Atrian perhetilalla pahoinpidellään sikoja?
Hesarissa juttua. Taitaa olla Atrian sianlihan tuottaja. Miten tällainen eläintenkohtelu on sallittua? Raha.
Kommentit (124)
Aktivisti meni itse sinne potkiin sikoja, ku ei tullut muuten haluttua matskua?
Vierailija kirjoitti:
Näille tiloille varmaan syydetään vielä valtion tukia? Ja se, että joku ei voi terveydellisistä syistä syödä kasvisruokaa ja yrittää puolustella tätä? Eihän tässä ole kyse siitä, mitä kukin syö tai siitä, että kellä on vara syödä ja mitä - miten kää keskustelut lähtee aina näille raiteille? Kyse on eläinten kaltoinkohtelusta. Tuotantoeläimiä näköjään voi tässä hyvinvointivaltiossa pitää miten huvittaa - kukaan ei puutu, koska raha puhuu. En ihmettele, nytkin varmaan erään ministerin puhelin soi. No, Lapinlahdella salametsästettiin menestyneesti useita vuosia suojeltuja eläimiä ja leveiltiin. Sitä mentaliteettia taidetaan surutta jatkaa.
Se, että joku puolustelee tuota toimintaa ja sitten kuitenkin vetoaa niihin terveydellisiin syihin, kertoo aika selvästi ettei niitä terveydellisiä syitä ole.
Luomutiloilla lomittaneena voin sanoa, että ihan sama meininki sielläkin.
Sitä on joskus vaikea ymmärtää kuinka ihmiset ajattelevat, että niin älykkään eläimen kuin lehmä joutuu hakkaamalla taipumaan tahtoonsa. Oman kokemukseni mukaan niitä on helpompi positiivisella vahvistamisella kouluttaa kuin koiria. Kaikilla lomittamillani maitotiloilla ne lehmät, jotka olen itse totuttanut lypsyrobottiin, menevät sinne automaattisesti ja ne jotka isäntäväki tai muut lomittajat ovat sinne ensimmäisen kerran hakkaamalla pakottaneet, ovat niitä jotka välttelevät viimeiseen asti ja joiden sinne saaminen vie tolkuttoman ajan. Ainakin siis minulta, joka en hakkaa eläimiä.