Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatteiden katoaminen hoitokodissa, onko joku taklannut tämän mysteerin?

Vierailija
16.08.2026 |

Vaatteet nimikoitu asiallisesti. Silti niitä katoaa ja kaapista löytyy toisten nimikoituja vaatteita

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaraa on hävinnyt myös henkilökunnan valvomasta tallelokerosta, jonne laitetaan asiakkaan arvoesineet. Sitten vaan sanotaan ettei ole. Kehotan ottamaan valokuvan kaikesta mitä sinne menee, ja sanomaan henkilökunnalle että kaikki on dokumentoitu.

Miksi viedä mummon arvoesineet hoivakotiin säilytettäväksi?

Kun ne mummot ja papparaiset lähtevät sinne hoitokotiin niin että myös ihan itse pakkaavat ja  joku kotihoidosta saattaa olla katsomassa, kenties iäkäs puoliso paikalla. Luuletko että ne huolehtii tuollaisesta. Ei kukaan omainen kesken työpäivän juokse paikalle katsomaan, että arvoesineet jää kotiin. 

Se hoitokoti on siitä eteenpäin vanhuksen koti, joten tietenkin hän pakkaa mukaan asiat, jotka ovat hänelle tärkeitä. Vanhuksilla harvoin on laatikkokaupalla koruja, on vain muutama, johon liittyy muistoja, mutta nykymaailmassa vanhus ei saisi omistaa mitään.

Vierailija
122/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on kadonnut useamman kerran asukas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä piilotin muutamaan vaatteeseen hälyttimen ja sitten seurasin, miten vaate (neuletakki) jo seuraavana päivänä lähti pois talosta. Sitä kutsutaan varastamiseksi.

Kerro tarkemmin tuosta hälyttimestä? Kestääkö pesun?

Temusta tilasin, en tiedä, kestääkö pesua. Enkä tiedä sitäkään, miten hyvin nuo toimii ja miten pitkän matkan näkee, mutta tuossa tapauksessa oli selkeää, että neule lähti talosta ja tietyllä bussilla tiettyyn osoitteeseen. Piilotin hälyttimen neuletakin taskuun.

Talon johto ilmoitti, että olin tehnty laittoman teon yrittäessäni seurata talon toimintaa luvattomin keinoin!

Teit kai poliisille rikosilmoituksen varastetusta tavarasta?

Tein, mutta eihän nuo johda mihinkään, ei poliisilla ole aikaa setviä varkauksia hoitokodeissa, ne viedyt tavarat on tavallaan työsuhteeseen liittyvä veroton etu. Vanhusten hoitolaitoksessa varkaus on vanhuksen vika: miksi sinulla on ohjeista huolimatta asioita, joita tekee mieli varastaa.

Vierailija
124/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko vanhusten päästä käsiksi omaan vaatekaappiinsa, saati toisten? Eikö kaapit voisi olla lukittuja. Yksi ja sama hoitajien avain tai lätkä sopisi kaikkiin. Loppuisi asukkaiden omien vaatteiden piilottaminen ja toisilta varastaminen. 

Toiseksi, jos hoitaja ottaa kaapista asukkaalle vaatteita puettavaksi, eikö he huomaa jos niissä on väärä nimi?

Tämä on niiiin yleinen ongelma, joten luulisi, että olisi keinoja ratkaista

Pitää olla lääkärin lupa että saa lukita vaatekaapin. 

t. lähihoitaja

Tarvitaanko lääkärin lupa myös siihen, että lukee vaatteesta nimen kelle se kuuluu

Vierailija
125/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen missä jopa lasten vaatteita on sabotoitu ja rikottu huom perheen ulkopuolisilta tahoilta.

Tsrkoitus joku sairss  lisärahan menetys ja muu haitta. Ihmiset on sitten sairaita oikeesti.

Vierailija
126/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin kelpaa kaikki minkä vaan saa irti. Olen laitoshuoltaja ja meillä töissä henkilökunta varastaa ihan säännöllisesti wc-paperia, käsipaperia, roskapusseja yms. Joskus lähtee siivoustekstiileitä, tiskiharjoja(uusia) ja pesuaineita. Että en ihmettele jos vaatteetkin kelpaavat. 

Vierailija
127/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä piilotin muutamaan vaatteeseen hälyttimen ja sitten seurasin, miten vaate (neuletakki) jo seuraavana päivänä lähti pois talosta. Sitä kutsutaan varastamiseksi.

Kerro tarkemmin tuosta hälyttimestä? Kestääkö pesun?

Temusta tilasin, en tiedä, kestääkö pesua. Enkä tiedä sitäkään, miten hyvin nuo toimii ja miten pitkän matkan näkee, mutta tuossa tapauksessa oli selkeää, että neule lähti talosta ja tietyllä bussilla tiettyyn osoitteeseen. Piilotin hälyttimen neuletakin taskuun.

Talon johto ilmoitti, että olin tehnty laittoman teon yrittäessäni seurata talon toimintaa luvattomin keinoin!

varkaus ei ole laitonta?

Vierailija
128/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin liittyy Gang stalking juttuun. Vaihdellaan asioiden paikkaa ja sitten: Ai et sä muista mihin sen laitoit. Älä syyttele muita turhaan! 

Tuollaiselle sekopäälle tekisi gang bang hyvää. Ehkä sitten loppuisi tuo harhainen sekoilu. 

Vierailija
129/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin kelpaa kaikki minkä vaan saa irti. Olen laitoshuoltaja ja meillä töissä henkilökunta varastaa ihan säännöllisesti wc-paperia, käsipaperia, roskapusseja yms. Joskus lähtee siivoustekstiileitä, tiskiharjoja(uusia) ja pesuaineita. Että en ihmettele jos vaatteetkin kelpaavat. 

Mä olen sairaanhoitaja ikäihmisten hoivakodissa enkä todellakaan varasta vanhusten vaatteita. Anteeksi nyt vain, mutta en ole mikään mummo enkä halua kenenkään kusisia housuja. Kyllä kirjaimellisesti kusisia. Vaikka olisi aamulla laitettu vaippa niin itse liikkuva muistisairas voi ottaa sen pois tai yksin vessassa käydessä tulee sotkettua. Myös ulostetta voi löytyä vaatteista.

Lisäksi se, että mä saan työstäni palkkaa ja voin ostaa ihan itse vaatteeni eikä mulla ole mitään tarvetta varastaa vaatteita tai muuta.

Asukkaiden ovia ei lukita joten kuljeskelevat muistisairaat saattaa mennä toisten huoneisiin ja ottaa sieltä jotakin. Tai vanhus itse piilottaa vaatteet yms. tai heittää roskiin. Myös käytävällä olevasta pyykkikärrystä saattaa puhtaita vaatteita lähteä. Ei meillä hoitajilla ole aikaa ja mahdollisuutta koko ajan vahtia jokaista kuljeskelijaa. 

Vierailija
130/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös avaimia anastettu kuulemma. 

Vierailija
131/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä? Hoitakaa ne mammanne kotona jos olette sitä mieltä että osaatte homman paremmin. Sekovanhukset itsekin hukkaavat vaatteitaan.

Vierailija
132/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunta tekee kirppiksillä ihan hyvin tilin "kladonneilla" vaatteilla.

Mä en hoitajana veisi yhdenkään vanhuksen vaatteita tai tavaroita. Saan työstäni palkkaa ja kirppiksellä myyn ihan omia vaatteita ja tavaroita. Enkä veisi autooni ja kotiini vaatteita joiden tiedän uineen kusessa ja paskassa. 

Todella sairasta tuollainen hoitajien syyttäminen. Normaalilla järjellä varustettu ihminen ei kuvittele tuollaisia kuin sä. 

Vierailija
133/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös avaimia anastettu kuulemma. 

Mitä avaimia?

Vierailija
134/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunta tekee kirppiksillä ihan hyvin tilin "kladonneilla" vaatteilla.

Höpöhöpö, kukaan ei mitään mummovaatteita osta kirppikseltä ja jos ostaa, niin ei siinä muhkeaa tiliö hankita😅

Vierailija
135/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden pesu- ja lajitteluvaiheessa on oltava huolellisempi, että oikea vaate päätyy oikealle omistajalle. Vaatteet nikioitu asianmukaisesti ja silti menevät sekaisin.<----- Laita ihan palautetta asiasta vaikka noilla sanoilla,

"pesu- ja lajitteluvaiheessa on oltava huolellisempi"

KUN pesijä/lajittelija ymmärtää suomea yhtä paljon kuin naapurin kissa tai koira, se on siinä!

Vierailija
136/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaraa on hävinnyt myös henkilökunnan valvomasta tallelokerosta, jonne laitetaan asiakkaan arvoesineet. Sitten vaan sanotaan ettei ole. Kehotan ottamaan valokuvan kaikesta mitä sinne menee, ja sanomaan henkilökunnalle että kaikki on dokumentoitu.

Miksi viedä mummon arvoesineet hoivakotiin säilytettäväksi?

Kun ne mummot ja papparaiset lähtevät sinne hoitokotiin niin että myös ihan itse pakkaavat ja  joku kotihoidosta saattaa olla katsomassa, kenties iäkäs puoliso paikalla. Luuletko että ne huolehtii tuollaisesta. Ei kukaan omainen kesken työpäivän juokse paikalle katsomaan, että arvoesineet jää kotiin. 

Missä niin itsellinen vanhus saa hoivakotipaikan, että ihan itsekseen pakkaa ja lähtee sinne. Älä kuule unta näe. Eri asia toki on täysin itsemaksettavaan paikkaan omasta halusta lähtevät. 

Vierailija
137/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden pesu- ja lajitteluvaiheessa on oltava huolellisempi, että oikea vaate päätyy oikealle omistajalle. Vaatteet nikioitu asianmukaisesti ja silti menevät sekaisin.<----- Laita ihan palautetta asiasta vaikka noilla sanoilla,

"pesu- ja lajitteluvaiheessa on oltava huolellisempi"

KUN pesijä/lajittelija ymmärtää suomea yhtä paljon kuin naapurin kissa tai koira, se on siinä!

AIkuinen poikani on kehitysvammainen ja asuu tuetussa asuntolassa. SIellä aluksi pyykkihuolto oli toteutettu tukityöllistettyjen voimin, eli lievästi kehitysvammaiset pesi pyykit, mutta heitä ei kukaan vahtinut ja auttanut. Paljon meni vaatteita ja muutakin pilalle, eivät osanneet esim. tyhjentää taskuja tai katsoa mitä saa pestä missäkin läpötilassa. Ei kuitenkaan ole mistään eritepyykistä kyse. Asukkaiden vaatteetkin meni nimikoinnista huolimatta sekaisin. Nykyään pestään vain yhden henkilön pyykit kerralla samassa koneessa ja oma hoitohenkilökunta pesee

Vierailija
138/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan koskaan tulisi mieleenkään viedä kotiin niitä ripulissa marinoituneita vaatteita. Asukastoveri niitä on kuljettanut tai ne on kadonnut pesulareissulla.

Vierailija
139/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla meni kerran asukkaan kallis aitoa villaa oleva paita kuivuriin ja se kutistui pilalliseksi. Talo maksoi uuden paidan ja sen jälkeen alettiin kiinnittämään tarkempaa huomiota villapyykkiin. Se on hoitohenkilökunnan velvollisuus laittaa villavaatteet yms. eri pyykkipussiin niin pesutuvalla ne ei päädy kuivuriin. 

Vierailija
140/148 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin ulosteiset vaatteet myös heitetään roskiin, eikä aleta pesemään. Tai jos on reikäisiä, rikkinäisiä vaatteita. Vaatteet kuluvat eri tavalla, kun ne pestään yleensä 60 asteessa ja aina rummutetaan. Toisille omaisille on ok, että laitetaan suoraan roskiin, toisille rikkinäiset vaatteet kerätään pussiin jotta voivat ne tarkistaa. Vatmasti silti vahingossa lentää rikkinäistä tavaraa roskiin. Herkästi pilalle meneviä tekstiilejä ei edes kannata viedä hoitokotiin ja jos vie, voi ne itse tulla pesemään. 

Kaikkea ylläolevaa ja aiemmin mainittua kehoittaisin ensin miettimään ennen kuin syyttää ketään varastelusta.