Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan maksanut pimeästä työstä?

Vierailija
19.08.2026 |

Millaisesta työstä ja kuinka usein?

Oletko itse tehnyt pimeää työtä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, muuttoapua ja tavarankuskausta olen maksanut pakumiehille ihan käteisellä

Vierailija
22/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelun tuottajalta maksan käteisellä,  olen hänelle sisällöntuottaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeästä työstä olen maksanut, eli talkkarille oven avaamisesta. Laskutuksen kautta maksais 62 euroa, mutta aina se vinkkaa, että jätä kirjekuoreen 20€ huoltoyhtiönlaatikkoon, niin hän sieltä noukkii. Sen verran usein unohtunut, että pitää laittaa joka kuukausi seteli sinne.. 

Itsehän tein äidin firmassa töitä teinistä lähtien. Pitopalveluhommia. En varmasti saanut samaa kuin muut ja verokortilla. 

Vierailija
24/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, annoin muutaman euron kun naapurin kersa pesi auton. Ei pessyt toista kertaa, joten jäi siihen. 
En ole tehnyt pimeää työtä, mutta monta kertaa sitä on tarjottu.

Vierailija
25/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomityön kansitus taisi mennä pimeänä joskus 30 vuotta sitten.

Vierailija
26/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti maksan naapurin opiskelijatytölle 50-100e lasten kaitsemisesta. Jos muutama tunti illalla niin 50, jos yön yli niin 100.

Vierailija
27/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta ja monta kertaa. Espanjassa ihan normi käytäntö.

Vierailija
28/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoni remppa 20 vuotta sitten.

Vierailija
29/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse tehnyt mutta kerran olen maksanut pimeästi. Auto hajosi tienpieleen, soitin hinauksen paikalle. Kantasuomalainen keski-ikäinen mies tuli hinausautolla paikalle ja sanoi mitä maksaa jos maksan kortilla, ja jos maksan käteisellä enkä halua kuittia niin hinta oli melkein puolet halvempi. Valitsin käteismaksun ja hinausauto kuljetti minut pankkiautomaatin kautta kotiin. 

Vierailija
30/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä tehnyt että maksanut. Lastenhoitaja otti palkan pimeänä. Itse tein maataloustöitä pimeänä.

Vierailija
31/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maksanut enkä ole tehny. En toki tuomitse myöskään.

Vierailija
32/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran maksanut mutta olen itse tehnyt paljon pimeesti. Kyllä aina joku tarjonnut pimeetä työtä. Yks entinen työnantaja jolla on metallifirma niin pyysi sinne iltatöihin ja maksoi pimeesti. Ajelin lähinnä trukkia ja nostelin painavaa metallia ja tavaraa muuten. Monenlaisia hommia olen tehnyt. Aina jollain on jotain. Serkkuni hevostilalla olen tänä vuonna käynyt aitaa rakentamassa ja sain siitä tonnin.

Vierailija
33/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis lastenhoitajalle olen aina maksanut pimeesti.

Vierailija
34/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa maksan ilokinkulle ja joka toinen viikko naapurin teinityttärelle siivouksesta.

Vierailija
35/38 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkoohommia tehdään täällä maaseudulla puolin jos toisin. Yleensä hyöty menee tasan. Ei  merkitä kirjanpitoon

Vierailija
36/38 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis lastenhoitajalle olen aina maksanut pimeesti.

Tuohan on ihan itsestäänselvyys

Vierailija
37/38 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen montakin kertaa. Kaveri mies on raksamies ja tehnyt minulle terassin ja muutakin remppaa. Säästin paljon rahaa kun jos palkkaa jonkun yrityken tekemään. Mies teki myös salaojaremontin myös minulle kun sadevesi, katolta ja rännistä tuleva vesi jäi lillumaan talon eteen niin mies kaivoi pitkän ojan ja laittoi siihen pitkän putken ja rännin eteen tuli sellainen ritilä johon putki kiinni ja  se ohjas veden talosta poispäin tien viereiseen ojaan. Naisena en sellaista työtä olisi jaksanut kaivaa ja joku firma olisi ottanut 10000 euroa siitä. Maksoin miehelle kolme tonnia.

Vierailija
38/38 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin päin monet rikkaat yritykset käyttää pimeää työvoimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi