Lue keskustelun säännöt.
Poika luovutti amk-opinnot. Tie yksinkertaisesti nousi pystyyn. Nyt aivan hirveän pettynyt ja MINÄ myös. 😢😢 Kohtalotovereita??
17.08.2026 |
Matematiikka ja fysiikka vaikeimmat sekä ohjelmointi. Pärjäsi kyllä lukiossa ihan kivasti, mutta amk:ssa taso osoittautui ajan mittaan liian vaativaksi. Lukiossa auttoi kaveriaan matematiikassa, nyt tarvitsi sitä itse ja sai mutta ei riittänyt.
Hän on luonnollisesti erittäin pettynyt, kun vihdoin päästyään sisään opinnot jäivät kesken. No pettynyt olen minäkin, mutta en sitä tietenkään sano, mutta varmasti hän huomasi minusta.
Onko kohtalotovereita? Miten ihmeessä nuoren saa tuossa tilanteessa enää jaloilleen?
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hakee opiskelemaan toista alaa ja ajattelee että onneksi lopetti väärällä alalla ajoissa.
Itse olen lopettanut opiskelun kolme kertaa milloin mistäkin syystä. Typerintä on että lopulta suoritin tutkinnon samalla alalla jota opiskelin heti ensimmäiseksi lukion jälkeen...
Vinkkini on että kannattaa suorittaa tutkinto toisella yrityksellä jos se vain on mahdollista ja suinkin vain onnistuu, ihan vaikka ala ei tuntuisi sopivalta eikä oikealta. Täydentää sitten vaikka jollain lisäopinnoilla osaamista siihen suuntaan joka kiinnostaa kunhan saa ensin tutkinnon.