Oletko koskaan maksanut pimeästä työstä?
Millaisesta työstä ja kuinka usein?
Oletko itse tehnyt pimeää työtä?
Kommentit (38)
Olen muutaman kerran. Muuttosiivouksen meille teki eräs työtön, venäläissyntyinen nainen, joka veloitti ihan kohtuuvähän, muistaakseni jotain 200 vaan koko päivän hommasta. Kaveri suositteli häntä ja hän teki kyllä hyvää työtä.
En usko, että säännöllisesti käyttämäni palvelutuottaja maksaa veroja tai työnantaja/eläkemaksuja. Maksu hoituu käteisellä ja ilman kuitteja. Palvelun kesto vaihtelee 15 - 45 minuutin välillä.
Olen tehnyt aina pimeitä töitä. Lähinnä raksahommia olen tehnyt mutta myös piharemontteja. Salaojan kaivuuhommia. Monella festarilla olin rakentamassa lavoja ja rahan sain käteen. Tänänkin vuonna olen pari terassia rakentanut kesämökeille. Yksi suuri urakka oli kerran yhdellä kesämökillä jossa piti raivata puita ja kaivaa perustuksia ja tehdä rantaa. Kesti pari kuukautta ja tienasin 4000 euroa käteen. Joku firma olis ottanut 15000 euroa samasta työstä sanoi mökin omistaja..
Olen kai kerran. Paikkakunnallani on henkilö, joka kuljettaa tavaraa kaatopaikalle korvausta vastaan. Itse en omista autoa tai ajokorttia, joten olin hyvin kiitollinen tästä palvelusta. Hän vei meiltä kasan SER-jätettä ja pyysi 20 euroa maksua, annoin 30.
Siskon lapsille annan myös joskus rahaa esimerkiksi puutarha- ja siivoustyöstä, mutta tätä en katso pimeäksi työksi, koska he ovat lapsia eivätkä kuitenkaan olisi verovelvollisia moisista pikkusummista.
Joko sitä makoilee kotona tai tekee pimeitä hommia.
Nyt kun oikein mietin niin kyllä. Eräs tuttu yrittäjä kysyy aina, maksanko käteisellä vai kortilla ja kun maksan käteisellä, antaa vähän alennusta eikä koskaan lyö kassaan eikä anna kuittia. Varaudun aina käteiseen heillä asioidessani niin saan hyvät alennukset. Käytettyä tavaraa myyvä liike kyseessä
Maksoimme kerran pikkuhommasta puolalaiselle laattaamiehelle käteisellä 30 euroa/tunti muutaman rikkinäisen laatan vaihdosta vieras-WC:ssä.
Olen todellakin. Palkitsen hyvästä työstä sitä tekijää. Ja oikeastaan pakkohan se on kun jos maksat rehellisesti niin suurin osa niistä rahoista valuu laiskoille työttömille tai maahan muuttajille
Meillä on käynyt siivooja pimeesti kuutisen vuotta. Ensin se siivos naapurilla, mutta siellä tuli ero, eikä siivoojaan ollut varaa, joten tuo sitten tyrkytti mulle. Hemmetin hyvä siivooja onkin ja edullinen. Lisäksi hän tykkää käydä marjastamassa ja sieniä poimii, kaapit täynnä syksyllä järkevään hintaan.
Olen mä itse joskus nuorena tehnyt vähän aikaa pimeitä. Tosin en mä silloin alkuun edes tajunnut asiaa, mutta alkoihan se valjeta. Jäin siitä sitten pikku hiljaa pois, kun tajusin, ettei lomat yms kerry.
Tietenkin olen tehnyt pimeitä töitä, aika monta kertaakin vielä. Mitä sitä turhaa parin sadan jutuista verottajaa turhaa kuormittaa.
En koska en teetä mitään työtä kenellekään.
Tiedän tyypin, joka säännöllisesti maksaa eri ihmisille pimeesti ja teetättää töitä. On jo työnantajan tapainen, pitäsköhän verottajalle ilmoittaa?
Kyllä. Yliopistossa opin ettei yhteiskunta ole terve ilman sopivan kokoista harmaata sektoria. Sitä täytyy olla jonkin verran. En jaksa alkaa selittää mutta asian ymmärtää kyllä kun hiukan pohtii elämänmenoa.
Joka kerta jos ostan kebua runsaalla kyynärvarsikarvoituksella omaavilta hemmoilta.
Kyllä remonttihommasta ja itse ole myös tehnyt maatalouteen liittyviä hommia pimeänä.
En, ilmaiseksi saivat tehdä.
Persu.
En ole.
En ole vihreä liero, siksi.