Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ KESÄKUISTEN viikonlopputurinat +++

26.05.2007 |

Tervehdys,

Päätinpä aloittaa uuden pinon kun kello näyttää jo yli puolenyön ja mullakin nyt sitten jo 38 täynnä, jee!!

Mies on ulkona ja me vietettiin vähän tyttöjeniltaa täällä meillä. Nettiin piti vielä sitten tulla ihan vaan katsomaan olisiko sähköpostiini jo viimein tullut ilmoitus tilaamiemme tuplarattaiden saapumisesta mutta eihän siellä mitään ollut... Alkaa jo ahdistus pian asian kanssa tulla kun rattaat luvattiin jo huhtikuun aikana saapuviksi, grr...No, onneksi on tämä vauva-chatti missä voi tuulettaa tunteitaan.. :)!

Ja täällä olikin sitten vastassa aivan ihania uutisia ja vauvantuoksuisia kuviakin, :)! OIkein paljon onnea KIINAN-PÖPÖlle ja suloiselle pikku-nyytille!!!

Itsellä supisteluja jatkuvasti enemmän mutta tiedä sitten saavatko mitään vielä aikaiseksi. Esikoisen syntymä alkoi muuten juuri tälläisen illan jälkeen kun olin tyttöjeniltaa viettänyt ja mies ollutulkona... No, huomenna olis siskon valmistujaisjuhlat joten toivotaan ettei ihan vielä kuitenkaan, :)!

PELOISTA vielä, kyllä mullakin huoli lapsen terveydestä on jatkuvasti pinnanalla. Jonkilainen huoli varmaan kuuluukin asiaan mutta jos on ihan päällimmäisenä jatkuvasti niin varmasti pelkopolista/kätilön kanssa keskustelusta olisi hyötyä. Voisiko sinne synnytyssairaalaan soittaa kätilölle suoraan ja tiedustella asiasta jos neuvolassa ei asiaan oteta tarpeeksi rivakasti kantaa??

Viikonlopputerveisin,

Päivikk11 rv 38 tasan

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

`Valtavat onnittelut tuulialle ja uudelle isille=)

Hassu miten teidän nyytit sitten synty samana yönä sadun kanssa ja vielä samalla " käytävällä" =)

Mua on alkanu ahdistaan ja pahasti tää lähenevä synnytys.. en pelkää ite synnytystä, vaan tätä lähtöö, koska kummatkin aikasemmat käynnistetty ja ollu valmiina sairaalassa.. nyt sit pitäsi täältä 100 km päästä lähtee oikeeseen aikaan...

kuinka kauan suppareita pitää kellottaa ja kuinka kipeitä niitten pitää olla ennen kun lähtee ajaan tota tunnin matkaa??????? edellinen synty 3 h45min joten siinä ei hirveesti jää aikaa miettiä säännöllisyyttä , koska toi matka tosiaan vie sen tunnin (ainaskin), hyvällä kelillä 45 min jos kaahaa...

Pitäiskö mun ottaa tää puheeks maanantaina neuvolassa? Mua oikeesti " pelottaa" kotilähtö.... Voiko sillä perusteella saada esim. käynnistystä kolmannen kerran?

Vierailija
22/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut ihanan supariton yö. :)

Ainoa mikä nyt rassaa on jatkuva jano, vessahätä ja oksettava olo. Mutta nämähän on pientä niihin kamaliin suppareihin mitä on ollu jatkuvasti.

Näköjään mulle sitten auttaa se että rehkin ihan urakalla niin ei suppareista ole tietoakaan, nimittäin eilen siivosin ja puunasin kaikki paikat. :) Nyt kelpaa taas olla!

Jaksuja kaikille ja vielä kerran isot onnittelut K-P:lle ja Tuuli@lle nyyteistä.

Omaa nyyttiä pikaisesti toivova Marikki rv 37+1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisesta nyytistä!!! Kukahan mahtaa olla seuraava, pistetäänkö veto pystyyn? =D

Huonosti nukuttu yö takana. Eilen olin kaupungilta hakee suppareita mutta mukaan tarttui uus laukku, kengät ja kaikkee kivaa, mut ei suppareita. Mua ei sais kyl päästää yhtään kiertelee kaupoille...no toi shoppailu on mun huvi ja piristys tähän loppuajan kaamokseen ;)

Omanapa voi siis hyvin, ei mitään erikoista. Ei oo viel lähtöö odotettavissa...HUOH!

MANI kun mietit tuota suppareiden jatkon kestoa, niin eipä mitään hajua. Mulla esikoisesta alkoi illal heti 5 min välein supparit ja se oli sit menoa, monen tunnin jälkeen kun päätettiin kotoota lähteä. Onneks mentiinkin sitten, kun olin jo 7cm auki...sairaalassa sanoivat, että seuraavalla kerralla voisitte sitten pikkaisen aiemmin tulla ;) No onneks me asutaan TYKS:istä ihan 5min ajomatkan päässä...

Mukavaa sunnuntain jatkoa, toivottavasti ees muualla paistaa arska...

Monni ja masukki 38+4

Vierailija
24/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä uutisia osasi jo odottaa...

Ulkona on kesä alkanut, olinkin tunnin kävelyllä. Se oli sellaista melko rauhallista vaappumista, mut kivaa.

Yöllä oli lievää menkkamaista jomotusta ja se herätteli välillä, muutenkin hyvän asennon löytäminen oli kiven alla. Lonkat vaihteeks kiukuttelee...Mut mitään synnytystä enteilevää ei näköpiirissä, eikä tarvii vielä ollakaan. Jaksan odotella vielä, eihän täs ole paljon aikaa, vaikka menis yliaikaiseksi.

Nauttikaahan leppeästä sunnuntaista ja paljon suppareita sellaisia kaipaaville!

T.miitu rv 39+2 (esikoinen syntyi näillä lukemilla sektiolla, mut tää ei kyl vielä)

Vierailija
25/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kesäkuisia on jakautunu jo melko paljon vaikkei kesäkuuta vielä ookaan. Toukokuisissa joku jo päivitteli, että täällä etuillaan... :D Elokuisissa oli kans jo syntyny yks! :O

Eilen illalla tuli supistuksia 6min välein kahden tunnin ajan, mut ne ei oikein äityny kovin ärhäköiksi. En sit tiiä tarkoittiko se tuolla kohdunsuulla mitään... Nyt taas tuntuu kohdunsuulla jotain poltetta ja on tarkoitus mennä miehen kaa rasvanpolttolenkille kun lapset on pari tuntia kaverin synttäreillä. :D Saa nähä tuleeko supistuksen supistusta.

Mani lähtee seuraavaks vauvaa hakemaan. :D

Hulda 37+3

Vierailija
26/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kiinan-Pöpölle ja Tuuli@lle perheineen nyyteistä. Niin niitä vauvauutisia vain rupeaa tulemaan... Ja me " keulilla" meneväthän saavutetaan eräpäivä jo perjantaina, joten jo se on aikakin ;).

Minulla on verenpainemittari neuvolasta lainassa (tarkoituksena vissiin olisi, että kotona tulisi pienemmät lukemat kuin neuvolassa) ja tänä aamunakin tuli alapaineeksi 103. Tiistaina on äippäpolille aika ja neuvolatäti varoitteli osastolle jäämisestä ja käynnistyksestä. Muuten on vointi hyvä, mitä nyt kädet ja jalat ovat ihan älyttömän turvoksissa ja aamuisin kädet kipeät ja puutuvat tosi herkästi. (Pissiä tutkin kanssa kotona ja se on puhdasta, joten ei pelkoa raskausmyrkytyksestä).

Fay 39+2

Vierailija
27/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis huomenna neuvola..

pakko ottaa puheeks toi kotoolähtö, koska se ahistaa mua ihan suunnattomasti!

Tänään on päätä särkeny vähän ja turvotus on ihan kamala. Huomenna mitataan noi paineet ja saa nähä nouseeko ne loppusuoralle?!

Viime yönä tosiaan suppaili, ja olin niin väsyny että aina välissä torkahdin ja sit taas kun supisti niin heräsin.. 3 aikaan kyllästyin siihen ja menin kuumaan suihkuun.. aikasemmin olin jo illasta ottanu g panadolin kun tota viisaudenhammasta särkee taas.. (no sainkin siihen sit leikkausajaks 21.6. eli meneepä juhannus sitten suuta parannellessa, mutta eipä se varmaan oo kamala lisä noihin alapään kipuihin (mahdollisiin), joten meneepä samoilla lääkkeilllä).

eli oiskohan noi supistukset tuntunu enemmän vielä jos ei alla olis ollu sitä särkylääkettä??

Hulda

Voikun olisinkin minä joka seuraavaks saa nyytin, mutta tuntuu että nää supistukset vaan ärsyttää mun hermoja ainoastaan=(

Täällä sataa, vaikka piti auringon paistaa.. kilinkellit.. menipä tämänkin päivän suunnitelmat vituralleen, kun piti mennä porukoille peseen mattoja painepesurilla...

mani ja purri 38+3

Vierailija
28/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Tuulialle pienestä tyttösestä! Hienostipa oli mennyt synnytys, onneksi sait nyt hyvän kokemuksen.

Mä taidan olla seuraava, ilman mitään aikataulujännityksiä, kun aamulla on se sektio. Tekis mieli perua koko juttu..mut taitaa olla vähän myöhäistä nyt ;-) Oon yrittänyt saada synnytystä käynnistymään etukäteen luomusti vaikka millä konstilla, mutta mitään ei tapahdu. No huomenna tapahtuu, kun otetaan sakset esiin, kääk.

(Kellään ei taida olla mitään varmaa käynnistyskonstia? heh, jos ois niin kai täältä suurin osa ois jo nyytti kainalossa.. :-) Ja jännittää nähdä vauva, ihan epätodellinen olo että huomenna se on jo kainalossa..Meen samaan sairaalaan Tuulian kans, mut b osastolle, ettei varmaan törmätä.

Tsemppiä kaikillle viimeisiin pitkiltä tuntuviin päiviin tai jopa viikkoihin!

rv 39+2

Vierailija
29/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen sattuma, että olette olleet Kiinan-Pöpön kanssa samaan aikaan synnytyssaleissa :) Toivottavasti " törmäätte" ja saatte toisistanne muutenkin kuin netin välityksellä ystävät! Kaikkea hyvää vauva-arkeen. Tulkaa välillä kertomaan kuulumisia. Me täällä vielä värjötellään...

Cana & kirppu 36+6

Vierailija
30/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tulos suunniteltu sektio,vielä saa oottaa n. 2 ja puoli viikkoo..Olenki vähä toivonu et jos lähtis itekseen syntyyn aiemmin..Ehkä pystyis sit synnyttää alakautta..mulla ahdas lantio.

No,viikkoi vasta 35+6 et kai se on parempi et pieni on vie hetken masussa!

Tuus Saliisa kertoon sit sektiokokemuksiasi kun pystyt!Mulla yks takana,2002,mut ei ollut suunniteltu.

Hyvää loppuiltaa kaikille!

-Tessa-

Vierailija
31/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ehtii pinoon....

Onnittelut Tuuli@lle ja koko perheelle pienestä prinsessasta!!!! Se on ihana kun jää hyvät muistot synnytyksestä....

Mani: Pyydä neuvolan muijaa kokeileen mikä sulls on tilanne kohdunsuulla... Mulla vanhempi käynnistettiin kanssa ja kuopuksen kanssa kävin alkuillasta näytillä, tultiin kotiin, säännölliset supparit alkoi klo21, katselin Teho-Osaston ja sitten lähdettiin, kaverikin kysyi että supistaako oikeesti.....tyttö syntyi 00.55 Kyllä mä lähtisin aika herkästi, kait sinne voi jäädä vaikka osastolle odottamaan jos on niin pitkä matka?

Oma vointi on ihan normaali. Viime yönä taas vahingossa venyttelin ja sain aikaan yltiöpäisen suonenveon pohkeisiin, voi kiesus että voi sattua. Tänään on sitten pohkeet ollut ihan krampissa.... Supisteluja tulee harvoin, vähän tuntuvat. Neuvolatäti lupasi kurkata jossain vaiheessa kohdunsuun tilannetta, perjantaina tosin on vasta neuvola.

Ukkokin tulee kotiin ens yönä, ihanaa! Leppoisasti on kyllä tyttöjen kanssa mennyt kun on ollut niin ihanat ilmat..... Meillä on sähkökaapista hajonnut joku juttu???? Klo 23 lähtee yösähkö päälle ja alkaa helvetinmoinen pärinä joka sitten kestää aamuun, mahtavaa!!!! Eilen soittelin herralle Saksaan ihan paniikissa kun se meteli alkoi......Onneksi on korvatulpat keksitty...... Jännityksellä odotan mikä meteli tänään tulee......

Saliisalle tsemppiä huomiseen sektioon!!!! Kuullaan sitten loppuviikosta....

Palaillaan huomenissa...

Tiina 36+4

Vierailija
32/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko supistus tuntua joskus ainoastaan yläreiden vihlaisuina,kipeänä sellasena?Ilman mahan kovettumisia tms?Kun sellasia välil,äsken meinasin tipahtaa tuolilta kun tuli niin yllättäen.Ehkä oli tyhmä kysymys mut mietityttää silti,vatsakin on toiminu monta kertaa tänää.

-Tessa-

Vierailija
33/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä koossa täällä, viikot rv 38+4.

ONNEA KP ja Tuuli@ ja tsemppiä aamuiseen sektioon (nimimerkki hukassa).

Pakko kommentoida seuraaviin oireisiin...

Nelekku:

Mua ei ole koskaan ennen vetänyt kunnolla suonta ja eilen aamulla kävi just ku sulle; venyttelin jalkoja ja karmee suonenveto/kramppi pohkeseen. Huusin miehen apuun ja se kai jo luuli, et lähetään synnyttää;) Nyt pohje ollut hellänä 2 pvä, onko tää siis normaalia ja asiaan kuuluvaa? Kaikkea kanssa:/ Nyt pelottaa, et kesken synnytyksen tulee vielä totakin kipua, auts*

Tessa:

Mulla kans noita ihan ihme sisäreisi/takareisi vihlaisuja, jotka tuntuu siltä, kun menis jalat alta. Ennen ollut näitä vain pakaroissa, mutta nyt outoa kyllä reisissä. Tääkin ihan uus juttu, huh hah hei;)

Oliko Mani?:

Hei, kun tunnet säännöllisiä suppareita, sairaalaan! Sulla niin nopee edellinenkin ja matkaa on kuitenkin...

Muuten omanapa: Kaikenmoista ruuvamisen tunnetta ja vihlontaa kohdunsuun liepeillä. Olo energinen ja virkeä... Kyllä se synnytys toki lähenee, muttei mitään oloa, että ihan vielä tulis.

G: ONKO MUITA HUIMASTI LIIKKUVIA VAUVELEITA NÄILLÄ VIIKOILLA?

Tää mun mussukkani aivan mahdoton. Olin eilen kaverin luona istumassa iltaa tyttökavereiden kanssa, niin maha velloi ja sätki 3-4 h putkeen!!! Eikö tää nuku koskaan? Ja todella toivon, et pää ois kiinnittynyt. Muuten en ihmettelis vaikka tää sais vielä käännettyä ittensä perätilaan, vaikkei sen pitäiskään olla enää mahdollista...

Jännäillään...