Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häätö kämpästä

Vierailija
19.08.2026 |

Avaudun hieman, koska en tiedä oikeen mitä muutakaan tehdä saadakseni ajatukset jotenkin tasoittumaan vaikka onhan tässä riski myös että ihmiset tuomitsee ja tulee vaan huonompi olo...no.

Oon jäämässä asunnottomaksi huomenna, eikä lisäaikaa tule. Ei se yllätyksenä tullut, koska tottakai se häätö tulee jos ei maksa vuokraa.

Ongelma on vain siinä, että oon aika vakavasti sairastunut masennukseen ja oma toimeenkyky on heikentynyt tän vuoden aikana niin että hädin tuskin edes pystyn käymään suihkussa tai ruokkimaan itteäni. Oon koittanut hakee apua ennenkin tähän, mutta pahasti tilanne on yleensä se, että sun pitää jaksaa hakea sitä aktiivisesti että saat sitä ja jos ongelma on alunperin se, ettei vaan jaksa enää, niin...no, ei pitäis olla yllätys mitä käy.

Soitin kriisiapuun ja sieltä kuului vaan "no mutta mikset hoitanut näitä asioita aikasemmin jo!!" Vaikka kerroin tilanteen.

Juu no...enköhän mä tiedä että olis pitänyt, ei oo kyse ettenkö tietäis tai haluais. Ymmärrän et masennusta pidetään edelleen vähän sellasena leikkisairautena jonka yhtäkkiä voi vaan päihittää jos oikein haluaa, mutta huhhuh...ei tarvis kriisiavussa nyt ihan tuollain syyttää asiakasta.

Noh, tällä hetkellä oon sossun kans tekemisissä kun läheinen teki huoli-ilmoituksen ja katotaan asiaa eteenpäin. Vähän vaan jännittää, koska mun osalta siivous on vielä aivan kesken, en oo kyennyt oikeastaan pakkaamaan mitään ja kämppähän pitää huomenna olla tyhjä. Kiva tässä jo valmiiksi voida pahoin ja siihen vielä tällänen stressi päälle, ei ainakaan lamaannuta tai mitään. Kaiken lisäksi (vaikka sitä häpeän myöntää) on mun sotkut verrattavissa lievään hamstraukseen.

Ja ei, en valitettavasti voi saada apua kavereilta, koska kaikki asuu muualla kuin Tampereella, sama vanhempien kanssa. 

Jos jollain vinkkiä tähän, niin saa antaa. Tiedän, että saan kyllä katon pään päälle, sitä en pelkää, mutta enemmänkin sitä, että aika alkaa loppua ja kans se, että miten edes pärjään tästä

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisoletettuna selviät kyllä siitä ihan hyvin. Vuokranantaja usein suosii naisasukasta noin yleensä ottaen. Joku setä ottaa vuokralle

Vierailija
42/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et maksanut vuokraa?

Ryyppäsin ne rahat vahingossa

ap

Miten voi ryypätä vahingossa? Kyllä se tölkki täytyy nostaa huulille ihan omin pikku kätösin.

Turha ainakaan muita syytellä!

En tajunnut että pitää itse maksaa vuokraa niistä rahoista, luulin että vuokranmaksu menee Kelalta automaattisesti vuokranantajalle

ap

Ei kukaan voi olla noin tyhmä! Minkä ikäinen olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Koitetaanpa keksiä jotain keinoja, jotka edes vähän auttaisi. Olen tässä sun apuna. 

Ensin selvitään tästä päivästä. 

Sanoit, että sossu on ollut yhteydessä. Tiedätkö, aikooko joku sieltä olla suhun tänään yhteydessä?

Vierailija
44/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko muuttaa väliaikaisesti vanhempiesi luo? Säästöistä kuluissa ja he voisivat auttaa avun hankkimisessa ja arjen saamisessa kuntoon.

Mistä käsitys, että kyseessä olisi nuori? 

Ei tarvitse olla nuori muuttaakseen vanhempien luo vastoinkäymisten kohdatessa. Perhe on kuitenkin aina se paras tukiverkko.

Jos mun nelikymppiset lapset olisi luokseni muuttamassa,  niin kyllä se olisi jyrkkä ei. Ei löytyisi sympatiaa.

Vierailija
45/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere on kyllä kallis paikka. Muuta Lieksaan tai vastaavaan paikkaan. Sieltä voi ostaa muutamalla tonnilla asunnon. Niissä tosin on yhtiövastikkeet ja sen päälle vedet ja sähköt. 

Mistä hän pari tonnia saa, kun rahat ei edes vuokraan ole riittäneet?

Pikavippi, lainailu sieltä täältä esim.vanhemmilta, sosiaalinen laina kaupungilta. Oma kämppä on tavallaan sijoitus, jonka avulla maksaa lainat pois ja saavuttaa pienemmät asumiskulut. Vuokranmaksu on jokakuukautinen meno, jonka takia ei ole viisasta velkaantua, jos ei ole lähitulevaisuudessa tulossa rahaa esim.työstä.

Vierailija
46/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy p i l l u a s i.  Jos olet nuorehko järsissään oleva ja kunnollisilla varustuksilla varustettu, niin löytyy kiimaisia rouvia.

Vierailija
47/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa kuin sen että kyllä masentunut pystyy vuokran maksamaan, on varmaan moneltakin kuulta jäänyt maksamatta? Itse paininut masennuksen kanssa ja kyllä silloin huolehdin vuokran maksusta joillakin menee suoraveloituksena jos saa asumistuen ja toimeentulotuen sillain ois kannattanut tehdä, ei oikein olen neuvoja antaa koska oikeassa tuo kriisiavunantaja oli; asiat olisi kannattanut hoitaa jo aikaisemmin eli hakea apua. Onneks sulla läheinen joka teki huoli ilmoituksen jos hän voisi sua auttaa siivoamaan ja pakkaamaan tavarat? 

Vierailija
48/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere on kyllä kallis paikka. Muuta Lieksaan tai vastaavaan paikkaan. Sieltä voi ostaa muutamalla tonnilla asunnon. Niissä tosin on yhtiövastikkeet ja sen päälle vedet ja sähköt. 

Pikavippi, lainailu sieltä täältä esim.vanhemmilta, sosiaalinen laina kaupungilta. Oma kämppä on tavallaan sijoitus, jonka avulla maksaa lainat pois ja saavuttaa pienemmät asumiskulut. Vuokranmaksu on jokakuukautinen meno, jonka takia ei ole viisasta velkaantua, jos ei ole lähitulevaisuudessa tulossa rahaa esim.työstä.

Sosiaalinen laina ois kannattanut hoitaa jo aikoja sitten samoin tuskinpa saa pikavippi jos luottotiedot menneet maksamattomien vuokrien takia. 

Vierailija
49/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten voi ryypätä vahingossa? Kyllä se tölkki täytyy nostaa huulille ihan omin pikku kätösin.

Turha ainakaan muita syytellä!

En tajunnut että pitää itse maksaa vuokraa niistä rahoista, luulin että vuokranmaksu menee Kelalta automaattisesti vuokranantajalle

ap

Ei kukaan voi olla noin tyhmä! Minkä ikäinen olet?

Musta alkaa tuntumaan siltä että ap on trolli joka tekee kiusaa oikeasti masentuneista ja vuokralaisista

Vierailija
50/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin rahani lahjoituksena Elokapinalle.

-ap

Vierailija
51/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis oot holisti 🥂🥂🥂🥂🍺🍺

Vierailija
52/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpö 🤣

Typerä provo.....

Vierailija
53/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalinen laina ois kannattanut hoitaa jo aikoja sitten samoin tuskinpa saa pikavippi jos luottotiedot menneet maksamattomien vuokrien takia. 

Vaihtoehdot alkavat sitten kyllä olla vähissä. Voi mennä marjametsään ja/tai alkaa myymään itseään.

Vierailija
54/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksesta puuttui hallituksen ja persujen syyttely.

Vierailija
55/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa itsellesi edunvalvoja, joka huolehtii siitä, että laskusi tulevat maksetuksi. Ja saat sitten käyttörahaa jos sitä jää.

Vierailija
56/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin tai muuta telttaan

Ja siinä meillä yksi varsinainen älyn jättiläinen taas.

Vierailija
57/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa tavaroillesi joku varasto ja hommaa hyvä makuupussi, retkipatja ja teltta. Vaihtoehtoisesti onko joku retkeilycamping vielä auki, ja paljonko maksaa mökki siellä/yö samalla kun etsit uutta asuntoa? 

Et oikein voi jäädä kämpän oven eteenkään makaamaan.

En tiedä miten olet sairauttasi hoitanut, mutta avun hakeminen olisi nyt kyllä järkevää.

Vaikka olisi kuinka masentunut, niin nettipankissa voi laittaa ne vuokrat eräpäivinä lähtemään vaikka vuodeksi eteenpäin. Tiedän, ei auta sua nyt. 

Vierailija
58/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet naaras puolinen, ala tekemään onlyfansia. Voihan sieltä isolla varustettu kollikin saada tiliä, varsinkin kun ilmoittaa olevansa  hom ppe li.

Vierailija
59/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on käydä ahkerasti Tallinnan tai Tukholman risteilyillä arkisin. Saa olla ainakin lämpimässä eikä sisähytti maksa kamalia. Liity kanta-asiakasohjelmaan, niin hytinkin hinta tipahtaa. 

Vierailija
60/60 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on käydä ahkerasti Tallinnan tai Tukholman risteilyillä arkisin. Saa olla ainakin lämpimässä eikä sisähytti maksa kamalia. Liity kanta-asiakasohjelmaan, niin hytinkin hinta tipahtaa. 

Tuot samalla tax freestä.  Ostan, saat välityspalkkiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä