Iltasanomat: DI on naisten ihannemies
Iltasanomat: DI on naisten ihannemies
Naisten ihannemiehen ominaisuuksissa korostuvat hyvä toimeentulo, älykkyys, koulutus, vakaa elämäntilanne ja kyky huolehtia käytännön asioista. Näistä muodostuu stereotyyppi, johon diplomi-insinööri sopii varsin hyvin: hän on korkeasti koulutettu, hänen oletetaan ansaitsevan hyvin ja hänellä ajatellaan olevan vakaa asiantuntijaura.
Rahassa ei tällaisessa ihannemiehen kuvauksessa ole kyse pelkästään siitä, että miehellä pitäisi olla paljon rahaa. Hyvä taloudellinen asema viestii myös turvallisuudesta, menestyksestä ja siitä, että elämä on hallinnassa. Koulutus puolestaan yhdistetään älykkyyteen ja korkeaan yhteiskunnalliseen asemaan.
Diplomi-insinöörin eduksi mielletään lisäksi käytännöllisyys. Stereotypian mukaan hän ymmärtää tekniikkaa, osaa ratkaista ongelmia ja pystyy hoitamaan kodin teknisiä asioita. Hyvä palkka, älykkyys, mukavat työajat, tekninen osaaminen ja korkea status ovat juuri ne ominaisuudet, joita verkossa kiertävässä ”DI on naisten ihannemies” -listassa luetellaan.
Kommentit (37)
Kyllä varmasti. Arvot, luonne ja muut asiat eivät tietenkään vaikuta parinvalintaan… Turvallisuudesta kertoo enemmän luonne kuin varallisuus.
DI:t ovat kohteliaita, hyväkäytöksinen ja älykkäitä. Unelmamiehiä 👍
Minun mieheni on DI. Ja meillä on iso omakotitalo ja marmorilattiat. Ikkunat lattiasta kattoon. Iso piha, jossa erivärisiä ruusuja ja omenapuita. Olen kotirouva ja hankitaan paljon lapsia. Ei koskaan katsota kaupassa tuotteiden hintaa, vaan ostetaan se mikä halutaan. Tämä on itseään arvostavan naisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Ei ole parempaa koulutusta kuin mitä DI. Vaatii älyä.
Mieheni on DI ja saan aina pestä hulipunajälkiä sen kauluspaidoista kun tulee töistä. En tiedä kauanko enään jaksan.
Mä mietin, että DI wau. Jalat on sulaa vahaa. Oi
On euforista tajuta, että elän loppuelämäni DI-miehen hienossa omakotitalossa kotirouvana
Miten suhtaudut naiseen, joka häpeilemättä flirttailee sinun DI-miehellesi?
DI on jotenkin niin älykäs mies. Minua kiehtoo sellainen fiksuus miehessä
Vierailija kirjoitti:
DI on jotenkin niin älykäs mies. Minua kiehtoo sellainen fiksuus miehessä
Ah niin tietävä
Vierailija kirjoitti:
Ja poistoon!
Tällaista kateutta ja katkeruuttaa DI:t kohtaavat.
Täällä olisi yksi sinkkunainen, jos palstalla on DI-miehiä <3
Ei vain businessnaisilla ole uraa, on sellainen kotirouvallakin. Kotirouvalla on ura myös. Ja hyvin kynnetty onkin.
Hard