Hirveää, kun kampaaja on laittanut kuusikymppiselle "reippaat ja nuorekkaat" hiukset
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla mummokampaus? Harmaa kireä nuttura?
Vintagenutturahan on kaunis, ja nykyisin on muotia olla aidonvärinen.
Mummokampaus on pikemminkin lyhyeksi kynitty ohut suomalainen maantienvärinen "seinään hukkuva"n tukka
Samaa mieltä. Suurimmalla osalla mummoikäisiä näyttäisi olevan sellainen miesmäisen lyhyt tukka. Joillekin se sopii, mutta suurimmalle osalle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaset hiukset on reippaat ja nuorekkaat?
Omille kasvoille sopiva leikkaus ja hiusten pituus. Toisille sopii toisenlainen kampaus ja toisille toisenlainen, koska kasvot eivät ole kaikilla samanmuotoiset.
Jaahas ja meillä vanhoilla pitää siis olla päinvastoin leikatut ja laitetut hiukset. Ok Veeti.
En ole Veeti. Olen iältäni 60-vuotias. Olen perehtynyt ihmisten kasvonmuotoihin, vartalotyyppeihin ja väreihin.
https://www.jasie.fi/post/kasvot-8-erilaista-kasvojen-muotoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä malli se on? Mulla tulee olemaan kuuskymppisenäkin sellaiset hiukset mitkä mä haluan. Eli pitkä tukka.
56v.
Mulla taas suht lyhyt. Koska haluan. Jumankauta, jos tässä iässä alkais kyselemään muiden mielipiteitä omasta tukastaan.
Ei nuorisolaistenkaan muodit oo kovin kauniita aina. Isot rillit ja keveälahkeiset housut näyttää mun silmään typerältä, mutta hekin saa pukeutua aivan just niin kuin tykkää.
Niillä on nuoruuteni kauhurillit. Kekkoslasit.
Olen mummo, 60++, minulla ei ole silmälaseja eikä lyhyttä mummotukkaa. En tykkää niistä kummastakaan. Viihdyn paremmin vähän pidemmissä hiuksissa ja ilman rillejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on arvokas vanhentuminen?
Pitää näyttää aikuiselta ja myös käyttäytyä sen mukaisesti eikä olla kuin keskenkasvuinen kakara.
Pahinta on kun ihminen keski-iässä on näin sivistymätön ja röyhkeä käytökseltään.
Sitä suu puhuu, mitä sydän on täynnä 💔
Alkuperäinen kirjoittaja on selvästikin alle kolmikymppinen. He luulevat voivansa määrätä toisten pukeutumis- ja kampaustyylin. Äiti ja iskä antoivat jälkikasvulleen liikaa rahaa ja päätäntävaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omille kasvoille sopiva leikkaus ja hiusten pituus. Toisille sopii toisenlainen kampaus ja toisille toisenlainen, koska kasvot eivät ole kaikilla samanmuotoiset.
Jaahas ja meillä vanhoilla pitää siis olla päinvastoin leikatut ja laitetut hiukset. Ok Veeti.
En ole Veeti. Olen iältäni 60-vuotias. Olen perehtynyt ihmisten kasvonmuotoihin, vartalotyyppeihin ja väreihin.
Eikös kasvot iän myötä melkein kaikilla muutu enemmän neliön tai päärynän muotoisiksi, jos niitä ei jotenkin muotoile? Painovoinma ja leukapielet jne.
Hirveetä. Soittakaa 112. Kampaaja pidätettävä . Ap turhan tärkeä harakka.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tää halveksittu "reipas ja nuorekas" tyyli sitten? Itse ajattelen enemmän kasvojen muotoa ja värejä, jotka passaa ihmiselle, ja mitkä ei - en kritisoi ihmisen ikää tai kampausta. Yhelle sopii vanhetessa voimakkaan punainen tukka, toisella se näyttää tekemällä tehdyltä. Yhestä tuli kuuskymppisenä upea blondi.
Yhellä kaverilla (noin 65) on lyhyeksi kynitty tosi ohut tukka ja semmonen neliön mallinen pää, iso neliö naama, iso suora viivasuu, ja on jotenkin outoa kun sille on nyt leikattu harmaa pottamalli ja se naama on neliö ja se potta on pieni, kiertää lähinnä päälakea tasaisesti kuin liian pieni kypärä. Hirveät rahat pisti siihen että tehtiin luonnollinen harmaantuminen, raitoja pitkin vuotta. Nyt on harmaa räiskäle päälaella ja sen alla iso neliö, naama.
Jos ihminen on luonteeltaan ja muulta olemukseltaan reipas ja nuorekas, niin lyhyt tukka voi sopia ihan senkin takia, oli kasvojen muoto mikä vain. Myös, jos hiukset on kovasti ohentuneet tai harventuneet, niin yleensä ne näyttää siistimmiltä lyhkäisinä.
Minä taas etsin nutturaneuloja ja hiusverkkoa juuri. Olen 56, ja aina rakastanut kampauksia. Aina on ollut pitkähkö tukka tosin ohuehko, ja kasvot ovat leveät, niin lyhyt tukka ei sovi yhtään, leuka näyttää vaan pahemmalta ja tukka kihartuu ihan mahdottomaksi pehkoksi leveän naaman ympärille.
Tuolla joku haukkui mummotukaksi nutturakampausta. Se on mua nuorentava kampaus, kohottaa kasvoja kun laitan nutturan ylös. Oon saanu tästä paljon palautetta. Ei kai se mummotyyli aina tarkoita nutturaa? Ja voihan nuorellekin sopia nuttura.
No. Kuusikymppisiä on onneksi turha mennä neuvomaan. Osaavat jo olla omia itsejään :D - terkkuja vaan täältä sohvan pohjalta kaikille tukkamalleille!
Mulla on ollu aika pitkä kihara tukka, mutta pari viikkoa sitten leikkautin suht lyhyen polkan otsiksella. Ihanan kevyt ja helppohoitoinen. 60+ Tämä tyyli jatkoon.
Mulla ollut koko ikäni samanlainen tukka eikä ole ketään häirinnyt. Ohut petolinnun perse mutta ei ole minun elämää pilannut.
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppinen ei ole mummo. Tässä iässä on hyvä pitää lyhyttä tukkaa, ainakin ohuthiuksisten, ja ap voi pitää turpansa kiinni.
N51
Tässä iässä? 😄 Ei todellakaan. On pitkä tukka koska haluan ja se sopii mulle. Ei ole ohut tukka.
56.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tää halveksittu "reipas ja nuorekas" tyyli sitten? Itse ajattelen enemmän kasvojen muotoa ja värejä, jotka passaa ihmiselle, ja mitkä ei - en kritisoi ihmisen ikää tai kampausta. Yhelle sopii vanhetessa voimakkaan punainen tukka, toisella se näyttää tekemällä tehdyltä. Yhestä tuli kuuskymppisenä upea blondi.
Yhellä kaverilla (noin 65) on lyhyeksi kynitty tosi ohut tukka ja semmonen neliön mallinen pää, iso neliö naama, iso suora viivasuu, ja on jotenkin outoa kun sille on nyt leikattu harmaa pottamalli ja se naama on neliö ja se potta on pieni, kiertää lähinnä päälakea tasaisesti kuin liian pieni kypärä. Hirveät rahat pisti siihen että tehtiin luonnollinen harmaantuminen, raitoja pitkin vuotta. Nyt on harmaa räiskäle päälaella ja sen alla iso neliö, naama.
Voi kauheata, on se lyhyt pottakampaus ja neliönaama ainakin tehnyt sinuun syvän vaikutuksen :) rn voinut nauramatta lukea kommenttiasi. Olet kyllä ihan oikeassa siinä mitä alussa sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on arvokas vanhentuminen?
Ei-Madonna.
Madonna näyttää Madonnalta. Ja hyvältä näyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös kasvot iän myötä melkein kaikilla muutu enemmän neliön tai päärynän muotoisiksi, jos niitä ei jotenkin muotoile? Painovoinma ja leukapielet jne.
Kyllähän se ikä vaikuttaa kasvoihin, kuten se vaikuttaa muuhunkin. Lihominen saattaa leventää ja laihtuminen kaventaa kasvoja. Lihavalla voi kuitenkin olla todella kauniit kapeat rypyttömät kasvot vanhanakin. Se on niin yksilöllistä. Kuitenkin kasvojen perusmuoto on löydettävissä ja sitä kautta oma yksilöllinen kampaustyyli. Näin kertoi vuosikymmeniä kauneusalalla toiminut henkilö.
Mulla on laineikas olkapäille asti paksu tukka, johon kampaaja teki hyvän leikkauksen ja laittoi shatush raitoja. Olen 65 v. onko nyt ihan vääränlainen tukka?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu aika pitkä kihara tukka, mutta pari viikkoa sitten leikkautin suht lyhyen polkan otsiksella. Ihanan kevyt ja helppohoitoinen. 60+ Tämä tyyli jatkoon.
Mummupermis?
Vähän vanhanaikaista ja mautonta laittaa ihmisiä ikäkategoriaan, kukin menee siinä tyylissä missä viihtyy.
Mulla on ollut teinistä asti lyhyt otsatukka. Kuukausi sitten kyllästyin siihen ja leikkasin sen kaarevaksi superlyhyeksi mikro-otsatukaksi jossa on siis pitkähköt sivut ja ihan edestä pituutta ehkä milli. Laitoin vielä geelillä otsiksen keskeltä pystyyn. Tosin kävi huonosti ja kyllästyin siihen parissa päivässä. Tukka on muuten pitkä.
No se kasvaa kyllä. En ole kyllä 60 vaan 40 ja leikkasin otsiksen itse. Olen harkinnut myös nenälävistyksen hankintaa ja toisen korvan korvanlehden lävistämistä niin, että lävistyksiä olisi kahdeksan tai yhdeksän nykyisen lävistyksen rinnalla. En ole toteuttanut kun uskon, että kyllästyn taas parissa päivässä ja rahaa menee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummupermis?
Ei vaan villi ja vapaa pörrö.
Niillä on nuoruuteni kauhurillit. Kekkoslasit.