Iltasanomat: DI on naisten ihannemies
Iltasanomat: DI on naisten ihannemies
Naisten ihannemiehen ominaisuuksissa korostuvat hyvä toimeentulo, älykkyys, koulutus, vakaa elämäntilanne ja kyky huolehtia käytännön asioista. Näistä muodostuu stereotyyppi, johon diplomi-insinööri sopii varsin hyvin: hän on korkeasti koulutettu, hänen oletetaan ansaitsevan hyvin ja hänellä ajatellaan olevan vakaa asiantuntijaura.
Rahassa ei tällaisessa ihannemiehen kuvauksessa ole kyse pelkästään siitä, että miehellä pitäisi olla paljon rahaa. Hyvä taloudellinen asema viestii myös turvallisuudesta, menestyksestä ja siitä, että elämä on hallinnassa. Koulutus puolestaan yhdistetään älykkyyteen ja korkeaan yhteiskunnalliseen asemaan.
Diplomi-insinöörin eduksi mielletään lisäksi käytännöllisyys. Stereotypian mukaan hän ymmärtää tekniikkaa, osaa ratkaista ongelmia ja pystyy hoitamaan kodin teknisiä asioita. Hyvä palkka, älykkyys, mukavat työajat, tekninen osaaminen ja korkea status ovat juuri ne ominaisuudet, joita verkossa kiertävässä ”DI on naisten ihannemies” -listassa luetellaan.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ei tolla rahalla mitään sofia belorfeja saa.
Muovisen naisen saa halvemmallakin, tarvitsee vain puhaltaa ilmaa sisälle. Tyhjää täynnä ne Belörffitkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovisen naisen saa halvemmallakin, tarvitsee vain puhaltaa ilmaa sisälle. Tyhjää täynnä ne Belörffitkin on.
Happamia sanoi kettu.
DI:n kanssa elämä on ihanaa. Älykäs, hyvä ja empaattinen mies. Kuuntelee ja keskustelee. Ei ryyppää. Viikonloppuisin nautitaan yhdessä lasi tai pari punaviiniä. Osaa nauttia yhteisestä ajasta. Ei juokse baareissa. Hyvä isä lapsille. Mitä voisi enempää toivoa??
Olen kotirouva ja aina drinkki valmiina odottamassa. Yleensä käytän vaaleaa kokopitsialusasua ja korkokenkiä, DI-mieheni suosikkiväri. Vartin päästä kotona. Uuh.
Määritelmä sopii myös moniin opetusalan henkilöihin. T. Ope M52, 190 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Ei ole parempaa koulutusta kuin mitä DI. Vaatii älyä.
Mieheni on DI ja saan aina pestä hulipunajälkiä sen kauluspaidoista kun tulee töistä. En tiedä kauanko enään jaksan.
Niinpä. Luonne ei välttämättä ole mistään kotoisin.
Kumman valitset mieluummin.
1. Mies joka on rahakas DI ja jolla on kelvoton luonne?
2. Köyhä mies joka on uskollinen ja rehellinen ja jolla on ihana luonne?
Pinnalliset ihmiset valitsevat ykkösen.
Syvälliset ihmiset valitsevat vaihtoehdon 2.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mun unelmamies olisi kyllä pikemminkin joku treenattu cowboy-ratsastaja.
Sama täällä. Särmää ja aitoutta pitää olla.
Todellista elämää, ei epätodellista kiiltokuvaa.
Plus hyvä luonne.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomat osallistuu DI-trollaukseen. Ennenkin nähty että toimittajat lukevat av-palstaa.
Keskustelu jo kolmannella sivulla, eikä kukaan ole vielä huomannut, että AP:n linkki ei kerro mitään tuollaista. Juttu on pelkästään siitä, paljonko DI tienaa.
Yli 20v tullut työskenneltyä inssien kanssa. DI ja amk. Satojen joukosta ei löydy ainuttakaan johon olisin halunnut tehdä lähempää tuttavuutta. Puistattaa ajatuskin että joutuisi moisia uuvatteja kotonaan sietämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti. Arvot, luonne ja muut asiat eivät tietenkään vaikuta parinvalintaan… Turvallisuudesta kertoo enemmän luonne kuin varallisuus.
Turvallisuus = luonne + älykkyys!!
Älykäs mies joka ei narise ja marise joka helvatun asiasta ja joka tajuaa niin paljon enemmän kuin se tavis ja varsinkin se tyhmä idiootti.
Raha varmasti viimeisenä listalla koska naisetkin käy töissä ja tienaa. Mitta nuo tyhmät miehet ja heidän oletuksensa: kun oon vaan tällanen köyhä pienituloinen niin en kelpaa yhyy yhyy.
Ei ne tulot vaan se tyhmyys!!
Vierailija kirjoitti:
DI on jotenkin niin älykäs mies. Minua kiehtoo sellainen fiksuus miehessä
Olen työskennellyt työpaikoissa jossa on DI inssejä ja kyllä se älykkyys, järjen käyttö sekä rauhallisuus on päällimmäiset asiat mistä erottaa taviksen ja inssin.
Ei oo mitään häirintää eikä selän takana nälvimistä katkerana miehenä kun ei saanutkaan huomioo.
On vaan tasa-arvoisia työkavereita ja ne kahvipöytäkeskustelut vau! Mielenkiintoisempia saa muualta hakea eikä löydä silti.
Taas paskaa. Ap:n lainaus ei ole hänen linkistään, vaan hänen omaa keksintöään.
No pojasta kohta DI. Velikin on. Tosi luotettavia, älykkäitä. Hassuja harrastuksia on. Tuntuu että suku jatkuu, kun ei ole ongelmaa löytää hyviä kumppaneita. No joo, onhan se jatkunut kauttanikin, vaikka olen vähän samanlainen kuin vastakappaleenikin olleet. Eli... oman polun kulkija. Toki lapsista huolehtinut ja 30v töissäkin , tähän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on DI. Ja meillä on iso omakotitalo ja marmorilattiat. Ikkunat lattiasta kattoon. Iso piha, jossa erivärisiä ruusuja ja omenapuita. Olen kotirouva ja hankitaan paljon lapsia. Ei koskaan katsota kaupassa tuotteiden hintaa, vaan ostetaan se mikä halutaan. Tämä on itseään arvostavan naisen elämää.
Eikö teillä köyhillä ole edes kodinhoitajia jotka hoitaa päivittäistavarakauppareissut? Kukaan itseään arvostava nainen ei kyllä kävele johonkin Citymarkettiin, vaan pistää piian asialle.
Vierailija kirjoitti:
DI:t ovat kohteliaita, hyväkäytöksinen ja älykkäitä. Unelmamiehiä 👍
En ottaisi insinööriä, en diplomilla tai ilman. Kuivempaa tyyppiä ei ole. Koulutuskaan ei ole kummoinen. Yliopistojen gradut ovat vaativampia kuin teknisen alan vaatimattomat opinnäytteet. Näillä insinööriluonteilla ei ole mielikuvitusta eikä keskustelutaitoa, saati taiteellisuutta. Hiljaisia hissukoita. Kuka huolii, saa minun puolestani pitää vaikka kaksi insinööriä yhtaikaa.
Vierailija kirjoitti:
No pojasta kohta DI. Velikin on. Tosi luotettavia, älykkäitä. Hassuja harrastuksia on. Tuntuu että suku jatkuu, kun ei ole ongelmaa löytää hyviä kumppaneita. No joo, onhan se jatkunut kauttanikin, vaikka olen vähän samanlainen kuin vastakappaleenikin olleet. Eli... oman polun kulkija. Toki lapsista huolehtinut ja 30v töissäkin , tähän mennessä.
Jep. Nähnyt. Niitä harrastuksia shakki, oluen pano, klassikkoelokuvat, toinen maailmansota ja Rooman historia. Että osaa soittaa pianoa paremmin kuin ammattilainen. Mutta tykkääkö sellainen perusmatkustelijanainen moisesta?
Vierailija kirjoitti:
DI:t ovat kohteliaita, hyväkäytöksinen ja älykkäitä. Unelmamiehiä 👍
Mjoo
DI:t ovat vain usein niin pirun tylsiä. Heitä kiinnostaa lähinnä urheilu ja autot. Naisten päälle he eivät ymmärrä ja asenteet ovat usein kuin toissa vuosisadalta.