Naapuri lupasi kastella kukkia kun olemme pois
Kaikki kukat kuollut. Hänen omat kyllä kukoistaa.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt syytät sitten naapuria täällä? Vaikka kuoleman voi aiheuttaa moni muukin syy.
Ja syy voi olla ... ? Kyllä kukista näkee, ovatko kuolleet kuivuuteen, onko joku syönyt niitä vai onko niissä ollut joku tauti.
Et sitten enää toista kertaa tuohon naapuriin luota, missään asiassa.
Paljonko lupasit maksaa naapurille vaivannäöstä?
Ei pidä laittaa kukkia, jos tietää olevansa niin pitkiä aikoja poissa että ne kuolevat ilman hoitoa. Kukathan pärjää muutaman päivän oikein hyvin ilman kastelua, viikonkin jos ne nostaa pihalle mahdolliseen sateeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt syytät sitten naapuria täällä? Vaikka kuoleman voi aiheuttaa moni muukin syy.
Ja syy voi olla ... ? Kyllä kukista näkee, ovatko kuolleet kuivuuteen, onko joku syönyt niitä vai onko niissä ollut joku tauti.
Et sitten enää toista kertaa tuohon naapuriin luota, missään asiassa.
Siinähän niitä syitä juuri luettelit.
Onhan niitä kaikkia virityksiä.
Sovitteko naapurin kanssa, vai ilmoituko lähinnä kastele kukat ?
Hän itse ehdotti hoitaa kukat kun omiakin kukkia piha täynnä.
Jättäisin tuliaiset antamatta enkä pyytäisi toista kertaa apua.
Kysy naapurilta, mitä tapahtui.
Joskus voi kastellakin liikaa ja etenkin, jos kukkasi ovat ruukuissa. Vesi jää lillumaan ruukkuihin ja kasvi "tukehtuu"
Oliko se kastellut niitä liikaa, vai oliko ne kuolleet kuivuuteen? Olisit hankkinut edes altakasteluruukut
Taisit ylikastella ennen lähtöäsi.
Ai että risoo nämä kasteluavun jne. pyytelijät. Jätä kukat laittamatta jos et aio niitä hoitaa!
Vierailija kirjoitti:
Kunnon puutarhuri joka ei tiedä mitään.
Huomasitko, että kukat saattavat olla siinä pisteessä, että tarvitsevat myös ravinteita? Ehkä oli kastellut pelkällä vedellä ja ravinteet ovat nyt tässä vaiheessa kesää huvenneet. Meillä ainakin kävi näin alkukesästä ostetuille amppeleille kun en huomannut ravinnetta lisätä.
Et ole sopinut siten että naapuri olisi ymmärtänyt mitä saa tehdä, on lupautunut mutta jäänyt apltä puolitiehen.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin tuliaiset antamatta enkä pyytäisi toista kertaa apua.
Olisi aika sydämetöntä jättää antamatta Mallorca-mukia.
Yleensä kukat kuolevat liikakasteluun ennemmin kuin kuivuuteen. Kyllähän sen näkee ovatko kasvit kuivia korppuja vai lerputtavatko kosteina ja mätinä. Viikossa ei viher- ja parvekekasvit mene miksikään, jos ne nostaa varjoon. Minä en koskaan pyydä kastelijaa viikon reissun ajaksi. Jos joku kasvi vähän nuuupahtaa, se selviää kyllä.
Pari vuotta sitten viikon etelän matkani piteni kolmeksi viikoksi tapaturman vuoksi. Kastelijaa en ollut pyytänyt. Sisä- ja parvekekasvit olivat nuupallaan kun palasin kotiin. Kaikki toipuivat.
Voivatko kukat olla niin tärkeitä, että tuosta hermostua kannattaa... Naapuria varmasti harmittaa asia, joten anna olla. Huumoria kehiin, hupsis kun kävi näin, no ensi kesänä en laita herkkiä kukkia jos olen poissa kotoa pitkän aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kukat kuolevat liikakasteluun ennemmin kuin kuivuuteen. Kyllähän sen näkee ovatko kasvit kuivia korppuja vai lerputtavatko kosteina ja mätinä. Viikossa ei viher- ja parvekekasvit mene miksikään, jos ne nostaa varjoon. Minä en koskaan pyydä kastelijaa viikon reissun ajaksi. Jos joku kasvi vähän nuuupahtaa, se selviää kyllä.
Pari vuotta sitten viikon etelän matkani piteni kolmeksi viikoksi tapaturman vuoksi. Kastelijaa en ollut pyytänyt. Sisä- ja parvekekasvit olivat nuupallaan kun palasin kotiin. Kaikki toipuivat.
Ap voi asua ok-talossa tai rivitalossa. Taatusti kuolee kukat jos niitä ei kastella.
No meillä ne kukat on kesäkukkia terassilla ja perennat kyllä selviää.
Me seinänaapurin kanssa kastellaan vastavuoroisesti toisen kukkia. Olin 2 viikko reissussa ja kukat kukoistivat, kun tulin takaisin. Ilman naapuria olisi kukat tietysti kuolleet. Minä sitten kastelin hänen kukkiaan viikon, kun olivat ulkomailla.
Jos toinen lupaa hoitaa kukkia, niin kyllä se sitten pitää niin tehdä eikä jättää hommaa tekemättä.