Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijainen äitiyslomalle

25.05.2007 |

Ensi lukukaudeksi on luvassa opettajan sijaisuus. Työsuhteeni kaupungilla on siis ollut voimassa viime syksystä ensi kevääseen, ensin tuntiopettajana, sitten sijaisena.

Miten käy, jos tulen raskaaksi niin, että " äitiysloma" alkaisi tuon sijaisuuden aikana? Voidaanko minut korvata toisella sijaisella heti kun merkit alkavat näkyä, vai onko minulla oikeus tehdä töitä äitiyspäivärahan alkamiseen asti? Minun nimelleni merkityt tunnit näkyvät kyllä papereissa, mutta pitäisikö minulla olla vielä kirjallinen työsopimuskin varoiksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräaikainen virkasuhde kevääseen asti. Määräaika sitoo työntantajaa, joten sinua ei voida " heittää" ulos ennen kuin äitiyslomasi alkaa. Virkasuhteisista töistä ei tehdä työsopimuksia vaan niistä saadaan " virkamääräykset" , jotka sitovat kumpaakin osapuolta.

Jos taas määräaikaista suhdetta ei ole tehty kuin esim. muutamaksi kuukaudeksi ja suullisesti on sovittu, että töitä on kevääseen saakka, olet heikommalla.

Vierailija
2/2 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin väärää termiä, mutta juuri tuota tarkoitin. Eli minun pitäisi saada jotain mustaa valkoiselle siitä, että sijaisuuteni kestää koko lukuvuoden kevääseen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla