Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhuvatko teidän poikanne masturboinnista?

Vierailija
19.08.2026 |

Meillä saattaa 15v sanoa esim. että "kohta vois mennä kädelle ja nukkuun" tms. aivan kuin moisen asian kertominen olisi jotenkin normaali asia. Puhuuko teillä muilla pojat asiasta näin suoraan, kun olen ymmärtänyt että monelle tuo on lähinnä nolo ja häpeällinen juttu pikemminkin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruusvuosina mistä jo paljon aikaa se oli hävettävä ja salassa pidettävä vaikka sitä tein tosi usein, vaikeehan se muutenkaan on jos koko ajan vehje pystys

Vierailija
2/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorilla tuollainen kielenkäyttö esim. koulussa on nykyään hyvin yleistä. Ei tietenkään kaikilla, mutta se on yleistynyt paljon.

Tavallaan tietysti hyvä, että asioista uskalletaan puhua, mutta toisaalta ehkä käytöstapojen opettamisessa on tapahtunut muutosta, koska monelle nuorelle ei ole juurikaan kynnystä puhua paskantamis-/runkkaamisjuttuja (yleensä toki huumorimielessä) opettajalle tai vaikka rehtorille.

Opettajana itse mietin, kuinka paljon kotona puututaan sellaisten nuorten kielenkäyttöön, joiden kielenkäyttöön nämä ja jatkuva kiroilu julkisilla paikoilla kuuluvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle nuorella tuo on nykyään normaalia kielenkäyttöä. Monilta nuorilta on kadonnut kyky hahmottaa, millainen kielenkäyttö on sopivaa missäkin tilanteessa.

Minun nuoruudessani noin olisi voinut sanoa kaveriporukassa, mutta en olisi puhunut noin vanhemmilleni tai muille aikuisille. Nykyisin tuntuu, että nuorilla on vaikeuksia sopeuttaa omaa käytöstään tai kielenkäyttöään tilanteesee n sopivaksi.

Vierailija
4/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori selvästi ehdottaa jos voisit antaa hänelle äitinä pil lua ettei tarvitse vetää käteen. Oma äiti antoi minulle pil lua kun tajusi kuinka kiimanen olin nuorena 

Vierailija
5/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi kuulostaa vain yksinkertaisesti idiootilta, ja sinun tehtäväsi olisi kasvattaa häntä, eikä ihmetellä vauvapalstalla ”Onko teinissäni joka ei ymmärrä alkeellisiakaan käytöstapoja jotain vialla”

Vierailija
6/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoen on hyvä ottaa asia poikiensa kanssa puheeksi ja antaa hyviä neuvoja.

Vierailija
7/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isä tykkäsi katsoa kun masturboin teininä 🥰

Vierailija
8/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun äiti näki tuodessaan pyykkejä kun mä runkkasin ja näki vieläpä luokkakaveritytön kuvan jota pitelin kädessä ja toinen käsi hyväili kullia. Tiesi ainakin siitä hetkestä asti mitä tein huonessani päivittäin monta kertaa päivässä. Kiusoitteli mua siitä tytöstä, että koska tuon hänet kylään ja vastaavaa. Ei ollut tarvetta kertoa kädelle menosta. En olisi kyllä kertonut edes kaverille tolla tavalla. Ei ollut tapojen mukaista silloin eikä pitäisi olla nytkään.

Vierailija
9/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat yksilöitä ja erilaisia, mutta yleensä viimeistään teini-iässä ollaan opittu aikuisten maailman häveliäisyys eli tietyt jutut pidetään kauempana omien vanhempien korvista.

Sitä ennen lapsena samanlaista opittua häveliäisyyttä ja kainostelua ei vielä ole. Sisko ja työkaveri ovat molemmat kertoneet näitä tarinoita. Siinä kymmenen vuoden hujakoilla ainakin pojat puhuvat aika avoimesti omista runkkailuistaan ymmärtämättä sitä että osa aikuisista ei näitä juttuja haluaisi kuunnella. Toinen osa tietysti kuuntelee niitä hyvinkin uteliaana ja kiinnostuneena.

Vierailija
10/24 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa autistin käytökseltä

Vierailija
11/24 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulee mieleen, että poika on ylpeä omasta libidostaan ja viriiliteetistään. Puberteetissä monet nuoret ihmisurokset ovat sellaisia. Ihailevat omaa erektiotaan runkatessaan jne. Hän haluaa ilmoittaa olevansa noin himokas ja kuvittelee tekevänsä äitiinsä, naaraaseen, vaikutuksen. Se ei tee käytöksestä tietenkään hyvien tapojen mukaista, mutta niin ei ole esim. jatkuva kiroilukaan.

Vierailija
12/24 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset runkkailut on kivointa toteuttaa yhdessä isän kanssa. Aikuisen esimerkki kertoo, että kyse on luonnollisesta asiasta ja riisuu aktiviteetista kaiken häpeän ja nolouden. Tuttu aikuinen luo turvallisen ilmapiirin tapahtumalle ja yhteinen harrastus lujittaa isän ja pojan suhdetta.

Vierailija
13/24 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Jokaisen normaalin miehen järjen pitäisi olla häpeällinen tekoäly. Tehdään salaa.

Vierailija
14/24 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitäisi olla normaalia koska se on normaalia.

Vierailija
15/24 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset runkkailut on kivointa toteuttaa yhdessä isän kanssa. Aikuisen esimerkki kertoo, että kyse on luonnollisesta asiasta ja riisuu aktiviteetista kaiken häpeän ja nolouden. Tuttu aikuinen luo turvallisen ilmapiirin tapahtumalle ja yhteinen harrastus lujittaa isän ja pojan suhdetta.

Ja insestivasikkapervo taas päässyt vauhtiin...

Vierailija
16/24 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorilla tuollainen kielenkäyttö esim. koulussa on nykyään hyvin yleistä. Ei tietenkään kaikilla, mutta se on yleistynyt paljon.

Tavallaan tietysti hyvä, että asioista uskalletaan puhua, mutta toisaalta ehkä käytöstapojen opettamisessa on tapahtunut muutosta, koska monelle nuorelle ei ole juurikaan kynnystä puhua paskantamis-/runkkaamisjuttuja (yleensä toki huumorimielessä) opettajalle tai vaikka rehtorille.

Opettajana itse mietin, kuinka paljon kotona puututaan sellaisten nuorten kielenkäyttöön, joiden kielenkäyttöön nämä ja jatkuva kiroilu julkisilla paikoilla kuuluvat.

Juu. Opettaja tai rehtori on eri asia. Koulun henkilökunta voi ihan hyvin sanoa, että tuollaiset yksityisasiat eivät kuulu tähän palettiin. Ei siellä opettajatkaan (toivottavasti) seksielämästään oppilaille avaudu.

Vanhemmuus, suhde vanhempiin ja vaikkapa seksuaalisuuteen on myös muuttunut.

Tuossahan poika omalla rujolla tavallaan kysyy, että "Rakastatko minua lapsenasi edelleen, vaikka minusta on tullut tällainen runkkaava, haiseva ja karvainen teini? Hyväksytkö persoonani ja seksuaalisuuteni sellaisena kun ne ovat?"

Tietenkään joku 15v ei osaa sanoittaa asiaa noin.

Mietin lähinnä, että miksi moinen toteamus aiheuttaa vanhemmassa epämukavia tuntemuksia? Tuossa kohtaa kokisin ehkä lievää ylpeyttä jopa, että on kyllä jotain tehnyt oikein kun poika on noin rehellinen. Vastaisin niillä linjoilla, että hyvää yötä. Ja niistä kädellä käymisistä ei kannata kaikille avautua koulussa/työssä/harrastuksissa/kaveripiirissä. 

Vierailija
17/24 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt lukeko tähän liikoja. Poika halusi vaan kertoa mutsille että älä tuu huoneeseen. Meen runkulle ja haluan olla rauhassa. Onhan tuo nyt vähän outoa kun sen ääneen sanoo, mutta toisaalta hyvä niin että on rehellinen. Kyllä mulla ainakin oli teininä kulli pystyssä koko ajan ja äiti varmasti tiesi mitä tein sen kanssa.

Vierailija
18/24 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä sanoisin teinille, että ei tarvitse jaksaa tuollaisia yksityisasioita. Ei kyllä omat teinipojat kehtaisi noin sanoa.

Kaikki tietää mitä tekevät yksin omassa huoneessaan, mutta ei ole yhteinen keskustelunaihe.

Vierailija
19/24 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi kuulostaa vain yksinkertaisesti idiootilta, ja sinun tehtäväsi olisi kasvattaa häntä, eikä ihmetellä vauvapalstalla ”Onko teinissäni joka ei ymmärrä alkeellisiakaan käytöstapoja jotain vialla”

Ainakaan sellainen vanhan kansan häpeäkasvatus ei toimi. Ihan. Kypsästi voi sanoa, että kiva juttu kun pippeli toimii, mutta pidäthän jatkossa oman kivan omana tietonasi.

Teiniin nimenomaan kannattaa säilyttää luottamus ja keskustelusuhde. Jos opettaa, että runkkailu on häpeällinen asia, miten voi olettaa, että poika tulee myöhemmin kertomaan, jos on jotain oikeita ongelmia? Esim. jos on vaikka jokin riippuvuus, pahoinpitely tai seksitauti? Saanut jonkun raskaaksi? Jos on masentunut, eikä halua elää?

Kannattaa tosiaan häpäistä pikkuasioista varhain ja paljon, sillä tavallahan kasvaa tutkitusti tasapainoisia ja terveitä aikuisia.

Vierailija
20/24 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on kovin yleistä. Ei ehkä ihan hyvien tapojen mukaista, mutta tavallaan hyvä jos uskaltaa olla noin avoin vanhemmilleen (ja sisaruksilleen?). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi