Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kättäri vai naistenklinikka?

19.01.2006 |

Täällä ensikertalainen ihmettelee, kuinka osaisin valita kätilöopiston ja naistenklinikan väliltä :) tätä kysyttiin jo ensimmäisessä neuvolassa (nyt vasta viikko 11+1).

Olen miettinyt perusteluja, miksi valitsisin toisen. Naistenklinikalla on kuulemma paremmat hoitomahdollisuudet, jos vauvalla on jotain ongelmia syntymässä tai sen jälkeen? Kätilöopisto taas olisi hieman lähempänä (ei ratkaisevasti) ja siellä olisi kuulemma kivoja perhehuoneita.

Olisi kiva kuulla jo synnyttäneiden mielipiteitä, kumpi olisi parempi vaihtoehto vai voiko paikkoja edes verrata keskenään? Valinta tuntuu aika isolta tässä vaiheessa, ja päättäminen on vaikeata..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse mietin kanssa pitkään!

meillekin kättäri lähempänä, mutta koska olen ollut siellä kaavinnassa keskenmenon jälkeen, ei oikein inspaa mennä sinne synnyttämään. hoito oli kylläkin ensiluokkaista, siitä ei mitään pahaa sanottavaa.

se on varmasti mukavampi, siellä on se haikaranpesä ym, mutta kun käytiin tutustumassa nkl:lle, ei se ollut niin paha sekään! ei yhtään niin steriili ja kolkko kun on annettu ymmärtää.

siellä olen myös käynyt kaikki ultrat ja sisätautilääkärissäkin.

siellä on myös perhehuoneita, mutta sehän ei ole varmaa kättärilläkään, pääseekö niihin. ei niitä voi etukäteen varata. ja jos joku meneekin odottamattomalla tavalla, niin vaikka on asennoitunut perhehuoneeseen, ei sinne esim. sektion vuoksi pääse (äiti tarvitsee enemmän apua ja hoitoa!)

vaikea valinta, mutta me mennään nkl:lle juuri sen ensiluokkaisen hoidon takia. katsotaan sitten, miltä synnytyksen jälkeen tuntuu;)

sakura ja helmipöllö 37+6

Vierailija
2/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Kättärin Haikaranpesässä 2 kertaa ja nyt odotan kolmatta. Perusteluni Kättärille ovat:

- perhehuoneita joka osastolla ja yksi kokonainen perheosasto sekä Haikaranpesän huoneet (vrt. Naikkarilla 6 huonetta hehheh, ei voi edes verrata). Perhehuoneessa uusi perhe saa mielettömän ihanan alun, yös isi saa yötäpäivää ihemetellä uutta tulokasta.

- Kättärillä on pehmeät arvot mm. imetyksen suhteen (lisämaitoa vain erityisestä tarpeesta). Kummatkaan vauvani eivät ole saaneet hörpyhörppyä lisämaitoa. Minulle taottiin vahva luottamus, että minulta tulee riittävästi maitoa.

- Sairaala on remontoitu ja isoimmat yhteihuoneet ovat 2-hengen huoneita (vrt. Naikkarin max 8 hlön huoneet, joissa siis 8 äitiä vauvoineen, hellurei mikä meno)

- Kättärillä on lääkärit ja leikkausvalmius kuten Naikkarillakin, tosin Lastensairaala on Naikkaria lähempänä.

Itse halusin, että mieheni saa olla joka hetki kanssamme. En halunnut mitään Teho-osasto-meinikiä ja synnyttää useiden ihmisten ympäröimänä vaan halusin rauhaa ja yksityisyyttä synnyttää ja aloittaa uusi elämä vauvan kanssa. Näihin Kättäri on vastannut molemmilla kerroilla loistavasti. Naikkarilla on varsin kliininen meiniki, synnärit on kaakeloitu vihreäksi jne. EI ole mun juttu.

Mieti, mitä itse haluat synnytykseltä ja tee päätös sen mukaan. Ja tosiaan sektioäidit pääsevät Kättärillä perhehuoneeseen, onhan isäkin koko ajan apuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on lähempänä, mä olen siellä käynyt munatorvileikkauksen,loistava palvelu ja hoito. olen käynyt siellä kaikki ultrat ja muut lääkärikäynnit. sekä siellä on juuri se parempi valmius, jos sattuu jotain menemään pieleen, minulla on ns.veriongelmia.

en ole menossa katsomaan sairaalan kaakeleita, eikä perhehuone meillä tulisi kysymykseen, kotiin jää koululainen ja koira. minulle on ihan sama millaset verhot siellä riippuu, kunhan hoito on hyvä ja asiallinen.

jos huoneessa on 8 äitiä lapsineen niin ei voi mitään,sitten on,voihan se ottaa hermoon jos ei saa nukuttua vauvojen itkun takia, niin tuskin se on helppoa kotonakaan se nukkuminen..kyllä se oma vauvakin itkee.

mies ei todellakaan voi lorvia sairaalassa yötä päivää, on työt ja muut velvollisuudet, jotka on ihanasta vauvasta huolimatta hoidettava.

niin ja eihän sinne sairaalaan asumaan jäädä,toivottavasti.

itse ainakin toivon jo kotiin 2 päivän kuluttua, jos vaan on mahdollista.

Vierailija
4/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi nkl:lla. Olin varautunut menemään kättärille, mutta kun synnytys alkoi siellä oli ruuhkaa ja meidät lähetettiin naistenklinikalle. Olin tosi tyytyväinen synnytykseen ja muuhunkin toimintaan nkl:lla. Kätilöopistosta jäi jotenkin nuiva kuva jo odotusaikana kun esim kerran soitin huolissani loppuraskaudessa että en tunne liikkeitä, niin olivat jotenkin tympeitä ja sanoivat että jos itsestäsi tuntuu välttämättömältä, niin voithan tulla näyttäytymään. No mistähän sen ensisynnyttäjä tietäisi? En sitten mennyt kun tuli sellainen olo ettei sinne kaivattu. Myös silloin (4 v sitten)muilta siellä synnyttäneiltä kuulin huonoa palautetta, esim eräs äiti pääsi kyllä haikaranpesään, mutta oli tosi huonossa kunnossa kun oli kova veren hukka ja miehen piti poistua päivällä hetkeksi, niin eivät suostineet ottamaan lasta hoitoon, vaan isän piti olla 24 h läsnä tai äidin pärjätä yksin. Myös kritiiikkiä siitä että lasta ei saa hoitoon hetkeksikään (kun ei ole erikseen lastenhoitohuonetta, vaan voivat hätätilassa ottaa kansliaan vauvan hetkeksi) tavallisellakaan osastolla ja että äitejä melkein kielletään antamasta lisämaitoa tai tuttia (jotta imetys onnistuisi kunnolla) aiheuttivat ystävissäni närää .

Itse olin tosi tyytyväinen kun nkl:lla oli ainakin silloin 4 v sitten lastenhoitohuone, jossa vauva oli yöt, tuotiin yöllä rinnalle syömään (minut oli leikattu ja en pystynyt esim kääntymään kyljeltä toiselle, vaan piti kutsua hoitaja nostamaan vauva ja itse kääntyä sitten että sain syötettyä toisesta rinnasta. Vauva sai myös lisämaitoa, itsellä maito nousi vasta neljäntenä päivänä eikä tuo alun lisämaito haitannut mitenkään imetystä, joten olisin ollut varmaan vielä stressaantuneempi jos vauva olisi huutanut nälkäänsä, kun oma maito ei riittänyt.Muutenkin kaikinpuolin tyytyväinen olin ja myös siihen että väkisin ei vauvaa vedetty imukupilla, vaan tehtiin sektio, en tiedä tekevätkö Nkl:lla helpommin, mutta ainakin yksi vastaava tapaus oli kaveripiirissä, jossa vauva oli avosuisessa tarjonnassa, hänellä vedettiin kättärillä imukupilla, minulla leikattiin NKL:lla. Toki noihin päätöksiin vaikuttaa varmaan moni muukin asia.

Nyt siis alusta asti oli selvää että menen naistenklinikalle ja tietysti myös se lastensairaalan lähellä olo tuo tiettyä turvaa. Itsellä siis hyvät kokemukset Naistenklinikasta. Niin ja mielestäni oli ihan tarpeeksi viihtyisät huoneet, maalatut yms, ei mitenkään kolkot, ainakin siellä osastolla missä itse olin. Ovat varmaan naikkarillakin vähän " sisustaneet"

Hymyhuuli rv 35 tasan

Vierailija
5/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuten kirjoitin, kannattaa itse miettiä, mitä synnytykseltä ja sairaalata odottaa. Molemmissa on taatusti priima hoito ja asiantuntemus.

Kuumetta, on päivänselvää, että jos sinulla on joku riskejä aiheuttava tekijä tiedossa, on Naikkari oikea valinta.

Kyllä, minunkin vauvani itkee, olet ihan oikeassa, mutta perhehuoneessa tiedän, ettei minun vauvani itku tai vaikka vieraani häiritse muita äitejä, joiden vauvat juuri silloin nukkuvat ja haluaisivat ehkä itsekin nukkua. Yksityisyys on toista.

Olen ollut iloinen, että molempien synnytysten aikaan mieheni on saanut isyysvapaata kaiksta velvollisuuksista, tpahtuuhan syntymän ihme perheessä aika harvoin. Ap oli ensisynnyttäjä, joten hänellä ei vielä ole mietittävän esikoisen tai muiden lasten hoitoja.

Näin meitä synnyttäjiä on erilaisia. Itselleni ei ole lainkaan yksi ja sama, missä vietän 2 yötä vauvan kanssa (molempien kohdalla olen ollu 2 yötä sairaalassa enkä jäänyt sinne asumaan). Haluan, että koen oloni turvalliseksi ja hyväksi, jolloin voin olla rento ja antaa parasta mahdollista hoitoa pienelle vauvalleni.

Vierailija
6/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin nostelemassa muutaman pinon tuolla " synnytysasiaa" puolella...siellä kun on ollut paljon puhetta juuri siitä että kumpi parempi...

itse en oikein osaa ottaa tuohon kantaa...molempi parempi :D

olen itse ollut 2 kertaa kättärillä synnyttämässä ja tykännyt olen!

minun äitini taas on ollut 5 kertaa synnyttämässä naikkarilla ja ollut tyytyväinen...sitä on kyllä vähän " valittanut" kun on jotenkin niin sairaalamainen...

miinä taas en paljoa odota synnytyslaitokselta...eikös se melkein ole Pakostikkin sairaalamainen??

no tämmöstä vastausta täältä :)

krisse rv18+4

Vierailija
7/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä esikoiseni sitten syntyi v. 2003 (Haikaranpesässä). Pelkästään hyviä kokemuksia ko. sairaalasta, sekä pesästä, että osastoista (erit. lastenosasto). Olen nyt toista kertaa raskaana ja luonnollisesti valitsin nyt saman sairaalan.

Vierailija
8/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:kin voi käydä synnytyspuolella katsastamassa pinot, itsekin kävin ihan mielenkiinnosta, vaikka oma valintani onkin päivänselvä ;-)

Nyt unohdin nikin, mutta tämä, joka oli eka menosa Kättärille ja päätyi Naikkarille. Kättärin suosio saa aikaan noita sulkuja, joka sinunkin synnytyksen aikaan on Kättärillä ollut päällä. Viime kesänä 3 ystävääni sai vauvan ja KAIKILLE oli neuvolasssa oikein kamppanjoitu, että ettekös menis Naikkarille. No, kaikki menivät kuitenkin Kättärille.

Muutenkin esimerkeissä on turha lähteä " mun yks kaveri" -linjalle, sillä munkin yks kaveri joutui Naikkarilla ponnistaan miehensä turvin kätilön tehdessä paperitöitä...kysessä oli ensisynnyttäjä. Tuota leikkausherkkyyttä Naikkarilla kuvaa ainakin se, että kaikki siellä synnyttäneet ystäväni on tarvinneet kätilön mukaan epparin. Aika jännää, että kaikki. Itselleni ie ole kummallakaan kerralla tehty.

Vauvapuolelta voi haulla etsiä noita lisämaitojuttuja, siellä on ollut ketjuja tästä, miten pullonanto on vaikuttanut haitallisesti imetykseen. Pullostahan on vauvan paljon helpompi hörppiä kuin imeä työllä rinnasta, joten vauva herkästi valitsee helpomman tavan.

Mutta nyt päätän keskusteluni tästä aiheesta. Hyvää odotuksen jatkoa kaikille!

Vierailija
9/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että valitsin Naistenklinikan. Itse olin synnytyksen jälkeen potilaskunnossa ja olisi muutenkin ollut aika pelottavaa " joutua" perhehuoneeseen ilman aiempaa vauvakokemusta! ;) Vauvamyönteisyys on toki tärkeä arvo, mutta mikäli itsekin olet hoidon tarpeessa, niin äitimyönteisyyttäkin tarvitaan! Menen ilman muuta synnyttämään toisenkin lapseni Naistenklinikalle.

Ansu 17+5 ja tyttö 01/03

Vierailija
10/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viides vielä tulee niin menen myös Naistenklinikalle.

Minäkään en mene katsomaan kaakeleita tai juomaan kuohuviiniä (taisi olla Tammisaaressa tarjolla) . Haluan että kätilöt ovat kokeneita ja osaavat ennakoida tulevaa.Tämä on varmasti samaa luokkaa molemmissa sairaaloissa,mutta Lastenklinikka on lähempänä.

Kätilöitä on joka lähtöön,itselläni on ollut sekä kamalia että ihania sellaisia.

Minä en olisi halunnut mieheni roikkuvan siellä yötäpäivää,eikä hän ole sellainen että olisi siellä viihtynytkään.

Joku kirjoitti ylempänä että Naistenklinikalla on 8 hengen huoneita, se ei pidä paikkaansa.6 hengen huoneita on,mutta pyritään laittamaan enintään 4 /huone. Aina välillä joku joutuu olemaan käytävällä, mutta se varmasti on tilanne joka sairaalassa.

Vierailija
11/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä olen omani synnyttänyt, valitsin sen, koska oli lähempänä. Eikä valittamista ole ollut, päinvastoin.

Mutta, joku kirjoitti jotain siihen tyyliin, että Naikkarilla olisi ensiluokkainen hoito tms... sama on Kättärillä. Samat lääkärit vaihtelee sairaaloiden välillä, joten asiantuntemus on ensiluokkaista kummassakin sairaalassa.

Ainoa ero on, että lastenklinikka on siinä lähellä. Tämä on sitten äidille parempi. Lapsen kannalta on sinänsä sama, lähteekö Kättäriltä ambulanssilla vai Naikkarilta tunneleita pitkin Lastenklinikalle, aikaa kuluuu kummassakin, mutta kuten sanoin, äidille helpompi kun pääsee katsomaan vauvaa.

Voithan käydä tutustumassa kumpaankin sairaalaan ja tehdä sitten oman valintasi, ehkä se helpottaa päättämistä. Toiseksi, voithan nyt päättää vaikka valitsevasi jomman kumman ja myöhemmin vaihtaa, ei se maailman siihen kaadu!

Vierailija
12/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös ensisynnyttäjä ja kun olin ensimmäisessä neuvolassa (raskausviikolla 8!) niin multa kysyttiin, missä aion synnyttää. Siis mistä hitosta mä olisin tiennyt? Olin juuri vasta varmistamassa, että tosiaan olen raskaana. No, sanoin sitten että Kättärille kun olen siellä käynyt kavereiden vauvoja katsomassa ja sillai tiesin paikan. Lue: osaan kävellä ovesta sisään.

Mä olen näitä ketjuja nyt lukenut ees taas ja mielipiteitä on just tasan yhtä paljon puolesta ja vastaan molempien kohdalla. Molemmissa paikoissa hoito ja puitteet on niin tasokkaita kuin Suomessa vaan voi olla. Molemmissa hoituu leikkaukset ja hoidot jos jotain sattuu. NKL:n ero on se, että jos on esim. keskonen tai jotain menee todella pahasti pieleen niin sitten siellä on paremmat tehohoitovalmiudet.

Itse olen kuitenkin järkeillyt, että jos jotain menee niin pahasti pieleen niin siihen en voi etukäteen vaikuttaa ja se on sitten huonoa tuuria. Ei sitä voi etukäteen liikaa pelätä (olkoonkin, että unissani menee koko ajan joku synnytyksessä pieleen ja vauva on vähintään alienin oloinen... jännitystä siis ilmassa).

Mitä mä nyt olen Kättärillä joutunut tässä raskauden aikana ravaamaan niin kätilöt ja lääkärit vaihtelee tosi paljon. Synnytyssalissa on sellaisia mukavia ja reippaita kätilöitä -osastoilla tuntuu olevan sellaisia tumpulahissukoita suurin osa. En kuitenkaan usko, että hoito olisi sen kummempaa sairaalaa vaihtamalla -eiköhän se babe sieltä ulos saada. Itse toivon hartaasti, että pääsemme perhehuoneeseen ja en joudu jäämään vauvan kanssa yksin heti ensimmäisestä yöstä.

Tosin ihan ensimmäinen toive on, että ylipäätään päästään Kättärille. Siellähän on usein sulku päällä ja ties vaikka jouduttais kaikki sitten ruuhkan takia vaikka Jorviin :-)

rv 37+2

Vierailija
13/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään pahaa sanottavaa ei sairaalasta ole sanottavaa. valitsin naikkarin synnäriksi kun jäi kättäristä kauhu. Sain keskenmenon ja soitin kättärille, sanoivat että tuu näytille jos siltä tuntuu ja kun kättärille päästiin kätilö käännytti naikkarille. Lääkärillä oli kuulemma ollut niin kiireinen ilta ettei jaksa minua ottaa vastaan.

Naikkarilla ottivat minut heti vastaan ja lääkäri jopa teki kaavinnan minulle heti seuraavana aamuna juuri ennen työvuoronsa päättymistä.

Jouduin esikoisen odotuksen aikaa äippäpolilla käymäään veren vuodon takia ja siellä lääkärit todella hienosti tutkivat ja katsoivat että kaikki oli kunnossa.

Synnytyksessä naikkarilla minulla oli mitä ihanin kätilö. Jo siellä vastaanotossa sanoivat että saat minkä kivunlievityksen vaan haluat ja minähän pyysin kaikki mahdolliset. Kätilö oli todella osaava. ponnistin puoli istuvassa asennossa, muita asentoja en halunnut edes kokeilla. En revennyt edes pahasti kun kätilö osasi auttaa pojan niin hyvin ja hitaasti ulos. ja poika kuitenkin oli iso 4.4kg.

osatolla oli hieman kiirettä silloin kuin siellä olin, kätilöt eivät niin ehtineet auttaa imetyksen kanssa. olin 2 hengen huoneessa ja ekana yönä siellä oli toinenkin äiti mutta seuraavan yön olin huoneessa ihan yksin.

Poika sai hyvin lisämaitoa kun sitä kävin pyytämässä. Minulla ei maito noussut rintoihin sairaalassa ollessa. Minua myös kuunneltiin siinä asiassa milloin haluan lähteä kotiin sairaalasta.

Eli todella tyytyväinen olen naikkariin. Siskonikin synnytti naikkarilla ja hänelläkään ei ole mitään pahaa sanottavaa. Siskoni piti ensin synnyttää kättärillä mutta vauvalla todetiin munuaisissa häikkää joten hänet siirrettiin naikkarille missä usein tutkivat ultralla vauvaa. Vauva vietiin synnytyksen jälkeisenä päivä heti hoidettavaksi lasketnklinikalle.

Nyt odotan pikkukakkosta ja mietin kumman valitsen naikkarin vai kättärin. Kättäri ois aika paljon lähempänä, mutta silti naikkari tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Kättärihän ei ole niin sairaala mainen kuin naikkari mutta se ei ole minulle tärkeintä.

Tulipas sekavaa sepustusta ja hieman asian vierestä.

Öttis, poitsu 1v3kk.ta ja masutoukka rv7+6

Vierailija
14/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että on kovinkin eriäviä mielipiteitä. Harvalla taitaa olla kuitenkaan kokemusta molemmista paikoista. Esikoinen syntyi NKL:lla ja sinne aion mennä synnyttämään maaliskussa pikkusiskon tai -veljen. Kävin tosin tässä raskaudessa ultrat kättärillä siksi että se on nyt lähempänä.

Kättäristä ei ole siis kokemusta mutta Naistenklinikasta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Siellä ollaan oltu tosi asiallisia joka kerta kun soitin tai kävin. Kätilöt olivat mukavia, samoin muu hoitohenkilökunta. Toiveitani kuunneltiin mielestäni hyvin. Saimme perhehuoneen, silloin niitä ei ollut montaa (08/04) mutta niitä kai on tehty lisää. Nyt emme perhehuonetta aio pyytää sillä en halua esikoista sairaalaan. Mieskin tykkäsi paikasta. Imetysohjaus oli onnistunut ja hoitohenkilökunta osastolla todella mukavia. Toivottavasti kaikki menee nyt maaliskuussa yhtä hyvin kuin viimeksi. (Täytyy kyllä sanoa että sekin vaikutti päätökseeni että lastensairaala on NKL:n vieressä vaikka kättärillä saa varmasti yhtä hyvää hoitoa ja eihän sieltäkään ole pitkä matka.)

Mutta loppujen lopuksi mä luulen että se on aika sama missä synnytät. En ole kuullut mitään pahaa kättäristä (Jorvikin on kuulemma kiva paikka, ei ole tarkoitus sotkea suunnitelmiasi :)) Jos olen jotain negatiivista jostain paikasta kuullut niin yleensä kritiikki on kohdistunut kätilöihin, henkilökemiat ei aina toimi.

Mä neuvoisin kanssa että käyt tutustumassa vaikka molempiin paikkoihin. Lisäksi se että valmistaudut synnytykseen lukemalla kirjoja tai lehtiä, harjoittelemalla rentoutumista jne. sitten lähempänä synnytystä on varmaan tärkeämpää kuin se missä synnyttää.

Vierailija
15/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt esikoisen Kättärillä Haikaranpesässä ja sinne haluan päästä nytkin uudestaan (nyt rv 35+4). Kätilöt oli ihan mahtavia ja perhehuone tosi kiva. Meille oli todella tärkeää, että myös mies saa viettää ensi hetket ja päivät vauvan kanssa. Varsinkin kun oli esikoinen kyseessä. Musta kuulostaa tosi oudolta, että joku äiti voi kirjoittaa, ettei halua miestä notkumaan sairaalaan, kun vauva on syntynyt! Mun miehelle meidän lapsen syntymä ja ne ensi päivät oli elämän tärkein ja ainutlaatuisin kokemus. Jos ei oltais perhehuoneeseen päästy, en tiedä, miten mieheni olisi edes voinut kotona nukkua, kun ei olisi nähnyt silloin vauvaa. Nyt oltais taas menossa perhehuoneeseen ja esikoinen jää mummin hoiviin siksi 2-3 päiväksi (ja tulee päivisin meitä sairaalaan katsomaan).

Mua ihmetyttää, että jotkut ihmiset leimaavat koko sairaalan vaikka vain yhden töykeän kätilön takia! Mulla oli keskenmeno viime keväänä ja soitin silloin sekä Kättärille että Naistenklinikalle, että mitä pitäis tehdä. Kättärillä sanoivat, että tule parin päivän päästä sinne ultrattavaksi, että nähdään, onko kohtu alkanut hyvin tyhjentyä tms. NKL:lla sanoi töykeä kätilö, että tee parin viikon päästä raskaustesti uudelleen, niin näet, onko raskaushormonia vielä virtsassa... Että he eivät ota mua sinne ultraan (mulla olisi ollut sinne lyhyempi matka). En silti leimaa koko Naistenklinikkaa ton yhden typerän kätilön takia. Joka sairaalaan mahtuu myös noita kätilöitä, joiden kannattaisi vaihtaa alaa... Nyt tämän raskauden aikana soitin yhtenä iltana Kättärille, kun vauva oli liikkunut tosi vähän. Ystävällinen kätilö pyysi tulemaan käymään. Jollain oli juuri vastakkainen kokemus kyseisessä asiassa.

Pääsyy siihen miksi Kättärille (ja varsinkin Haikaranpesään) haluan mennä, on ne niiden ns. pehmeämmät arvot (ja ne perhehuoneet). En silti usko, että NKL olisi yhtään sen huonompi paikka synnyttää.

Vierailija
16/18 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat sairaalat sekä kättäri että naikkari ovat ihan huippuluokan sairaaloita.

Aina välillä vaan sattuu kohdalle joko mukava kätilö tai sitten ei. Ei koko sairaalaa voi leimata yhden kätilön perusteella (helposti niin kyllä tulee tehtyä). Molemmissa sairaaloissa on sekä mukavia kätilöitä että niitä vähemmän mukavia. Ihan tuurista kiinni millaisen sattuu saamaan. Tottakai se harmittaa jos kohdellaan huonosti, mutta nopeasti se unohtuu kun on ihana tuhiseva nyytti kainalossa.

Pääasiahan on että vauva saadan turvallisesti maailman ja kaikki menee hyvin.

Saamme olla iloisia että suomessa on hyviä ja osaavia sairaaloita ja osaava henkilökunta.

Öttis

Vierailija
17/18 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain komplikaatioita vauvalla niin pääsee nopeammin hoitoon lastenklinikalle kun on naistenklinikalle eikä kättärillä. En ole riskisynnyttäjä.

Vierailija
18/18 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin esikoiseni n. vuosi sitten Naikkarilla ja olin tosi tyytväinen. Siellä ollessani en tosiaankaan kiinnittänyt mitään huomiota seiniin tai verhoihin tai mihinkään muuhunkaan epäolennaiseen, vasta valokuvien valmistuttua ihmettelin, että enpäs ollut huomannutkaan, kuinka verhot eivät olleetkaan niin kovin kauniit tai miten remontista onkin saattanut kulua jo pitempi tovi! Eli kyllä se synnytys on niin kokonaisvaltaista, että tuollaiset seikat eivät tunnu tärkeiltä ja kun sen pienen nyytin saa rinnalleen, ei ympäröivän maailman pienet puutteet voisi vähempää kiinnostaa! Muutenkin kaikki henkilökunta kätilöistä hoitajiin oli todella mukavia ja asiansa osaavia, eli kyllä minulle jäi Naikkarista todella hyvät muistot!

Ja kaverini, jotka ovat Kättärillä synnyttäneet, ovat myös olleet todella tyytyväisiä! Mutta harvemmin ne verhot ja uudet maalikerrokset on puheenaiheina olleet sen jälkeen, kun on lapsi maailmaan saatu!

Eli uskoisin, että valitseepa ap kumman paikan tahansa, hoito ja huolenpito ovat varmasti ensiluokkaista!