En koskaan saanut kavereita tai kumppania
Synnyin huonoon ja köyhään perheeseen. Lapsena tai nuorenakaan kukaan ei halunnut olla kanssani. Ei ollut merkkivaatteita tai varaa harrastaa. Lukiossa sitten alkoi romahdu. Oli minulla kai jo vuosia ollut masennus. Kiusaamista, ei rahaa, ei aina ruokaa tai kotia. Oltu turvakodissa jne. Lukiossa sitten sairastuin lopulta syömishäiriöön, kun vuosikausia olin kuunnellut, että olen lihava ja ruma. Paino tippuikin 33 kg, mutta samalla arvosanat laskivat. En hirveästi edes muista lukiosta mitään. Paitsi, että vanhoihin en saanut paria ja todistusjuhlaan en mennyt. AMK meni penkin alle, kun minulle kävi työtapaturma eikä ala muutenkaan ollut minulle. Työpaikkakiusaamista ja haukkumista. Monenlaista työtä olen tehnyt, mutta aina olen ollut kaikille vain paskaduunari. Päihteitä en käytä ollenkaan. Nyt olen melkein 30. Ei kavereita, ei kumppania. Elämässäni en ole oikeastaan käynyt kuin salilla, töissä, kaupassa ja oppilaitoksissa.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vielä nuori ja sulla on koko elämä aikaa löytää ystäviä ja rakkautta. Älä mutehdi menneistä huomenna on taas uusi päivä ja uudet mahdollisuudet.
No joo täällä kehitysvammaisten ryhmäkodissa on ihan kivoja kavereita.
Ap
Tämä ei ollut ap -.-
Oikea Ap
Ei tuo johdu kaverittomuudesta vaan sinun alistuvasta asenteesta.
Olet kuitenkin vielä nuori, alle 30, ja sinulla on työpaikka. Siinä mielessä asiat todella hyvin, ja koska olet nuori, ehdit tehdä vielä vaikka mitä. Vaikka opiskella lisää, jos nykyinen työ on ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki kumpparit
Kyllä mulla on jo ihan hienot, kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin vielä nuori, alle 30, ja sinulla on työpaikka. Siinä mielessä asiat todella hyvin, ja koska olet nuori, ehdit tehdä vielä vaikka mitä. Vaikka opiskella lisää, jos nykyinen työ on ikävä.
Ei ole kun asun pöpilässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä teet onko? Onko mies vai nais valtainen ala? Kunhan tiedät itse hoitavasi työsi hyvin, niin ei kannata hirveästi tressata työkavereiden sanomista. Nuo haukkuvat tosiaankin ja puukkottavat toisiaan selkään koko ajan, ihan myrkkyä seuraa. M34
Kaikenlaista olen tehnyt. Nyt on ihan kiva työ minulle, mutta kiusaamista tosiaan on ja tulevat esimerkiksi haukkumaan tätä työtä, jota tehdään, että apinakin pystyy tähän, älä jumitu tänne ja kaikkea, että olen luuseri ja tyhmä, kun olen täällä töissä. Ai niin, ja lihava myös.
Ap
Oletko ottanut puheeksi esimiehen kanssa työpaikka kiusaamisen? Eteenkin tuo ulkonäön kommentointi on aika alhaista.
Tuohon työn haukkumiseen, voit sanoa, ovathan he itsekin töissä siellä jotkut varmaan useampia kymmeniä vuosia, mitähän se kertoo heistä itsestään. M34
Vierailija kirjoitti:
Minä siis opiskelen nyt… Tai yritän, mutta tuo kiusaaminen ja alaspainaminen häiritsee niin, että opinnot ovat hidastuneet. Kaikki ei ehkä pysty ymmärtämään sitä, mutta kun todellisuus on se, että menet joka päivä kahdeksaksi tunniksi haukuttavaksi niin on vaikeaa ylläpitää omaa kuvaa itsestä tai että olisi ihmisarvo ja on riittävä ja on sama oikeus tehdä asioita kuin muillakin.
Ap
Nyt on taas lääkkeet myöhässä kun hoitsu ei ehtinyt niitä just jakaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kun asun pöpilässä.
Ap
Lopeta nyt. Mitä saat siitä, että esiinnyt täällä feikkiap:na?
Oikea ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo johdu kaverittomuudesta vaan sinun alistuvasta asenteesta.
Niin no, en tiedä mitä voisin enää tehdä. Kiusaamisesta ole ilmoittanut jokaiseen mahdolliseen paikkaan. Töissä menen tauoilla piiloon ja yritän värltellä työkavereita niin paljon kuin mahdollista. Vapaa-ajalla olen lähinnä kotona.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siis opiskelen nyt… Tai yritän, mutta tuo kiusaaminen ja alaspainaminen häiritsee niin, että opinnot ovat hidastuneet. Kaikki ei ehkä pysty ymmärtämään sitä, mutta kun todellisuus on se, että menet joka päivä kahdeksaksi tunniksi haukuttavaksi niin on vaikeaa ylläpitää omaa kuvaa itsestä tai että olisi ihmisarvo ja on riittävä ja on sama oikeus tehdä asioita kuin muillakin.
Ap
Kohta jaetaan sun päivälääkkeet. Odota vielä hetki ap.
-hoitsu
Kyllä ennen oli viinaa kavereita naisia, nyt odottaa monttu minkä tälle voi.
Äitihän se sanoi, että harhainen olisin. Sehän ei pidä paikkaansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä teet onko? Onko mies vai nais valtainen ala? Kunhan tiedät itse hoitavasi työsi hyvin, niin ei kannata hirveästi tressata työkavereiden sanomista. Nuo haukkuvat tosiaankin ja puukkottavat toisiaan selkään koko ajan, ihan myrkkyä seuraa. M34
Kaikenlaista olen tehnyt. Nyt on ihan kiva työ minulle, mutta kiusaamista tosiaan on ja tulevat esimerkiksi haukkumaan tätä työtä, jota tehdään, että apinakin pystyy tähän, älä jumitu tänne ja kaikkea, että olen luuseri ja tyhmä, kun olen täällä töissä. Ai niin, ja lihava myös.
Ap
Oletko ottanut puheeksi esimiehen kanssa työpaikka kiusaamisen? Eteenkin tuo ulkonäön kommentointi on aika alhaista.
Tuohon työn haukkumiseen, voit sanoa, ovathan he itsekin töissä siellä jotkut varmaan useampia kymmeniä vuosia, mitähän se kertoo heistä itsestään. M34
No niin… On minulle tullut lähes kuusikymppinen koko elämänsä täällä työskennellyt, että minun pitäisi opiskella. Enkä tarkoita, että siinä itsessään olisi mitään pahaa, mutta se, että vaatii muita tekemään asioita, joita ei itsekään tehnyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko jutellut koulukuraattorin kanssa? Kiusaaminen ei ole hyväksyttävää ja siihen pitäisi puuttua.
Niin miten tämä on niinkuin erilaista normaalin elämän kanssa? Missä pitäisi olla käynyt? Ei minullakaan ole yhtäkään kaveria. On toki vaimo ja lapset. Paljon naisia ympärillä joiden kanssa vain ihme säätämistä. Työ, koti, kaupassa käynti, eipä juuri muuta ole. Lasten kanssa ongella pari kertaa kesässä, lenkillä nyt lähes joka päivä. Iskäx4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOletko jutellut koulukuraattorin kanssa? Kiusaaminen ei ole hyväksyttävää ja siihen pitäisi puuttua.
Työterveydessä olen lähinnä käynyt. Olisihan sitä mahdollista käyttää YTHS-palveluita, mutta olisiko siitä ylimääräistä hyötyä..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin miten tämä on niinkuin erilaista normaalin elämän kanssa? Missä pitäisi olla käynyt? Ei minullakaan ole yhtäkään kaveria. On toki vaimo ja lapset. Paljon naisia ympärillä joiden kanssa vain ihme säätämistä. Työ, koti, kaupassa käynti, eipä juuri muuta ole. Lasten kanssa ongella pari kertaa kesässä, lenkillä nyt lähes joka päivä. Iskäx4
…
Ap
No siis tämähän siinä kiusaamisessa nimenomaan on, kun joku vaikka huutaa minulle töissä, että lihava niin kaikki muutkin alkavat ajatella niin, vaikka en olisi ja kun tuollaiselta huutelulta ei oikein voi puolustautua mitenkään niin kaikki katsovat, että tolle voi huutaaa noin eikä se voi tehdä mitään.
Ap