Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka joutuivat jakamaan makkarin vanhempien kanssa?

Vierailija
15.08.2026 |

Tämä asia lapsuudesta tuli taas mieleen kun etusivulla pyörii keskustelu asioista, joita lapsena häpesi. Mietin, olenko ainut kenen perheessä oli tällainen järjestely. En tiedä miksi vanhemmat eivät halunneet muuttaa, olivat ihan hyvätuloisia. Eivätkä nukkuneet olkkarissa ja tosiaan jouduin nukkumaan heidän kanssa samassa huoneessa kunnes muutin pois. Asuttiin siis kaksiossa.  Häpesin tätä varsinkin teininä, yökylässä ei ollut koskaan ketään enkä muutenkaan kutsunut mielelläni kavereita kylään. Nyt kun olen äiti itsekin, olen alkanut miettiä miten väärin minua kohtaan tuo järjestely oli. En voisi tehdä noin lapsilleni enkä kyllä itsellenikään. Heillä olisi ollut rahaa muuttaa, tosin pelkäsivät asuntolainaa ja taisivat olla kiintyneitä asuntoon. Olisivat voineet nukkua olkkarissa, mutta ei. Mietin johtuiko osittain tästä, että itsenäistyminen oli todella hankalaa ja edelleen häpeän kotiani herkästi jos kaikki ei ole tiptop. 

Mitä mieltä olette, onko tällainen teistä väärin? Puhun tosiaan koko lapsuudesta ja teini-iästä enkä kaipaa kommentteja miten jonkun 6v haluaa nukkua samassa huoneessa. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulette tänne kertomaan miten nukuitte sisaruksen kanssa tai nukuitte vanhemman kanssa, mutta saitte oman huoneen myöhemmin? Nämä asiat ovat ihan eri eivätkä liity aiheeseen mitenkään! On täysin eri asia jakaa siskon kanssa huone lapsena kuin nukkua 16v:nä äidin ja isän kanssa samassa huoneessa! Minulla ei sisaruksia ollut ja on ihan eri lähtökohta vanhemmilla muuttaa olkkariin nukkumaan tai kolmioon vs.jotkut suurperheet, joissa käy aikasmoisen hinnakkaaksi tarjota jokaiselle oma huone. Tosin ei niissäkään taida vanhemmat nukkua kenenkään lapsen kanssa niin, että se sama lapsi nukkuu aikuiseksi asti heidän huoneessa. 

Ap

Vierailija
22/27 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin sinua kohdeltiin. Vanhempasi eivät tainneet yhtään ajatella. Aivotoiminta heillä aika tööt. Itsekin tiedän tapauksen, että äiti ja tytär nukkuivat samassa huoneessa parisängyssä siihen asti, kunnes tytär muutti reilusti päälle 20-vuotiaana kotoa pois. 

Olin lapsena heillä yökylässä ja nukuttiin sitten kaikki kolme samassa huoneessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin sinua kohdeltiin. Vanhempasi eivät tainneet yhtään ajatella. Aivotoiminta heillä aika tööt. Itsekin tiedän tapauksen, että äiti ja tytär nukkuivat samassa huoneessa parisängyssä siihen asti, kunnes tytär muutti reilusti päälle 20-vuotiaana kotoa pois. 

Olin lapsena heillä yökylässä ja nukuttiin sitten kaikki kolme samassa huoneessa. 

Asunnossa olisi ollut olohuonekin, mutta siellä ei nukuttu. 

Vierailija
24/27 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä. Ei kukaan joudu tai pidä joutua tekemään niin. Ällöttävä ajatus.

Vierailija
25/27 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo siinä sitte likkakaverin kanssa sillai, ku ukko kuorsaa toisessa sänkyssä.

Ja heräilee ja vilkuilee välillä potta tietysti täynnä.

Vierailija
26/27 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaettu on. Ihan liian pitkään joutu kuuntelee puhetta " joko se on kova" , sängyn nitkutusta kun vanhemmat nai.

Meillä oli kyllä viisi makkaria mutta kun oli 6 lasta niin pikku siskon kanssa oltiin vanhempien makkarissa. En ymmärrä miksi esim kaksi siskoani ei voinut jakaa yhtä huonetta ja näin minä olisin saanut huoneen myös. 5v nuorempi sisko olisi varmasti pärjännyt vanhempien makkarissa siihen asti kunnes vanhin veli lähti opiskelee

Vierailija
27/27 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuinka sun vanhemmat käyttäytyi kun heillä kävi omia vieraita? Eikö asia nolottanut heitä yhtään? Kyllä mä ainakin vieraana ihmettelisin silmät päästäni jos selviäis että 16vuotias tai vanhempikin teini nukkuu vanhempiensa kanssa. Sanoisinkin kyllä jotakin, tyyliin että onpa teillä erikoinen järjestely, eikö teidän ErkkiLeenalle olisi hyvä järjestää yksityisyyttä. Tekisin jopa lasun tällasesta. Hyvin epänormaalia. 

En huomannut aiemmista viesteistä, että onko joku jo kysynyt, että ootko sä puhunu vanhemmilles tästä nyt aikuisena? Suosittelen kysymään jos ovat vielä elossa. Ja suosittelen sitten tulemaan kertomaan vastauksen tänne, koska olen utelias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän