Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin suomalaiset ravintolat menettivät suhteellisuudentajunsa annosten hinnoissa?

Vierailija
16.08.2026 |

Hampurilaisateria 23€, juu ei, saat 6€ ota tai jätä.

Kommentit (245)

Vierailija
241/245 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös kebab ollu ennen 5e

nyt 14e

korjatkaa jos olen väärässä

Vierailija
242/245 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen kävin pihvillä Espanjassa. Pään kokoinen piffi lisukkeineen 12e ja 0.5 olut 2.5e. Mieluusti jätin sen 5.5e tippiä.

Jotain merkillistä kyllä kun samassa talousalueessa ollaan eikä Espanjakaan varmaan kuitenkaan vielä ihan halvin paikka euroopassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/245 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet ostamaan huoltsikalta tai mäkistä nihkeännahkean burgerin  - problem solved.

MÄ olen kokonaan lopettanut mäkissä käymisen, kun tossa on vieressä joku friends and burgers, on ihan aterian hintainen toi burgeri siellä mutta kylläpä on yllättävän eri makuista lihaa siinä ja mäkkärin burgerissa.  

Vierailija
244/245 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen siirtynyt kotikokkailuun. Ennen käytiin ainakin kerran kuussa herkuttelemassa ja tunnelmoimassa ravintolaillallisella, enää käydään korkeintaan 4 kertaa vuodessa. Hinnat ovat jo liian korkeat! LIsäksi, en voi sietää mitään Amarilloja tahi muita ketjuravintoloita, jotka lämmittelevät valmis kastikkeitaan sekä pakasteitaan ja friteeraavat ranskalaisia. Haluan laadukasta, puhdasta, itsetehtyä ruokaa mutta valitettavasti 45 euron pääruoka-annokset ovat jo törkyhintaisia, siihen päälle alku- ja jälkiruoat sekä juomat niin ollaan yli 100 euron/hlö. Ymmärrän yrittäjän kustannuspaineet, mutta joku raja sentään.

Samoin, emme ole enää vuosiin käyneet kuin 1-2x vuodessa lounaalla Suomessa.

Reissussa sitten nautitaan laadukkaasta ruuasta kohtuuhinnalla: vasta olimme erittäin hyvätasoisessa ravintolassa etelä-Euroopassa ja 6 hengen syömiset, juomiset, viinit yms hilkun alle 200e. 42 eurolla sai jo 6 ruokalajin menun, yksi meistä otti sen ja muut aikuiset 3rl, lapset 2rl. 

Ei siellä kulut tai palkat ole paljoa halvempia joten sillä ei Suomen hintataso selity.

Vierailija
245/245 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen kävin pihvillä Espanjassa. Pään kokoinen piffi lisukkeineen 12e ja 0.5 olut 2.5e. Mieluusti jätin sen 5.5e tippiä.

Jotain merkillistä kyllä kun samassa talousalueessa ollaan eikä Espanjakaan varmaan kuitenkaan vielä ihan halvin paikka euroopassa.

Sanna Marinin jättämät velat ja korot pitää maksaa