Miksi käyttäydyt huonosti ikäistään nuoremmalta näyttävää kohtaan?
Lässytystä, vähättelyä, alaspäin katsomista. Miksi ikä täytyy ensin kertoa, että saisi asiallista kohtelua?
Kommentit (26)
Siinä tuntee nousevansa itse ylöspäin kun painaa muita alaspäin. Luonnollista.
Eihän sitä nyt yleensä tiedä minkä ikäinen joku on. Ihme ruhtinas.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen vaikka huolissani omasta fyysisestä terveydestäni enemmän kuin sinun henkisestä.
Ja mitenhän lässytys parantaa turvallisuuttasi?
Vierailija kirjoitti:
Kateus
Miksi kateus häviäisi iän selviämisen jälkeen?
Reviirille on saapunut uusi Alfa-naaras joka vie huomion...
Kaikkihan me näytetään ikäistämme nuoremmilta, minäkin olen yli 50 mutten näytä päivääkään yli 25 vuotiaalta kun laitan nuorten suosimia vaatteita päälle ja tarpeeksi pakkelia
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä nyt yleensä tiedä minkä ikäinen joku on. Ihme ruhtinas.
Miksi pitäisi tietää? Miksi toisen henkilön iän pitäisi vaikuttaa siihen käyttäydytkö asiallisesti vai asiattomasti?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan me näytetään ikäistämme nuoremmilta, minäkin olen yli 50 mutten näytä päivääkään yli 25 vuotiaalta kun laitan nuorten suosimia vaatteita päälle ja tarpeeksi pakkelia
Ei vastannut kysymykseen.
Oletan, kohteen nuorekkaasta ulkonäöstä johtuen, että hän on vielä niin nuori, ettei hänelle ole kehittynyt vielä aikuisen ymmärrystä. Tämän vuoksi yritän laskeutua hänen tasolleen ja selittää asiat ikätasoisesti. Aikuisten kohdalla ei tietenkään näin, sillä aikuisten kohdalla "nuorekkuus" onkin yleens kohteliaisuutta, väärinkäsitystä tai haavetta.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, kohteen nuorekkaasta ulkonäöstä johtuen, että hän on vielä niin nuori, ettei hänelle ole kehittynyt vielä aikuisen ymmärrystä. Tämän vuoksi yritän laskeutua hänen tasolleen ja selittää asiat ikätasoisesti. Aikuisten kohdalla ei tietenkään näin, sillä aikuisten kohdalla "nuorekkuus" onkin yleens kohteliaisuutta, väärinkäsitystä tai haavetta.
Oletukset ovat yksi suurimmista kommunikaatio-ongelmien aiheuttajista.
Mä näytän ikäiseltäni ainakin omasta mielestäni ja peilin.
Tykkään kyllä niistä asioista mistä nuorempanakin. Ehkä se tuo mun ympärille sellasen valon/auran what ever.
En yritä olla nuorempi, en feikkaa mitään mitä olen.
Tietysti olen kateellinen varakkaille ihmisille sehän on selvä, miksi tosiasiaa kieltämään.
Mutta en yritä mustamaalata ja kiusata ketään.
Sitä saanut kokea ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän ikäiseltäni ainakin omasta mielestäni ja peilin.
Tykkään kyllä niistä asioista mistä nuorempanakin. Ehkä se tuo mun ympärille sellasen valon/auran what ever.
En yritä olla nuorempi, en feikkaa mitään mitä olen.
Tietysti olen kateellinen varakkaille ihmisille sehän on selvä, miksi tosiasiaa kieltämään.
Mutta en yritä mustamaalata ja kiusata ketään.
Sitä saanut kokea ihan tarpeeksi.
Miten liittyy aloitukseen?
Sori mutta en kyllä pysty keskustelemaan tästä täällä yhtään sen paremmin kuin livenäkään. Mitäpä jos hempukka menisit vaikka leikkimään, kun me aikuiset nyt yritetään jutella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä 😂
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta en kyllä pysty keskustelemaan tästä täällä yhtään sen paremmin kuin livenäkään. Mitäpä jos hempukka menisit vaikka leikkimään, kun me aikuiset nyt yritetään jutella.
Tyhmyys on lisääntymisen edellytys, ja väestön ÄO laskeekin koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jutella mistä? Ette ainakaan aloituksen aiheesta.
Nyt on erikoinen aloitus. Ehkä sinun tulisi antaa suoraa palautetta niissä tilanteissa, joissa tätä esiintyy ap. Yleistys palstalla tuskin auttaa asiaasi kovinkaan pitkälle.
Hoivakodissa mulle lässytetään, kun näytän 70-vuotiaalta vaikka olen 90v. Luulen että johtuu siitä että luulevat minun olevan 70v, koska lopettavat kyllä kun ikä selviää.
Jos olen vaikka huolissani omasta fyysisestä terveydestäni enemmän kuin sinun henkisestä.