Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ KESÄKUISTEN viikonlopputurinat +++

26.05.2007 |

Tervehdys,

Päätinpä aloittaa uuden pinon kun kello näyttää jo yli puolenyön ja mullakin nyt sitten jo 38 täynnä, jee!!

Mies on ulkona ja me vietettiin vähän tyttöjeniltaa täällä meillä. Nettiin piti vielä sitten tulla ihan vaan katsomaan olisiko sähköpostiini jo viimein tullut ilmoitus tilaamiemme tuplarattaiden saapumisesta mutta eihän siellä mitään ollut... Alkaa jo ahdistus pian asian kanssa tulla kun rattaat luvattiin jo huhtikuun aikana saapuviksi, grr...No, onneksi on tämä vauva-chatti missä voi tuulettaa tunteitaan.. :)!

Ja täällä olikin sitten vastassa aivan ihania uutisia ja vauvantuoksuisia kuviakin, :)! OIkein paljon onnea KIINAN-PÖPÖlle ja suloiselle pikku-nyytille!!!

Itsellä supisteluja jatkuvasti enemmän mutta tiedä sitten saavatko mitään vielä aikaiseksi. Esikoisen syntymä alkoi muuten juuri tälläisen illan jälkeen kun olin tyttöjeniltaa viettänyt ja mies ollutulkona... No, huomenna olis siskon valmistujaisjuhlat joten toivotaan ettei ihan vielä kuitenkaan, :)!

PELOISTA vielä, kyllä mullakin huoli lapsen terveydestä on jatkuvasti pinnanalla. Jonkilainen huoli varmaan kuuluukin asiaan mutta jos on ihan päällimmäisenä jatkuvasti niin varmasti pelkopolista/kätilön kanssa keskustelusta olisi hyötyä. Voisiko sinne synnytyssairaalaan soittaa kätilölle suoraan ja tiedustella asiasta jos neuvolassa ei asiaan oteta tarpeeksi rivakasti kantaa??

Viikonlopputerveisin,

Päivikk11 rv 38 tasan

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lopetin vaatehuoneen penkomisen, aamulla jatkuu. Mies on siellä polttarireissulla niin voin huoletta hölmöillä :)

Ei tunnu masu tästä puuhastelusta välittävän. Aamulla ajattelin kirpparille ja jatkaa sitten siivousta ja sitten uimaan, ihanaa. Hauskaa aamua kaikille! Ja suppareita niitä toivoville;)

Vierailija
2/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yö meni ihan pipariksi, kolmelta olin ihan virkeä, lueskelin tunnin verran ja kun vihdoin sain nukuttua niin esikoinen 4v näki pahaa unta ja tuli viereen nukkumaan (ei ole varmaan puoleen vuoteen nukkunut vieressä). en osaa nukkua sitten lainkaan jos vieressä nukkuu joku muu kuin mies.

vatsassa on toivottavasti kaikki hyvin, aika rauhallinen on.

tänään pitäisi mennä kiertää vähän kirppareita rattailla, mikäli tuo ilma tuosta kirkastuu

mulla on kauhea autokuume päällä, tietääkö joku onko kia carnival hyvä auto. täytyypä mennä koeajamaan, eiköhän se sitten selviä.

aurinkoista viikonloppua kaikille!

t.emma rv36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kiinan-pöpö ja perhe, poika oli tosi suloinen! En tiedä onko muitakin vauvoja syntynyt, en ole tällä viikolla ehtinyt lueskelemaan... onnea siis muillekin jos on nyytti jo kainalossa.

Oma vointi on ollut hyvä, vaan niin tosi väsynyt. Yöllä rupeaa olemaan univaikeuksia, pyörin ja etsin hyvää asentoa. Onneksi nyt viikonloppuna saan päiväunet kun mies on kotona. 4-vuotias esikoinen ei siis enää päikkäreitä harrasta, valitettavasti.

Neuvolassa eilen oli kaikki hyvin, hemoglobiinikin oli noussut 120:een. En muista onko se koko raskauden aikana ollut noin hyvä : ) Neuvolan täti oli sitä mieltä että pää olisi jo kiinnittynyt! Kuulosti ihanalta, sillä ainut huoli mikä minulla on ollut on, että vauva kääntyisi vielä väärin päin kun niin liikkuvainen tuntuu olevan. Nyt vaan hyvillä mielin odottelen, esikoinen lähti tulemaan juuri laskettuna päivänä, eli ehkä vielä kolme viikkoa?...

Taru 37 tasan

Vierailija
4/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös mennyt yö ihan pilalle. 24 jälkeen alkoi supistaa aivan älyttömänä. Hirveät menkkakivut ja jomotukset. Ekalta olin jo tuollaisten kipujen tullessa sairaalassa salissa naukkailemassa ilokaasua.

No sitten yö menikin lämpötyynyllä selkää hautoessa ja mihen minun selkää hieroessa. Siinä sitten vuoroin torkahtelin ja vuoroin juoksin vessassa ja juomassa ja .....

Mikä rasittavinta suppareita tuli vaan 8-15min välein, mutta oli tosi kipeitä, joten en lähtenyt sairaalalle näytille. Ja sekin painoi vaa-assa paljon kun en olisi esikoista raskinut herättää turhan reissun takia.

Nyt sitten olen ihan sekaisin kun en yöllä saanut nukuttua ja pikkuherra halusi herätä jo klo 7.00. Kaiken kukkuraksi kirppisreissut jää tekemättä kun edelleen supistaa, mutta ei enää niin kipeesti.:(

VALI VALI VALI!!!

Toivois jo tän syntyvän tai sitten loppuis nää supparit ja alkais vasta sitten, kun on tosi toimet kyseessä. En kyllä aio enää montaa yötä kestää tämmöstä. Jos nää ei lopu niin viimistään viikon päästä aion ruikuttaa käynnistystä tms.

> (o )))

> > : 0

> (o )))

Tommoset silmäpussit löytyy.

Hyvin väsynyt Marikki ja Nuppu 37 tasan

Vierailija
5/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis eilen tapaamassa vanhojavanhoja tuttuja nuoruudesta ja oli tosi virkistävää. Ehkä tää mun kuolemanpelko on osittain siitä johtuvaa, että olin niin monta viikkoa eristyksissä muusta maailmasta verenvuodon ja supistelujen takia, sillä nyt tuntuu paljon paremmalta. Nyt aionkin sit enemmän sopia tapaamisia vielä kun ehtii ennen vauvan syntymää.

Ja tuon meiän keskimmäisen anemiaankin löytyi alustava syy ja lääkitys voitiin aloittaa, joten senkin puolesta helpotti, kun ei tarvi enää olla huolesta sykkyrällä mitä kaikkea siinäkin taustalla voi piileskellä. :)

Synnytyssairaalaan kyllä haluan edelleen vaihtaa, kun en jaksais enää tiheesti ravata tuolla Naikkarilla, kun Jorvikin ois NIIN lähellä. Täytyy ottaa vähän selvää vielä, että miten se onnistuu näillä viikoilla...

MUlla ei oo mikään kiirus synnyttämään ainakaan vielä, kun olo on ollu niin kiva ja voihan olla, että edelleen toivon synnytyksen lykkääntyvän tän synnytyspelon takia. Mut joka tapauksessa on ainakin vähän parempi olo.

Monilla tuntuu nuo yöt menevän valvomisen puolelle jo. Mulla oli nyt vasta eka yö, kun heräsin neljän maissa syömään. En tiiä oisinko muuten syöny, mut mies heräs töihin ja seuraks siellä söin... Unet jatkui kyllä sit hyvin taas, mut hirvee HIKI pukkaa. Ja vieläkin jotenkin tuntuu tosi nihkeen hikiseltä. PAkko mennä suihkuun jotta pääsee päivä käyntiin.

Mua ahdistaa tosi paljon se, kun meillä ei viikonloppuisin oo ketään lapsenvahtia jos synnytys käynnistyy. Siis etenkin jos sattuis olee yhtä nopee ku Kiinanpöpöllä. Mä en varmaan osais ees niin vauhdilla mennä sairaalaan. :O Miehen vanhemmat menee joka viikonloppu mökille reilun parin tunnin matkan päähän. Ja mun vanhemmat asuu reilun tunnin matkan päässä. Ihan joka supistuksesta ei viitti niitä kutsua. :( Tietty jos vedet menee, niin on selkeetä, mut jos supistelee 5vrk putkeen niinku tokasta. :O

Lääkäri eilen kysyi haluanko tietää kohdunsuun tilanteen ja sanoin, ettei mua kiinnosta. :D Miehellä nous hiukset pystyyn ja se autossa manailikin, että mitä mä nyt SILLEEN sanoin. Se ois halunnu tietää onko toivoakaan synnyttää, mut mä en jotenkin vaan nähny sitä tarpeelliseks, kun olinhan mä tokastakin 5cm auki ja kaulaa 2cm monta viikoa eikä se mitään ennustanu. Tulee vaan paha mieli kun liian aikaisin alkaa toivoa synnytystä.

Hulda 37+2 (Edelliset syntyny 39+2 ja 40+2 joten ei tässä varmaan kovin pitkä aika enää muutenkaan oo.)

Vierailija
6/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA hurjasti Kiinan-Pöpölle, ihana pikkumies on maailmaan saapunut! Tippa tuli linssiin, kun kuvia katselin.

Mulla meni viime yö totaalisen pipariksi valvoskellessa. Eilen tuli postissa mukava kirje, jossa ilmoitettiin, että mies joutuu maksamaan pitkästi toistatonnia yhden kahjon asianajajakuluja (mieheni ei ole edes asianomainen, vaan hänen isänsä). Tarina on pitkä tässä kerrottavaksi, ja aivan liian epäoikeudenmukainen. Että alkoi masentaa! Ikään kuin tässä elämäntilanteessa ei muita kuluja ois, kun maksella jonkun 180 e tuntipalkkaa laskuttavan juristin meikkipussin sisuksia. Tämä on vakuuttanut minut siitä ihanasta epävarmuudesta, että mitä tahansa voidaan tehdä kenelle tahansa ja maksattaa KAMMOTTAVIA liksoja niillä, joilla ei ole liikoja varoja. Suosittelen juristin uraa kaikille hoitoalalla työskenteleville, palkka nousee takuulla!!!

Tässä katkeraa vuodatusta, onneksi sentään omassa navassa kaikki tuntuu edelleen olevan ok ja viikot täynnä, joten ei haittaa vaikka henkinen stressi toisi vähän suppareita. Ja kyllä niitä eilen sitten vihdoin tulikin. Jos en synnytyksessä jaksa ponnistaa tarpeeksi, niin täytyy pyytää mies muistuttamaan tästä jutusta, niin luulen kyllä että ruutia alkaa löytyä. Arrggh.

Mutta tässä on lähdettävä käymään marketissa, että perhe saa viikonloppuruokansa. 2-vuotias tuli tuohon viereen, että se osaa olla suloinen...mitenköhän käy sitten, kun vauva saapuu taloon. Uhmaakin on ilmassa, joten voi olla, että hermot saa vielä kiristystä hänenkin taholtaan.

Suffis rv 38+1

Vierailija
7/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä koossa pysytään *niin kun epäilin*

en oo ajatellu etä tää ennen laskettua syntyis, paitsi vasta eilen..

Puolille öin suppaili ja selkää juili.. kävin siellä saunassa ja suihkussa... alko sit sen jälkeen hiipuun.. sin nukuttua 4 asti jonka jälkeen menin uudestaan suihkuun kun jomotti selkää.. Nuo väliajat sain tosi hyvin nukuttua ja vasta nyt nostelen päätäni tyynyn pohjalta.

Mieskin eilen alko miettiin että miten me osataan kotoa mihinkään lähtee, kun aikasemmat käynnistetty ja sairaalassa siis valmiiks. Kyseli onko mulla jo se sairaala kassikin ja eihän toi oo vieläkään kasassa...

mani ja purri 38+2

Vierailija
8/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saankin nauttia ihanan rauhallisesta viikonlopusta. Mies lähti lasten kanssa mökille eilen ja tulee sitten huomenna illalla takaisin.

Olisin tosin mielelläni mukaan lähtenyt, mutta jos nyt sattuisi synnytys käynnistymään, niin lähisairaalaan olisi hieman liian pitkä matka. Meillä kun on mökki saaressa ja vesi matkaakin on melkein 10km veneellä.

No, saapahan mies ja lapsetkin lomaa minusta:)

Supistukset ovat hävinneet kokonaan. Eilen illalla menin nukkumaan klo 23 jälkeen ja tänä aamuna heräsin ensimmäisen kerran vasta klo 10! Yleensä ravaan vessassa jo kaksi tai kolme kertaa. Kyllä aamulla olikin ihan pökertynyt olo..

Toissa päivänä saapui vihdoin se pakkauskin, ja kela muisti minua tämän vuotisella. Mukava yllätys siis sekin.

No mutta, tänne ei kuulu mitään ihmeempää... masuasukki potkii vinhaa vauhtia, joten siltä saralta kaikki varmaan hyvin.

Toivottavasti edes jossain päin suomea se aurinkokin paistaa:)

T: kiisseli ja masuasukki 35+6

Vierailija
9/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lääkärillä vakuutin ettei mua kiinnosta kohdunsuun tilanne... :D Mut nyt sit mietin ihan liikaakin. Pöh.

Elikkä, osaako teistä kuaan kertoa, että jos kohdunsuu oli kiinni, mutta kaula 1,8cm joskus kauan sitten ja viikko sitten kohdunsuu oli auennut sormelle, niin onko kohdunkaula myös lyhentyny pakosti? Eli siis haen vastausta siihen, että eikö loogisesti kaula ala lyhenemään aina siitä päästä mistä se aukee?

En tiiä osasinko selittää tuota kunnolla, mut kiva jos joku tajuu ja osaa selittää asian. :D MUlla ei viimeks katottu nimittäin sitä kohdunkaulan tilannetta ultralla ja se jäi mietityttämään...

Vierailija
10/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten jaksanut siellä mummolassa kuin yhden yön. Siellä on ihan helvetin kuuma ja tuulettaa ei saa kun heti kuulemma vetää!!! Just hetki sitten tultiin kotiin ja aurinkokin näyttäis alkavan paistamaan....joten kukkapenkin kimppuun. Uudet keittiön tuolitkin olis tullut , täytyy vissiin lähteä tyttöjen kanssa hakemaan....

Vointi on ihan okei. Välillä supistaa muttei mitään säännöllistä. Eiköhän tämä loppuaika tässä kulu......

Nyt kutsu käy...

Tiina

Vierailija
11/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut tai on parhaillaan tällaisia ihme polttoja alapäässä? Siis tuntuu siltä, kuin alapää (lähinnä ehkä kohdunsuu) olisi ilmiliekeissä tai jollain kuumalla raudalla poltettaisiin. Näitä on ollut mulla jo jonkin aikaa, mut nyt tuntuu joka päivä kovemmin ja alkaa olla jo välillä ihan tukalaa. Öisin on pahimmillaan ja muutenkin sängyssä. Kävellessä helpointa olla. Mitenkään supistuksiin näitä en yhdistä ja kestokin on lähinnä sellaista aaltomaista... Välillä lähes poissa, välillä tulee useita minuuttejakin melkoisen kipeänä. Maha ei kovetu samalla kuin harvoin.

Olisikohan nyt kuitenkin niin, et nää kivut enteilis synnytystä tai et johtuis kohdunsuun avautumisesta tms.

Hitto kun ei ole kokemusta aikaisemmin ja kaikki uusi ihmetyttää. :)

Ode ja Miltsi 39 tasan

Vierailija
12/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotain tollaisia samanlaisia polttoja tuolla ja just aamusella mietin samaa, että onko supistuksia tai tekeekö ne alapäässä kuitenkin jotain. Tosi vaikee sanoa. Liitoskivuiks en niitä kuitenkaan mieltäis, kun mullakin tulee aaltomaisesti ja on ihan polttoa. Mut ei tosiaan nouse koko mahaan...

Autossa etenkin mulla niit rupee tulee, mut mulla autossa alkaa ihan kunnon supparitkin herkästi. Mut en siis itekään tiiä enempää mitä nää on vaikka kolmatta oottelen. :D

Vierailija
13/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen ja pieni tyttö syntyi eilen 25.5.2007 kello 03.23 mitat 2790g, 47cm ja pipo 34cm.

Vettähän se oli mikä silloin loiskui kotona ja oli hyvä, että lähdin sitten vihdoin viimein miehen pakottamana sairaalalle olin nimittäin silloin jo 4cm auki ja kanava 1cm. Pääsin melkein suoraan saliin ja odottelemaan niitä samperin supistuksia jotka antoivat odottaa itseään koko viikon ja vielä salissakin useamman tunnin. Vaan sitten kun alkoivat niin alkoivat taas semmoisella voimalla ja rytinällä, että ei mitään rajaa.. Sain onneksi tällä kertaa ilokaasun lisäksi epiduraalinkin ja joka onnistuikin ihan nappiin.:)

Ainut " draama" synnytyksessä koettiin kun kätilö huomasi tytön pään syntymisen jälkeen napanuoran olevan tytön kaulanympärille kietoutuneena, mutta senkin näppärä kätilö sujautti pois näppärästi ja nopeasti.

Synnytyksen kesto oli tasan 9h, josta avautuminen 8.45h, ponnistus 8min ja jälkeiset 7min. En revennet eikä tarvinnnut tällä kertaa leikata. Tuli vain 2 pientä tikkiä ja nekin on kuulemma lähinnä kosmeettisia. Onpahan entistä ehompi ja nätimpi.;)

Pystyn istumaan ja olemaan ihan normaalisti ja muutenkin olen ihan elämäni kunnossa. Kaikki on siis ihan toisin,kun silloin kaksi vuotta sitten, kun tytön sain. Uskalla varmasti vielä harkita raskautta ja synnytystä kolmannenkin kerran.

Tyttö on niin pieni ja hurmaava. Täydellinen pieni tomera emännän alku.:) Sydän pakahtuu rakkaudesta ja epäuskosta, kun katsoo noita ihania lapsiani..täällä on maito nousussa ja hormoonit hyrrää.:)

ONNEA SATU IHANASTA SULOISESTA POJASTA!!!!! Ollaan oltu KP samaan aikaan saleissa.:) Me oltiin salissa numero 10. On tämä kyllä ollut ihmeellinen jännitysnäytelmä, joka onneksi loppui molempien osalta onnellisesti. Me ollaan tytön kanssa nyt osastolla 2a.

Ja nyt on pakko lähteä takaisin osastolle tytön luokse ja iltapalalle. Oli vaan ihan pakko pikaisesti päästä tänne sairaalan pääaulan koneelle kertomaan teille ihanille päästä kertomaan suuret uutiseni.:) Olette olleet monta kertaa mielessä. Sain nimittäin tämän kuluneen raskauden ja etenkin tämän kuluneen viikon aikana teiltä suunnatomasti voimia ja tsemppiä! Kiitos teille ja supistuksia, hyviä synnytyksiä ja räjähtäviä onnen hetkiä pienien suurien ihmeiden kanssa toivotellen.

Tuuli@ 0+0 ja tyttö 1.5vrk.

Vierailija
14/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa sen verta että yöt menee aika huonosti nukkues,unta ei meinaa saada,levottomat jalat koko ajan riesana.Ärsyttävää!

Tänää on ollu pinna kireellä ja äijänki kans otettu yhteen,hormoonit jyllää oikeen urakalla..Noo,ehkä huomenna taas paremmin! : )

-Tessa rv 35+5-

Vierailija
15/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat uutiset vaan lisääntyy!!!!!!!

Vierailija
16/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pienestä prinsessasta! Kiva, että kaikki meni hyvin ja synnytyksestä jäi hyvät muistot ;)

Omaan napaan ei kummempia.. Eilen illalla tuli pari juilaisua tuolla selässä, kestivät ihan kunnon tovin, mutta tänään ei mitään. Aamusta oli vähän hankala olo ja jossain vaiheessa vähän menkkamaista jomotusta, mutta ei siis sen kummempaa. Eli täällä puksutellaan varmasti ainakin laskettuun aikaan, eli melkein kolme viikkoa...

Mutta nyt nukkumaan, jos kerrankin ajoissa pääsisi :)

Vierailija
17/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Tuulia ja koko perhe pienen tytön syntymän johdosta!

Mama tasan 37

Vierailija
18/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, lisää vauvauutisia! Kyllä sen jo tiesikin, että olet synnärille kadonnut kun ei sinusta mitään ole kuulunut! Mutta kiva kun tulit näin pian kertomaan uutisia ja mikä vielä ihanempaa on se, että kaikki on kunnossa ja synnytys meni hyvin.

Vielä kerran paljon onnea pienen prinsessan johdosta!

Kalamami 36+4

Vierailija
19/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaahan niitä uutisia tulla.

mä tänään olin maailma kylässä tapahtumassa, käveltiin hullun lailla eikä mitään tuntemuksia missään...mutta vauva on ollut superaktiivinen tänään.

tänään myöskään ei ole etonut,oksettanut,mahaan koskenut enkä myöskään ole ripuloinut...siinä on kuulkaas ilon aihetta kerrakseen!!

Nyt mä taidan mennä sänkyyn..jos jaksais ootella miestä kotiin, tuskin jaksan ku duunit loppuu vasta kello 3.

kuumetta

Vierailija
20/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaakin nyyttiä jo kovasti odottelen syntyväksi... Tänään olen siivonnut, käynyt uimassa ja iltalenkillä ja ei mitään. Jospa edes uni nyt tulisi. Huomenna tulee sentään mies kotiin, sekin on jo ihanaa se:)

Älytöntä miten näitä viikkoja on jo itselläkin kasassa 37+3, kohta, kohta...

Öitä ja leppoisaa sunnuntaita!

Rouvaii