Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Markus Lohi: Työttömät ”ilmaistöihin”

Vierailija
20.08.2026 |

"Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ehdottaa, että työttömiltä voitaisiin edellyttää esimerkiksi järjestötyöhön osallistumista täyden etuuden saamiseksi. Hänestä kyse olisi ennen kaikkea syrjäytymisen ehkäisystä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/14d6d355-1f10-4946-b369-b6ec54c1a…

Hyvä ehdotus, nyt kun järjestöjen STEA rahoituksia leikataan työttömät voisivat tehdä järjestötyöt.

Kommentit (830)

Vierailija
801/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielekiintoista nähdä miten paljon sadistisia psykopaatteja Suomessa asuu. No, se selviää seuraavissa vaaleissa.

Oot ite laiskuri niinku Hansu Hanhi tai Masi ja jos joku yrittää patistaa sua töihin nii se on sadistinen psykopaatti 😂

Vierailija
802/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota niin ei haittaa vaikka Venäjä tuhoaisi kaikki asunnot, kun ei itse omista yhtään.

Sitten sanotaan omistusasujille, että siitäs saitte ja nauretaan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli töitä olisi, mutta halua maksaa palkkaa siis ei?

Näinhän se on aina ollut.

Vierailija
804/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee fiilis, että työtön olisi kuin ”lainsuojaton” esim. työttömistä kirjoittelu on välillä aivan ala-arvoista. Minkä tahon puoleen voisi kääntyä, jos esim. kommentit tai ehdotukset työttömiä kohtaan menevät liiallisuuksiin? Eihän länsimaisessa sivistysvaltiossa kuulu polkea jotakin ihmisryhmää kohtuuttomasti.

Nämä puheet vaikuttavat kyllä siihen omaan kokemukseen siitä, onko edes enää yhteiskunnan tasavertainen jäsen, puhumattakaan maanpuolustustahdosta. 

Liekö on ees mikään supertaistelija jos ei saa mitään töitä. Jotenki hassua ettei sais jos ois sissirukin priimus. Huonokuntosia läskejä ei oikeestaan PV tarvitte ees

Jos tulee sota niin hyvä jos Venäjä tuhoaa sun asunnon. Ihan oikein.

Vierailija
805/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota niin ei haittaa vaikka Venäjä tuhoaisi kaikki asunnot, kun ei itse omista yhtään.

Ne omistusasujat nauraa sulle ku jäät venäläisten vangiks

Vierailija
806/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo sellaiselta haiskahtaa, että ne, jotka eivät onnistu itse työllistymään, orjuutetaan ilman palkkaa. Se luo uudenlaisen työelämän jossa osa pystyy hyväksikäyttämään tätä ilmaistyövoimaa yms. Ihmiselle ei jää käteen mitään mutta silti joutuu töihin.

Oletko hammaslääkäri? Sun vauva saa päiväkodissa karkkia. Työkokeilu.

Vierailija
807/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne omistusasujat nauraa sulle ku jäät venäläisten vangiks

Ne jää itse venäläisten vangiksi.

Vierailija
808/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo sellaiselta haiskahtaa, että ne, jotka eivät onnistu itse työllistymään, orjuutetaan ilman palkkaa. Se luo uudenlaisen työelämän jossa osa pystyy hyväksikäyttämään tätä ilmaistyövoimaa yms. Ihmiselle ei jää käteen mitään mutta silti joutuu töihin.

Ei auta kiellot, se lapsi saa karkkia.

Vierailija
809/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään työkokeiluun päiväkotiin hoitamaan rikkaiden lapsia. Me hoidetaan niitä omalla tavalla. En kuuntele mitään ohjeita.

Vierailija
810/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä voivotellaan, et ilman palkkaa..työttömien palkkahan on työttömyyskorvaus, kai sen eteen vois jotain tehdäkin:)

Palkka toki käy, kunhan lakia noudatetaan ja maksetaan oikean suuruinen palkka eläkekertymineen ja työterveyshuoltoineen. 

Vierailija
811/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään työkokeiluun päiväkotiin hoitamaan rikkaiden lapsia. Me hoidetaan niitä omalla tavalla. En kuuntele mitään ohjeita.

Rikkaiden mielipiteet lastensa hoidosta ei kiinnosta paskaakaan eikä päiväkodin ohjeet. Hoidetaan miten itse päätetään. Työkokeilua.

Vierailija
812/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri sanoo, että hänen vauvalle ei saa antaa päiväkodissa karkkia. Aivan varmasti annetaan ja vauvaa syötetään samalla lusikalla, millä itse maistetaan onko ruoka kuumaa. Kunnon reikäbakteerit. Palkatonta työtä.

Vierailija
813/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta hyvätuloisten määräilyt enää paskaakaan missään. 

Vierailija
814/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kiellot, se lapsi saa karkkia.

Sulla ei oo asetta ku oot nainen nii sun kohtalo on karu ku venäläiset sotilaat tulee. Rintamalla kaatuminen on vielä pientä siihen verrattuna.

Ei ole vaan miesten. Te niitä ensimmäisenä olette vastassa.

Vierailija
815/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vimma saada työttömät töihin ilman palkkaa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä itse töihin ilman palkkaa. Kun siitä työstä ei ole tekijälle mitään hyötyä ilman sitä palkkaa.

Eihän se mitään vastikkeetonta työtä ole.

Vierailija
816/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä voivotellaan, et ilman palkkaa..työttömien palkkahan on työttömyyskorvaus, kai sen eteen vois jotain tehdäkin:)

Palkka toki käy, kunhan lakia noudatetaan ja maksetaan oikean suuruinen palkka eläkekertymineen ja työterveyshuoltoineen. 

Voidaanhan järjestelmää muuttaa, että ei ole enää käsitettä "työtön". Heistä tulee "minimityöllistettyjä", "tukityöllistettyjä" tai vastaavaa. He voivat tehdä samanlaisia töitä kuin esim. vankiloissa teetetään vangeilla. Jotain yleishyödyllistä vaan, johon ei muutenkaan palkattaisi ketään.

Vierailija
817/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee sota niin ei säälitä yhtään, että hyvätuloiset miehet joutuu sotimaan. Ihan oikein tällä politiikalla.

Vierailija
818/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa kaunis ajatus taas, mutta käytännössä: Ajatellaan vaikka sitä vanhusten ulkoilutusta. Pitäisikö näiltä henkilöiltä tarkistaa taustat? Kuka sen tekee? Kuka siellä työpaikalla organisoi nämä ulkoiluttamiset? Jotenkinhan se pitäisi aikatauluttaa, että milloin on ensinnäkin sopiva hetki. Jonkun pitää olla kartalla, että kuka on viety pihalle, ja kuka on vienyt, milloin on viety ja mihin on viety, ja kuinka pitkäksi aikaa. Jonkun pitää valmistella vanhus ulkoiluun, sopiva vaatetus mm. Varmaan myös sen ulkoiluttajan olisi syytä tietää jotain siitä vanhuksesta, terveydentilasta esimerkiksi. Jonkin työntekijän resurssejahan tällaisenkin työn organisointi vaatisi. Kenen puolesta nämä työttömät 'vapaaehtoiset' olisivat vakuutettuja, jos vaikka liukastuu ja ranne murtuu? Tai selkä niksahtaa vanhusta pyörätuolissa työntäessä? Jos nyt tästä työllisenä haluaisin lähteä vapaaehtoistyöhön, niin ymmärtääkseni sitä myös tehdään ihan omalla vastuulla, mutta entä jos näihin 'vapaaehtoistöihin' määrätään? Ei kai silloin voi olla niin, että itse on vastuussa? 

Vierailija
819/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vimma saada työttömät töihin ilman palkkaa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä itse töihin ilman palkkaa. Kun siitä työstä ei ole tekijälle mitään hyötyä ilman sitä palkkaa.

Mitä sä selität? Ilmatteeksko teitä pitäs paapoa? Saisitte oikeasti tehdä vastineeksi jotain hyödyllistä, kun saatte tukia yms. Vituttaa katsoa palkka nauhaa, mistä tiivistää veroja, jotka annetaan muille ihmisille täysin vastikkeetta. Häpeä sanojas!

Tajuatko, että se työtönkin on ollut töissä, ja maksanut palkastaan työttömyysvakuutusmaksua, ihan kuten sinäkin teet? Jos työt lähtee alta, niin miksi ihmeessä pitäisi vielä tehdä ilmaiseksi töitä ansaitakseen työttömyystuen, vaikka on jo maksanut yhteiseen kassaan vakuutusmaksua työttömyyden varalle?? Sinä toki olet se yksi miljoonasta, jolla on niin varma työ, ettei pelkoa olla itse joku päivä työtön... 

Vierailija
820/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota niin ei säälitä yhtään, että hyvätuloiset miehet joutuu sotimaan. Ihan oikein tällä politiikalla.

Ne hyvätuloset miehet karkaa jonneki Cayman-saarille ja teitä 50v silmälasipäisiä vanhojapiikoja jää puolustamaan muutama 19v pojanpässi