Oikeuskäsittely maksaa 310 euroa, joten parin sadan toimeentulotuen perinnästä tulee tulee valtiolle tappiota.
Ei taida Suomi nousta näillä keinoilla.. poliitikkojen pitäisi ymmärtää suuremmat kokonaisuudet, eikä vain tuijottaa yhtä lukua.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5d22ab57-2628-4e34-8717-eada27d8f6a7
Kommentit (50)
Tuo kannattaa maksaakin laiskureitten kyykyttämisestä. Nälkä lisää työhalua.
Suomi nousuun ! Purra pääministeriksi !
No pannaan tuen saaneet ja oikeudessa hävinneet maksamaan myös kulut. Nice. Oppivatpahan jotain.
Työllistävä vaikutus. Jos käyn rikkomassa näyteikkunan, silläkin työllistävä vaikutus: lasinkorjaaja, vakuutusyhtiö, oikeuslaitos, poliisi. Ja kasvattaa bruttokansantuotetta.
en ymmärrä: miksi ne oikeuteen asti viedään? Kun itse sain rahaa reippaamanlaisesti, otin itse yhteyttä kelaan ja ilmoitin saaneeni sen ja sen verran rahaa ja että olen asumistuella. kyselin vaikuttaako. kela pyysi tekemään ilmoituksen ja kohta tuli asumistuen lakkauttamispäätös ja takaisnperintä viimeisen kuukauden ajalta. (näitä osasinkin odottaa).
Ei siinä mitään oikeutta tarvita, kun kansalainen itse noudattaa velvoitteitaan ilmoittaa ylimääräisestä rahasta.
vai onko nämä toimeentulotuen takaisinperinnät oikeudenkautta sitten sellaisia, joissa on jätetty ilmoittamatta? vai onko timeentuotuen takaisinperinnällä ja asumistuen takaisinperinnällä joku erityisen suuri ero miksi toiselle riittää pelkkä kelan päätös ja toinen käydään oikeuden kautta?
Tässähän vain siirretään saman firman eli Oy Suomi Ab:n rahoja yhdestä laarista toiseen. Kukaan ei häviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä oikeistolaista hölmöläisen peiton jatkamista.
Mikä on vasemmiston ratkaisu tähän?
Vaihdetaan oikeistolaiset päättäjät vasemmistolaisiin. Yksinkertaista, mutta toimivaa. Oliko muita kysymyksiä?
Tuota kokeiltiin jo ja se ei toiminut, pitäisi olla jotain konkreettista tietoa toimista joilla ongelma korjataan.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän vain siirretään saman firman eli Oy Suomi Ab:n rahoja yhdestä laarista toiseen. Kukaan ei häviä.
Jos henkilö menettää tapauksen vuoksi esim. luottotietonsa, niin mikäs muu kuin yhteiskunta siinä loppujen lopuksi häviää?
Mutta hei, nautinto kyykytyksestä on priceless!
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä: miksi ne oikeuteen asti viedään? Kun itse sain rahaa reippaamanlaisesti, otin itse yhteyttä kelaan ja ilmoitin saaneeni sen ja sen verran rahaa ja että olen asumistuella. kyselin vaikuttaako. kela pyysi tekemään ilmoituksen ja kohta tuli asumistuen lakkauttamispäätös ja takaisnperintä viimeisen kuukauden ajalta. (näitä osasinkin odottaa).
Ei siinä mitään oikeutta tarvita, kun kansalainen itse noudattaa velvoitteitaan ilmoittaa ylimääräisestä rahasta.
vai onko nämä toimeentulotuen takaisinperinnät oikeudenkautta sitten sellaisia, joissa on jätetty ilmoittamatta? vai onko timeentuotuen takaisinperinnällä ja asumistuen takaisinperinnällä joku erityisen suuri ero miksi toiselle riittää pelkkä kelan päätös ja toinen käydään oikeuden kautta?
Omalla kohdalla ilmoitin yllättävästä tulosta, jonka perusteella tehtiin uusi päätös aiemman tilalle ja jaksotettiin ylimääräistä rahaa seuraaville kuukausille. Ei tuohon tarvittu oikeuden päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö menettää tapauksen vuoksi esim. luottotietonsa, niin mikäs muu kuin yhteiskunta siinä loppujen lopuksi häviää?
Millä (vasemmistolaisella) ajatusmaailmalla yhteiskunta häviää jos sen kansalainen menettää luottotietonsa? Ei avaudu mulle.
Vierailija kirjoitti:
Työllistävä vaikutus. Jos käyn rikkomassa näyteikkunan, silläkin työllistävä vaikutus: lasinkorjaaja, vakuutusyhtiö, oikeuslaitos, poliisi. Ja kasvattaa bruttokansantuotetta.
Ja kun monet muut tekevät saman kuin sinä, niin Suomen nousua ei estä mikään! 🥳
Vierailija kirjoitti:
Mutta hei, nautinto kyykytyksestä on priceless!
On! 🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä oikeistolaista hölmöläisen peiton jatkamista.
Mikä on vasemmiston ratkaisu tähän?
Vaihdetaan oikeistolaiset päättäjät vasemmistolaisiin. Yksinkertaista, mutta toimivaa. Oliko muita kysymyksiä?
Tuota kokeiltiin jo ja se ei toiminut, pitäisi olla jotain konkreettista tietoa toimista joilla ongelma korjataan.
Millä tavalla tämä oikeiston malli on parempi?
Kela maksoi etuuksia 17,5 miljardia – toimeentulotuki ylitti miljardin
https://www.verkkouutiset.fi/a/kela-maksoi-etuuksia-175-miljardia-toime…
Kela maksoi etuuksia yhteensä 17,5 miljardia euroa vuoden 2025 aikana. Etuuskulut kasvoivat 188 miljoonalla eurolla eli 1,1 prosentilla verrattuna aiempaan vuoteen. Tiedot ilmenevät Kelan tuoreista tilastoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä (vasemmistolaisella) ajatusmaailmalla yhteiskunta häviää jos sen kansalainen menettää luottotietonsa? Ei avaudu mulle.
En kuule epäile hetkeäkään, ettei sinulle avaudu.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tehdään nimenomaan tuottamatonta työtä.
Tämä köyhien kyttääminen käy Suomelle kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppiä kannattaa lähteä perimään oikeusteitse ihan vaan vttuilun vuoksi?
Eikös tämä ole Suomen tilanne tällä hetkellä?
Sanotaan menkää töihin, kun ei ole töitä, ja peritään maksuja, vaikka se tulisi kalliimmaksi kuin jättää perimättä, koska tärkeintä on heiluttaa keppiä ja rangaista kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilat voitaisiin muuttaa työleireiksi. Vangit joutuisivat maksamaan sakot, korvaukset ja ulosotot työllä pois.
Ennen mentiin autolla kanarian saarille eli seutulaan kuokkimaan !
Tänä päivänä kukaan ei tee mitään rakennustyötä lapiolla ja kuokalla eikä kukaan halua millekään rakennustyömaille väkeä, jolla ei ole osaamista siihen. Ennen oli ennen.
Monesta muustakin julkisen sektorin toiminnasta tulee tappiota itseasiassa kaikesta kun voittoa ei tarvitse tehdä vaan voi remuta muiden rahoilla,lasku menee toisten piikkiin.