Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olette viimeksi vetäneet jääkaappi-pakastimen irti seinästä ja putsanneet lattian?

Vierailija
20.08.2026 |

Miten pitkä aika oli edellisestä kerrasta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lattian putsaamista varten tarvitse pistoketta irrottaa. 

Mitä sinä oikeastaan haluat tietää? Lattian siivoan muutaman kerran vuodessa ja SIIRRÄN pakastinta, mutta pistokkeen irrotan vain silloin, kun sulatan ja puhdistan pakastimen.

Vierailija
22/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan varmaan kymmeneen vuoteen. Ostin uuden niin samalla pesin sitten. Olihan siinä likaa mutta hyvin lähti pesuaineella. Miksi se pitäisi pari kertaa vuodessa pestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin kuten lieden alustakin, tosin jääkaappitorni saattaa jäädä joltakin vuodelta välistä, ei se paljoa pölyynny umpikomerikossa.

Vierailija
24/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te ahkerat [ itse en lle koskaan sitä tehnyt, tosin vaihtanut asuntoa vuoden parin välein) mutta miten teette sen, siis onnistuuko korkea jääkaappi-pakastin siirtää omin pikkukäsin pois paikoiltaan ja takas? Olen pieni nainen, asun yksin, ei apuvoimia.

Vierailija
25/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertaakaan varmaan kymmeneen vuoteen. Ostin uuden niin samalla pesin sitten. Olihan siinä likaa mutta hyvin lähti pesuaineella. Miksi se pitäisi pari kertaa vuodessa pestä?

Tästä on kyllä suositus, että pitää säännöllisesti puhdistaa, jos sinne kertyy pölyä ja likaa. Aiheuttaa tulipalovaaran.

Vierailija
26/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä kun tuli uusi jääkaappi-pakastin, vanhaan tuli toimintavika. Yleensä putsaan taustan kerran vuodessa pakastimen sulatuksen yhteydessä talvella.

Vierailija
27/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuun alussa. Vähintään kerran vuoteen putsaan. Ihan siisti kyllä oli. 

Vierailija
28/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te ahkerat [ itse en lle koskaan sitä tehnyt, tosin vaihtanut asuntoa vuoden parin välein) mutta miten teette sen, siis onnistuuko korkea jääkaappi-pakastin siirtää omin pikkukäsin pois paikoiltaan ja takas? Olen pieni nainen, asun yksin, ei apuvoimia.

Onnistuu, yleensä jääkaapeissa ja pakastimissa on pienet renkaat takareunassa, jotka toimii kun kaappia vähän nostaa etureunasta kallelleen. Tällainen ollut aina itsellä (3 eri kotia aikuisiällä). Eli ei vaadi voimaa vaan oikeassa kulmassa kaapin vetämistä ulos kolostaan.

Terkuin toinen pieni nainen.

Vierailija
29/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi prkl. Ei olisi tarvinnut tulla muistuttamaan. En ole koskaan tehnyt sitä. Mies ehkä joskus on... toivottavasti. Kai mun nyt pitää se urakoida, helvata sentään. Olis tässä ollut muutakin tekemistä. 

Vierailija
30/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kalustoon  integroitu jääkaappipakastin torni. Eli en koskaan, en ole vielä keksinyt miten se onnistuisi. sitten ja kun se hajaa, pitänee purkaa koko rakennelma. En tiedä miten tällaiseen ratkaisuun on aikoinaan päädytty, mutta nyt kauhulla odotan, koska se tapahtuu.

Vierailija
31/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertaakaan. Jääkaappi on n. 40 cm korkeudella lattiasta sokkelin päällä. En saa kaappia ulos kolostaan yksin mitenkään. Pitäisi olla kaksi vahvaa nostajaa tai purkaa koko kaappirakenne, jossa jääkaapin paikka on. Kuka lie rempannut keittiön aikoinaan, varsinainen neronleimaus tuo. Ajattelin että liian vaivalloista, olkoon.

Minulla ei ole edes sokkelin päällä mutta en saa isoa laitetta vedettyä kalusteen sisältä ulos mitenkään yksin. En ole siis koskaan putsannut alta ja takaa.

Vierailija
32/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, koska en omista kyseistä ihmettä. Vain jääkaapin, jossa on pakastinlokero. Sen sulatan neljä kertaa vuodessa.

Vierailija
33/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä 2025.

Katotaan, jos jouluksi jaksaisin seuraavan kerran. Ei ole mikään pikkuhomma tällaisena alle 160 senttisenä juuri ja juuri 50 kiloisena. Hellan siirtely vielä sujuu, kun ei ole niin korkea, mutta uusi täyskorkea jääkaappipakastin alkaa olla niillä rajoilla, että liikkuuko minun voimilla.

Vierailija
34/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On merkitty kalenteriin, kaksi kertaa vuodessa teen sen ja putsaan myös sivut, yläpuolen ja sen takaa löytyvän lauhduttimen ritilän. Tarkistan myös, ettei kondenssiveden putki ole tukkeutunut js puhdistan haihdutussäiliön.

Voi hellanlettas sentään. Kalenteri?

Merkkaat ilmeisesti sukkien vaihdon kalenteriin. Voi pientä.

Itse puhdistan jääkaapin taustan ja alustan kerran kuukaudessa jo paloturvallisuuden vuoksi.

Vierailija
35/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiaremontin yhteydessä muutama vuosi sitten. Seuraavan kerran aion hoitaa asian, kun pitää vaihtaa uusi jääkaappi.

Vierailija
36/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on kalustoon  integroitu jääkaappipakastin torni. Eli en koskaan, en ole vielä keksinyt miten se onnistuisi. sitten ja kun se hajaa, pitänee purkaa koko rakennelma. En tiedä miten tällaiseen ratkaisuun on aikoinaan päädytty, mutta nyt kauhulla odotan, koska se tapahtuu.

Minulla on erikseen täyskokoiset jääkaappi ja pakastin. Molemmat kalusteisiin upotettuna 10 sentin korkuisen sokkelin päällä. Ei mitenkään mahdollista niitä sieltä siirrellä. Ei muuten ole siirrettävää hellaakaan.

Vierailija
37/37 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lattian putsaamista varten tarvitse pistoketta irrottaa. 

Mitä sinä oikeastaan haluat tietää? Lattian siivoan muutaman kerran vuodessa ja SIIRRÄN pakastinta, mutta pistokkeen irrotan vain silloin, kun sulatan ja puhdistan pakastimen.

Ahaa, väärinkäsitys. En puhunut pistokkeesta mitään, vaan puhuin jääkaapin vetämisestä eli siirtämisestä irti seinästä ihan kirjaimellisesti. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi