äiskä, ettei ne pahemmin soittele ja kysele. Tietävät, että kyllä me ensimmäisenä sinne ilmoitellaan. :)

Kukas se oli kun mietti tuota ehkäisyasiaa sitten raskauden ja synnytyksen jälkeen. Minä ajattelin, että pakko kai olla kumeilla siihen asti kun saa jotain hormonaalista ehkäisyä käyttää, mulle oli niin hyvät ne Evra-laastarit, että haluaisin ne sitten uudelleen kehiin. Tosi kätevätkin on, kerran viikossa vaihdetaan. Mutta riippuuko se sitten siitäki että kuinka kauan imettää, että koska saa alkaa käyttää? Yhtään en tiedä näistä, ensimmäistä kertaa kun asialla. Ja ihan heti en ole haluamassa toista lasta. Koko ajan on tuntunut ehkä jopa siltä, että tämä voisi olla se ainokainen. :) Eihän sitä tiedä jos mieli muuttuu, mutta näin olen jo pidemmän aikaa ajatellut.

Voi kamala, mietin jo kesää, ja sitä, että mitä kaikkia ruokia olenkaan kaipaillut.. Ensimmäiseksi pitää saada graavilohiruisleipää, ja toisena heti maksamakkaraleipää (voishan tuota maksamakkaraakin nyt jo syödä, mutten uskalla aloittaa, kun siitä ei tule sitten loppua!).. Valkoviiniä maistuis lasillinen mulle kylmänä, graavisiika myös. :P Nams.

Mitäs olette muut kaipailleet (joita ette ole syystä tai toisesta raskausaikana halunneet/voineet syödä)??

sämpylä silmä turvoksissa (allergiaa..) rv 39+5

Vierailija
20/29 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan masukkaat!

Mulla on alkanut aamu jotenkin matalalennolla. Tajusin yöllä, että hiiva on pahentunut, kun jo kuvittelin, että se on lähdössä. Tää tauti on tuttu mulle nuoruusvuosilta, kun pari vuotta se oli joka kuukautinen vieras. Niistä kokemuksista tiesin, ettei noi emätinpuikot juuri mulla auta, jos hiiva on mennyt tosi pahaksi, kuten nyt. Elättelin silti toiveita ja nyt olen ihan rikki, kun tää tuska vaan jatkuu. Kutisee, polttaa, kirvelee. Vessassakaan ei juuri huvittais käydä, kun pyyhkiminen tekee kipeetä. Huuhdella ei voi, kun just sitä liikapesua pitäis välttää.

Aamulla sitten jotenkin tuntu, että nyt alkaa sietokyky loppumaan, kun ensin oli se kaamea flunssa (joka kesti kolme viikkoa yhteensä), sitten siihen liitty se poskiontelon tulehdus ja herpes ja vielä se mahan sekottava penisiliini kuuri, jonka tulosta tää hiivakin nyt on. Aloin vaan itkemään aamiais pöydässä. Tuntuu, että tässä issiaskivussa, joka estää tosi tehokkaasti liikkumisen yms. on ihan tarpeeksi kestämistä. Pää hajoo, kun ei voi tehdä MITÄÄN.

Lähden kohta surffaamaan, että voiko niistä sisäisesti otettavista lääkkeistä mitään käyttää raskausaikana tai edes imetysaikana. Koska jos ei, niin tää tuska voi jatkua vaikka kuinka pitkään. Nimimerkillä " kokemusta on" .

Sympatiat on kyllä teidän allergisten puolella, kun joudutte kestämään oireita. Mä olen kauhulla odottanut, että iskeekö ne heinät tänä vuonna, kun olen allerginen, mutta yleensä pääsen tosi helpolla nykyään. Nyt raskausaikana on vaan kaikki muutkin allergiat olleet jotenkin herkemmät oireilemaan esim. siskon koiraan olen reagoinut selvästi voimakkaammin kun aiemmin. No, toivottavasti tässä ei nyt montaa päivää enää ole kestettävänä.

Ruuista, joita olen kaivannut, niin ykkösenä ihan ehdottomasti on kunnon mozzarella-juusto. Odotan vesi kielellä mozzarella, tomaatti, basilika-salaattia. Muutkin home yms. juustot himottaa. Mä en syö muutenkaan kalaa tai äyriäisiä tai juo alkoholia, joten noi juustot on lähinnä ollut se kielletty juttu mulla.

Nyt alan surffailla niitä lääkkeitä...

Laru rv 39+4