Onko täällä muita jotka eivät lue ikinä mitään kirjoja?
Mä vaan en jaksa. Joskus yritän alottaa ja kesken jää. Lehtiä luen kyllä, niitä tulee meille paljon erilaisia.
Kommentit (22)
Tällä hetkellä ei oo aikaa eikä energiaa..siis sillon ku olis aikaa niin ei jaksa. on muutenkin aika tiukka aikataulu kun on lapsia. =/
Itselle se on niin luontaista, että kuvittelen muidenkin tekevän niin ilman muuta.
Nyt kun on kolme pientä lasta, on lukeminen kärsinyt. Luen kyllä, mutta mahdollisimman helposti sulatettavaa ja helppotajuista huttua, romanttisia novelleja jne. Kunhan on kirjoja, joita lukea!
Siitä pitää huolen jo lapsikin, juuri ja juuri saan luettua kouluhommat kasaan.
Nyt taas luen niinkuin lukioikäisenä kolmea neljää kirjaa kerralla oikein ahmien.
Mut taitaa vain olla tätä ihmisten erilaisuutta... Mä luen aina,kokoajan ja jokapaikassa... :D ja on kaksi pientä tenavaakin,luen silti ja hyvin noi on kotihoidettu... mut kirja menee toisessa kädessä joka välihetki :)
Mut mä en katsokkaan oikeastaan ollenkaan tv:tä ja netissäkin oon max 40min päivässä yhteensä.
Automatkat (jos en aja,heh heh) luen aina,samoin bussissa jne jne.
Mulle lukeminen on yhtä selviö ja melkeinpä välttämättömyys kuten syöminen tai juominen. Ahdistun jos en esim päivään oo lukenut.
Ja äitini :)
Lieköhän perinnöllistä? :)
Minulle se etten voisi lukea kaunokirjallisuutta (ja kulttuurihistoriaa) olisi yhtä kamalaa kuin yhden aistin menettäminen. Oikeastaan kamalampaa. Jos en voisi lukea olisi maailma jotenkin kaksi- eikä kolmiulotteinen. Tyhjempi. Ankeampi. Lattea.
En voi ymmärtää miten joku ei lue. Kirjallisuus on yksi antoisimpia asioita mitä maailmassa on. Ihmiskunnan sielu ja yhteinen muisti.
Harrastusmielessä opiskelin historiaakin yliopistossa, oli paljon kivoja kirjoja tenttikirjoina. Mutta nykyisin kahden pienen lapsen äitinä on niin paljon univelkaa, ettei keskittymiskykyä oikein ole, eikä aikaa oikein muutenkaan. En osaa lukea pieniä pätkiä kerrallaan, enkä tilanteessa, jossa hälinää ympärillä.
Rakastan elokuvia! Minä en voi ymmärtää miksi kaikki ei katso elokuvia joka päivä! Lapset katsovat viikossa pari lastenelokuvaa,muuten eivät katso televisiota. Kirjoja en lue. Niin,ja seuraan telkkarista dokumentteja ja taideohjelmia. Olenko tyhmä juntti?
romaanit, ja siitä kehkeytyi intohimoinen harrastus.
Sittemmin on ollut kausia jolloin ei kirja ole samallailla kädessä pysynyt, mutta on se kyllä korvaamaton rikkaus! Siis ne kaikki maailmat joihin kirjojen kautta pääsee uppoutumaan, unohtamatta myös tiedollista hyötyä.
ehkä se on perinnöllistä,mun äiti on myös samanlainen :)
t en muista nroa mut lukeminen=eläminen :D
Illalla meni tipu topakka ja rauhallinen Erkki.;)
Mitään pidempää ei kyllä jaksa..
minä ostin sen ja nmuutaman muun lasten kirjan ihan vaan sen takia et äidistä illan lukuhetki on paljon kivempi niiden kirjojen kanssa ;D
Ettäkö joku ei koskaan lue? Itse saan vieroitusoireita, jos vähintään 3 lukematonta kirjaa ei odota minua hyllyssä. Itselläni ei ole kirjoja kuin muutama sata, mutta kirjaston palveluja käytän jatkuvasti.
Rakastan myös leffoja ja hyviä tv-sarjoja sekä tykkään surffata netissä, mutta kaikkein paras virtuaalitodellisuus itselleni on aina ollut kirjojen maailma.
jota huolestuttaa lukeneisuuden puute. Täytyy myöntää, että näin opiskelijana lukukauden aikana kaunokirjallisuus jää paitsioon, mutta kesäaikaan yritän sitten paikata vahinkoa lukemalla lounastauot töissä.
Kaksi lasta, ja pieni ikäero, ei ole aikaa. Sen vähänkin ajan käytän parisuhteeseen tai suihkuun tai ihan vaan olemiseen. Lehtiä korkeintaan luen, ne on helppo jättää kesken. Samoin kuin nettisurffailu on helppo jättää kesken. Jossain vaiheessa yritin lukea kirjan, mutta jään niihin niin koukkuun, että häiritsee jos en saa luettua sitä rauhassa, ja sit olen kiukkuinen koko aika ja kirjaa pitää raahata joka paikkaan, jää kotityöt tai sitten lasten huomiointi vähemmälle.
nuorena luin paljon,vielä aikuisenakin ennen lapsia.
eli lasten saannin jälkeen en ole kirjan kirjaa lukenut,
ei vaan aika tunnu riittävän... =(
Ainoastaan ala-asteella oli pakko lukea joku kirja ja tehä referaatti.
Mun sisko yleensä teki mulle ne palvelukset.
Lehtiä kyllä luen ja netissä roikun joka päivä jonkun aikaa.
Ainakin lukemassa iltasanomat ja iltalehden. Joskus jotakin muutakin luen.
Ja tietenkin av:llakin pitää pyörähtää:)
Olen lukenut 4-vuotiaasta lukioikään asti NIIN paljon, että sain varmaan yliannostuksen koko loppuiäksi.