Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Markus Lohi: Työttömät ”ilmaistöihin”

Vierailija
20.08.2026 |

"Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ehdottaa, että työttömiltä voitaisiin edellyttää esimerkiksi järjestötyöhön osallistumista täyden etuuden saamiseksi. Hänestä kyse olisi ennen kaikkea syrjäytymisen ehkäisystä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/14d6d355-1f10-4946-b369-b6ec54c1a…

Hyvä ehdotus, nyt kun järjestöjen STEA rahoituksia leikataan työttömät voisivat tehdä järjestötyöt.

Kommentit (676)

Vierailija
361/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vimma saada työttömät töihin ilman palkkaa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä itse töihin ilman palkkaa. Kun siitä työstä ei ole tekijälle mitään hyötyä ilman sitä palkkaa.

Siitä on paljon haittaa jos on työkyvytön ja/tai kipeä. Lääkäri- ja lääkekulut nousee, karenssia puskee ja päivärahojen maksatus viipyy tai loppuu kokonaan.

Vierailija
362/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille voisi järjestää jotain liikuntaa. Kolme kertaa viikossa kerääntyisivät jonnekin ja sitten porukalla kävelevät 5km lenkin. Samalla poimivat matkalla pullot/tölkit ja roskat. Saisivat säännöllistä liikuntaa ja jotain yhdessä tekemistä. 

Minä teen tuota jo nyt, paitsi joka päivä enkä noin lyhyitä lenkkejä. Ja kahden koirani kanssa, en näe mitä lisäarvoa muiden työttömien seura toisi elämääni, kun sosiaalista elämää on aivan riittämiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vimma saada työttömät töihin ilman palkkaa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä itse töihin ilman palkkaa. Kun siitä työstä ei ole tekijälle mitään hyötyä ilman sitä palkkaa.

Kyllä sen työttömyyskorvauksenkin eteen pitää jotain tehdä.

Työttömyyskorvaus on korvausta siitä, että valtio rikkoo ihmisoikeuksia.

Ihmisellä on oikeus elättää itsensä omalla työllään. Työttömyyskorvaus on korvausta siitä, että valtio on paskonut asiansa niin että perustavaa laatua oleva oikeus on kansalaiselta riistetty.

Vierailija
364/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavathan he jo kaikkia niitä tukia ja avustuksia. Kyllä niidenkin eteen täytyisi töitä tehdä. Ja jos eivät tee, niin sitten rahat pois.

Älä sitten valita kun sinä saat potkut ja tilallesi tulee palkaton työtön tekemään tukia vastaan sinun työsi. Kaikki haluavat ilmaisia duunarita.

Ei tätä arkkitehdin työtä osaa kukaan työtön.

Maria Nordinkin on arkkitehti, että en nyt ihan hirveästi sillä ammatilla kehuisi.

Edelleen, väitätkö vakavissasi ettei työttömiä arkkitehteja ole? 

Työttömiä lääkäreitä ei taida olla, kaikkia muita on. 

Vierailija
365/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kuvitellaan työttömien vain "makaavan kotona" johtuu yksinkertaisesti siitä, että he joutuvat tilastoissa vaikuttamaan toimettomilta, jotta eivät menettäisi työttömyyskorvauksiaan. Todella moni työtön tekee jotain "salaa" työkäriltä: opiskelee, tekee musiikkia, kirjoittaa, maalaa, valokuvaa, tekee vapaaehtoistyötä, on aktiivinen jossain harrastusjärjestössä/seurassa/yhdistyksessä, jne. Näistä vaan ei voi mainita missään, joten tilastojen mukaan kaikki työttömät ovat passiivisia ja syrjäytyneitä.

Vierailija
366/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi ehdotus, jos "ilmais-työstä" maksettaisiin palkkaa, ei olisi työttömiä. 

Vierailija
367/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön 50 v erityislapsen yh.  Peri autismin fyysikko- isältään. Olen lapsen koulussa vanhempaintoimikunnan pj, asunto- osakeyhtiön pj ja teen vapaaehtoistyötä MLL ja Lionsilla. Elämme toimeentulotuella. 

Mielelläni menisin mihin vain palkkatyöhön, saisin lomarahat,palkkaa ja työterveyden. 

Vierailija
368/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana TÖIHIN kertoo kaiken. 

Ei ole olemassa mitään ilmaistyötä. Talkoot on asia erikseen. 

Työstä on maksettava palkka! 

Vierailija
369/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille voisi järjestää jotain liikuntaa. Kolme kertaa viikossa kerääntyisivät jonnekin ja sitten porukalla kävelevät 5km lenkin.

Samaa ehdotan työtä tekeville. Yhteishenki paranee ja kahvihuonekeskustelut soljuvat, kun on ensin käyty yhdessä 5 km:n kävelylenkillä. 

Vierailija
370/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi on hyvä ja loikkaa Persuihin.

Vierailija
371/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana TÖIHIN kertoo kaiken. 

Ei ole olemassa mitään ilmaistyötä. Talkoot on asia erikseen. 

Työstä on maksettava palkka! 

Työkkäri ja Kela katsovat talkootyön työksi, ja poks, olet yrittäjä, etkä saa enää tukia.

Vierailija
372/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön 50 v erityislapsen yh.  Peri autismin fyysikko- isältään. Olen lapsen koulussa vanhempaintoimikunnan pj, asunto- osakeyhtiön pj ja teen vapaaehtoistyötä MLL ja Lionsilla. Elämme toimeentulotuella. 

Mielelläni menisin mihin vain palkkatyöhön, saisin lomarahat,palkkaa ja työterveyden. 

Olisi paljon parempi, jos esim. kaivaisit ratatyömaalla kuoppia ja jättäisit moiset MLL- ja Lions- hömpyttelyt pois elämästäsi. 

T: Markus Lohi

Vierailija
373/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohi on hyvä ja loikkaa Persuihin.

Jospa hänellä ei ole vielä tuomioita rikoksista?

Vierailija
374/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan kahden kerroksen väkeä töihin? Toiset saa työsuhteeseen kuuluvat edut ja heille kertyy eläkettä ja toiselle ei mitään? Mahtaa työpaikoilla olla upea ilmapiiri, kun paremmassa asemassa olevat pelkäävät joutuvansa tuohon toiseen joukkoon. Näinkö Suomi nousuun?

Vierailija
375/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan työton jotain työttömyyspäivärahaa tekemättä mitään. Työssä käyvän tarttee kuitenkin tehdä useampi päivä niitä töitä, että saa saman summan. Eli sinä saat rahaa tekemättä mitään mutta minä en saa yhtään vastikkeetonta rahaa. 

Vierailija
376/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan työton jotain työttömyyspäivärahaa tekemättä mitään. Työssä käyvän tarttee kuitenkin tehdä useampi päivä niitä töitä, että saa saman summan. Eli sinä saat rahaa tekemättä mitään mutta minä en saa yhtään vastikkeetonta rahaa. 

Työstä maksetaan palkkaa ja työttömyydestä tukea. 

Miksi toisille pitäisi maksaa palkkaa (josta kertyy eläkettä) ja toisille ei maksettaisi palkkaa tehdystä työstä? Kerrotko minulle, miksi? 

Vierailija
377/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että kuvitellaan työttömien vain "makaavan kotona" johtuu yksinkertaisesti siitä, että he joutuvat tilastoissa vaikuttamaan toimettomilta, jotta eivät menettäisi työttömyyskorvauksiaan. Todella moni työtön tekee jotain "salaa" työkäriltä: opiskelee, tekee musiikkia, kirjoittaa, maalaa, valokuvaa, tekee vapaaehtoistyötä, on aktiivinen jossain harrastusjärjestössä/seurassa/yhdistyksessä, jne. Näistä vaan ei voi mainita missään, joten tilastojen mukaan kaikki työttömät ovat passiivisia ja syrjäytyneitä.

Lapsiaan hoitavat tekevät työtä, ei selällään makoilijat, jotka viihdyttävät itseään sillä, mikä on mieluisaa tekemistä. Kotiäitiys kunniaan ja kotihoidontuen kunnollinen nosto!

Vierailija
378/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää työttömäksi, jos noin kadehdituttaa. 

Vierailija
379/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiaan hoitavat tekevät työtä, ei selällään makoilijat, jotka viihdyttävät itseään sillä, mikä on mieluisaa tekemistä. Kotiäitiys kunniaan ja kotihoidontuen kunnollinen nosto!

Veroja lisää!

Vierailija
380/676 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvausta maksetaan ihmiselle, jolle ei ole töitä.

Sitten jos sitä työtä on, eihän sellainen ole enää työtön?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan