Iltasanomat: DI on naisten ihannemies
Iltasanomat: DI on naisten ihannemies
Naisten ihannemiehen ominaisuuksissa korostuvat hyvä toimeentulo, älykkyys, koulutus, vakaa elämäntilanne ja kyky huolehtia käytännön asioista. Näistä muodostuu stereotyyppi, johon diplomi-insinööri sopii varsin hyvin: hän on korkeasti koulutettu, hänen oletetaan ansaitsevan hyvin ja hänellä ajatellaan olevan vakaa asiantuntijaura.
Rahassa ei tällaisessa ihannemiehen kuvauksessa ole kyse pelkästään siitä, että miehellä pitäisi olla paljon rahaa. Hyvä taloudellinen asema viestii myös turvallisuudesta, menestyksestä ja siitä, että elämä on hallinnassa. Koulutus puolestaan yhdistetään älykkyyteen ja korkeaan yhteiskunnalliseen asemaan.
Diplomi-insinöörin eduksi mielletään lisäksi käytännöllisyys. Stereotypian mukaan hän ymmärtää tekniikkaa, osaa ratkaista ongelmia ja pystyy hoitamaan kodin teknisiä asioita. Hyvä palkka, älykkyys, mukavat työajat, tekninen osaaminen ja korkea status ovat juuri ne ominaisuudet, joita verkossa kiertävässä ”DI on naisten ihannemies” -listassa luetellaan.
Kommentit (37)
Olen DI ja kyllähän se tosi on että me komeat lihaksikkaat, sekä älykkäät, että viisaaat, myöskin hyvin varakkaat, huumorintajuiset toiset huomioonottavat sivistyneet yksilöt olemme ainutlaatuisen nerokas evoluution huipentuma.
Voiko tavallisen näköinen päästä DI-miehen emännäksi?
En ole kaunis vaan ihan tavallinen tallaaja. Olen katsellut kotirouvia. Se on myös ura. Haluaisin hakea unelma-ammattiini DI-miehen kotirouvaksi. Onko edes mahkuja tällaisella lievästi ylipainoisella hiirulaisella, jos kuitenkin on kielitaitoa ja korkokengät, esiintymistaitoja?
Erityisesti teekkarisitseissä hyvin marinoitu DI on kuin kalavedessä suvun kesäjuhlilla ymv. tilaisuuksissa. Osaa pitää luontevasti puheita ja ottaa yleisöä haltuun, tarvittaessa ottaa spontaanista seremoniamestarin roolin, jos juhlat meinaavat muuten olla jäykähköt.
Isätkin tykkäävät, kun vävypojan kanssa voi jutustella miesten juttuja sujuvasti laidasta laitaan.
Ihana DI-mies lähettelee postikortteja. 3 euron postimerkit ja kaikki
Ja ajatelkaa nyt niitä luxusherkkuja, joita DI-mies ostaa.
Leikkeleitä, graaven lohta, jukurtteja…
Marsipaaneja, prinsessaleivoksia, tuulihattuja, erilaisia suklaita, täytelakupötköjä...
Vierailija kirjoitti:
On euforista tajuta, että elän loppuelämäni DI-miehen hienossa omakotitalossa kotirouvana
Kunnon jenkkimeininki :)
Jaa. Mun unelmamies olisi kyllä pikemminkin joku treenattu cowboy-ratsastaja.
Vierailija kirjoitti:
Ihana DI-mies lähettelee postikortteja. 3 euron postimerkit ja kaikki
Eikö hän osaa käyttää sähköpostia?
Kyllä se on pakko myöntää että diplomi-insinööri on se kaikkein ihanin mies <3
Iltasanomat osallistuu DI-trollaukseen. Ennenkin nähty että toimittajat lukevat av-palstaa.
Ei todellakaan ole.
Kerran kokeiltu, toista kertaa ei varmasti tule.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti teekkarisitseissä hyvin marinoitu DI on kuin kalavedessä suvun kesäjuhlilla ymv. tilaisuuksissa. Osaa pitää luontevasti puheita ja ottaa yleisöä haltuun, tarvittaessa ottaa spontaanista seremoniamestarin roolin, jos juhlat meinaavat muuten olla jäykähköt.
Isätkin tykkäävät, kun vävypojan kanssa voi jutustella miesten juttuja sujuvasti laidasta laitaan.
Niin varmaan. Osaa olla epäasiallinen ja voi olla alkoholisoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Itse huomasin jo opiskeluaikana että kun opiskelin yliopistossa vanhojen kavereiden kanssa oli vaikeaa löytää keskustelun aiheita. Ja miksi DI:t ovat paremman näköisiä kuin ns. Duunarihommissa olevat?
Eivät ole paremman näköisiä.
Ollaan me dit niin tsarmantteja, paksu lompakko ja isomuna, kyllä kelpaa naisten hakeutua seuraamme.
Itse huomasin jo opiskeluaikana että kun opiskelin yliopistossa vanhojen kavereiden kanssa oli vaikeaa löytää keskustelun aiheita. Ja miksi DI:t ovat paremman näköisiä kuin ns. Duunarihommissa olevat?