Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan viettänyt joulua/uutta vuotta ulkomailla? Millaista siellä on ollut?

Vierailija
20.08.2026 |

Saa kertoa. Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10 vuotiaana joulu Espanjassa, en oikein muista siitä mitään. Yksi joulu meni aikuisena Tukholman risteilyllä. Muistan mä siellä et yhdellä porukan parilla oli hytissä parveke ja siellä käytiin röökillä. Muuten meni aika päissään koko reissu, et en muista maissa olostakaan mitään. Tästä aikaa noin 17-18 vuotta.

Vierailija
2/25 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti viettänyt joulun ulkomailla ja yleensä valitsen maan jossa ei vietetä joulua. Eli joulut on menneet ihan normaalin matkailemisen merkeissä, kaupunkikävelyä, patikointia vuoristossa tai viidakossa tai löhöilyä rannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi vuosi nyt joulupäivästä loppiaiseen Italiassa. 

Capodanno on iso juhla, silloin menemme ulos syömään sekä aattoiltana että lounaalle 1.1. Ilotulituksiin panostetaan mutta raketit ammutaan vasta puolenyön aikaan n 10-15 minuutin aikana. 

Uudenvuodenpäivänä lähdemme yleensä vuorille ajelemaan ja ihailemaan kuuraista maisemaa kun aamurusko muuttuu kirkkaansiniseksi auringonpaisteeksi. 

Vierailija
4/25 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla Kanadassa vai Zimbabwessa?

Vierailija
5/25 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole viettänyt joulua ulkomailla. Ei kukaan.

Vierailija
6/25 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia vuosia. Joulu ulkomailla on stressitöntä ja huomattavasti edullisempaa. Ei tarvitse siivoilla, miettiä kokkauksia tai riittääkö rahat kaikkeen.

Vierailija
7/25 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt joulun Espanjassa ja Afrikassa. Kotona paras, koska olen todellinen jouluihminen ja nautin kaikesta jouluun liittyvästä. Kotona sitä vietetäänkin ainakin kuukauden verran.

Vierailija
8/25 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ilman jouluhössötystä.

Vierailija
9/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa Seelannissa kuusen sijalla joku thujaa muistuttava puu, jonka alta lahjat löytyivät 25.12. aamulla. Aattona oli lähes 30 astetta kuumaa, syötiin salaatteja terassilla ison aurinkosuojan alla. Joulupäivänä ajettiin rannalle, uimaan meressä ja pitämään piknikkiä puun varjossa. Kaikenkaikkiaan hieno joulu oli kyllä. 

Vierailija
10/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä oli. Ei tuntunut yhtään joululta.

Vierailija
11/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Useasti.

Aurinkoista ja lämmintä.

Ei mitään paatoksellista ikävän pitoa.

Vierailija
12/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useita vuosia Suomen ulkopuolella, joten joulujakin on tullut vietettyä. Lumettomuus oli alkuun outoa, mutta toisaalta muissa maissa on myös aika ihania perinteitä, joista olen oppinut tykkäämään. Upeita konsertteja, valoja, ruokia.. 

Vierailija
13/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, kiitos kaikille vastanneille. Itsellä kokemuksia monista uusista vuosista Ruotsista sekä Espanjasta. Yhä odotan, että pääsen jouluksi ulkomaille.

Vierailija
14/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt pari joulua ulkomailla. Ei ollut sellaista joulun tunnelmaa kuin Suomessa. 

Vierailija
15/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Pieni muovikuusi ravintolassa Meksikossa 1989 oli ainoa merkki joulusta. 
Sitten Ruotsissa lukuisia jouluja, mutta sehän ei oikeasta ole ulkomaa monille. 

Vierailija
16/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt ulkomailla, useassa eri maassa ja eri mantereilla. Kuusta ei aina ole, mutta lämpimissäkin maissa tulee yleensä illalla pimeä ja voi sytyttää kynttilöitä ja tuikkuja. Ruoat ovat erilaisia, eikä suomalaisia jouluruokia välttämättä voi valmistaa edes itse. Olen kyllä sen joulutunnelman pystynyt aina tavoittamaan, vaikka ympäristö ja tavat vaihtelevat. Tärkeintähän on kuitenkin se joulumieli. 

Vierailija
17/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi on monissa maissa iloisempi juhla kuin meillä Suomessa. Varmaan ilmastokin vaikuttaa, kun ei palele olla ulkona. 

Vierailija
18/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii olla kaveri matkassa.

Vierailija
19/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Pieni muovikuusi ravintolassa Meksikossa 1989 oli ainoa merkki joulusta. 
Sitten Ruotsissa lukuisia jouluja, mutta sehän ei oikeasta ole ulkomaa monille. 

Miten voi olla? Meksikolaisethan ovat katolisia, kristittyjä, ja viettävät joulua pitkään. Etkö nähnyt edes jouluseimiä toreilla tai missään? Seimi on tärkeämpi kuin kuusi. 

Vierailija
20/25 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmintä oli. Ei tuntunut yhtään joululta.

Tuskinpa siellä Juuttaan maalla Daavidin kaupungissa tai Betlehemissäkään kovin kylmä oli. Olen viettänyt joulua Raamatun maisemissa yli 30 asteen lämmössä ja kyllä se minusta ainakin tuntui hyvin jouluiselta. Ihan kuin olisi astunut sisään sellaiseen vanhanaikaiseen uskontotunnin kuvatauluun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän