Tiedätkö ketään joka olisi oikeasti koulushoppailut??
Onko koulushoppailu sitä että muutetaan Kirkkonummelta, Lohjalta.tai Mäntsälästä, Helsinkiin?
Vai onko koulushoppailu sitä, että muuttaa Helsingissä kaupunginosasta toiseen?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Minä shoppasin lapsilleni päiväkodit, eskarit ja koulut sekä itselleni måmuttoman työpaikan jo 20 vuotta sitten. Elämäni paras päätös.
Höpöhöpö
Mun kaveri siirsi itsensä ja lapsensa kirjat siskonsa luokse, jotta lapsi pääsi haluamalleen yläasteelle samassa kaupungissa.
Minä shoppasin omat lapseni musiikkiluokalle.
Ei sitä tee kukaan! Se on sosialististapropagandaa!
Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle! Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Me ollaan. Muutettiin espoosta Raumalle. Lapsi ei vaan voinut opiskella espoossa jossa luokalla oli pakolaisia.
Suunnilleen 70 opettamastani luokkasta on tehdyt asumispaikan suhteen valintoja päästäkseen meidän kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Musiikki- tai muille painotusluokille voi hakea ilman shoppailua. Kunhan vaan laitat hakemuksen, valinta tehdään todistuksen keskiarvon mukaan
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen 70 opettamastani luokkasta on tehdyt asumispaikan suhteen valintoja päästäkseen meidän kouluun.
Siis 70 prosenttia. Täällä ei näemmä erikoismerkit toimi.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko edes kirjoittaa?
70- luvulla kun oppikouluun piti pyrkiä, niin totta helvetissä mietittiin, mihin pyrkii. Itse pääsin kaupungin parhaaseen. Oliko se järkevää, on toinen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä. Olen myös muuttanut toiseen kaupunginosaan, että saa länsimaisten kanssa opiskella lapsi ja tunnen toisenkin äidin, joka muuttanut kaupunkia paremman koulun lapselleen saadakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä. Olen myös muuttanut toiseen kaupunginosaan, että saa länsimaisten kanssa opiskella lapsi ja tunnen toisenkin äidin, joka muuttanut kaupunkia paremman koulun lapselleen saadakseen.
Meidän lapsen musiikkiluokalla oli vain kiinalaisia ja venäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä shoppasin lapsilleni päiväkodit, eskarit ja koulut sekä itselleni måmuttoman työpaikan jo 20 vuotta sitten. Elämäni paras päätös.
Onnittelen! Shoppailu ilmaisulla halutaan vain halventaa se, että joku rakastaa lapsiaan ja tekee kaikkensa heidän eteen! Miksi uhrata lapsi, jos vaihtoehtoja on? Eikä näissä tilanteissa haeta sitä halvinta kuten rättiostoksilla.
Työtön tuttu muutti Kannelmäestä Eiraan, jotta lapsi pääisi rikkaiden kouluun ja piireihin sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikki- tai muille painotusluokille voi hakea ilman shoppailua. Kunhan vaan laitat hakemuksen, valinta tehdään todistuksen keskiarvon mukaan
Tätä juuri kutsutaan shoppailuksi. Kaikki muu on nykyään shoppailua, paitsi lähikoulun tavalliselle luokalle meneminen.
Minä ja lapseni isä olemme shoppailleet lapselle koulupaikan koska meille ei käynyt tuleva yläkoulu jonka oppilaat koostuvat pääasiassa tämän kaupungin slummikaupunginosan asukkaiden lapsista. Itse emme asu kyseisessä kaupunginosassa, mutta oppilaaksiottoalue koululla on laaja koska kaupungissamme on vain muutama yläkoulu. Lapsellamme on tulevaisuus joten hän tarvitsee motivoivan ja rauhallisen oppimista tukevan oppimisympäristön.
Hän pääsi yläkouluun matematiikkaluokalle, preppasimme hänet hyvin pääsykokeeseen. Sanoimme hänelle että ei ole vaihtoehtoja ja että hän tulee menemään kyseiseen kouluun joka tapauksessa tavalla tai toisella eli lapsen ei auta pelleillä pääsykokeessa jotta pääsisi alakoulun luokkakavereiden kanssa samaan kouluun. Jos lapsi ei olisi päässyt matematiikkaluokalle olisi joko siirretty lapsen kirjat sopivaan paikkaan tai muutettu, onneksi tähän ei tarvinnut mennä.
Joo, molemmat lapset kävivät yksityisen kielipainotteisen koulun. Maahanmuuttajia siellä oli enemmän kuin lähikoulussa olisi ollut, mutta se ei ollut meille mikään ongelma.
Tottakai, nuorin kävi kaikki mahdolliset peruskoulujen pääsykokeet, ja valittiin niistä paras tulosten ratkettua. Miksi niin monta, siksi ettei vahingossakaan joutuisi paikalliseen kouluun. Noudatin samaa linjaa mitä Nasima ja muu vasemman laidan poliitikkojoukko tekee vain, eli kyseessä ei ole shoppailu.