Oletko vähentänyt Isossa Omenassa käyntiä pysäköinnin muuttuessa maksulliseksi?
Tämä siis siellä aiemmin käyneille.
Minä olen selvästi. Syömään en mene sinne ravintolaan enää ollenkaan, tunti on liian lyhyt aika. Joskus olen tehnyt pikaisen käynnin esim. Kirjakaupassa, kun tiedän, että alle tunti menee. Vasteostoksilkekasn en enää nene sinne. Sovittelun vie aikaa.
Ja tuo tunti kun oikeasti ei ole aikaa olla kauppakeskuksessa. Se aika alkaa heti kun halliin tulee, pitää löytää parkkipaikka ja sitten kulkea sinne yläkertaan. Sama juttu poistullessa Ensin alas ja auto pitää pakata ja ajaa portille. Kamera on vasta portilla ulos.
Meidän perheen osalta Omppu ei ole saanut enää niin paljon kuin ennen. Olikohan järkevää, jos muilla oli samoin? Kaksi tuntia oli vielä jotenkin inhimillinen, vaikka aikanaan se olikin 2+2h eli 4h.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Joo.. ennen käytiin leffoja katsomassa siellä perheen kanssa, mutta kun muutui parkkeeraus maksulliseksi niin lopetettiin. Käydään nyt ympäryskunnissa katsomassa ne leffat, salit on pienempiä, karkkitarjonta vähäisempää mutta eipähän tartte parkkeeraamisesta maksaa.
Taidat trollata, koska Finnkinohan maksaa parkin sun puolesta jos käyt leffassa.
Vierailija kirjoitti:
Vttu on teillä ongelma. Konkurssi uhkaa, kun pysäköinti maksaa. Menkää julkisilla, se on vielä halvempaa.
Joojoo, kyllä se alkaa tuntua kun kaikki (paitsi palkka) nousee. Ruoka, autoilu, sähkö, vastikkeet, lainojen korot ym. Ei tää ole mikään paria euroa kuukaudessa kysymys kun kaikki nuo "muutaman euron" korotukset ynnätään yhteen.
Toki turha odottaa että mikään kela rotta töissäkäyvän ihmisen ongelmista mitään ymmärtäisi.
En ole aikoihin käynyt ompussa, sillä en asu lähettyvillä. Mutta itsellä on kokemusta kauppakeskuksen parkkeerauksen muuttumisesta maksulliseksi. Olimme jokaviikkoiseen tapaan perheen kanssa ravintolassa ja sitten ostimme viikon ostokset. Yhteensä lähes 200 euroa. Lähtiessä piti maksaa 6 euroa pysäköinnistä joka kaiveli niin että jäi viimeiseksi asiointikerraksi kyseisessä kauppakeskuksessa. Tuskin olin ainoa jolla oli vastaava suhtautuminen. Olenkin miettinyt että kattaako pysäköintimaksut pienenevän myynnin. Aina on olemassa myös kauppakekuksia jossa on ilmainen pysäköinti ja osa on valmis äänestämään lompakollaan. Koen että parkin maksullisuus viestii, että autoilijana et ole toivottu asiakas. Asia ymmärretty, asioin toisaalla jossa olen toivottu asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.. ennen käytiin leffoja katsomassa siellä perheen kanssa, mutta kun muutui parkkeeraus maksulliseksi niin lopetettiin. Käydään nyt ympäryskunnissa katsomassa ne leffat, salit on pienempiä, karkkitarjonta vähäisempää mutta eipähän tartte parkkeeraamisesta maksaa.
Taidat trollata, koska Finnkinohan maksaa parkin sun puolesta jos käyt leffassa.
Finnkino ei tätä mitenkään suuresti mainosta, että maksavat parkkimaksun. Se automaattikin on piilossa kassojen jälkeen, eikä mitenkään esillä, johon pitää itse tajuta syöttää oma rekkari. Jos et syötä, se on voi voi ja lasku tulee perässä.
Eikös iso omena ole juutalaisten omistuksessa? Korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mamuhesassa mamuhesan ongelmat
Mamuongelmaan tuo ei edes tehoa kun metro tuo ja vie ne.
ja sekin pummilla
Vierailija kirjoitti:
Joo en käy enää lainkaan
Sama. Ei täällä ole mitään, miksi menisin juuri tänne. Maksuton paikoitus tosiaan sai käymään asioilla.
Joo olen vähentänyt, en käy enää ollenkaan. Ellei ihan pakko noiden lääkäripalveluiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu on teillä ongelma. Konkurssi uhkaa, kun pysäköinti maksaa. Menkää julkisilla, se on vielä halvempaa.
Joojoo, kyllä se alkaa tuntua kun kaikki (paitsi palkka) nousee. Ruoka, autoilu, sähkö, vastikkeet, lainojen korot ym. Ei tää ole mikään paria euroa kuukaudessa kysymys kun kaikki nuo "muutaman euron" korotukset ynnätään yhteen.
Toki turha odottaa että mikään kela rotta töissäkäyvän ihmisen ongelmista mitään ymmärtäisi.
Palkka ei ole suurensuuri, mutta osaan sopeuttaa menot tuloihin toisin kuin wannaberikkaat espoolaiset.
Vähentänyt reilusti ja alle 1h visiittejä vain. Enää ei viikon ruokaostoksia edes ehdi tehdä perheellinen, kävelyt kassajonot vievät jo ison osan tunnista. Onneksi prisma on naapurissa ruokia varten. Kirjastossa uuuri ehtii käydä ja pikavisiitti jossain kaupassa, jos tietää tarkalleen mitä tahtoo.
Tässä on hyvätkiin puolet, enää ei tule heräteostoksia tehtyä, kiitos Citycon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnkino ei tätä mitenkään suuresti mainosta, että maksavat parkkimaksun. Se automaattikin on piilossa kassojen jälkeen, eikä mitenkään esillä, johon pitää itse tajuta syöttää oma rekkari. Jos et syötä, se on voi voi ja lasku tulee perässä.
Välillä mainostaa. Kun kävin elokuvissa, niin Finnkinon työntekijä tuli ystävälliseen sävyyn toivottamaan ennen elokuvan alkua tervetulleeksi. Kertoi mm. miten toimia, jos käy välillä vessassa (ovi in lukossa), mihin laittaa mahdolliset roskat ja kertoi autoileville, että jos et vielä kirjannut käyntisi, voit tehdä sen elokuvan jälkeen. Kertoi paikan salien tasolla.
Siis nyyjorkissa koska olet siellä käynnyt?
Julkisilla menisin, jos pääsisin. On kävelyä pysäkille puoli tuntia. Sitten bussilla, ehkä vaihtokin reilun tunnin. Ja miten niitä kulkee. Mutta olkoon, silti en maksa!
Jälleen esimerkki miten työssäkäyvää kantasuomalaista veronmaksajaa rahastetaan ja alistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis nyyjorkissa koska olet siellä käynnyt?
Kuka Nykistä puhui?
En ole koskaan käynyt en tiedä millä bussilla sinne pääsee. Liian kaukana stadilaiselle.
Eli käytävällä liikaa ruuhkaa. Mitä tekee Citycon? Vähentää kantasuomalaisten määrää.
Kyllä se vaikuttaa. Ei niinkään raha, mutta ei kiinnosta se säätö maksamisen kanssa, jos on vaihtoehtoja.
Jos ei laita hanttiin kun tulee 5€ lisää, niin noita 5€ lisiä tulee uudestaan.
Itse käyn leffoissa vain ulkomailla nykyisin.