Sisareni lapsia ei saa kutsua pojiksi ja se kummastuttaa minua tätinä
Sukupuolisensitiivisen kasvatuksen takia. Oletteko kokeneet vastaavaa? Mikä neuvoksi?
Kommentit (56)
En kyllä omista pojista puhu erityisesti poikina kuin silloin kun kyselevät pissaamisesta tai synnyttämisestä, tai muista asioista joissa sukupuoli on keskeinen asia
Tuntuu, että puolet kommentoijista on täysin unohtaneet sanan "lapsi" olemassaolon 😃.
Olenko tietämättäni kasvattanut sukupuolisensitiivisesti kun en ole kieltänyt leikkimistä nukeilla:D kuka edes tekee niin?
Vierailija kirjoitti:
No kappas, tällaisesta pelleilystä en ollut vielä kuullutkaan.
Kyllä tämä nykypäivän w0ke -whatever-sekoilu on sellaista, että harva se päivä kuulee juttuja jotka kuulostaa senverran älyttömiltä että aina ensin epäilee onko ne trollausta tai läpän heittoa. (onko?)
Tää on ihan yleistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan lapsuudesta yhden pervon sedän, jolla oli tapana kutsua tahallaan poikia tytöiksi ja tyttöjä pojiksi.
Noi on niitä, jotka yritti olla hauskoja. En nyt mitään pervoa tossa näkis.
Joillakin on taipumus nähädä pervoutta vaikka missä. Lienee jotain ylisensitiivisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kykene kutsumaan heitä heidän omilla nimillään? Kutsutaanko sinua itseäsi yleensä naiseksi eikä nimellä?
Jos ryhmässä niin kyllä
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kutsun poikia pojiksi.
Tällainen yhteiskunnan jähmettyneitä rakenteita ja patriarkaalista normistoa pönkittävä taantumuksellinen kielenkäyttö ei ole nykyaikaina hyväksyttävää.
terv: Edistyksellinen humanisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi kutsua nimellä?
On rasittavaa luetella aina Hupu, Tupu ja Lupu kun puhuu kolmesta pojasta joukkona, helpompi olisi sanoa "pojat".
Sano vaikka muksut tai nuoriso.
Vierailija kirjoitti:
Kutsu vaikka pässinpäiksi.
Minä kutsun meidän koiriakin pojiksi, vaikka ovatkin kaikki kolme tyttökoiria. Mutta aina kun hölmöilevät tai riehuvat, niin suustani pääsee automaattisesti että "pojaat, mitä te riehutte, tulkaas tänne!"
Juuri tästä ilmiöstä sukupuolisensitiivisyys aikoinaan lähti liikkeelle. Pojat aina hölmöilevät ja riehuvat, pojat monikossa, vaikka vain yksi oikeasti riehuisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä kutsun meidän koiriakin pojiksi, vaikka ovatkin kaikki kolme tyttökoiria. Mutta aina kun hölmöilevät tai riehuvat, niin suustani pääsee automaattisesti että "pojaat, mitä te riehutte, tulkaas tänne!"
No mutta oletko lainkaan kysynyt, haluavatko koirasi identifioitua mieluummin kissoiksi?
Vierailija kirjoitti:
kai niillä pojilla etunimetkin on
"Käytiin poikien kanssa uimassa. Ja sitten pojat pelasi vielä korttia."
"Käytiin uimassa Mikon ja Severin ja Hermannin ja Eemelin kanssa. Ja sitten Mikko ja Severi ja Hermanni ja Eemeli pelasi vielä korttia."
Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä ilmiöstä sukupuolisensitiivisyys aikoinaan lähti liikkeelle. Pojat aina hölmöilevät ja riehuvat, pojat monikossa, vaikka vain yksi oikeasti riehuisi.
Nooh, pojat on poikia.
Mä kutsun sisarusteni lapsia: riiviöt, hirviöt, possukat, pikku paskiaiset, kakkiaiset, saviset, ipanat, naperot, mukulat, natiaiset, gängi, tyyppi, hahmoset, jengi... en sukupuolita, mutten käytä nimiäkään, koska en jaksa.
Heitä on kaikkiaan 11. Jokaiselle mulla on oma lempinimi, jota sitten käytetään pienemmässä porukassa.
Jos joku pyytää sanomaan tyttö tai poika se on ok. Muutoin en lähde erittelemään, kun saa olla mitä ITSE haluaa.
esim Sisareni 9 vuotias viime viikolla julisti olevansa tyttö. Joku tyyppi oli koulussa sanonut, että haluaako olla poika, kun on niin poikamainen.
Sanavalmis lapsi oli vastannut, että hän on TYTTÖ. Hän on urheilullinen tyttö, joka tykkää pelata jalkapalloa, pesistä ja rakastaa maastopyöräilyä. Siksi hänellä on paljon urheiluvaatteita päällä, että on aina valmis urheilemaan. Hiukset lyhyet, kun pitkä tukka olisi tiellä. <3
opettaja laittoi Wilma viestin, että lapsilla oli ollut erimielisyyksiä. Ei tämä lapsi kokenut asiaa niin, vaan toinen kysyi (ehkä yritti kiusata), hän vastasi. Luulot pois. Siinä se, enää ei tule kuulemma kyselemään tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kutsun sisarusteni lapsia: riiviöt, hirviöt, possukat, pikku paskiaiset, kakkiaiset, saviset, ipanat, naperot, mukulat, natiaiset, gängi, tyyppi, hahmoset, jengi... en sukupuolita, mutten käytä nimiäkään, koska en jaksa.
Heitä on kaikkiaan 11. Jokaiselle mulla on oma lempinimi, jota sitten käytetään pienemmässä porukassa.
Jos joku pyytää sanomaan tyttö tai poika se on ok. Muutoin en lähde erittelemään, kun saa olla mitä ITSE haluaa.
esim Sisareni 9 vuotias viime viikolla julisti olevansa tyttö. Joku tyyppi oli koulussa sanonut, että haluaako olla poika, kun on niin poikamainen.
Sanavalmis lapsi oli vastannut, että hän on TYTTÖ. Hän on urheilullinen tyttö, joka tykkää pelata jalkapalloa, pesistä ja rakastaa maastopyöräilyä. Siksi hänellä on paljon urheiluvaatteita päällä, että on aina valmis urheilemaan. Hiukset lyhyet, kun pitkä tukka olisi tiellä. <3
opettaja laittoi Wilma viestin, että lapsilla oli ollut erimielisyyksiä. Ei tämä lapsi kokenut asiaa niin, vaan toinen kysyi (ehkä yritti kiusata), hän vastasi. Luulot pois. Siinä se, enää ei tule kuulemma kyselemään tyhmiä.
Noinko se sukupuoli vain päätetään xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kai niillä pojilla etunimetkin on
"Käytiin poikien kanssa uimassa. Ja sitten pojat pelasi vielä korttia."
"Käytiin uimassa Mikon ja Severin ja Hermannin ja Eemelin kanssa. Ja sitten Mikko ja Severi ja Hermanni ja Eemeli pelasi vielä korttia."
Huh.
”Vein lapset uimaan ja pelattiin korttia päälle.”
Huh tosiaan.
Oletushenkilöt, lopettakaa se kuulapyssyleikki ja tulkaa mun kanssa leikkimään Kenin ja Kenin häitä.
Saatte olla morsius oletettuja pinkeissä tutuissa, Säde-kenkäheinä ottaa teistä kuvan Faceen.